Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 20.11.2018 in all areas

  1. 7 точки
    Здравейте, нека и аз споделя какво ми се случи на моята англичанка 1.4 IS- D14A8 двигател. От известно време започна да пали трудно на бензин при студен двигател, а след запалване ако не се подава газ поддържа 1500об/мин, но при подаване на газ оборотите рязко пропадаха. Започнах с реглаж на клапаните, капачка, палец, свещи, като последните ги подмених със същитеNGK. Последва почистване на дросела, но това не помогна. Последва замерване на стойностите на термосензора, но и той беше в норма. После почистих дюзите, но проблема си остана. Последва подмяна на горивен филтър като промяна също нямаше. Замерих и налягането от бензиновата помпа, което в моя случай беше малко над 3 атм. Така достигнах до регулатора за налягане на горивната рейка. Закупих същия 2ра ръка от Civic Aerodeck 1.4.След монтажа му,паленето се оправи, изчезна миризмата на гориво от ауспуха и вече няма това забиване при студен мотор. Дано съм бил полезен на някой. Пишете ако и някой друг е имал подобен проблем, за да помогнем и на други колеги. Поздрави: Божидар
  2. 3 точки
    Не е трудно, колега, но някои хора като наливат, без да искат им се случва да налеят малко повече и течността да отиде над максимума, след което да не извадят излишното. После двигателят като загрее, течността се разширява, от там пък свободният обем е намалял, което води до повишаване на налягането над това, за което е проектиран защитният клапан. Тогава той отваря, изпуска каквото е излишното и при следващото изстиване на двигателя до околна температура, налягането се нормализира и вече системата си работи нормално без да изпуска. Това е съвсем нормален, естествен процес и няма нищо страшно като се случи. Системата е съобразена с него. Абсолютно същото нещо се случва с бойлера у дома - има защитен клапан, който изпуска налягането, когато се повиши, за да не се взриви бойлерът. Сега някой може да се обиди, защото си няма и не е виждал как работи бойлер. -------- Но все пак, за любознателните, да си припомним някои физични процеси и закони, които се учат в 9 клас. Който приема за обидно това, че не знае неща от 9 клас, моля да не чете! Вината, че не знае, си е негова, а не моя. - физичен закон: Водата се разширява с коефициент средно около 0.0004 на всеки градус изменение на температурата ( от 0.00006 при 0 градуса до към 0.00075 при температура 100 градуса). Това значи, че ако 1 литър вода се загрее от 4 до 90 градуса, той ще измени обема си с около: delta-V = delta-T * 0.0004 или 86 * 0.0004 = 0.0344 литра Съответно 6 литра вода ще изменят обема си с: 6 * 0.0344 = около и малко над 200 мл. Приемаме 200 за улесняване. Следва пример: при обем на разш. съд около 1 литър (примерна стойност), ако между MIN и MAX в него има 600 мл вода и 400 мл въздух, то като влязат още 200 мл вода от топлинното разширение, тя ще стане 600 + 200 мл = 800 мл. Съдът обаче е с обем 1 литър и наличният въздух ще се свие, като от 400 ще стане 200 мл. (намаление 2 пъти) При това свиване налягането му от 1 бар абсолютна стойност ще стане 2 бара (увеличение 2 пъти). Това следва от закона на Бойл. - физичен закон: закон на Бойл (за газове): P (налягане) * V (обем) = const). С думи прости - налягането и обемът са обратнопропорционални - колкото пъти се увеличи едното, толкова пъти намалява другото. 2 бара абсолютна стойност на налягането е равно на 1 бар манометрично налягане (защото манометричното е равно на атмосферното минус 1). Ако защитният клапан (капачката) е настроен да изпуска при 1.4 бара манометрично, той ще си остане затворен и няма да изтече нищо. В случая пренебрегваме повишаването на налягането на самия въздух заради затоплянето му, с цел улесняване на примера и сметката. Ако обаче някой без да иска е налял дори само 100 мл повече в системата, било то и умишлено, за да види колко ще издържи, то на студен мотор в казанчето ще има 700 мл вода и 300 мл въздух. Като загрее моторът и постъпят онези 200 мл от топлинното разширение, водата ще стане с обем 700 + 200 = 900 мл в казанчето. То обаче е с ограничен обем от 1 литър. Въздухът от 300 мл ще се е свил до 100 мл обем, което пък ще повиши налягането му от 1 бар на 3 бара. Това е равно на 2 бара манометрично налягане. Това вече е над стойността на която е настроен защитният клапан и той ще се е отворил по-рано, така че на практика няма как налягането да достигне 2 бара. Когато защитният клапан се отвори, през него преминава флуидът от зона с по-високо към зона с по-ниско налягане, в случая ще е въздух. Ако обаче някой прекали с наливането и вместо 600 мл, налее в казанчето 900 мл, то при постъпване на 200-те мл от топлинно разширение, обемът на течността ще е 1100 мл, което е повече със 100 мл от обема на казанчето. Налягането отново ще се повиши над 1.4 бара, само че с тази разлика, че при течностите не е като при газовете и дори само 1% повишаване на количеството течност може да вдигне налягането десетки пъти. Това е защото течностите не могат да се свиват като газовете. Така че каквото е излишно над 1 литър - ще изтече през клапана, в случая ще е само течност. Клапанът пък е проектиран така, че в едната посока изпуска при налягане над 1.4 бара, но когато двигателят изстине и налягането спадне, ако това спадане е под 1 бар атмосферно, клапанът се отваря в обратна посока и позволява на атмосферен въздух да постъпи в системата. По този начин целия освободен обем от течността, която се е свила при изстиване, се заема от въздух. По този начин системата се саморегулира: при загряване изхвърля излишното, а при изстиване поема въздух, за да се приведе в изходна позиция. След като си припомнихме някои от най-важните неща за налягането, които сме изучили в 9 клас, и вече знаем какво и как се случва, и най-вече - защо - не е трудно да направим извод, че при изправна система, не е никакъв проблем, ако без да искаме налеем повече, отколкото е предписано. Още с първото загряване на двигателя, системата ще се саморегулира, като изхвърли излишното и след това ще продължи да работи нормално, без поражения и без да изхвърля нищо повече. Това не означава, че постоянно трябва да наливаме над максималното или до ръба, за да видим дали ще издържи, както някои потребители направиха заключение и се обидиха. --- Който не е ходил на училище и не знае тези елементарни неща - проблемът е изцяло негов, а не мой и въобще не ме интересува, че се е почувствал обиден. Това са неща от средно училище, които всеки трябва да знае. Образованието до 16 годишна възраст е задължително по конституция. Все едно да не можеш да си напишеш името и да се обиждаш като ти кажат, че си неграмотен.
  3. 3 точки
    Аз разлики не видях. Както и да е, пък не се знае ако не бяхте спрели можеше някой зулум да ви направят, така че всичко е минало добре!
  4. 2 точки
    Аз също ( мине, не мине време ) се замислям за нещо по-ново. Но като чета за твърдата возия, разни дефекти, по-високия разход, по-високия данък, съответно и "гражданска", заради по-голямата мощност, по-скъпите части и консумативи и др. Направо ме отказват тези факти! Въпреки многото глезотии като оборудване. Та за себе си съм решил да си налягам парцалите и да си карам 20 - годишната "Здравка Каменова Желязкова". Пък нищо, че няма ESP, борд компютър, тъч скрийн дисплей, гласови команди, климатроник и други "УАУ" хахавини... 1. Данък - нискък и след Нова година пак ще е. 2. Комбиниран разход 6,5л./100км. бензин. Газ не ми трябва. 3. Части -достъпни и на приемливи цени. 4. Пространство - достатъчно за децата и багажа. Ще я карам докато може, а пък после ще търся нещо електрическо.
  5. 2 точки
    Адмирации за труда колега "ogi28b",но защо някой от всички нас,писали в темата да се чувства обиден,като всички са писали вярни неща,погледнати от различен ъгъл.Нека не си създаваме излишни конфронтации,а да бъдем толерантни и обективни един към друг.Като уважаваме мненията на всеки,такива кавито са.Дори и да нямат познания по физика (нищо лично).
  6. 2 точки
    За да не съм и аз оффф...: Тя може и да не е "херметически" затворена, но си е затворена система - даже е и под-налягане , при определени случаи. И за да няма недоразумения: - Много "обичам", да ми е олято с антифриз ! - Също, после колегите да започнат да пускат едни теми....., с едни въпроси......, от рода на : "антифриза ми се губи", "системата ми надува" , " издухала ми е гарнитурата", " капачката ми се скапа" и така нататък.... Абе, това Хондата е "Космическа технология" и не трябва да се прави компромис !
  7. 2 точки
    Ние ти казахме ама ти Тома.Даже си потърсил инфо имал си съмнения.Няма лошо.Колега умната следващият път и пази детето.Лек път.
  8. 2 точки
    И ти вярваш на това.Колега Павлов вие яли ли сте хурката на Дизела? Не,че нещо му има на мотора,просто така е направен.Трудно му е загряването на дизела и производителите така са преценили,че загряването на мотора е първостепенно,а загряването на купето е второстепенно.Дизеловият мотор започва да топли след като загрее добре (просто такъв е и замисълът при него) и за това си е нужно време,сиреч километри.Е да но човек за къси разтояния вече е стигнал. Ако един такъв мотор загрява доволно бързо и добре значи нещо му е сбъркано( обикновено гарнитура) или човека най откровено си послъгва! Не ме разбирай погрешно не искам да "клъвна" никой говоря по принцип. За съжаление производителите на дезелови мотори не са направили алгоритъма мотор-купе както трябва.Някои производители слагат подгревни свещи на антифриза и има много добър ефект (личен опит) но пак нещата не са както аз (и не само) бих ги желал. За сметка на това пък лятото когато си си пуснал климатика дизела минимизира лага при потегляне до минимум до като при бензина това е невъзможно,и не може да му се отрече,че лятото в задръстванията и по светофарите това си е благинка.
  9. 1 точка
    Последно време все повече ми минават разни мисли за смяна на колата с някоя по-нова или чисто нова. Когато имам време разглеждам най-различни варианти, от чисто нови френски, през чешки върнати от лизинг, та до 4-5 годишни японски и немски от Америка. И колкото повече чета, толкова повече се отчайвам. Буквално не мога да намеря един модел, който да няма някакъв сериозен заводски проблем. Дали ще е дефектни сегменти, проблемни вериги, безумен харч на масло, чупливи автоматици, електрически и софтуерни проблеми, проблеми които водят до самозапалване и не знам още какво. Другото, което забелязвам е, че или Хонда преди 15 години са изобретили някакъв гениален двигател или самите бензинови двигатели не са мръднали особено. Поне на асфалта, където ги караме, а не на хартия. В момента почти не откривам автомобил с размерите на Акорда и подобни коне, който да харчи наистина по-малко. Дават им по 5,3 извънградско, spirit monitor и собствениците пишат за разходи от 7/100 и нагоре. Последно гледах великия двигател на Форд 1.5 екобууст 180 коня в купе на Fusion. Еми дават му 6,5/100... Великия турбиниран, компресиран и не знам си какъв двигател най-вероятно в реалността ще харчи повече от 15 годишния ми i-vtec, че и върви по-малко на всичкото отгоре. Наистина съм много разколебан. Нормално ли е да хвърлиш едни 25 000лв и да си вземеш кола с повече проблеми и същия разход на гориво сравнено с 15 годишната ти сегашна? Какво мислите вие по въпроса, някой има ли подобни драми и т.н.
  10. 1 точка
    Да напиша и аз нещо по темата .с две думи и аз го имам този проблем d15z8 ,коментирал съм в темите разни предположения за проблема трудно първо палене зимата.преди около 2 седмици и аз взех от една морга регулатор на налягането на гориво.не знам дали работи добре,но мисля да го пробвам когато застудее и почне да не пали,за момента пали от раз.ще отбележа факта че вече съм на газ и се замислям това какво променя при паленето сутрин?иначе в този регулотор има една гумичка която явно с годините пропуска гориво и затова няма количество и налягане в рейката,а като стане студено още повече се свива и пропуска,с това си обяснявам факта ,че проблема се изостря при студено време.
  11. 1 точка
  12. 1 точка
    Малко по темата, която видно е интересна за доста колеги с дизели: При запалване на колата външната температура беше 4 градуса( по таблото). Вътрешната и тя толкова, понеже някак задно дясно стъкло беше останало отворено . За около 15 мин. - от моста на Захарна фабрика, до гара Подуяне, колата беше загряла.(При стартиране изобщо не съм чакал да загрява - влизам, паля и потеглям.) След като позагря за тези 15 мин. максимум,сложих температурата на макс, както и вентилатора; без включен климатроник.Отоплението на седалката,радиото и чистачките са работещите консуматори. При описаното положение в колата беше доста топло и приятно. Тоест - ако се ''преживеят'' първите 15-20 мин. на по-хладно, след това температурата в колата става доста добра, ако и да е дизел .Нямам и проблем с гарнитурата . При минусови температури може ситуацията да е различна.
  13. 1 точка
    Пратката е в транзит вече, имам тракинг. Планираната доставка е на 26.11.2018.
  14. 1 точка
    Няма никакъв проблем да се кара и без тях, по точно се водят прагове. Чисто визуално колата изглежда по добре с тях.
  15. 1 точка
    Майка му стара.. трябваше да си купя бензина :@ :@ :@ :@
  16. 1 точка
    Здравейте Jana, Нещо което аз виждам е, че колата е с климатик, а не с климатроник. Лично аз предпочитам второто. Под двете врати ми се вижда, че липсват лайсните от втората снимка. Това е което аз видях и не ми допадна от тази обява. Успех с търсенето
  17. 1 точка
    Колеги, маслата са тук. Най вероятно Вторник или най-късно сряда ще ги разпратя.
  18. 1 точка
    Това за часовете си е обидно, откъдето и да го погледнеш. Аз лично бих се засегнал, въпреки че не е нужно да си присъствал, за да стигнеш до заключението, което Оги е написал.
  19. 1 точка
  20. 1 точка
    Точно, казал си повече, ама колко повече...може да значи и до гърловината. Не ме интересува кой колко сипва, за друго ставаше дума, но ти не разбра грешния си намек.
  21. 1 точка
    Т.е. смело да се пълни до горе, да видим колко ще издържи .. Колега поста ти е обиден, ти се сети защо.
  22. 1 точка
    Доста хора казват колко е зле парното, особено пък на дизела, особено и с климатроник, но все пак всеки си изказва субективното мнение а никой не споменава нищо конкретно с числа и мерни единици, за да се направи сравнение и изводи. Понеже категорично не съм съгласен и си имам чудесно парно като за дизел, затова тази вечер си поиграх малко и предоставям данни в тази тема, за да може да служат за сравнение. Само да отбележа, че аз нямам никакви оплаквания, парното ми работи перфектно, напълно според очакванията за Common Rail-дизелов автомобил. Разбира се - по-бавно загрява в сравнение с бензинов, но иначе нямаше да е толкова ефективен и икономиен. Както и да е, колата не е Акорд 8, но може да се използва за сравнение на стойностите. Преди всичко трябва да се започне с проверка на термостата - дали той затваря плътно и хубаво и не пропуска антифриз към големия кръг. Това се прави като запалите сутрин и температурата достигне до около 50 градуса (това е температурата, при която стрелката се отмества и тръгва нагоре по скалата), пипнете двата маркуча които отиват към радиатора. Единият от тях трябва да е напълно студен, така както е бил в момента на запалването. Ако и двата са топли, това е сигурен признак, че термостатът не затваря плътно и пропуска течност към големия кръг. А когато това се случва - колата ще загрее адски бавно, защото в единия случай загрява 1.5 - 2 литра течност само в малкия кръг, а в другия - всичките 6-7 литра. Ако термостатът е наред, и няма запушвания по радиаторите, вентилаторът и клапите за насочване и смесване на топъл/студен въздух работят правилно, водната помпа е здрава и има нормален дебит, ето какви стойности показва при мен, при следните настройки: - обороти на празен ход - около 820 - вентилация на MAX - температура на HI - насочване - през централните клапи - компресор - без значение (и при включен и при изключен показваше едно и също) - клапа за рециркулация - отворена (външен въздух: 7 градуса) 1. При температура на антифриза 55 градуса, температурата на постъпващия въздух през клапите е 47 градуса 2. При температура на антифриза 62 градуса, температура на въздуха през клапите: 49 3. При температура на антифриза 72 градуса (това е позицията, при която стрелката вече стигнала "средата"), температура на въздуха през клапите 56-57 градуса 4. При температура на антифриза 79 градуса (тази температура се задържа дълго време, не мина над 80 и вероятно е температурата на отваряне на термостата), температура на въздуха през клапите: 61 градуса. 5. При същите условия от т. 4, само че като затворих клапата за рециркулация и вече въртеше само затоплен въздух от купето - стигна макс. до 64 градуса. Всичко това е измерено на място. В движение, когато има голям дебит през радиаторчето, температурата стигна и до 65 градуса на клапите (при отворена клапа за външен въздух), но бях сам и не можах да снимам, защото карах и държах термосондата в духалката. Като вземем предвид, че няма свещи в антифриза, няма електрически нагревател на радиатора и разни такива подпомагащи инсталации - струва ми се напълно в реда на нещата при термостат 78-79 градуса, постъпващият въздух в купето да е около 60. Ако на това някой му казва "слабо парно" - не знам, един ТЕЦ освен да си монтира. Е, не е като някоя бензинка, с термостат на 92, но в никакъв случай не мога да се съглася, че е зле. Зле би било, ако духа с не повече от 40 градуса на клапите. Успех в намирането на проблемите с отоплението. Който е от София - може да заповяда за сравнение и измервания.
  23. 1 точка
    Тази дни успях да сложа нов уред за измерване на налягането на маслото. Избрах си мъничък Depo Racing 52 mm (от сайта на AKR-Performance), за да мога да го позиционирам в таблото. Така не бие толкова на очи Това е мъника: Трябва да отбележа, че изпълнението/изработката и компановката са изключително качествени за този ценови диапазон. Ето как стои датчкика за налягане на плочката под масления филтър: Позиционирането на уреда също се получи добре. Останалите уреди не се засенчват, каквато ми беше идеята, а и показанията за налягането се виждат чудесно при шофиране: Имам и два клипа (с телефон). Единият е на студен мотор, а другия при загрял - ТУК Искам да изкажа благодарности на @crown_bg за съдействието при покупката - бърз, коректен, отзивчив и търпелив - отговори на всичките ми многобройни въпроси. Благодаря
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...