Jump to content
Sign in to follow this  
pendoc

Какъв минимален разход на гориво сме постигали

Recommended Posts

На око: 7.4 газ минус 1.8 = 5.6 бензин.

Абсолютно нормален разход за този двг. :thumbs1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

На око и аз като Dandilov, но с масло 10w40 (може от там да идва разликата) двигател d15b2 четирима и багаж, 8, 0 газ 120-130 скорост Рим - София. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda CR-V 2 нерация, фйслифт.

IMG_20181019_144249.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето малко фото и от мен.Сравнително идеални условия, като имам към 25-30км леко градско Пловдив.Две ускорявания до 150-160 за кратко.

20190206_122737.thumb.jpg.427c6dedfdc016bc071330837865060f.jpg

20190206_122706.thumb.jpg.f87653799c4c785dbb0acc0eb06b41f9.jpg

20190206_122637.thumb.jpg.d6a88654f09f19e8bc3b17279f17dd23.jpg

Макар да можех все така да е потдържам,но около 9 газ е средния разход.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Малко инфо и от мен 20% град, 80% извън града.

Razhod.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 15.12.2018 г. at 13:02, pendoc написа:

 Колеги, не разбирайте, че в темата участвате само като приложите снимки за разхода! Коментари, размисли и страсти е винаги добре да има!

Касовите бележки ли трябва да снимам сега, за да се докаже, че зареждам в чешко догоре 49 литра при изминати 670км смесено каране? Последните 90 км ги карах на 180км в час и в немско още 90км 3,68 литра 40 км с 180 ;) Смятайте си го. На 300 000 км е колата и прави каквото си иска хахах.

Share this post


Link to post
Share on other sites

D15z8 комби абикновенна агу градско извънградско смесено 50 на 50 8,5 газ зимно,като двигателя е на поне 400 к и е леко за ремонт,знаете масло.извънградско 6,5 нормално каране  около 100 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Почистих темата от офтопик, нека за напред се придържаме към нея.
 

На 10.02.2019 г. at 0:30, benjamin4o написа:

Касовите бележки ли трябва да снимам сега, за да се докаже, че зареждам в чешко догоре 49 литра при изминати 670км смесено каране? Последните 90 км ги карах на 180км в час и в немско още 90км 3,68 литра 40 км с 180 ;) Смятайте си го.

 

Както и @vespa ти писа, никой не иска доказателство и ако напишеш изминат път, количество и разход - никой няма да го постави под въпрос, защото не сме тук да се надлъгваме. В темата се участва не, за да си в услуга на някой, а защото сам си избрал. Ако нямаш време или жаление - участието в тази тема (и във форума като цяло) не е особено задължително. Но когато решиш, че искаш да се включиш, избягвай този подигравателен тон :thumbs1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето две снимки от мен. Първата се отнася за преход Габрово-Ябланица, а втората е направена след като пристигнах в София.

IMG_20190303_155303.jpg

IMG_20190305_081149.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще се включа и аз, но по малко по-различен начин. Минималният ми разход е 7.4 на газ извънградско, но не мисля ,че е много показателен за к20 на акорд. През лятото имам повтаряемост от 7,6-8 извънградско до към 110-120 км в час, не по магистрала,обаче. Среден разход за автомобила 8.3 /100 газ и 0.35/100 бензин за 30 000 километра за година и няколко месеца, проследен с две приложения на телефона ми. Режимът ми обаче е лек 70/30 извънградско/градско и маслото тънко .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моят икономик навъртя с едно зареждане на 45,3лт. бензин около 777км., така, че разхода е 5,83л./100км., смесено, но много повече извънградско. Мотор на 250х.км. с масло 5W40.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Майнц - Прага - Майнц 1100kм

среденразход: 5.3л/100км

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Засякох показанията на борд-компютъра от едно пътуване за теста, но не отговаря на условията, които са зададени, но все пак ето резултатите:

 

От изхода на София при Люлин - Околовръстен път до входа на Дупница, общо взето идеални условия, 100% извънградско, засичане от летящ старт, постоянна скорост от 92-93 км/ч, зададена на круз-контрола, отчетена средна скорост 91 км/ч, рано сутринта без климатик - показание 3.5 / 100. 

 

За цялото пътуване, вкл. прибиране до дома в София, малко градско в Дупница, малко работа на място да охлади климатикът и пуснат климатик на макс през цялото време на връщане, връщането също с такава скорост на круз-контрола, общо 145 км, средна скорост 76 км/ч и показание на разхода по борд-компютъра  - 4.2 / 100.

 

До момента най-ниското, което бях виждал, беше 3.6, но то включваше и 15-20 км градско в началото. А сега беше от ресет в движение. С такава скорост на движение - толкова. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Онзи ден, засечена пълно празно в БГ и Турция. Градско около 50-60 км, останалото навън с 110-130 особено в Турция. Та, с 31.5 л на Марешки - 485 км. Средно 6.5л/100км. Слизала е и на 6.2, ако я карам с до 100км/ч. Газово BRC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Наскоро постигнах най-ниския си досега разход с CR-V-то:

7,1 на 100 по борд компютър

Маршрут: София-Сандански

Скорост: 120-140 км/ч.  на магистралата, 60-90 км/ч. по останалото трасе, което вече е доста кратко.

Гориво: бензин Лукойл екто 100

Климатик: включен

Но на връщане по същия маршрут разходът се качи над 8,5/100, което отдавам на засиления трафик и изкачванията, при които доста изпреварвах.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, note написа:

Наскоро постигнах най-ниския си досега разход с CR-V-то:

7,1 на 100 по борд компютър

Маршрут: София-Сандански

Скорост: 120-140 км/ч.  на магистралата, 60-90 км/ч. по останалото трасе, което вече е доста кратко.

Гориво: бензин Лукойл екто 100

Климатик: включен

Но на връщане по същия маршрут разходът се качи над 8,5/100, което отдавам на засиления трафик и изкачванията, при които доста изпреварвах.

Винаги се мери в двете посоки средният разход!Винаги.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Към горното бих добавил също и че средната денивелация между София и Сандански е около 1.5 мм / метър. Идентично е средното спускане от София до Бургас, което е около 1.4 мм / метър. 

 

Само колегата да уточни дали на връщане е направил ресет и засичал отначало, или това 8.5/100 е било общия среден разход в двете посоки. При втория случай само на връщане е имал над 10.0 / 100.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

8.5/100 средно за двете посоки. Горе-долу същият среден разход имам и до Бургас и обратно, като на отиване (София-Бургас) е по-нисък.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, ogi28b написа:

Към горното бих добавил също и че средната денивелация между София и Сандански е около 1.5 мм / метър. Идентично е средното спускане от София до Бургас, което е около 1.4 мм / метър.

 

 

Колега би ли обяснил по конкретно какво имаш в предвид, че тук не всички сме начетени като теб. Не го приемай като заяждане. Благодаря ти предварително. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мисля,че е имал на впредвид ,че на отиване се спускаш а на връщане изкачваш и оттам разхода за връщане е по голям

Share this post


Link to post
Share on other sites

Разликата в надморската височина между София и Сандански/Бургас разделя на километрите разстояние между градовете.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Среден разход след изминати 57 502 км.

DSC_0040.JPG

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

По-точно за последните 7500 и е хубаво да споделиш при какви условия си го постигнал, защото този разход в голям процент е повлиан от последното ти шофиране. Тоест ако си карал на равно с 90, е напълно нормален, аз с моята съм постигал под 4,5 при такива условия.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rakeem, това е разход за 57 000км , а може и 67 000 км , не си спомням точно и това е причината да избера по-малката цифра

!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

В каквито и условия да е карал 57 500 или дори само 7500км, 4.2 среден разход заслужава овации. Истински "hypermiler" :)

 

Преди 2 часа, Rakeem написа:

По-точно за последните 7500 и е хубаво да споделиш при какви условия си го постигнал, защото този разход в голям процент е повлиан от последното ти шофиране. Тоест ако си карал на равно с 90, е напълно нормален, аз с моята съм постигал под 4,5 при такива условия.

 

@Rakeem средният разход е... среден. Повлиян е от последното ти шофиране колкото и от първото. Смята се от общото количество изгорено гориво и изминат път по дневния километраж. За условия на каране - не знам какво очакваш да ти каже - "намерих един баир и я пуснах 7500км на неутрална..." ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

:offtopic: На неутрална двигателя харчи колкото на място и се мери литри в час. Виж ако по надолнище е на скорост, мотора работи в режим моторна спирачка, гориво изобщо не се подава и тогава разходът е 0 литра на 100км.

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 40 минути, ceco_accord написа:

...

 

От тук нататък предлагам обяснения и съвети за нисък разход да се дават само от хора, които са постигали 4.2л/100км последните 57 000+ км :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, Veseliq написа:

 

От тук нататък предлагам обяснения и съвети за нисък разход да се дават само от хора, които са постигали 4.2л/100км последните 57 000+ км :P 

 

Eee, защо така "грубо"? 😊 Бензинджиите сме ощетени обаче, защото не можем да постигнем рекорда на колегата с дизел. 

Колега, засечи я реално колко ще покаже на колонката, защото винаги има разминаване. Понякога дори реално показва по-малко отколкото на борд комп., тъй че може и под 4 /100 да си я свалил. Аз моята я тествах в събота от 5.1 на борд ми показа реално 4.9 на колонката. 

IMG_854.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Да, точно днес я засякох на една и съща колонка. Стара Загора - Несебър- Стара Загора. Изминати 414 км, заредено 14, 919 л., среден разход 3.6/100.

Untitled.jpg

Edited by pendoc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Нещо за стила на каране...?

Като гледам те "бия"с един лев на 100 км.:D

На газ,клима и малко градско,средно за 300км.

Поздрави!:)

Edited by JHM
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Стилът му със сигурност ще е пенсионерски и с доста мъка да го постигне. Какъв е смисъла на това, все пак е Хонда не Трабант. А твоя стил е удоволствие да бъдеш зад волана, нали колега? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

По скоро закачлива констатация,но хондата продължава да си ме радва,даже и финансово!:)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
преди 26 минути, vespa написа:

Стилът му със сигурност ще е пенсионерски и с доста мъка да го постигне. Какъв е смисъла на това, все пак е Хонда не Трабант. А твоя стил е удоволствие да бъдеш зад волана, нали колега? 

 

Смисълът е да докажеш на себе си и на разни неверници, че е напълно възможно бензинова кола 2000 кубика и 156 коня при икономично каране да падне под 5 /100. Щото много хора ми се стряскат, че не било възможно. Оня ден по магистралата докато поставях поредният си рекорд по икономичност, докато ме изпреварваха ме заглеждаха учудено и в погледа им се четеше: "Абе, този нормален ли е?! Кара Хонда, пък кара като пенсионер, сигурно е избягал от психиатрията". 😊 Ама хондаджия не значи непременно да настъпваш докато витека кикне.

Edited by Cyreon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е разход по борд компа София - Пловдив със скороста, която се вижда и сам човек.
2,4 бензин948f5e883a682f814d51b654c05a7df5.jpg

Изпратено от моят Mi MIX 2S с помощта на Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Икономично шофиране не значи "пенсионерско". Второто е бавно и накъсано, изпълнено с всякакви подозрения и страхове, а първото е просто предвидимо с оглед обстановката. Без излишно убиване на скоростта и впоследствие налагащо се доускорение.

Магистралата в това отношение много помага. Примерно за 300км Монтана - Пловдив ми стигат 20 литра, но за 280км Монтана - Русе ми трябват поне още 2л. Извънградско почти никога не пътувам сам и празен, а когато се случи, разходът ми е по-висок (по обясними причини). :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

А ето и показанията на скала "А" за изминати 5133 км., среден разход - 4,1/100.

DSC_0044.JPG

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Последните четири резервоара изглеждат по този начин:IMG_20190702.thumb.jpg.14b4520dd7c91f0be82972d9a8fb5428.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Преди 7 часа, pendoc написа:

А ето и показанията на скала "А" за изминати 5133 км., среден разход - 4,1/100.

DSC_0044.JPG

 

преди 35 минути, DTEC написа:

Последните четири резервоара изглеждат по този начин:IMG_20190702.thumb.jpg.14b4520dd7c91f0be82972d9a8fb5428.jpg

 

Колеги, адмирации за рекордните постижения. Хубаво ще е обаче да ни разкажете как сте го постигнали? В смисъл, тия литри на 100 км, изцяло магистрални ли са? Има ли градско каране? Ако има, какъв процент е приблизително? Магистралното каране с каква скорост е приблизително? 90 км/ч? Ако да, пробвали ли сте при по-висока скорост какъв е разхода?

Моите рекордни икономии са само магистрално каране, скорост от 90 до 100 км/ч (над 100 съм забелязал, че почва да качва разхода).

Edited by Cyreon

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен основно е извънградско при скорост около 90 км/ч, но не повече от 100 км/ч, а градското е само влизане/излизане от София и Стара Загора и другите населени места които съм посещавал. Средната скорост за изминатите 5133 км. ми е 67 км/ч. Разбира се плюс всички останали правила за икономично шофиране.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз минавам 70-75км в посока (общо около 150км/ден) извънградско без магистрала, през няколко села, няколко 70км/ч ограничения, няколко светофара и няколко стоп знака. Карам на темпомат със 100км/ч. Постигам средна скорост от 72км/ч до 81км/ч - в зависимост колко ТИР-а трябва да изпреваря и какъв е трафика.

 

Когато карам по магистрала - темпомат 125-130км/ч, постигам средна скорост 108-112км/ч и разход от е 4,5-4,7л.

 

Общо взето не карам възможно най-икономично, а се пробвам да извлека максимална възможна средна скорост според пътната обстановка при оптимален разход на енергия/гориво.

Ако карам с 80км/ч на темпомат, вместо със 100км/ч по обичайния ми дневен маршрут постигам разход от 2.9л, но тогава средната ми скорост намалява под 70км/ч, което означава пътуване над 1ч/посока и създавам предпоставка за ПТП, защото един вид "преча" на нормалния трафик.

Аз се опитвам да се впиша в пътната обстановка и да се движа с потока. Ако пробвам да карам по-бързо, то само си повишавам разхода на гориво и накладки. Ако съм по-бавен, то преча.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...