Jump to content

rusen4e

Фен
  • Content Count

    364
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

rusen4e last won the day on March 10

rusen4e had the most liked content!

Community Reputation

59 Neutral

About rusen4e

  • Rank
    Лаик
  • Birthday 03/07/1981

Profile Information

  • Кара
    Civic 2.2 i-CTDI FK3 '06
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София/Русе

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Recent Profile Visitors

3060 profile views
  1. Тази скоростна кутия е всъщност роботизирана ръчна скоростна кутия. Би трябвало да можеш да я оставиш на първа предавка и като изгасиш двигателя колата няма да тръгне по инерция при отпусната ръчна спирачка.
  2. Не знаех, че IMA системата на Хонда има и такъв режим, но след малко проучване по въпроса се ограмотих, че поддържа нещо като изцяло електрическо задвижване, въпреки че електродвигателя не се отцепва от бензиновия двигател. В този режим можеш ли като галиш педала на газта да ускоряваш само с енергия от батерията? Не го приемайте това като заяждане, просто се опитвам да получа колкото се може повече информация, защото за мен IMA беше малко подценена, след като разбрах, че колата не може да тръгне само с помощта на електродвигателя.
  3. Бях чел някъде по английските форуми, че това пукане се дължи на проблем с болтовете, с които се захваща т.нар. "магаре" (subframe) към купето на колата. Три пъти съм свалял тази конструкция на колата ми и трите пъти при монтажа й съм имал леко "закучване". Сменях и болтове на два пъти, както си пише в упътването, но за съжаление с годинките и пробега по нашите "цветущи" пътища нещата не се подобряват. И при мен има пукане, особено при малко по-рязка смяна на посоката на движение (напр. при спиране и тръгване назад за паркиране). Опитай да донатегнеш тези болтове, те са общо шест на брой, по три от всяка страна. Доколкото си спомням усилието на затягане беше към 105-110 Nm, но пак казвам, че при мен динамометричният ключ започваше да прищраква преди да се приберат напълно някои от болтовете, та тогава те се затягат до скъсване и се връща четвърт оборот (шегичка).
  4. Здравей, @Mr.SOHC, може ли да докажеш по някакъв начин това твърдение?
  5. Аз пазарувам от CarAuto.bg Имаше преди няколко години тяхна реклама тук във форума и досега е нямало поръчка, от която да не съм доволен.
  6. Подобна случка преживях и аз точно по Коледа, но имах късмет да си намеря пета врата в цвета на колата ми от специализираната морга за Хонди в Бусманци. Отидох на място, демонтирах моята ударена врата и сложих такава втора употреба. Купих си от там и т.нар. престилка зад задната броня, която ми я смени един тенекеджия в Казичене. Накрая бронята ми я пребоядиса едно момче в Григорево. Цялата галимация ми излезе като пари малко по-малко от сумата, която получих по гражданска отговорност.
  7. Точно заради притесненията ми относно издръжливостта на батериите и тяхната цена проучих детайлно какво е положението при различните производители на плъг-ин хибриди (за електромобил, бил той нов или втора употреба, изобщо не съм си и мислил). При Волт/Ампера са избрали най-удачния вариант за времето си и затова се хвърлих смело в тази авантюра. От средата на януари до сега имам навъртяни малко повече от 5000 км със среден разход 5,3 л/100 км, но до преди един месец все още се учех как да карам това чудо, така че да постигна добра икономия без да се влача съвсем като охлюв по пътищата. Мисля си, че вече се справям долу-горе и с тази задача. И последно, вчера на светофара спря до мен един шофьор на такси, дори беше с клиенти, но ми посочи с жест да си сваля стъклото. За по-малко от минута ме разпита за Волта колко харчи, как се зарежда, дали се чупи и благодарение на тази "плодотворна дискусия" разбрах, че Кадитата не се чупят или поне за първите 200000 км, след като излязат от завода, нищо не им се чупи.
  8. Колата вече е с нови летни гуми. Предстои съвсем скоро да освежа джантите. Цената няма да се промени.
  9. Аз използвам абсолютно същата помпа, но за Сивика ми, а преди един месец смених с нея и маслото на един опелски двигател. Самото изсмукване на маслото става много бързо. Сивикът събира 6 л., които се източват за 1-2 мин. Шлаухчето влиза доста навътре по тръбичката на щеката за масло, но няма как да се изсмуче цялото масло. Така че като не ме мързи отвивам и пробката на картера, от която изтича още към половин литър (отново става въпрос за Сивика). Дано да съм бил полезен и да не ме нахокате, че се включвам в по-висш раздел.
  10. Според схемите, предпазителят за всички габарити е номер 20 в двигателния отсек.
  11. Днес, след тридневно ръкоделие: се получи следния резултат: Тъй като другата ми кола влиза в бокса за една седмица, ще покарам малко Сивика. За съжаление няма да мога пълноценно да усетя ефекта от отоплението на волана.
  12. Според мен проблемът е в челното стъкло: ако го бяха направили по-полегато хем щеше да се получи още по-добра аеродинамика, хем нямаше да изглеждат несъразмерни предната и задната част на автомобила.
  13. И аз карам с Кастрол Едж 0W30. Когато го сменях на 10000 км или една година (което се случи първо) бях забелязал, че колата гори около 700-800 мл между смените. След това започнах да го сменям на 6 месеца и спрях да доливам. Един литър на 6000 км пробег си е множко, освен ако не я караш само на магистрала с над 130-140 км/ч, защото аз забелязах, че при мен в такъв режим започва да гори масло. Обяснявам си го с по-натоварения режим на турбината.
  14. Благодаря сърдечно на Мистър Z за добавянето на тел. ми номер! Ще започна добавянето на снимки с ръчния ми првключвател на клапата за смесване на топъл и студен въздух на климатроника: Направих снимки и на сервизната книжка: Сервизна книжка.pdf Както се вижда от нея, сменил съм съединителя в края на 2018 г., а почти година и половина след това смених и демпферния маховик. И двете манипулации ги направих сам, като използвах жокер "помощ от приятел". През м. декември миналата година смених изпускателния колектор с нов чугунен, а за да стане по-лесно тази смяна свалих т.нар. "магаре" и смених и кормилната рейка с рециклирана. Ето и две снимки от процеса: Последната по-съществена част, която смених, но съм пропуснал да я впиша в книжката е демпферната шайба на коляновия вал. Може би тук е момента да кажа, че нямах намерение да се разделям с тази кола поне до 2025 г., но плъгин хибрида, с който се сдобих, промени изцяло плановете ми. За да добие някакъв що-годе добър външен вид, който никога не ми е бил приоритет, реших заедно с демпферната шайба да сменя и държачите на предната броня (купих ги от Бултрако за по 60 лв. бройката, което се оказа два пъти по-евтино от неоригиналните, които намерих в един пловдивски онлайн магазин): Колата беше внесена от Италия през пролетта на 2016 г., а излезе за продан в началото на есента на същата година. При огледа в ЮБиКо предшестващ покупката се разбра много лесно, че е имала удар отпред. Фаровете бяха с натрошени държачи, дори левият фар беше подпрян с парче стиропор, захванати на няклко места със свински опашки, но за мен по-важно беше състоянието на двигателя и турбината, които се оказаха без забележки. Постепенно смених фаровете с нови, но не оригинални. Сложих и метална кора под двигателя: Сега малко по-детайлни снимки на външните забележки по колата. На предния капак има малка издутина от бутона за алармата, който не прецених добре къде да го монтирам от първия път: На горната снимка се вижда и лекото вдлъбване на предния ляв калник, което се получи от изтърване на гредата за укрепване на двигателя по време на смяната на маховика. Според всеки автомобилен естет, предната броня трябва да се пребоядиса, като най-голямата забележка е долу вляво (ожулване от бордюр): Задна дясна врата и част от калника зад нея са ожулени от неизвестно за мен МПС: Може би от снимките се забелязва, но все пак да си кажа, че всички фарове, стопове и мигачи са леко затъмнени с фолио. Освен нещата, които се виждат на снимките в багажника, новият собственик на колата ще получи и кабел и софтуер за диагностика: Също така при сериозен интерес предлагам възможност за докарване на колата в населено място по ваш избор, където тя да бъде прегледана в сервиз, на който имате доверие. Иначе за момента тя си стои на служебен паркинг, където само събира прах и сняг: Е, разтъпквам я веднъж седмично за по 15-20 минути, колкото да държа в кондиция акумулатора.
  15. Два клипа, които добре описват ползите от рециклиране на кормилната рейка: https://www.youtube.com/watch?v=ytcVvjLhBeM https://www.youtube.com/watch?v=DckdHqQ-V7Y За първия клип държа волана с два пръста и няма почти никаква съпротива за движението му. При втория клип вече упражнявам известно усилие за да може да раздвижа волана, но и при двата клипа двигателя не работи, т.е. няма електроусилване.
×
×
  • Create New...