Jump to content
petko_z

Данък 2019-2020-2021-2022

Recommended Posts

Под тол такси имах предвид сегашните винетки. Не караш, не ползваш инфраструктура - не плащаш. Караш плащаш. Ясно е ,че няма как да се направи справедливо за всички, но честно казано това за сега като вариант е може би най-справедливо. Както казах, не знам дали обаче ще им стиска на управлението да го направят. По лесно е да вземеш едни пари повече под формата на данъци за еко такси, после да ги продадеш като еко емисии и така зелени пари за определени хора, а народа пак си диша мръсен въздух и си плаща повече данъци, но по малко в пъти ако повишиш цената на горивата и си трае.

 

 

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, birev написа:

Съгласен съм с колегата ceco_accord. И според мен е най- справедливо всички еко такси и тол такси да се калкулират в цената на горивото. Караш повече - замърсяваш повече  ползваш инфраструктура повече - плащаш повече. Не караш - не плащащ. Това е. Няма системи, няма как да има корупция и т. н. Единственото е че това ще повиши драстично цената на горивото и дали има управляващи на които им стиска да го направят. Вече граждански, каско и местен данък може да се определят както досега според мен.

И аз мисля като вас, но

"няма как да има корупция..."

Чешем си езиците - справедливо, несправедливо; честно, нечестно; работещо, неработещо, а ей това горното казва всичко...

"Единственото е че това ще повиши драстично цената на горивото и дали има управляващи на които им стиска да го направят."

Не, няма да повиши цените на горивата, еле пък драстично, ако има управляващи, на които им стиска да премахнат "данък корупция"...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали се сещате какво пресипване на гориво ще настане? Един автомобил с висока екологична норма ще налива огромни количества уж за него и после ще ги препродава на такива с Евро 0 с малака надценка, или приятели ще сипват по един пълен резорвоар за други приятели и т.н.

Виждам, и то не рядко, хора, които пресипват с туби открадната нафта я от ЖП, я от някой TIR, така че това с облагането на горивото няма как да се случи.

Ние сме много изобретателен народ, не го забравяйте.

Трябва проста и ефективна схема, защото колкото е по сложно, толкова повече варианти за "вратички" има.

Редактирано от romborak
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така разсъждават и управниците - и те са нашенци. Понеже каквото и да решат, нашенеца ще му намери цаката. Затова нищо не решават и така си вървят нещата. Ще я дишаме смрадта, ще я духаме супата и ще си сърбаме попарата - каквато си я надробим. Корабът потъва нормално - вода има за всички.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, тоя Виктор Николаев (ВН) е абсолютно невменяем човек! Толкова ли няма кой да го подготви по елементарни теми и да не се излага в ефир? Миналата седмица беше поканил някакви двама от столичния общински съвет и ги пита:

 

- Защо за колите Евро 3 повишението е с 0.1 (коеф. от 1.0 на 1.1, б. а.), а за по-новите и по-малко цапащи коли - Евро 4 - повишението е по-голямо, с 0.2 (коеф. от 0.8 на 1.0, б. а.)?

 

Човекът-общински съветник (ОС) му обяснява бавно и внимателно:

 

- Защото ние определяме коефициентите според предвиденото в закона и за колите Е-3 е предвидено от 1.0 до 1.1, а за колите Е-4 е предвидено от 0.8 до 1.0

 

ВН: - Добре, ама защо за по-старите е по-малко, а за по-новите е повече?

ОС: - Обясних ви, ние спазваме закона и той предвижда толкова за едните, толкова за другите.

ВН: - Ама аз пак не разбирам, не трябва ли за по-старите да има по-голямо увеличение?

ОС: - Пак ви казвам - ние спазваме разпоредбите, които е гласувал законодателят, не можем сами да си избираме коефициенти. За коли Евро 5 и 6 прилагаме най-ниските, за коли Евро 4 и надолу - прилагаме най-високите. 

 

 

----------

Днес му гостува циганската баронеса Й. Ф. и пак същите въпроси, ама тая нали е ошлайфана вече и не дава ясен и точен отговор, а започва да дрънка глупости, докато си забравиш въпроса:

 

ВН: - Аз едно нещо не можах да разбера - защо тия с Евро 3 - по-малко увеличение, а тия с Евро 4 - по-голямо?

ЙФ: - Ами вижте, ние сме избрали да увеличим данъка на старите автомобили, а на новите с категория Евро 5 и 6 да останат на най-ниските нива, като така поощряваме хората да предпочитат тези коли.... (някакви подобни шикалки, б. а.)

ВН: - Добре де, и защо за едните така, а за другите - иначе?

ЙФ: (най-после смислен отговор!) - Защото това са коефициентите, предвидени в закона и ние прилагаме една и съща политика към всички с категория до Евро 4 - да бъде  най-високият коефициент, а за Евро 5 и 6 - най-ниският.

ВН: -Но все пак защо ....

 

-----------------------

 

Тук вече и нервите ми не издържаха и изгасих телевизора! 

  • Хаха 2
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз го гледах това, досега не ми е правил чак толкова лошо впечатление въпросния, но изкопа дъното с тези въпроси. 

Явно живее с разбирането, че евро 4 е нещо ултра мега съвременно и чисто, нищо че е стандарт на 15 години... 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Сигурно и неговата е Евро4 и сега се чувства минат, че е дал камара пари за кола "тинейджър", а му я облагат като за 15 годишна.

Иначе -да - законът се спазва, особено когато е в угода на прилагащите го. Реална полза - йок, но пари - поток.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

:offtopic: по темата. Тя е маловажна, но като не гледаме по-далече (понеже ни е замъглено съзнанието) я смятаме за еднолично важна. Проблемите са съвсем другаде и както винаги в нас.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях в столицата за малко - "проблема не е във вашия телевизор", нито в моя фотоапарат. :(

 

IMG_5245.JPG

IMG_5252.JPG

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като няма кислород - дишай въглерод! 

 

(Й. Ф. )

 

Другия път го кажи не от днес за утре, а от петък за петък, примерно. (Омешах темите и аз. )

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, айде сега. Като има мъгла, замърсяването виновно :) Факт е, че имаше мъгла няколко дни, която задържа повече мръсен въздух, ама това на снимката си е просто мъгла, не следствие на замърсяване.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повярвай ми - виждал съм натурална мъгла. Тя няма цвят и мирис. Софийската е с много "гарнитура". :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак хвана хубаво време, че и слънце се появи. 

Понеделник и вторник беше чудно с мъглата. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 12/8/2019 at 12:20 PM, benjamin4o said:

В Бг ще е най-добре от колите без катализатор да се започне, от там нататък постепенно минимума за всички да стане евро 4 и така нещата лека полека ще се оправят,защото както знаем има доста стари кори с ниска или никаква еко класа..ако се махнат като за начало ще има подобрение

))))) направо евро6+ викам за РъБъ таман)))))

Редактирано от Accord 1,8i LS 2001
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 12/10/2019 at 3:07 AM, xatamoto said:

Хубаво си говорите за еконорми, ама има и друго.........

Колата ми е Евро3 по талон (въпреки че има зелен стикер за Германия) и с нея минавам 7-8 до 10к на година. 90% от този пробег е извънградско. Не ходя на работа с кола т.е. не замърсявам ежедневно. Редно ли е колегата с 1.9 TDi също Евро3 да плаща (почти) същия данък като мен при положение, че не слиза от колата и прави минимум 30к на година? Ако е въпрос на екология, замърсява в пъти повече и то предимно в града.

Не забравяйте, че в нормалните държави новите коли са с ниски данъци, а тук данъка се формира най-вече от стойността на облагаемия обект. Ако имаш скъп имот, плащаш скъп данък. Същото е с колата.

Проблемът не е в данъците, а в доходите. Кой не би карал нова кола, ако може да си го позволи? Нека направят данъка за коли под Евро 5 четирицифрена сума, но стандартът да е такъв, че хората да могат да си го позволят. Новите коли да са с нисък или бе данък за първите години и всеки сам да си преценява дали да кара нова или стара кола. В момента караме трошки по финансови причини......

не е редно ...в Париж например където влиза Евро 3 бензин Евро 3 дизел не става

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Живеем в демокрация. Мнозинството избира кой да ги управлява. Докато мнозинеството предпочита премиум дизел на 15 години вместо нова кола нисък клас -> и управляващите ще са такива, и законите им.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква демокрация, какъв избор, та ние сме си колония в момента. Тези евро норми са си просто за тормоз, пари и разсейване на вниманието тук, при положение, че се внасят бали с ПВЦ и найлон за горене.

А по темата-данъка е справедливо да се определя от стойността на возилото, дори не от мощността, камо ли евро нормата. 

А някои мнения са направо,  като лафа за бесенето- "...а въжета ще ни раздавате ли или да си носим от вкъщи".

Скоро настигнах едно трабантче с възрастен мъж, едно такова малко, с обратен камбър на задните гуми, а човека едър, главата му в тавана. Кривна по един черен път и изчезна. Та се замислих, в заника на живота му, дали заслужава споменатия тормоз, защото, така или иначе карането на това трабантче си е една мъка, ама едва ли е мазохист дядката. Това от мен.

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, kvd74 написа:

 

А по темата-данъка е справедливо да се определя от стойността на возилото, дори не от мощността, камо ли евро нормата. 

 

 

Тук си много, много далеч от истината колега. 

Пп давам пример : На селяндура с големия жиб, който е на 20г и пуши като цялото гето, данъка трябва да му е колкото себестойността на колата. Така тя става и непродавайма и заминава на точното място т. е. в моргата 

Редактирано от vespa
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хе-хе, гоУеми гражданчета станахте, бре...

Редактирано от dimkaraganchev
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако „селяндур“ те е жегнало – това е оценка на поведение/манталитет. Различно от селянин. Ако с нещо не си съгласен, може да споделиш вместо просто да се заяждаш.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм съгласен с това, че данък (движимо) имущество трябва да е обвързан с еко-категорията на съответното МПС.

@Pavel_Pavlov: ако твоето предложение се приложи и към данък недвижимо имущество, то всички несанирани къщи/апартаменти отопляващи се на твърдо гориво трябва да плащат данък сгради така че да не е изгодно да се живее в тях.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, kvd74 написа:

А по темата-данъка е справедливо да се определя от стойността на возилото, дори не от мощността, камо ли евро нормата.

 

В момента местния данък за МПС все още е горе долу както го описваш. Колкото по-стара, съответно евтина е колата, толкова по-добър коефициент. Което много помага на факта, че в София на ден се регистрират повече 9 годишни немски лимузини с 3 литрови дизели от колкото чисто нови малолитражки на същата цена. 

 

Много лесно е да се каже "богатите да плащат", но реалността е, че човек, който дава 20 000лв за BMW 530D е всичко друго, но не и беден. Въпросният собственик на 530D би плащал по-малък данък от друг, който кара чисто нова Honda Jazz. Очевидно имаш парите да вземеш и едното и другото, какво те кара да купиш нова кола?

 

Законът позволява различни коефициенти за различните области. Би било добър старт ако поне в София данък МПС има най-тежките коефициенти за екология, вместо да се крием зад това, че от беднотия не можем да си позволим да плащаме данъка на немските лимузини.

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, DTEC написа:

ако твоето предложение се приложи и към данък недвижимо имущество, то всички несанирани къщи/апартаменти отопляващи се на твърдо гориво трябва да плащат данък сгради така че да не е изгодно да се живее в тях.

 

 

Това е добра идея и ще е хубаво да се въведе

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Народ който гори боклуци на бавен огън в тецове, не може да бъде слаган в Евро норми. 

  • Нагоре 4
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
5 hours ago, DTEC said:

Аз не съм съгласен с това, че данък (движимо) имущество трябва да е обвързан с еко-категорията на съответното МПС.

@Pavel_Pavlov: ако твоето предложение се приложи и към данък недвижимо имущество, то всички несанирани къщи/апартаменти отопляващи се на твърдо гориво трябва да плащат данък сгради така че да не е изгодно да се живее в тях.

 

 

Аз не съм отправял предложение, но предполагам говориш за това, че подкрепям идеята данъка да рефлектира степента на замърсяване на автомобила? Предполагам си съгласен, че трябва по някакъв начин да се наказва замърсяването на въздуха, най-малкото е свързано със здравето на всички живеещи в по-големите градове; остави природата. Ако не е отразено в данък, как би предложил да се ощетяват замърсяващите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето предложение е на предишната страница, пост 313 -

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  

On 12/10/2019 at 10:26 AM, DTEC said:

Регулирането на екологията с данък имущество, по принцип, е грешен метод. Единственото логично място за поощряване/наказание е в цената на горивата - шофираш повече -> използваш повече гориво -> плащаш повече. Разбира се, това няма как да стане в България, защото до преди няколко месеца имаше протести за цените на горивата, а едно ново поскъпване при евентуално добавяне на екологична компонента в цените, ще доведе до масови протести.

 

Не виждам какво предлагаш като решение в България?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10.12.2019 г. at 10:26, DTEC написа:

Единственото логично място за поощряване/наказание е в цената на горивата - шофираш повече -> използваш повече гориво -> плащаш повече. Разбира се, това няма как да стане в България, защото до преди няколко месеца имаше протести за цените на горивата, а едно ново поскъпване при евентуално добавяне на екологична компонента в цените, ще доведе до масови протести.

 

С други думи - по-висок акциз на горивата, от този, който вече има у нас (0.36 евро на литър, минималният за ЕС). В страната в която се гради политическа кариера с евтини бензиностанции, горното дори само като предложение би било политическо самоубийство. Но дори да можеше да мине този закон, това ще афектира абсолютно всички цени, тъй като транспортните услуги зависят от тях. Ако бензина стане над 3.00лв (колкото е в Гърция и Италия, където акциза е 0.70 евро на литър), сигурно ще се кара по-малко, но ще поскъпне и хляба на хората. Буквално.

 

Защо вместо това не направим нещо по-реалистично - като по-високи годишни данъци на най-проблемните места (големите и богати градове). И една добавка - няколко пъти по-висок данък за придобиване на движимо имущество изоставащо по евро категория от текущата, колкото по-назад е еврокатегорията и по-голяма мощността, толкова по-голям е коефициента на данъка. Искаш 15 годишна лимузина - няма проблем, плащаш няколко хиляди данък за нея. В тази схема могат да се изключат (или силно да се облекчат) колите до 100кс, както е и сега, за да може хората с ограничени възможности да могат да си купят малолитражка.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смисъла на данъка е съвсем друг и според мен не би трябвало да се добавя еко-компонента в него.

 

Ако приемем, че в големите градове има по-голям данък, то тогава всички коли ще бъдат регистрирани в малки градове - българина е голям дявол, в това отношение.

 

Иначе най-логично е в горивото - караш голяма стара кола -> тя гори повече -> плащаш повече. Караш нова малолитражка - тя гори малко -> плащаш малко.

Караш с екологично гориво - пропан-бутан, метан - плащаш малка допълнителна еко-компонента.

 

Караш много -> замърсяваш много -> плащаш много.

 

Но, както вече написах - ако се покачи цената на горивата, пак ще има много недоволни. Аз това не мога да го разбера - хем не искаме белодробни заболявания, хем не сме съгласни с мерките срещу замърсяванията.

Както се повишава цената на тока при добавянето на все повече и повече мощности от възвръщаеми източници, така ще се повишава и цената на другите енергийни източници.

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/images/7/7d/Electricity_prices%2C_Second_semester_of_2015-2017_%28EUR_per_kWh%29.png

 

П.П.: Преди седмица си намерих стари договори за доставка на ток в Германия от 2011г. Та тогава съм плащал 0,20€/kWh. Сега плащам - 0,30€/kWh. Когато си купих Сивик-а през 2017г година имам няколко зареждания при цена 0,989€/л дизел. Сега дизел под 1,209€/л няма. В същото време последното ми зареждане на пропан-бутан през 2017г е било с цена 0,629€/л, а сега е 0,589€/л. И това са цени в един и същи регион, на едни и същи бензиностанции.

Редактирано от DTEC
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам пряка връзка между по-високи еко данъци и по-чист въздух!

Как на мен/вас ще помогне, ако някой плаща повече за правото си да цапа повече? Тези пари как ще ги поделим и оползотворим? Никак - ще потънат нейде и пак ще си го дишаме.

Има програми за топлинна еко ефективност, слагат се филтри по комините, субсидира се саниране и минаване на ел.отопление вместо на дърва/въглища. Това би било по-полезно, ако и за вехтите автомобили се прокара в Еврокомисията, и се приложи за бедни региони и държави!

Вероятно може да се субсидира монтаж на газова уредба или подмяна на катализатор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Данъка е хубаво да се взема въз основа само и единствено на кубатурата и горивото което изгаря конкретния двигател.Скъпа евтина това е и евро 6 за 60бона да си купиш до 100 коня няма да ти е голям данъка 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали има смисъл да дебатираме значението на думата "данък", може да го наречем и "акциз върху стари коли", защото по дефиниция акциза се налага да се ограничи/намали потребелнието. Данък заложен в горивото няма да реши проблема със замърсяването в голмите градове, където живеят и най-много хора. Ако някой си кара дизеляка само градско, този данък надали ще го удари много финаносово, че да го накара да си купи Рено Клио, а не 530Д на 15 години.

 

 

Не случайно всики популярни поздрави у нас, за рожден ден, новга година, имен ден, започват с пожелание за здраве. Здравето е най-важното, без него нямаме нищо. Абсурдно ми е да се дебатира до колко различните сегменти (коли примерно) влиаят на мръсния въздух.

Ако изключим чисто човешката гледна точка за здравето, то и за държавата здравето е едно от най-важните неща:

 

Замърсен въздух -> повече болни -> повече разходи за лчение -> повече дни болнични, които ги плаща държавата -> вероятност за сериозно заболяване/смърт -> по-малко доходи от данъци, защото човека вече е нетрудоспособен

 

А реално държавата - това сме ние. Ние ги плащаме тези неща. Ние ще плащаме лечението на хората, ние ще им плащаме данъците и ние ще им плащаме после пенсията по болест. И това пак като изключим човешкият момент, който пък е най-важният.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално здрави хора няма. Да сме живи да си плащаме ангарията на избраниците на народа които с нови заеми ще си купят нови гласове. И пак ще се бият в гърдите колко сме добре. Да ама не...

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ходих да си плащам данъка и пиша тук, но ако модераторите преценят, може да направят нова тема "Данък МПС 2021г."

 

За София няма промяна в сравнение с 2020г., но колата ми е 2001г. и вече я считат за над 20-годишна. Съответно за 100Кв/136к.с. с висано Евро 3 в талона вместо 126лв и стотинки платих 139лв и стотинки с отстъпката. След 30 април тези суми ще са 5% нагоре. Без вписана Евро-категория според данъчен калкулатор се дължат около 40лв отгоре. Вярвам му, защото според него дължимото с Евро3 е 1:1 с това, което платих.

 

https://www.razgrad.bg/местни-данъци-такси/171-община-разград-пусна-калкулатор-за-новия-данък-на-колите

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето Евро 4 ми спестява 90,23 лв , а догодина данъкът ще е с още 82 лв по-евтин - все е нещо.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 210лв..,миналата година 140,а тази 106лв.:).

Чакам еко стикерите:D!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойте не са мръднали Евро 4- 245.70 ; 110 лв- Ондата Евро 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Моята е с евро 3 и миналата беше данъка 12 и няколко лева ,тази година платих 137 и то с намалението от 5 процента за ранно плащане :blink:

Като я купих беше 270 лева .

Как ги смятат тея данъци :|

Ама както по-горе писаха колегите -много мълчим ей !Постоянно ни цицат за винетки данъци и тем подобни ,за пътищата уж ,които реално не подържат ,парите потъват на някои хора в джоба и пак си чупим колите на счупените улици ,Бойко все се хвали с магистралите ,ама аз не карам там ,карам из Добрич и до Албена ,троша колата из загубените ни пътища из града ,дигаш ми данъка ,що ?

п.п В сервиза не сме актуализирали цените на услугите и ремонтите от години -за хатъра на клиентите ,имаме много клиенти и разчитаме на повече оборот за сметка на печалбата ,ама докога така ,като от всякъде почват да искат все повече институциите за данъци и какво ли не .

Редактирано от borko 30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...