Jump to content
Sign in to follow this  
Stamba

Да обсъдим и другите марки

Recommended Posts

Така.... евала на хондите, яки машинки, и аз карам такава - црв-1 и съм ОК с нея. Но наред с хондите има и много други немски, франски и италянски дрънгели, които са на пътя. Идеята ми е да обсъдим и другите марки, които караме плюсовете и минусите, какви ремонти сме правили по тях, абе изобщо всичко, произлизащо от СОБСТВЕН опит. Например в семейството ми освен црв-то, дето го търкалям 5 зими без съществен проблем има, има още две возила.

Започвам с немеца - голф 3, 1,8mi, 90 hp на газ. Класика. Първата кола, която си купих сам с мои пари през 2002г.  Самата тя е набор 1991 и има по километраж навъртени 480 000 км. Взех я внос от Италия. Никога, ама никога не ме е оставяла на път. По-сериозни инвестиции в нея - газовото, 4 амортисьора, 4 пружини на окачването, съединител 2 пъти по спомен, изкърпване и пълно пребоядисване, спирачна помпа, радиатор на парното бензинова помпа 2 пъти и разни дреболиите, дето си вървят - биалетки, термостати, тампони разни не ги броя. Мотора е може би един от най сполучливите на Фолксваген - върви супер за годините си и харчи 7-8 газ извънградско. В ниските обороти се наема повече от хондата, но дотам. Оставил съм го на баща ми да го кара и обслужва и от време на време дава по някоя дребна фира, ама то от старост вече (маркучи, скоби) Масло почти не пипа, към 200-300 гр. С чисто сърце мога да кажа за този мотор 1,8 АБС че е легенда, даже прочетох някъде че бил "роден да върви на газ" каквото и да значи. Като недостаъци - ами теснотията, малък багажник, няма ел. стъкла и климатик, абе старост.

Другия автомобил в семейството е от скоро - ситроен саксо 1,4 75 коня, автомат - 3 степенен. Взех го април, без да съм търсил конкретно този модел, просто излезе. След това порових във форумите на Пежо и Ситроен за информация и се оказва май че в БГ има само едно саксо автомат - моето. 5-врато, ел стъкла, климатик, какво да му търсиш повече за градска кола. Разхода е 9-10 бензин в града. Автоматчето превключва добре, едва доловимо, двигателя тиктака. За сега само радва, след купуването - ремък, ролка, водна помпа - смешни цени. Наложи се рециклиране на кормилна рейка - оказа се слабост на ситроените. Обаче за тази автоматична кутия - нищо не откривам и който питам вдига рамене. Опресних и маслото с два литра, каквото излезе по каталог. Газ за сега няма да се слага, че най-евтиният вариант е 700 лв, а за колата дадох 1300, пък и багажника го губя.

Айде ся да видим и другите марки

  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Stamba - Хубава тема, добре си се сетил!

 

Преди моя любим акорд, карах известно време Ауди А4 комби 2001г. Avant Packet 2.4 V6 quattro 170 коня manual transmission..Какво да ви кажа, зимата беше много стабилна и вървеше достаа, освен стандартните неща, като обслужване на мотора, често ми се налагаше да подменям и крушките на фаровете. Минуса и беше високият разход 16-17 градско и 8-9 извън града. Не мислих да се разделям с нея, но се случи най-лошото, един петък вечер катастрофирах в парк Кайлъка гр. Плевен, които е запознат с мястото знае, спасиха ме здравите ламарини!!!...тотал щета..От тогава имам за "обеца", вече 5 год. нямам происшествия И ДАНО ДА НЯМАМ! Огромен фен съм на Хонда, но съм и привърженик на Ауди, голям комфорт, бързина, удобство, зимата ми правеше кеф да карам по натрупалия се сух сняг..По-добро от куатро системата, за мен няма!  В момента съм тежък фен на Японското. :xmas:

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

BlueDream4, според мен до преди десетина години някъде беше по на сметка да поддържаш немец, произведен до към 2001-2002 година, откъм части и консумативи. Отделно че бяха масови и автоморгите пълни с части. Отделно японските коли бяха екзотика и се ширеше мнението че за части се чака едва ли не от Япония. Сега обаче нещата се обърнаха - японската кола на старо се поддържа по евтино от швабата. А иначе ауди куатро си е класика и за мен :-)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Я, че интересна тема. Имам две Ауди-та. И от двете съм супер мега доволен (да чукна на дърво). На едното съм навъртял вече към 430к. само аз на газ, карам го с 5в40 все още и колата няма признаци да сдава багажа. На колко е реални никой не знае. Мажду двете коли имах з акратко две Мазди 323, едната 1,5 бензин, другата с прословутия KL-ZE добри машинки но много тънка ламарина и ги махнах. Другото ми Ауди е Б7 1,8Т куатро седан с 6 скорости  - мога да говоря много за него но с две думи - уникален автомобил за почти две години 47 хил.км и само стандартните неща сменям, като прословутото окачване, което се плюе по форумите е оригиналното ( но колата е на реални километри) и там не съм пипнал нищо а скоро и няма признаци да се пипа нещо. Разхода е никакъв - под 10 на сто газ, зимата няма разлика от лятно каране, залепена е за снега и кишата.

Мисля догодина да ги махам и двете и да скачам вероятно на нова Дачия 0,9 тце пак с газ, но да видим.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз карам едно Б5 AFN 96 набор- абсолютно неубиваема кола. Мотора е доста икономичен и изключително здрав , автоматика 4 степенен иска само да му се сменя маслото понякога и си работи вече поне 300 000+ км. Темата за окачването ще я оставя за децата по форумите да си квичат. Сменях разни носачи - някои от тях на смешни цени и карат десетки хиляди км...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MZERO,

И аз като теб имам същото и  сега жената го кара. Двигателят, турбото и 4-степенният автомат са железни - само консумативи. Прословутото окачване, което всички често "дъвчат", се оказа и то доста здраво. Миналата година смених горен носач, който беше оригиналния на Ауди от 1997 година. Минал е най-малко 500-600 хил.км.

При мен ахилесовата пета се оказа климатичната система - всяка година правя нещо. Сменил съм компресор, два пъти радиатор, датчик, филтър на връщащата тръба, маркуч и сега отново не работи. Писна ми и го зарязах така.

Сменил съм много неща през годините, но почти всички от тях са консумативи - виско, амортисьори, тампони, дискове, гарнитура на ГНП и още куп други неща.

Ремонт обаче не се е налагало да правя никога.

Все пак си е кола на 20+ години и, като теглиш чератата, си излиза скъпо да я поддържаш, нищо че не са се налагали ремонти. Просто като смениш 10-20-30 неща, които, въпреки че са консумативи, пак са си пари, излиза все едно си правил няколко по-големи ремонти.

Edited by romborak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хихи и при мене това беше най-големия проблем - първо прословутите клапи на парното - моите се оказаха от дунапренените. Разглобяване и сваляне на цялото табло. Оказа се, че и вътрешния радиатор на климатика е спукан и чаках 2 седмици да дойде нов защото за 96-набора били по-различни от следващите и съответно няма. После смених и компресора на климатика. Но като цяло за 20+ годишна каруца си е доста добре. Обработена е против корозия като атомна централа - нещо което искам да виждам в повече Японски коли :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще вземе да се окаже, че всички хонда фенове са и ауди такива :) Досега съм карал само ауди - последното ми бе Audi a4 b6 quattro 1,9 tdi 130 к.с., 6 скорости с ръчна кск. кутия от 2003 г.. Невероятна кола - за 5 години и 50 к. км - само консумативи. Куатрото е страхотна система. Продадох я, защото ми бе прекалено ниска за разбитите бургаски улици, а и жената не може да кара с ръчни скорости и решихме да вземем автомат. Чакам с нетърпение зимата, за да видя как ще се държи 4х4 на хондата. Преди А4-ката имах ауди 80 1.8 пак куатро - за него още повече съжалявам, защо го продадох. Като цяло сега въпреки че минах на по-стара кола - съм много доволен и от новата ни стара хонда црв рд1 128 к.с автомат. Това е първата ми кола хонда (е имам и мотор хонда) - надявам се да остана доволен.

Edited by digunan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз карах Мазда 626, технически много здрава, за 4г. почти нищо не съм ремонтирал. Сегашната Хонда за 8г. и смених половината части, много е важно предишния собственик дали я е стягал.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:offtopic:

 

Извинявай, колега, малко смешно ми стана с "половината части", а и нали наскоро нашумя и филмът Чернобил...

 

Та явно си достигнал периодът ѝ на полуразпад. 

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Карам в момента дайхатсу материя, или познатата в Япония тойота ДБ. Продава се и като субару и сцайън за америка. Базата е тойота ярис с двигатели 1.3 и 1.5. Моята е 1.5 - 103 кс. Двигателя е с верига Ви Ви Ти Ай :-)  Купето е типично Японско и няма алтернатива с европейските такива. Вътре е просторно, а тавана е доста висок. Задната седалка се мести напред и назад с което се увеличава или намалява обема на багажника. Каране само градско, дава около 8 - 8.5 с климатик. Извънградско при 120 харчи около 5.8 - 6.5. Над 150 почва да я духа вятъра, но и е простено като се има предвид какъв кашон е.

 Та по същество: Дайхатсу си остава един от непознатите, особено по нашите географски ширини производител. За съжаление, бих казал защото колите им са доста жилави а почти всичките им агрегати идват от тойота. Демек, караш си бюджетна японска кола с двигател и скорости от тойота и никой не ти я заглежда или краде. Яко! Проблема е в намирането на части по екстериора - купето. Но, вече има чужди сайтове, особено от Англия човек може да си купи всичко. Във Швейцария и Германия по моргите също има много коли от марката. А и тук се появиха доста за части. Останалото е въпрос на личен избор.

До преди доста години карах само френски автомобили и за тогава си бяха ОК. Да, били са винаги тип спортни: Рено 5 ГТЕ, Рено 5 ТГ турбо, Рено 19 -1.8 16В, меган купе 2.0 150 кс. Клио 1.8 16в, Клио Уйлиямс 2.0 16в 150 кс. (истинско със сериен номер на таблото!) Клио 2.0 спорт 172 и Меган Спорт 225 за последно. Другите бяха Пежо 106 Рали, 106 гти, 306 гти 6 скорости, 206 гт, 206 гти, 206 рц и до там. После минах на немци, ма за кратко :-) Ауди ес 3 225кс фейс. няма такъв боклук! Вечно имаше проблем с нещо. Трошеше се днеска и нощеска, дет има една приказка. След това Опел астра ОПЦ турбо комби 200 кс. що годе по-здрава, за кратко пасат 1.8 турбо 2004 год. доста здрав и корав. След това само Японци та до сега. Между другото съм един от малкото, които е имал фабрична тойота ярис 2004 год 1.5 Т-спор турбо 150 кс. със сериен номер на таблото и 2008 год. Митсубиши колт рали-арт 1.5 турбо 180 кс.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

IMG_8270.thumb.JPG.c6a64eb0c8df10e0e4a3203e021e33c7.JPGIMG_8264.thumb.JPG.b3e1523a44ab1807d6702a89b220addb.JPGd5d1012ca641540266bf5e3030194734.thumb.jpg.ecb9472ce736e6f9476283486da39cd0.jpgIMG_8276.thumb.JPG.7f2a97fddeec3b8123550dcaa646ed55.JPGIMG_8274.thumb.JPG.c79456426040580e49f11390191b3a62.JPGIMG_8272.thumb.JPG.dbf24c94c655e3028d59cd4ec53924e0.JPG

Извинявам се за грешката, тойотат е 2003 год, а не 2004. Сериен номер 004. Само първите 10 са били като моята с кожен салон - фабричен! Та от редките съм имал най-рядката. За съжаление трябваше да се разделя с нея защото купих сивик тайп ер 2003 год. И него вече го няма, ма сега с материята ми е най-добре. Е, на жената и е най-добре ма какво да се прави - любов :-)

Edited by daniel-atanasov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз карах до скоро, Алфа 156 jtd 110к.с. 2001г. Карах я 10 години. Страхотна машина. Много здрав двигател. Никога не съм правил нещо по електрическата част, не съм сменял датчици, с изключение на един на Хол, но той се повреди, заради нестегнат винт в сервиза, когато са сменяли ангренажа. Не съм сменял амортисьори. Те са оригиналните Билщайн, яката работа. Ел. стъклата не са се повреждали, централното също. Има жестоки спирачки! Лудница. Не съм ремонтирал турбо, скорости, а стартерът се предаде, едва преди 6 месеца, като всекидневно, колата е палена поне по 10-15 пъти. Единственото и слабо място е предницата и по-точно носачите.  Не съм ремонтирал никакви помпи, нито за високото налягане, нито тази в резервоара. 9 години климатроникът работеше без забележка и едва миналата година спря, защото компресорът замина. Това са 9 години, никаква поддръжка на климатичната система! Макферсоните, още са оригиналните, егати зверовете. По двигателя няма и капка масло. Демпфера още е здрав, а аз не съм сменял демпфер. Термостатът е на 10г. и не мърда. 128 000км. съм навъртял. Колата, няма и ръжда!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Напоследък все повече приятели се ориентират към Kia? Главно към Kia Sportage, някой има ли обратна връзка за тези джипове?

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 23.06.2019 г. at 9:16, daniel-atanasov написа:

 

До преди доста години карах.....  Рено 5 ТГ турбо,....

Аз също имах около 7 години Рено 11 турбо, а после 8 години Рено 5 ГТ турбо. Много добри за времето си спортни коли, които и сега се тачат...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, val-kar написа:

Напоследък все повече приятели се ориентират към Kia? Главно към Kia Sportage, някой има ли обратна връзка за тези джипове?

 

Един приятел си взе такава, 2009 година, 2-литра, с газ за 9 бона. 

Много е доволен, нисък разход. Аз го навивах за ЦРВ като моето, ама трябваше да се бръкне още 2 бона за такова. 

Направи едно-две пътувания до Украйна и обратно. 

Не съм се качвал да я карам, нито съм се возил още. 

На живо ми изглежда дръвце като Рав4, но нямам преки наблюдения. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето ви 1 нова (от преди 2 дена) кола за обсъждане.

https://automedia.investor.bg/a/2-novini/40108-novata-skoda-octavia-porasna-i-zaprilicha-na-superb

https://auto.vesti.ru/news/show/news_id/718456/

Аз малко съм пристрастен към комбитата, но е поразително колко добре са се справили чехите. Предишните (вече 2 от общо 3) поколения са най-продаваното комби в Европа, а и за Шкода е основният модел, носещ им приходи, при това на поносимата си цена. Да не говорим за вътрешния обем на задния ред и в багажника. Как постигат това не знам, при положение че 7-мото ни комби е с по-дълго междуосие и като цяло по-дълго на дължина, а осмото е със смехотворен багажник (395л), на задният ред е късо, а е по-дълго от моето комби. Сядал съм в Октавията - еми без конкуренция. Не е луксозна, но е удобна и практична кола, с достатъчно хитринки и екстри. Като машина не знам как е, но автомата ФауВетата го оправиха, а окачването чувам е здраво. Вече за моторите и електрониката не знам, но нищо не е вечно (включително и ние и Хондите ни).

Обаче, каква кола - на вид и пространство, при по-малки размери от нашите комбита - сравнете цифрите и ще видите.

Не ме разбирайте погрешно - харесвам си 7-мака, но не съм кон с капаци и "по чуждо също се заглеждам", особено когато има повод "да му сваля шапка".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тоя пикап, явно ще го карат в новия град на Марс, който Алън Мъск е решил да построи там.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пикапа е стремглав.

Метала и стъклата са бронирани. Не знам колко тежи, но версията с 3 мотора ускорява до 100 за 2,9 сек, четвърт миля взема за 10,8 сек, а пробега и с 1 зареждане е 800 км !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Визията те оставя със смесени чувства, но характеристиките са безкомпромисни, само със стъклата нещо се изложиха, този едвам метна топката и ги счупи. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 13.11.2019 г. at 12:05, ceco_accord написа:

Ето ви 1 нова (от преди 2 дена) кола за обсъждане.

https://automedia.investor.bg/a/2-novini/40108-novata-skoda-octavia-porasna-i-zaprilicha-na-superb

https://auto.vesti.ru/news/show/news_id/718456/

Аз малко съм пристрастен към комбитата, но е поразително колко добре са се справили чехите. Предишните (вече 2 от общо 3) поколения са най-продаваното комби в Европа, а и за Шкода е основният модел, носещ им приходи, при това на поносимата си цена. Да не говорим за вътрешния обем на задния ред и в багажника. Как постигат това не знам, при положение че 7-мото ни комби е с по-дълго междуосие и като цяло по-дълго на дължина, а осмото е със смехотворен багажник (395л), на задният ред е късо, а е по-дълго от моето комби. Сядал съм в Октавията - еми без конкуренция. Не е луксозна, но е удобна и практична кола, с достатъчно хитринки и екстри. Като машина не знам как е, но автомата ФауВетата го оправиха, а окачването чувам е здраво. Вече за моторите и електрониката не знам, но нищо не е вечно (включително и ние и Хондите ни).

Обаче, каква кола - на вид и пространство, при по-малки размери от нашите комбита - сравнете цифрите и ще видите.

Не ме разбирайте погрешно - харесвам си 7-мака, но не съм кон с капаци и "по чуждо също се заглеждам", особено когато има повод "да му сваля шапка".

Има един немски YouTube канал- die Autodoktoren, където се показват поправки, дефекти и т. н.     работи по различни марки... Който следи този канал, никога няма да си купи кола с мотор и техника на VW... Иначе, бях на гости в Прага на една приятелка от следването, бяха си купили току що  Superb- Много добра кола за семейства! Концепция, изработка, комфорт... Ама с тоя техника вътре... Не ми се мисли... 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Чета и не смея да си купя друга всекидневна кола освен ХОНДА!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Явно не четеш безпристрастно 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...