Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 15.04.2025 in all areas

  1. 2 точки
  2. 2 точки
    Наскоро климатикът спря да работи, при включване се чуваше само включване на перката, но без да зацепва компресорът, макар че релето си цъкаше. След малко проучване, се оказа, че релетата на Омрон имат склонността да корозират вътрешно и да правят нагари по контактните пластини, и да не правят контакт. При отваряне на релето случаят беше такъв. Днес сложих ново реле и всичко тръгна. Заместител на Оmron g8hl-h71 е Bosch 0 986 ah0 092. Така че, всеки който има проблем с климатика(без видими симптоми), първо да смени релето и след това всичко останало по веригата.
  3. 1 точка
    1 тон ПАО 3000 долара 1 тон Естери 6800 Цените варират разбира се но в тия диапазони 🙂
  4. 1 точка
    Тракията отдавна трябва да я "разжалват" от магистрала в скоростен път, а и без това е основният развъдник на джигити. Магистрала я наричат само тези дето не са пътували по западноевропейските.
  5. 1 точка
    Деветнадесет камери на тол управлението ще изчисляват средната скорост по магистрала "Тракия". Трасето ще бъде разделено на 10 участъка, като превишение на скоростта във всеки от тях се ще наказва с отделен акт. Това заяви пред БНТ експертът от "Национално тол управление" доц. Георги Балабанов. На бързащите за морето може да им излезе скъпо.
  6. 1 точка
    - Господине, тези пари са фалшиви! - Е, чак пък фалшиви! Не са фалшиви, а са имитиращ продукти, като вашето сирене!
  7. 1 точка
    Ми Shell ползват същите пакети на Infinium, все пак са акционер заедно с Mobil 🙂. Та с кво точно е по-добро ESP не мога да схвана, да не говорим,че масово всички блендери ползват Infinium и Lubrizol, в зависимост от рецептурите и спецификациите и стандартите, които желаят да покрият. 1 тон GTL база е 800 долара ,1 тон VHVI 780 долара ...практически няма разлика. Просто Mobil в Европа винаги са продавали скъпо, при все факта, че имат рафинерии, блендерни заводи. 5 кварти в САЩ идват 55 лева и то за най-скъпите им масла .
  8. 1 точка
    Не, това не е проблем, вижда се, а то се включва много рядко, само когато паркирам някъде челно към висок обект...
  9. 1 точка
    Странно, ама разбрах как става, от английски форуми... В ляво от жълтото, на черната пластмаса, има правоъгълен отвор, в който се мушка тънка отвертка, с която се натиска зъбче/контра и капака се измъква навън, към отвертката... Става много лесно, ама като знаеш... Всъщност, сваляне трябва, когато търсиш/сравняваш спрей/боя. Правене по номер никога не е съвсем точно, защото тя старее и леко се променя и за цялостно боядисване на детайл, не е толкова важно, но за поправка на малка област, личи всеки нюанс...
  10. 1 точка
    Дистрибуторът за Европа е някъде в централна Англия, между Нотингам и Кембридж... Живях в Англия над 20г, не съм го чувал и виждал, което е нормално за бутиково масло, вероятно и скъпо. В сайта има и имейл за контакти, където може да се пита за подробности, но аз не бих го направил, защото спазвам едно правило за всякакви стоки- за качествата на даден продукт не се пита производителя, или търговеца, а ползвателите..., по разбираеми причини..., демек ще те омаят със суперлативи и рекламни пинизи, нали е важно да си продават стоката... Всъщност, за конкретна подробност може да се пита... В руския сайт, беше интересно да прочета за снобарската философия на фирмата, точно за маниаци... Таа, накратко, не са съгласни с грубата стандартна разбивка на стандартните вискозитети (0, 5, 20, 30...W 20, 30, 40...), а са разработили за всеки конкретен двигател, съвсем точно масло, с дробни числа (напр. 5,5W38, 4W31 и т.н... ) Е маниаците биха му се радвали, считайки, че настоящата им кола (а дори и нова), ще им е последната в живота... Иначе, май само ти разбра сарказма за предишните, примерно 4 собственика... Не оставайте с впечатлението, че не се грижа за колите си, напротив, винаги са в пълна изправност..., ама ги сменям сравнително често... Отклонение/офтопик: Потвърждение на горното изречение- В Англия не съм връщан на преглед за всичките години, а там прегледите са изключително прецизни и траят 1 час по закон. Изключение- Есента бях там и закарах Яриса на сина на преглед (аз му го купих и е на мое име, а той не разбира от коли). Върнаха ме, защото маншоните на биелетките били напукани...Нямат луфт, ама до следващия преглед, щели да се скъсат и да имат... Е, имам условия, сръчност, инструменти, купих от eBay нови, смених ги и минах... Сори за дългия коментар...
  11. 1 точка
  12. 1 точка
    На тая цена може да го вземеш от Walmart, в САЩ реално цените са такива -нормални. Всеки може да провери. Та с какво на Тотал базите са по-слаби? Същият VHVI 3-та група, който ползват голяма част от производителите на масла, SK Lubricants са най-големият производител на тази база, дори мастодонтите си купуват от тях.Няколко пъти повторих в темата- новият ESP не е лошо масло, но цената му не кореспондира с качествата.
  13. 1 точка
    10 любопитни факта за калинките: В света има около 5000 различни вида калинки. Те се различават главно по своите цветове и точки – има 2-точкова, 10-точкова, 14-точкова и даже 24-точкова. Най-популярните и често срещани са тези с лъскавото, червено тяло със седем черни точки. Броят, формата и разположението на точките се определят от това какъв вид е калинката и се оформят още докато насекомото излиза от своята какавида. Има видове, които са жълти с черни точки, и такива, които са червени с черни точки. Размерите им варират от четири до десет милиметра. Те имат продълговато, овално или кръгло тяло със силно изпъкнал гръб. Повърхността на някои видове от тези насекоми е покрита с тънки косми. Тялото се състои от малка глава, гръден кош, корем и крила с елитра. В допълнение, всеки индивид има три чифта крака. Представителите на почти всички видове се считат за хищници. В основата на хранителния им режим са акарите и листните въшки. Но не пренебрегват и ларвите на други насекоми, яйца от пеперуди и малки гъсеници. В природата съществуват и видове, които се хранят изключително с растения, цветя, листа, цветен прашец и дори гъбен мицел. Калинките също са и канибали. Ако храната е оскъдна, те прибягват към канибализъм – гладна калинка, без да се колебае би изяла своя себеподобна, за да оцелее. Калинките имат добра защита срещу повечето си врагове. Червено-черната им окраска предупреждава хищниците, че ще съжалят, ако ги опитат. Когато птица или друго животно се опита да я нападне, калинката отделя от ставите на краката си капчици отровна кръв. В нея се съдържа кантаридин. Тази отровна, неприятно миришеща жълта течност обезсърчава птици и други потенциални врагове. Нападателят вкусва горчивата кръв и изплюва калинката. Хищниците се научават да тълкуват червено-черната окраска на крилата, като послание да стоят по-далеч. Най-високата скорост, която може да развие калинката, е 24 километра в час. Броят на размаха на крилата ѝ може да достигне до завидните 85 в секунда. Тя може да прелети без почивка разстояние от 120 километра със скоростта на галопиращ кон. Червената буболечка може да се задържи във въздуха в продължение на два часа и да достигне до доста голяма височина – 1200 метра. Интересен е и начинът, по който калинката прибира крилата си след полет. Това бръмбарче грижливо сгъва своите нежни крила под червено-черните си надкрилия (елитри), когато кацне. Насекомото прави сложна поредица от движения, наподобяващи сгъване на оригами, за да скрие крилата си. Крилата ѝ са едновременно достатъчно силни, за да поддържат полета, и същевременно толкова гъвкави. Формата на жилките по крилата ѝ позволяват да се свиват като ролетка, правейки ги твърди, но сгъваеми. Всички калинки водят самотен начин на живот. Те се събират само по време на зимуване или по време на периода на чифтосване. Този процес се започва от началото на март, а понякога сдвояването на насекомите продължава до 9 часа подред. В рамките на една година може да има най-много 5-6 поколения калинки, като средното време от яйце до възрастна калинка отнема само около 3-4 седмици. Женските снасят между 50 и 300 яйца. Малките яйца са жълти и с овална форма и обикновено се срещат в групи от 10-50. Калинките снасят яйца от долната страна на листата на растенията, където обикновено се събират листните въшки, за да могат малките ларви да се хранят. Ларвите, които се различават по форма и цвят, се появяват в рамките на няколко дни след снасянето на яйцата. Те растат изключително бързо и сменят кожата си няколко пъти. След това се закачат на някое листо с нещо като опашка и се превръщат в какавиди. В рамките на една или две седмици какавидите се превръщат в калинки. Калинките са най-активни от пролетта до есента. Когато времето се застуди, те си намират топло, уединено място, в което чакат времето отново да се стопли. Представители на някои видове посрещат зимата в страни с по-благоприятен климат, докато други остават да чакат студа, като се сливат в многобройни групи, състоящи се от по няколко милиона. Такива места най-често са в хралупи по дърветата, под камъните и дори в къщите на хората. През 1999 година американската космическа агенция НАСА изпраща в Космоса 4 калинки и листни въшки, за да тестват тяхното поведение в безвъздушното пространство. Калинките, които били на борда, нарекли с имената на четиримата от групата на Beatles – Джон, Пол, Ринго и Джордж. Всички те оцелели по време на космическия полет, като дори и в несвойствената за тях микрогравитационна среда се хранели с листните въшки.
  14. 1 точка
    Тук ти е проблема. Това не е скорост за 5 предавка.
  15. 1 точка
    И рече Ийсус Христос (седмица преди Великден) - "Стани Лазаре и тръгни!", което смятам за добра поличба. И възкачи се Сивикът донор (на 40 лазарника) в "инвалидната количка", та пропътува 270 км на запад, за да ми е на 4 мин пеш, а не на 4 часа път с кола. Преобух моят в останалите от синковеца читави гуми/джанти и като мине преглед, ще си го докарам на ход - той си е лигитимен и в движение, макар и пробит кат колата на Флинстоун. Човек трябва да изпълнява обещанията си, особено тези пред себе си! Та макар проектът да бе отлаган дълго, започваме "Епопея на забравените" (2 в 1 чрез рязане и заварки), и в съавторство с 1 побратим, който има същата колца и е наясно с нея. Планът е догодина (за 40 годишнината на моето GT), то да възкръсне в целият си заслужен бял блясък и да носи радост на мен, жената (която си го обича) и на тези дето знаят и помнят какви Хонди имаше миналият век. Битката ще е за всеки ръждив болт, но Аз съм неговият Христос. Човек е щастлив когат "се занимава с глупости", а и ми требе ново хоби. "Силата на мечтите ще бъде с мен", както и всеки добър помисъл във Ваши лица.
  16. 1 точка
    Тя формулата е проста: Над 12 кила на 1 конска сила - мъка. Около 10 на кон - утилитарно. Около 8 кг на 1 к. с. - проктично с елементи на забавление. Към 6 на 1 - достатъчно за всякакви режими. Около 4 на 1 - "бензин в кръвта". Около 2 кила на 1 кон - за да се изплащиш! Най-забавните коли са леките с малък мотор, а най-комфортни са тежките с голям ДВГ. Между тея 2 крайности всеки намира себе си. Човекът е адаптивен - колкото / толкова. Някои правят "от мухата - слон", че не върви им колата, но от слона муха трудно и скъпо е.
  17. 1 точка
    Разбирам че не си наясно с този бизнес. То никой не е бил, преди да смени няколко коли в живота си. Най-читава е сделката да купиш кола от комшията, когото си наблюдавал как си я е поддържал и от какво се е оплаквал няколко години. Ако не - минаваш на търговците. Там е "пари - стока - пари прим". Те харесват нещо на вид, гледат за повърхностна корозия отдолу, проверяват документално, слушат как работи на място и в движение, а познавайки пазара, преценяват дали да си затворят известната сума пари за неизвестен период, та да изкарат 10-на % за себе си. Те не купуват кола за теб - дори не подозират че съществуваш на планетата, преди да влезеш в контакт. Те не разглобяват колите и не проверяват подробно всеки възел. Мият/почистват и оправят някоя дреболия, па пускат колата в нета. Тези дето внасят "скрап" си имат доверени майстори, които правят нужното за да е прилична на вид, но там също общата инвестиция е почти като на добра кола без нужда от ремонти. Реалното техническо състояние няма как да се знае в детайли. Ако са я докарали на ход, могат да споделят впечатления, както и ако са я взели от представителство на марката, а там колата обикновено е проверена обстойно и обслужена, защото също е на пазара - местният. На ход, от дилърство и обслужена е рядка комбинация - това е "бяла лястовица", но си струва. И пак - Кола на старо е котка в чувал. Като нямаме пари за нова, "бъркаме в чувала" и се молим да не сме сбъркали. Секънд хенд-а е с остатъчен ресурс, а новите пък са с умишлено ограничен, та клиента винаги може да се окаже прееб@н. Всичко зависи от това човек как гледа на нещата от живота. Ако се чувства обиден от него - и тази сделка ще е такава. Ако е позитивен реалист - ще е доволен. Нищо не е вечно - ние също. Уж се чувстваме добре и хоп - некое вирусче или нещо по-сериозно. Не обвиняваме живота или родителите си. Носим си кръста и се лекуваме. Е, с колата е същото - вземаме, караме, каквото излезе - правим. Важното е какви ползи и радости ни носи, а не какви средства отнема! Успех с намирането и късмет с притежанието!
  18. 0 точки
  19. 0 точки
    Тук има маниаци на маслата, някой може да го е срещал, аз не съм... Таа, те дълго търсят най-върховото масло, стигат до молекулярно ниво в проучванията си, като са сигурни, че четиримата собственици преди тях са подхождали по същия начин и трябва да продължат традицията...
  20. 0 точки
    Виенето се оказа заден десен лагер на колелото.Проблема е решен.
  21. 0 точки
    Не се впрягай толкова за тая кола. До вчера тоя надценен навес е наливан с най-евтиното от варела 5-30/40, а тука ще почиваме с промивки, възкресения, гледане на капки и приказки от тетките пред блока. Смени маслата по кутии, диференциали с такива хондовски, на мотора едно 5/20 или 30 и газ. Антифризи, термостати, промивки, оригинален антифриз, термостати, филтъра на скоростите само в корекома го има. Покрай я малко да видиш джамбаза какво е послъгал, пък после ако искаш и оригинални маншончета на водачите на спирачките си смени.
  22. 0 точки
    Много е гадно чувството да караш кола,която не върви,ден след ден,месец след месец.Да ти е гадно още преди да си я запалил защото знаеш какво следва.Още по-гадно е самозалъгването,че си направил правилния"разумния"избор. Те така за бензиновите CRV-та ,еле пък автомат,но всеки сам си решава.
  23. -1 точки
    Провери термощита на катализатора понякога изгнива там където е захванат и почва да дрънчи.
  24. -1 точки
    "разглобих цялата изпускателна система. Не можах да открия нищо което да дрънчи или да не е закрепено добре" Четеш между редовете.
  25. -1 точки
    Вероятно вътре елемент е изгнил и той предизвиква това "бръждене".
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...