Jump to content

Mandalorian

Фен
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

18 Neutral

About Mandalorian

  • Rank
    Начинаещ

Profile Information

  • Кара
    Honda CR-V
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Пловдив
  1. Прилагам пълен списък с всички о-пръстени, семеринги и уплътнения за ремонт на хидравличната помпа: Маркуч за високо налягане: 91304-PA6-003 O-RING, 7.8X1.9 - датчик (превключвател за налягане, 12 N.m) 91370-SV4-000 O-RING, 14.4X1.9 - откъм помпата Помпа: 91048-P2A-003 BEARING, RADIAL BALL, 17X40X12 - лагер 91249-PNC-003 SEAL, POWER STEERING PUMP - семеринг вътре в помпата 91345-PAA-A01 O-RING, 13.0X1.9 - О-Ринг на пластмасов щуцер (най - честата причина за разпенване на течността) 91346-PLA-003 O-RING, 23.8X2.4 - О-Ринг вътре около оста 91347-PAA-A01 O-RING, 16.7X1.8 - O-Ринг на клапан за налягане (49 N.m) (внимателно отвъртане чрез нагряване) 91347-PLA-003 O-RING, 12.7X1.8 - O-Ринг на пружина за препълване (29 N.m) 91348-P2A-003 O-RING, 51.0X2.4 - O-Ринг вътре в помпата 91349-PNC-J01 SEAL, PUMP COVER, 64.00x2.5 - Уплътнение за корпуса (голямо и кръгло) 91349-PNC-003 SEAL B, PUMP COVER, 16.36x2.2 - Уплътнение за корпуса (малко и елипсовидно) Малките лентички вътре в помпата: 91343-PNC-003 SEAL, RUBBER - едната от гума (черна) 91344-PNC-003 SEAL, SLIPPER - другата от тефлон (бяла, светла) PDF и видео как се ремонтира помпата: Хидравлична помпа.pdf Видео с разглобяване и сглобяване (тук той ползва червена течност, а трябва да е цвят - олио, Honda PSF-S) Сглобява се в обратния ред с динамометричен ключ и с внимание кое къде е било! Целият комплект от списъка струваше ~ 64 лв. + 13 лв. ДДС с доставката от Япония (~2 седмици) от Amayama. Успех на всички, които ще ръчкат помпата!
  2. Здравейте! Реших да опиша как смених фабричното радио с афтърмаркет такова и запазих управлението от волана (CRV - 2005-2006). Намерих информация във форума и благодаря за нея, но си мисля, че въпросът с управлението на волана изисква отделна тема със снимков материал и всичко нужно. Темата е за хора, които искат да си сменят радиото 1 din с афтърмаркет 1 din без да губят мултиволана към радиото и без да ползват отделен модул. Би свършила и работа за хората, които се чудят кой е въпросния кабел за волана за да си го включат към новата мултимедия (KEY 1 кабела). Всичко се случва без рязане или промяна по оригиналната букса. След малко рисърч разбрах, че мултиволанът работи посредством съпротивление към радиото при натискане на бутон. Може би се питате защо 1 din след като може да се сложи 2 din андроид мултимедия? Колата не се кара от мен, а от баща ми, той не искаше голям дисплей и искаше да си запази рафтчето отдолу. Целта беше да може да се слуша музика през bluetooth, флашка и да се водят разговори по телефона като се вдига обаждането от волана. Нужни материали: 2 x преходника Honda > Евробукса (ISO) 1 х 3.5 мм стерео или моно жак 1 х 20 см аудио кабел (като за тонколони) 1 x термосвиваем шлаух 1 x ново радио естествено Инструменти: - мултицет - поялник и принадлежности към него (ако ще се запояват връзките), може да се ползва и капсулован жак, който да завършва направо на кабел и да се кримпне Важен е избора на радио за да остане функциониращ мултиволанът, няма да стане с всяко. Трябва да има вход 3,5 мм за жак и меню за управление от волана. Аз намерих такова на Sony (DSX-A510BD), но би могло да стане и с Pioneer, което обаче да има меню S. Remote > Preset - избират се различни японски марки коли. Оказа се, че от тази серия на Sony по - новите модели поддържат конфигурируем 3.5 мм вход (запаметяват си съпротивлението подадено от волана като андроид мултимедиите). Почнах да търся такова и намерих в немския ebay втора употреба на разумна цена (~150 лв.) и го поръчах. Дори и по - евтините версии на това радио без bluetooth от серията DSX-A поддържат мултиволан. 1. Разглобява се средния панел и се изкарва старото радио (има информация във форума за това, но ето и клипче, на което радиото е 1 din). 2. Разкачаме радиото (ако е 1 din и никой не е преправял нещо преди това трябва да имаме: 1 х синя букса за хонда, 1 x радио антена). 3. Локализираме кабела на буксата откъм колата, който отговаря за волана (зелено-червен). 4. Намираме си свободна маса с мултицета на синята букса (откъм колата). - добре е да откачим акумулатора за всеки случай (аз не го откачих - забравих ) - включва се на зумер мултицета, едното пипало на корпус/някое болтче захванато за метал, а с другото се проверяват кабелите по буксата - за мой късмет веднага намерих такава точно до масата, която се използва от преходника (черния кабел откъм хондата, оказаха се две съседни маси) - в моя случай кабелът е червен откъм хондата, втория от ляво на дясно, долна редичка от снимката - не е сигурно, че ще имате точно същия кабел затова е хубаво да се измерят кабелите (ако не намерите трябва да се вземе маса от друго място) 5. Взимаме си единия преходник Honda > Евробукса, виждаме на кое пинче ще се падне зелено-червеният кабел откъм колата (синята букса > белия женски преходник). На негово място на преходника трябва да е празно и да няма пинче. Взимаме си вторият преходник и изваждаме с игла или нещо подобно едно малко пинче (има малки и големи контактни накрайници/пинчета). Вадим си и едно от големите (крайните). При мен това беше най - трудното начинание от цялата работа по това радио . Бърка се с иглата и се натиска контрата на пинчетата. Вадим ги и откъм Евробуксата, ако ни се занимава, ако не ни се занимава се режат плътно до евробуксата (накрайниците там не ни трябват, там ще запояваме към жака) - малкото пинче си го избрах да е с бял кабел, а голямото да е с черен (понеже ще е маса към жака) - това което правим е да вземем две кабелчета от единия преходник и да ги сложим на другия на точните празни дупки 6. Монтираме си двете пинчета на правилните места на преходника (едното малко пинче за командите от волана и другото голямо/масата на мястото, което сме открили). 7. Запояване на жака към двата кабела, които сме монтирали на преходника. - жакът трябва да е с възможно най - малкия корпус, който намерите. Бях взел няколко, но нито един не искаше да влиза плътно в буксата и се наложи да го оставя без капачето. Може и с моно жак, просто аз имах стерео под ръка. - това което направих е да запоя жака за аудио кабела и после да запоя/снадя аудио кабела от другата страна за добавените кабелчета към преходника - предполагам, че можеше да мине и без допълнителния аудио кабел, но реших да има аванс за да съм сигурен, че ще стигне дължината - зачистваме си кабелчетата и нанизваме малко термосвиваем шлаух за да скрием спойките после - на tip-а/върха на жака се запоява кабелчето с малкото пинче (в моя случай бял цвят) - на Sleeve-а/Ground/Масата се запоява масата от преходника (в моя случай черен цвят) 8. Преправеният преходник е готов! 9. Свързваме всичко: Синя Honda букса > Honda преходник - бял > Евробукса откъм преходник/мъжка > Евробукса откъм радиото/женска > Радио - монтираме си и радиото на шината за да не седи насипно - не забравяме да си свържем и антената 10. Подаваме на контакт и чакаме да светне това радио (ще е добре да си свържем акумулатора отново ако сме го разкачили ) 11. Тестване на мултиволана В менютата на това Sony има Set Steering, от там се запаметява кой бутон какво да прави. 12. Пробваме всичко дали работи, радио и т.н., може със свинска опашка да се привърже всичкия кабелак. 13. Сглобяваме всичко по обратния ред. Плюсове: + Няма нужда от допълнителен модул ~ 80-100 лв. + Настройка кое копче какво да прави (може да не са оригиналните функции) + Евтин вариант спрямо мултимедия за слушане през bluetooth и разговори през телефона Минуси: - Ограничен избор на радиа 1 din, които поддържат управление от волана без нужда от модул - Все пак не е мултимедия с тъч и ако човек иска да си пусне навигация трябва да се гледа от телефона - Докато подменях радиото реших да сменя и крушките на парното с LED, защото имаше една изгоряла. Благодаря на писалите ( @froluti , @Emicha, @Plamen-CRV и др.) в темата за тези крушки! Надявам се всичко това да помогне на някой, който реши да си сменя радиото 1 din > 1 din на фейслифтовото CR-V (2005-2006), но иска и мултиволанът му да продължи да работи. Успех!
  3. Здравейте! На CR-V-то на баща ми (2005 - 2.0 LPG) преди няколко дни също му протече въпросният маркуч като на колегата @sa4kov, но от кербовката точно над двигателя. В Бултрако (Пловдив) предложиха цена от 720 лв. за маркуча и 10 дни за доставката След ровене по темите стигнах до по - евтиния вариант - рециклиране на стария. Свалихме стария маркуч и го занесохме на фирма Ханза-Флекс в гр. Стамболийски. Хората там казаха, че ще прехвърлят нещата от стария (заглушител и т.н.) и след 2 часа беше готов. Цената за тази услуга беше 150 лв. Монтирахме пак рециклирания маркуч и наляхме нова течност Honda PSF-S (цвят - олио ). Казанчето също беше почистено. Засега няма течове и загуба на течност, воланът се държи нормално и няма биене/тресене. Маркучът е вече окей, но помпата също имаше омасляване още преди ремонта. Не е сигурно дали е хвърчало от маркуча по нея, затова сега ще чистим с обезмаслител и ще гледаме дали има някакво омасляване или дали капе. Също така ми се струва, че малко вие тази помпа ( и с предишния маркуч и с новия). Та така ако някой има подобен проблем, това е актуалната цена за рециклиране в Ханза-Флекс.
×
×
  • Create New...