Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 21.04.2021 in Мнения

  1. 2 точки
    Точно непочистените места дават най-голяма радост от карането на кола със задно предаване, особено зимата :). След 12 годишно удоволствие със задно предаване, особено в снежните дни от годината, така се стекоха обстоятелствата, че преминах на предно. През това време само веднъж ми се наложи да сложа вериги в един пресен снеговалеж към Витоша, понеже зимните гуми, с които купих тогава колата, бяха доста износени. След това не ми се е налагало, дори случаите някой да побутне се борят на пръсти на едната ръка. Всичко зависи много от задкормилното устройство и разбира се гумите. Пресен пример от тази зима беше едно изкачване в балкана, при което се наложи да спрем да изчакаме колоната на един доста характерен завой на изкачването към Узана. Пред мен един минибус на VAG не успя да отлепи с новите си зимни гуми и предно предаване, а Мерц-а се справи, както с потеглянето, въпреки сравнително износените задни гуми, така и с преминаването на завоя, на който преди това бутахме с колеги едно BMW. А пътя беше наистина отвратителен. Голямо предимство е, че предишната ми кола е дизел и позволяваше тръгване без подаване на газ -> нисък въртящ момент -> малка вероятност на приплъзване на гумите. Често при изкачвания в планината също съм изключвал тракшън контрола, понеже една от реакцията при превъртане е намаляване на въртящия момент на двигателя и в един момент колата няма нужната мощност, за да продължи хода си напред и спира. Държа да отбележа, че се правя разлика между безразсъдното каране и такова с елементи на удоволствие, т.е. леко врътване на задницата тук и там. Както може да е забавно карането на кола със задно, така може и да е много опасно.
  2. 2 точки
    Получава се без никакви ядове 😀 С единственото условие новата медия да потдържа тази функция и да има изведен кабел за това🍻
  3. 2 точки
    Колега stivenj, никъде не съм казал, че колата трябва да тропа! Шум в кутията имат всички хонди, защото това им е слабо място. Ти за 6 години си си купил една кола и даваш компетентно мнение. Аз за разлика от теб само за последните три години съм купил и продал няколко стотин. За това си мисля, че имам бая повече опит от теб. При това съм фен на марката и самият аз съм карал и сменил почти всичко дето го има в Европа. Пиша мнение не за да си правя реклама, а защото искам да помогна на бъдещите собственици. Много често при оглед цитират мои мнения, без да знаят че са писани от мен. А това само ме радва. Я кажи ти колко търговци на автомобили си видял и чул да отварят очите на клиентите? Та, нещо не ти схващам смисъла на поста. Имал си хубава кола и си я продал. Браво, но това какво общо има с темата? И да ти кажа още нещо, евтината кола винаги има нещо за правене. За това подготвям хората с не висок бюджет, просто да си знаят какво да очакват. И последно - преди дни се прибрах от Швейцария с джаз 2007 , който беше от първи собственик. Лично го купих от него. Всички сервизи са правени на време и само във Хонда. До тук добре, ма като стъпи на разбития път преди да се кача на ферибота в Анкона чух потропване от дясно. До там беше тишина и съм сигурен, че и предишният собственик не го е хванал. Та, така стоят нещата. Тия дни влиза да я разгледам и да оправя проблема. И да, и тази кола има съвсем лек шум в кутията. Нищо ,че е правено обслужване на време и коректно! П.С. Самият ти казваш, че си купил твоят джаз преди 7 години. Значи е била седем години по-нов, нали така? Е, струвал ли е тогава 3-3500лв или е бил в пъти по-скъп? Щото аз помня цените, понеже се занимавам с коли от много години. Поздрави от мен!
  4. 2 точки
    Стига бе пичове.Сега ако ми кажете,че калкулирате и кога ще се развали пералнята,колко пъти ще се разболее детето и колко снимки ще ви пратят катаджиите годишно направо ви се кланям.Ама да си смятам автомивките и да треперя да не ги превиша ми се вижда малко ненормална работа.За какво ми са после тези спестени пари,като цяла година съм живял и съм се чувствал,като микроб.
  5. 1 точка
    Здравейте колеги, тази тема ще има за цел да "реши проблема" с не работещите в БГ оригинални, навигационни системи на Акорд7, от преди фейслифта. Става въпрос за монтажа на такава от след фейслифта, на кола с вече инсталирана навигационна система, но от преди фейса (които не работят в БГ) . На по-късен етап мога да направя тема и за монтаж на коли, които не са имали навигация. Двд четачката е и самата навигационна система. Качвам снимки с информацията, която съм събрал и после ще коментираме нещата, така че за всеки да стане ясно. Снимка 1 - Навигация от 2003 до 2005г: Снимка 2 - Навигация от 2006 до 2008г: Снимка 3 - нави 2006-2008 Снимка 4 - (ще трябва да се редактира заради качеството й)
  6. 1 точка
    Тези сметки ги избягвам отдавна поради факта, че само джантите без гумите ги платих на цената на Сивик 6-та 1.5 малкиУ витЕк. Това колко струва да имаш едно нещо зависи само и единствено от личният избор и нищо друго. Стигне ли се до тези сметки в таблици и хвърчащи листчета, по-добре да се ходи до някой голям паркинг, един приличен фотоапарат, снимките и те така.
  7. 1 точка
    Често срещано виене от турбото - поне за мен! Провери мекото гумено гофре след въздушния филтър и целия турбо път за пробиви! При мен го има също! Когато позагрее губи ли се /утихва ли виенето/?
  8. 1 точка
    За 8 г. експлоатация на газ колата и ГИ са изплатени.Общата сметка за кола,ГИ,консумативи и гориво показва 0,29лв/км. Пирфектно.Още дълги години да ни возо Д-тата .
  9. 1 точка
    Доста сметки са направени, но заглавието на темата е "Колко струва да притежаваш кола?" За мен това са неизбежните разходи - документи, поне една смяна на масло годишно, две смени на гуми, автомивки и т.н. Все неща, които са на практика задължителни, за всеки автомобил. Според марка, модел, двигател, година и още няколко фактора тези разходи варират и точно това си представях, че ще се обсъжда в темата. За останалото всеки си смята както иска - един не смята овехтяване, друг покупна цена, трети нещо друго и наистина сметките са с кръчмарски характер, но и да не бяха, пак няма никаква гаранция, че притежаването на две еднакви коли от двама различни шофьори би им струвало еднакво.
  10. 1 точка
    Кой както иска (може) да си смята. Факт е че колкото по-малко разходи калкулира, толкова по-доволен ще се чувства. Това не значи че не ги е направил. Вероятно най-чистият вариант да имаш кола е да не я притежаваш - тоест - чисто нова, взета на оперативен лизинг. Западняците са го измислили. Плащаш само таксата и, и горивото си. Всичко друго не е твоя грижа, включително амортизация и овехтяване на колата, но добрата новина е че тя не е твоя и не мислиш как, кога и за колко ще я продадеш. Но в консуматорския социум чиляк трудно си дава сметка че всяка собственост му е "камък на шията" - "къ така че плащам за нещо което немам"?
  11. 1 точка
    (2715 лв + 12000 лв) / 16000 км = 0.92 лв за 1 км + 0,16лв гориво на 1 км = 1,08 лв на 1 км. Толкова ми струва удоволствието да я имам на 1 км. Това е много добра стойност, защото за кратко време са минати много км. Ако същият пробег се мине само градско (5 км на ден - в моя случай) са 16000 / 5 = 3200 дни ежедневно ползване, тоест 3200 / 365 = на около 8.8 години. Но градско я ползвам 1/3,5-та от годината. Тоест 8.8 х 3,5 = 30.8 години. Толкова ще отнеме в този режим на експлоатация да доближа цената на 1 км с такси. Продажбата на колата я няма в уравнението - тя може да е "тотал щета" - не дай си Боже. Нали сметките са ясни сега? Евтина и икономична кола с малък пробег винаги излиза по-скъпо на 1 км от каквато и да е "скъпа ламя" с голям пробег, но хората пресмятат колко дават днес, а не колко им излиза на 1 км.
  12. 1 точка
    Ами, не е объркващо. Смяташ левове и дни и съпоставяш с цени. За да ми излезе на + трябва да е бил изгодна сделка, да не го регистрирам и ползвам, и да го препродам преди овехтяването. Това е бизнесът на авто търговците, аз съм ползвател. Слава Богу той е истинска кола с голям ресурс и няма да губи от стойността си, но разходите по него се трупат. Човек си плаща за притежанието, а като сметне колко, установява че това е данък кеф (в различни аспекти), а не целесъобразност и прагматичност. Пак казвам - респект към сметките, направил съм и моите (да се вижда че не съм голословен в тезата си), но гледам да съм над тях. Предпочитам импресионистичният романтизъм и радостта от живота. Иначе е ясно че откак съм роден, все съм в разход.
  13. 1 точка
    Това, че имат шум не означава, че са за ремонт. Въпроса е в какъв стадии са нещата. Това исках да стане ясно на купувачите! За това ми е смешно, като чуя категорично мнение без много опит в тая джаз материя 🙂 Най-важното е да сме здрави и да не се ядосваме за глупости, че живота си цъка. Пиша в някои от темите именно, защото съм натрупал опит след грешни решения. В крайна сметка нали за това е форума, да помогнем на другите да избегнат тези грешки. Аз лично винаги съм готов да се съглася с обосновано мнение на човек врял и кипял. Поздрави! П.С. Надявам се да не сме разводнили много темата, щото тя е друга и е редно да се придържаме към нея!
  14. 1 точка
    Не се заяждам колега, напротив, най- точния коментар ,като помощ прочетох от теб,учудих се че всяка една излиза ,че е за ремонт, като се знаят слабите места и се прави редовна профилактика с качествени масла ,мисля,че тези болежки може да се появят в дълбока старост, абе всичко е на късмет.За джазките сме на едно мнение, аз също много ги харесвам и ще се върна отново,но със същия двигател,като на Сивика 1.4-100 коня.Аз също ,като купувах преди години колата следих за тези симптоми, и затова ми стана смешно ,като прочетох поста ти, защото миналата седмица ,като дойдоха да я вземат моята и ги гледам , че търсят проблеми със същите неща, та ги гледах доволно,докато я обикалят.Поздрави, малко са като тебе,нали ги гледах как хвалят всичко, преди месец взех Сивика след три месеца обикаляне.
  15. 1 точка
    Аз малко се обърках от твоите сметки ама според мен с ледженда може и да излезеш на + ако го продадеш сега, а що не и в бъдеще 😁
  16. 1 точка
    Не тече ток от там.Ползва ел.двигател,а не хидравлична течност с помпа.
  17. 1 точка
    https://sportal.bg/news-2021042015203187194 Мики маус ^^
  18. 1 точка
    Ако я нямаше немотията,хората на запад са го измислили и се практикува отдавна.Оставяш старата и взимаш новта,като всички тези терзания написани горе,за пазарна загуба сметната на база обезценяване и пари за ремонти, са горе долу на равно с офертата от дилърите.
  19. 1 точка
    Трудът ти не е безполезен и благодарско за таблицата. Аз също не бях правил обща калкулация. Признавам че не ми хареса резултатът от тотала, но щом казваш че е добър - полезно е за мое успокоение. Аз не гледам така, защото ми се струват много, ама нали не са дадени наведнъж. Просто съм си романтик / мечтател, а прагматиката идва от житието и ЕГН-то. Парите идват и си отиват, от тях остава само храната за душата. Да, мога да си позволя "големия шлеп", защото данъкът му е лев на ден, но за ремонти, обслужване и зимен сет гуми/джанти за 16000 км съм дал под 10 стотинки на 1 км. Това разбира се е без горивото, ама нали е с АГУ -изхранвам я. Това обаче как ти описва кефа от V6, SH-awd, активния круиз, Bose-то с 11 говорителя, климатроника следящ слънцето, завиващите фарове, автоматичната щора иии т.н. ? Сметките са 1, а радостта от живота е друга бира - наздраве!
  20. 1 точка
    Прав си, добре е човек да е финансово грамотен, ама да цепи стотинката и то предварително... Няма как да знае какво ще възникне, а каквото и да е то - струва пари, време и нерви. Акорд 7 комбито купих 2015-та за 12800 лв (с обслужването). 2020-та го продадох за 11040 лв. През това време съм дал около 3000 за ремонти и обслужване + 933 лв за втори сет 17-ки и 6 гуми. ГО и данък не помня, ама са поне 2200 лв за 5-те години, а бензин ... колко да е изхарчила за 32000 км (за 5 години - среден и груб разход 10/100)? И кво излиза -12800 колата, - 6133 масрафа, - поне 6000 за бензин. Значи 25 бона дадени, а получени 11. Еее, аз сега прекаран ли съм, или зле съм си направил сметката? Така написано излиза че е трябвало да си взема Трабант и да го карам само по коледа, а после да го продам на некой носталгичен немец, та да изляза на + . По-предния Акорд го купих за 22 бона, а го продадох за 6, а колко съм дал за 11 години по него - "хал хабер си найн". Като знам сега какво карам - няма да смятам, че жената ша ма убие, макар че и е добре отзад на дивана, а за 8 месеца съм минал 16000км! С уважение към труда на автора на темата, но автомобилът си е разход в графа "практично УДОВОЛСТВИЕ". Безплатно е само сиренцето - в капана за мишки.
  21. 1 точка
    Това са хипотетични сметки. Единственото сигурно нещо е покупната цена и то при положение че не е с кредит. Удобство и удоволствие трудно се остойностяват, а режийните разходи са пост фактум, и сметката е видна чак след продажбата на колата, както и цената и - при раздялата с нея. Обезценката е имагинерно понятие и няма значение след конкретна уговорка с купувач, па ако ще той да разправя че след 5 години е паднала на половина. Логиката на такива сметки е да види човек колко е ограбен от автомобила, а трябва да е обратното - да помни колко ползи и радости му е донесъл. Иначе ще се чувства прецакан иии - вертикален полет от терасата. Все едно да седнете с жената и калкулатор в спалнята, па да сметнете за 18 години, колко ще ви струва 1 дете. И после кво - слагаш презерватив?
  22. 1 точка
    Много точно казано. Това е дизел, но и да не е, там има вибрации.
  23. 1 точка
    При мен се оказа турбото като го смених шума изчезна.
  24. 1 точка
    Дадох ти съвет . А правилата са следните като не знаеш не пишеш глупости.
  25. 1 точка
    Помпата за ръчно подкачване е и клапан, който не позволява да се връща нафта при загасен двигател. Провери и това.
  26. 1 точка
    Смучи въздух. Не сте обезвъздушили както трябва или не сте затворили, затегнали нещо. Сега на ново вижте всичко от начало да не сте прещипали някое уплътнение, ако сте пипали и капака на горивният филтър и там погледнете.
  27. 1 точка
    Бих казал че конкретно Хонда и японките като цяло се карат от по интелигентни и зрели хора.От там шанса да намериш хубава и поддържана кола и адекватен собственик , който няма да те излъже в Бг нараства, виж при някои други марки е обратното 😃 Особенно като става въпрос за по луксозните коли като Акорд , Ледженд, Лексуси- има супер читави коли на фенове.Разбира се има изключения винаги. Но виж за бмв или мерк и аз не бих рискувал от Бг , освен ако не е на приятел и знам за какво става дума.
  28. 1 точка
    Здравей! Хонда ЦРВ2 е неразрушим автомобил в правилните ръце.За съжаление 90 % от обявите са от неправилните ръце.А собственик с читав просте не го продава... Какви са им болежките...списъка е дълъг и доста зависи от къде е внос. На първо място слаб двигател от към ненавременна смяна на маслото и неправилно масло. Страдат биелни лагери ,верига ,разпределителни валове,особенно изпускателния,маслена помпа,хидравлична помпа,хидравличен маркуч до рейката,съединител на климатика,витек клапан. Това не са фабрични дефекти,а слаби места заради неграмотни собственици и калпави майстори. Ръчната ск,кутия е почти вечна,автоматичната ,като горното за двигателя ,но се води най-здравата в света. Заден диференциал пак същото.при редовно обслужване е вечен.Първия път като решиш да издърпаш някого от пряспа или пясък е долу.Вътрешни карета са малко слабички.За българските пътища окачването се държи добре,като задни пружини почти винаги са омекнали и задницата се вижда леко разкрачена..С други думи...като кушуваш с майстор разбираш от Хонди или собственик на същия модел...че му знай болежките.
  29. 1 точка
    Хонда ОЕМ (Purflux) - от Бултрако. Amsoil - от AP1 или Ато24
  30. 0 точки
    Цецо, недей така! Имам 3 деца! Преди месец шефа му писна от закъсняващи служители! И каза: - Който закъснее, ще го оправям! И сега мъжете сме половин час по рано, а жините се влачат до обяд!
  31. 0 точки
    Из дневника на блондинка след морски круиз: "Първи ден – подготвих всичко за круиза и се вълнувам. Втори ден – Видях делфини и китове. Срещнах капитана – много импозантен мъж...Трети ден – днес се къпах в басейна. Капитанът ме покани да обядвам на неговата маса. Джентълмен...Четвърти ден – капитанът ме покани в каютата си. Вечеря на свещи, шампанско... Помоли ме да преспя при него. Отговорих му, че няма шанс, омъжена съм...Пети ден – вечерта наминах в бара. Капитанът ме почерпи няколко питиета. Отново поиска да спи с мен. Заплаши ме, че ако откажа, ще потопи лайнера...Неделя – вече за 10-ти път спасявам 1500 души!"
  32. 0 точки
    Тъкмо мислех да проверя темата, защото моята рейка също тропа, но не тече. Обаче ме е страх да не задам тъп въпрос или предположение. Все пак не съм се родил научен и питам, ама тук явно не е мястото. Не искам да ме качват по сайтовете за вицове
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...