Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 31.08.2020 in all areas

  1. 3 точки
  2. 2 точки
    @CARPERA какво общо имат тампоните с И кво праим са? Връща се @Pani при Майстора и му казва, че в Хонда форума са предположили тампони на двг. Аз, ако съм на мястото на Майстора го отсвирвам, т.е. казвам му повече да не стъпва в сервиза ми. Това ако съм Майстор на автомобили. Не чак, колкото @fenabg , но поне наполовина. @Pani ако нямаш доверие в Майстора, задай правилния въпрос. Той не е По- скоро е - "Кажете, при кого да закарам колата за второ мнение?!". Проблемът ти е от типа "Око да види, ръка да пипне". Трябва ти някой, който да "чува" двигателя, в буквалния и в преносния смисъл на думата. Да чуе на живо и да разбира, какво чува. Форумни майстори с ютюб образование може и да помогнат, а може и да не. Така че, допиши в профила си това, което започва с буква "В", за да стане ясно, къде да търсиш Майстор, във Варна, или във Виена.
  3. 2 точки
    Опъваш ръчната, вдигаш предницата на два крика или подпори, сваляш гумите. Палиш , включваш съответната скорост, правиш критичните обороти и гледаш за вибрации. (така елиминираш проблем в джанти/гуми) Ако пак се появят вибрации, правиш нова проба, но преди това някой държи едното колело неподвижно (преди да запалиш/завъртиш), после другото (или слагаш едната гумата на 2 гайки и я опираш в земята, ако си сам). Така се върти само едното колело и евентуално ще видиш коя полуоска бие...
  4. 2 точки
    Ако ти се пътува - на 2 часа път от тебе в Русе има човек, който разбира и от HR-V и от газови. Като чистиш грешката лекуваш симптома, не проблема. Изчисти я веднъж и си покарай на бензин да видиш.
  5. 2 точки
    Пробвах няколко варианта, като се спрях на едно найлоново джобче. Бях разпоил крачетата докато правех тестовете. След като останах доволен от резултата с интензитета на подсветката, запоих всички крачета (още 2 пъти - на първата проба всички сектори бяха осветени; разпоих с помпата всичко и запоих отново с минимално количество припой). С това работата по този дисплей приключва. Моята кола е с 2-DIN мултимедия и има един модул, който е включен към буксите на оригиналната инсталация (на мястото на стереото). Може би заради него подсветката на дисплея с часовника винаги намаля своя интензитет, когато си включа фаровете (независимо, че от врътката за настройване и на двата режима (с и без фарове) ми е на макс). При замерване с мултицет (крайните две крачета на буксата на дисплея) ми отчита 8,63V без фарове и 4,82V при включени фарове. За да се справя с това прекарах едно кабелче от буксата на скоростомера и захраних от там дисплея с часовника (прекъснах неговото захранващо кабелче). По този начин при замерване ми отчита 11,18V и не се влияе от състоянието на фаровете (включени/изключени). Преди крайния монтаж всичко е изолирано и обезопасено.
  6. 2 точки
    Сетих се нещо важно - интерфейса/модула може да се използва/върши работа само в модели без фабрична навигация.
  7. 2 точки
    @Zlatozator Благодаря за комплиментите. Управлението на датата и часът се осъществява от копчетата на волана. За целта се използа специален интерфейс, който се монтира към оригиналните букси от стереото. Модула е Connects2 и е доста скъп (кутийката с кабелите и буксите най-отдолу на прикачената снимка). Кабелът в ляво е преходник за радио антената, а кабела до него служи за предаване на командите от волана и се конфигурира според мултимедията, която ще използвате (дали е Sony, Pioneer и т. н.). Моят модул е много по-стар от този на снимката. Мога да задавам дата и час но не мога да усилвам/намалям музиката от волана. Когато я разглобих първия път видях, че нямам инсталиран последния кабел. Поръчах си такъв но нещо не се разбират с интерфейса и си "мажа" с пръст по екрана
  8. 2 точки
    Докладвам за седалката - движи се "като по релси". Движението е леко и безпроблемно, но ако не я избуташ до най-отпред (където се застопорява), се връща самичка назад ако я пуснеш. Проблемно при мен беше достигането на ръчката (пада ми се малко зад В колоната). Спираме за сега със седалките и преминаваме към нещо друго. Някой заглеждал ли се е по-задълбочено в профилната ми снимка? Долу в левия ъгъл - бутона за стъклото на шофьорската врата е без работеща подсветка. Всичко започна преди две години, вдъхновен от една тема в CivInfo форума - "Blue Dashboard lights", в която е описано как да се замени подсветката на бутоните в купето. Бях свалил корите на вратите за да ги правя с червена тапицерия и докато бяха разглобени, подмених и подсветката. Има достатъчно клипчета как се свалят корите и няма да се спирам на това. За да се свали панела с копчетата, от вътрешната страна на кората на предната седалка се развиват 3 винта, като 3-тия е завъртян на 90 градуса спрямо първите два. След развиването им панела вече се държи само на щипки и може да се избута нагоре (по зелените стрелки). Бутоните за стъклата са захванати с 4 малки винтчета към панела. Корпуса на бутоните има капаче на щипки. С плоска отверка махате капачето. От лицевата страна трябва да извадите бутона за заключване на стъклата (дърпате го нагоре). След това от обратната страна платката вече може да бъде извадена от корпуса. Оригиналната подсветка е изпълнена с кръгли 3мм светодиоди, поставени на бели "държачи", които ги насочват към отвори в корпуса (диоди с по-голям размер (5мм) не се побират в тези отвори). Проблем е и самото разположение на елементите. Диодите за предните прозорци могат да се разпоят лесно от долната страна на платката и да се подменят. Диодите за задните обаче се падат над куплунга за захранване и няма достъп до тях. Пробвах да разпоя крачетата на куплунга но има припой от двете страни на платката и с любителски поялник и помпичка това е невъзможно. Счупих с клещите оригиналните диоди и към крачетата им запоих smd диоди - грозна картинка (моля, не ми се присмивайте). По време на монтажа обратно (преди 2 години) едното диодче не е било позиционирано добре, скършило се е и затова нямах подсветка там. Сега подмених диодчето с ново и сглобих всичко (необходимо е да се уверите, че плъзгачите са точно над очертаните им места). Всички бутони са осветени вече - операцията е изпълнена успешно.
  9. 1 точка
    Здравейте, С години само консумирам съдържанието на форумите без сам да създавам такова, а това не е добре за хармонията ми (само да вземам, без да давам в замяна). В следващите постове ще се постарая да компенсирам донякъде това. Лятото на 2017-та си купих Civic 1.8 i-Shift, черна с 5 врати, набор 2008. Съвсем обикновена - няма кожени седалки, панорамен таван и т. н. Вътре единствено аудиото беше заменено с 2-DIN мултимедия. Салонът беше запазен но отвън беше с доста козметични забележки, които още стоят и си чакат търпеливо реда. Колата си няма гараж, спи на паркинга пред блока и оправянето на външните кусури не ми е приоритет. Отвътре обаче доста неща промених.
  10. 1 точка
    Колеги, поръчката пристигна! Утре ще сортирам и ще изпратя маслата по куриер. Получаването лично засега ще остане само в кв. Малинова долина - почти по всяко време би трябвало да е ок, но все пак ми пуснете по едно съобщение на Viber или се обадете, в случай, че съм излязъл. Тъй като бях обявил и Sofia City Logistic Park, ще доставя там нещата на всеки, който предпочита тази локация за лично предаване - само трябва да се уговорим предварително за ден и час.
  11. 1 точка
    Имам няколко въпроса. В други форуми забелязвам опции при настройка на профил, питам дали са възможни тук. Има ли начин, конкретно настройка на профил, потребител да се впише като неактивен, без да губи той връзка към публикувани преди това си действие, информация и коментар към нея? Т.е. да “се вкара сам във фризер” за срок по личен избор. Има ли опция потребител да възстанови профила си в избран от него следващ момент , без да губи той връзка с публикувани негова информация и коментар към нея, към избрания следващ момент? Има ли опция в настройки как да се архивират и формат на архив на публикувани мнения на потребител, създадени от профила му във форума ; да се запазят като архив на друго, избрано от потребител място? Има ли начин в настройки да се деактивира профил на потребител, по изричен, личен негов избор? Без публичност, т.е. без публикувана в тема от форум декларация. Благодаря.
  12. 1 точка
    dandilov снимай го този мотор отвътре как е, да го видим, след толкова прецизна подмяна на маслото и изчерпателно изяснение всеки път
  13. 1 точка
    Здравейте! Линк: https://www.ato24.de/en/motul-8100-x-max-0w-40-5-l.html Вид и количество: Motul 8100 X-Max 0W-40 5 L - 4х5L Стойност на поръчката: (36.00 x 4) x 1,9675 = 283.32 лв Начин на плащане: Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: Лично в кв. Малинова долина
  14. 1 точка
  15. 1 точка
    Ако тестваш както колегата е описал, го направи на запален двигател. Мисля, че регулирането не работи на изгасен двигател.
  16. 1 точка
    Здравей колега. Ако колата ти е произвадена с ксенонови фарове имаш автоматично регулиране височината на лъча и пръскалки на бронята за измиване на фаровете. Вече дали ти работи регулирането е друг въпрос. Най-лесно е да качш 1-2ма по-тежички в багажника да натиснат задницата и да гледаш дали лъчът ще слезне надолу.
  17. 1 точка
    Еми, от Спа толкоз. МВ-тата са https://formula1.sportal.bg/news.php?id=25808&s=fb&fbclid=IwAR2cApPirmDbIINILrFOhGQ7OEBvTSc83-KTmUMSeTjZ8pEjtJmaRzQ5CWM Поне в общото пилотско, "наще" са 2-ри и 4-ти https://formula1.sportal.bg/ranking_pilot.php , а и АлфаТурит-тата биваха.
  18. 1 точка
    Какво газово е монтирано. Ето тук в Варна пътя за Каменар НикГаз е фирмата.
  19. 1 точка
    Здравейте, Искам да направя поръчка за: Линк: https://www.ato24.de/de/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html Вид и количество: PETRO-CANADA SUPREME SYNTHETIC 5W-30 1х4л 3х1л Стойност на поръчката: (24.49+3*4.95)*1,9675 = 77.40лв Начин на плащане: Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: чрез куриер Поздрави!
  20. 1 точка
    Градусите се изчисляват приблизително като от Фаренхайт извадиш 30 и полученото разделиш на 2. Аз вече им свикнах и не ми прави впечатление
  21. 1 точка
    Не ти трябва нещо да изчисти чека. Чекът е там с причина – казва ти, че колата не работи както трябва. Оправи си проблема, недей просто да чистиш грешки.
  22. 1 точка
  23. 1 точка
    Здравей, Радвам се ,че продължават да се осъществяват общите поръчки от аto24.de ,поздравления за което. Бих искал да поръчам : Линк : https://www.ato24.de/de/amsoil-signature-series-5w-30-synthetisches-motoroel.html Вид и количество : AMSOIL Signature Series 5W-30 Synthetisches Motoröl 5× 0.946л Стойност на поръчката : 5×12.40 = 62 × 1.9675 = 121.985лв Начин на плащане : - Парите ще бъдат преведени утре (31.08.2020) по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: - чрез куриер / адрес на лични Поздрави !
  24. 1 точка
    Дисплея с часовника е малко по-пипкав защото има много крачета, които са на по-близко разстояние едно от друго. За справяне с проблема нагласяте накрайника на вакуум помпата да обхваща две крачета, разтопявате припоя и на двете, и засмуквате с помпата. Накрая с медната лента обирате каквото е останало. С плоска отвертка започвате да повдигате леко от единия край и ако някъде има нужда си помагате отново с медната лента. След като сте извадили платката разпоявате диодите по описания в предния пост начин с два поялника и запоявате нови с желания от вас цвят, като следите да спазите правилната ориентация (катода на диода ("отхапаното" ъгълче) да е към катода на платката К (с маркирания триъгълник)). След като сте готови с замяната на всички диоди отивате при колата за тест - всичко трябва да е ОК. Преди да се опитвате да поставите платката обратно направете фаски на отворите за крачетата (за да поведат по-лесно при монтажа). Започнете отново от единия край (аз използвам ластик за подсигуряване докато наместя всички крачета). Следва запояването им. Допирате върха на поялника до основата на крачето и платката, изчаквате така около секунда (за да се нагреят) и допирате тинола. Старайте се да слагате минимално количество припой - това на снимката е много (презапоявах го след това). Диодите, които използвах, са много ярки и светлината пропускаше през "запушените" сектори на дисплея. Трябваше с нещо да намаля интензитета им.
  25. 1 точка
    За разпояването на smd диодите от платката аз използвам два поялника. Притискам диода с двата върха и щом се разтопи пропоя, отмествам диодчето встрани (представете си, че сте в китайски ресторант но вместо ориз са ви сервирали диоди в чинията). Така един по един отстранявате всички диоди, които смятате да подмените. След като сте готови с това може да добавите по една малка капка/точка припой на една от площадките (червеното кръгче) за да ви е по-лесно с поставянето на новите диоди. Разтопявате припоя с поялника докато с пинсета поставяте диода. Така захващате всички нови диоди от едната страна. След това слагате малко припой от другата страна (целта е да се поохладят между двете спойки). Ако някой диод не е добре наместен може едновременно с двата поялника да разтопите припоя от двете страни, да го ориентирате по-добре и да отстраните поялниците. Не задържайте поялниците много защото диодите са чувствителни на топлина и може да ги повредите. Светодиода има две крачета - анод (+) и катод (-). На корпуса на smd светодиода от страната на катода има "отхапано" ъгълче, което служи за по-лесна ориентация. Тук на снимката оригиналните диоди са били с бял цвят (от буквата W) а ъгълчето за ориентация е било огледално разположено. Аз съм го заменил с червено китайско диодче. Поляризацията е правилна - "отхапаното" ъгълче е към катода на платката. Когато подмените всички планирани диоди занасяте платката в колата, закачате буксата и давате на контакт - всички диоди трябва да светят (без специалните - мигачите и инфо-то). Ако някое диодче от подсветката не работи то трябва да се повтори или да се подмени. Когато сте готови с всички диоди, поставяте платката обратно върху белия корпус като проверявате екрана да си е плътно на мястото. Запоявате крачетата, които разпоихте в началото и отивате отново до колата за следващ тест. Закачате буксата, давате на контакт и внимателно гледате екранчето - за момент трябва да светнат всички сектори (след което показва само една нула). Ако има неосветени сегменти - презапоявате крачетата отново (и пак тест в колата) докато всичко е ОК. С това работата по този дисплей е приключена.
  26. 1 точка
    Дисплея на скоростомера е по-лесен за работа и затова започвам с него. Откопчавате щипките и махате задното капаче (на 2-та снимка от предната страна съм махнал слюдата, но не е необходимо). Необходимо е обаче да имате под ръка следните неща. За запояване - 2 поялника и тинол. За разпояване - вакуум помпичка и медна лентичка. Нови smd 3528 светодиоди в желания от вас цвят (номера показва размера - в случая 3,5мм на 2,8мм ). Време е за същинската работа. Разтопявате с поялника припоя на всяко краче (оградените в червения правоъгълник) и с вакуум помпичката го изсмуквате. Ако остане някъде, може да повторите с помпичката. Ако все още не са се освободили крачетата, може да си помогнете и с медната лентичка - слагате я върху крачето, което не е съвсем освободено и отгоре притискате с поялника (останалото малко количество припой ще премине от платката върху лентичката). След като всички крачета са свободни, може да извадите платката. Достатъчно е да извадите платката. Екранчето го свалих само за да му направя снимка - стъклото има син отенък. Стъклото на дисплей от Type R няма такъв син отенък. Но както ще видите накрая - това не оказва влияние (както се опасявах аз). Не ми позволява да качвам повече снимки тук затова продължавам в следващия пост.
  27. 1 точка
    В следващите няколко поста ще ви покажа как можете да си смените цвета на подсветката на дисплеите. В интернет има клипчета как се разглобяват дисплеите на Civic VIII и все пак - панела над скоростомера се повдига нагоре (захванат е с 3 щипки), панела пред часовника също се повдига нагоре (но е захванат с повече щипки и е по-труден). След като сте свалили тези панели вече имате достъп до дисплеите. Скоростомера е захванат от двете страни с щипки. Поставяте ръце зад дисплея и се опитвате да го завъртите около долния му ръб към вас. Десния край при мен винаги излиза по-лесно. При левия си помагам малко. При завъртане от около 45 градуса щипките вече са освободени и дисплея може да се извърти, за да откачите захранващия кабел отзад (на буксата има едно "краче" което трябва да се натисне за да се извади буксата от куплунга). Дисплея с часовника освен щипки има и две видии в долната си част. След като развиете видиите, подпъхвате ръце под дисплея и с пръсти се опитвате да го придърпате към вас (тегаво е - първите два пъти стигах до тук и се отказвах, сега доста бързо ги свалям). На този дисплей при мен се откопчава лесно левия край. Не изваждайте/кривете/завъртайте дисплея, ако откопчеете щипките от едната страна. Достатъчно е да усетите, че щипките са свободни. След това освободете щипките от другата страна и чак тогава издърпайте дисплея към вас. Буксата на захранващия кабел също има предпазно "краче", което трябва да се задържи в натиснато положение за да се извади от куплунга.
  28. 1 точка
    Обявявам "награда за главата" На този който купи ми колата. Който ми доведе клиент за комбито, получава 5% от сумата по сделката, а ако го вземе за себе си - 8% от обявената в първия пост цена. На 12.09.2020 колата и аз ще сме на "националната Акорд среща" във Велико Търново и там интересуващият се ще може да гледа / пипа / пробва. Ще нося документите и ако някой е дошъл с парите - ще се прибирам с влака. Ако е безпаричен, но амбициран - ще ми гостува в Монтана. Акорда не е пускан в нета, така че, четящо размишляващите - имате апокрифна информация.
  29. 1 точка
    Возията е уникална, много удобна и леко вози. Разхода е около 12л/100кг смесен. Има много добра динамика. Аз се притеснявах, че няма да върви, защото е голяма и тежка, ноооо тия 280к.с. Си я задвижват много добре. Само като я сриташ и излита.
  30. 1 точка
    тая идея е малко като да се отиде на хирург, ама да се оперираш сам в къщи, може да доведе до много кофти последствия...
  31. 1 точка
    Здравейте! Линк:https://www.ato24.de/en/ravenol-dxg-sae-5w-30.html Вид и количество: RAVENOL DXG SAE 5W-30 - 1х5L Стойност на поръчката: (52.95)*1,9675 = 104,28 лв Начин на плащане: Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: Лично в кв. Малинова долина Благодаря!
  32. 1 точка
    Обикновено гледам да планирам нещата и с едно разглобяване на даден компонент да извърша няколко "доработки". Бях свалил волана за да подменя подсветката на бутоните с червени диоди но също така облепих пластмасата около бутоните с червен плат, около емблемата също вмъкнах малко от плата. Кожата ми харесваше, приших и само един червен сектор горе в средата и я върнах обратно но съшита с червен конец (специално обикалях по магазините за дебел червен конец).
  33. 1 точка
    Намерих една стара снимка и след като пищялката вече си е на мястото, се опитах да повторя кадъра. Ъгълът не ми се получи съвсем същият за жалост 🥴 Какво избирате: А или Б ? -Б, Б, Опция Б! Поиграх си с клипчето (да е с малък размер, да казва само тази реплика) но като го вмъкна тук, то автоматично се разпъва до широчината на страницата (а така не ми харесва - превзема всичко). Затова се наложи аз също да премина на Опция Б (вместо клипче само картинка с пряка реч).
  34. 1 точка
    Аз хубаво си оправих диодчето миналия ден но докато свалях кората на вратата счупих щипката на пищялката (бях със слушалките, надъхан си "припявах" с Алиса "This is a stolen life, before you walk away don't forget to turn the knife..." и изобщо не усетих как стана). Отварям Carco.bg и намирам точно лява пищялка за 15-ина лева. Който чупи какво прави? Не бърза да купува - стара габровска поговорка Прорязвам две каналчета, нагъвам един кламер за арматура, кофражирам и заливам, след което излизам на разходка. Час и половина по-късно разчиствам малко около средното краче за да може да се движи свободно и пищялката е готова за утрешния монтаж.
  35. 1 точка
    @Mkilla Шината на седалката стандартно контактува с купето само в крайните точки, където са болтовете. С това повдигане почти нищо не се променя. Теглото се пренася в по-голяма степен към задния болт, но седалката е достатъчно здрава за да поеме тази разлика. Единствения проблем, за който се сещам, е може би затруднено движение на седалката напред, когато някой иска да мине/седне отзад (не съм се сещал да пробвам има ли разлика, при мен не се налага - имам си задна врата ). Утре ще докладвам. Относно капачето на ръчната - при мен си е пластмасово, шприцвано на два етапа. Изважда се, като се повдигне предния край нагоре. По същия начин, но надолу, се изважда долната вложка. Тя обаче има много голяма кривина в задния си край и е доста по-трудна за тапициране с неразтеглива материя/плат. Относно лепенето - когато купувах бялата кожа за тавана, взех и една кутия с лепило DenLaks T-5446. То обаче е много течно и трябва много да се внимава. С кожата няма проблеми, но плата е... плат, лепилото избива през него. На такива детайли предпочитам да ги покрия с двойно залепващо тиксо, да изпъна плата върху него, и с лепило да мина само подгънатата част, която не се вижда. За целта изполвам едно лепило от AliExpress. Апликатора му е много тънък и е много удобно за работа. Взех го за да лепя екраните на телефоните но е универсално и може да се ползва за много цели (от висока температура обаче се размеква).
  36. 1 точка
    В един от каналите в YouTube - "Racer TV", водещия редовно чертае линии по екрана докато обяснява за ъгъла на седалката и как хармонирала с резервоара (става въпрос за CAFE RACER моторетки). Сега и аз като него да ви начертая две линии. Някой обърна ли внимание на този ъгъл? Бях свикнал да шофирам с оригиналната седалка в най-ниско положение (ако сте гледали Кристиян Менцел в предаването "Бърза обиколка" по АМС - най-честото му оплакване към колите, които тестваше, беше за седалката: "Позицията ми е много висока, няма го усещането за спорт", и правеше една кисела физиономия. При нас поне има оправдание - седим върху резервоара. Малко се отплеснах, нали ). Седалките от TypeR винаги са ми харесвали но успях да се оборудвам с такива едва в началото на тази пролет (2020г.). Такива седалки от кола с лява дирекция изпадат много рядко, моите са от англичанка и съответно лявата е без механизъм за регулиране на височината. Позицията на седене с тях е една идея по-високо от нормалната ми седалка (нагласена на минимум). Покарах така и си викам "няма на къде, ще свиквам". Освен това обаче сядах върху края на външния борд и всеки път трябваше да си намествам д***то назад. Подложих няколко шайби на предните болтове и положението малко се подобри но исках още, обаче оригиналните болтове са къси и не позволяват. За целта купих 4 болта М10х1,25х50 и 4 гайки М12х36 (води се "гайка удължена"). Болтовете нямат повеждаща част като оригиналните и трябва бая целене докато почнат да се навиват. Сега ми е много по-удобно в седалката - д***то ми самичко потъва назад/навътре и си стои там. Пробвайте (цената е 5-6лв за две седалки), ще останете очаровани. Ето и няколко снимки - ако не се гледа от ниско, почти не се забелязва.
  37. 1 точка
    Да, част от дръжка е... но не точно тази Подгъваме крайщата и завъртаме. Ето я и монтирана в колата.
  38. 1 точка
    Я да проверя има ли отличници във форума. Кой пръв ще познае каква (от къде) е тази част?
  39. 1 точка
    Здравейте, пускам снимки на моята красавица
  40. 1 точка
    Не направих снимка на другия край на колана - там, където е захванат в апарата. Потърсих в нета но не намерих нищо подходящо и скицирах набързо една картинка. След като се развие цялата дължина на колана от ролката, накрая колана е прекаран през два прореза. На самия край колана е зашит с оставена "примка", в която е напъхано едно метално цилиндърче. Това цилиндърче трябва да се извади от "примката" за да може да се изниже колана през прорезите. След като сте извадили колана от апарата, премервате дължината му и отрязвате ново парче от рулото, което сте си закупили предварително. Зашивате единия край под формата на примка и го прекарвате през процепите на ролката. Слагате металното цилиндърче в примката и опъвате обратно за да влезе плътно в "леглото". След това колана се навива по ролката, и по обратния ред се сглобява всичко останало. Аз си бях направил снимки (тези от предния пост) за да мога да подредя и ориентирам правилно всички детайли преди да зашия втория край на колана (ще е кофти да слезете до колата, да започнете монтажа и да се окаже, че нещо не е както трябва).
  41. 1 точка
    @Mkilla Започва се с хоризонталните прагове на вратите (на щипки са и се повдигат нагоре). Изваждат се локално уплътненията на вратите около В колоната. Пластмасовите панели са разделени на две части. Захванати са на щипки и излизат към седалките. Зад долната част към В колоната са захванати апаратите на предните колани. Самия колан излиза от апарата, минава през горния панел (където е механизма за регулиране по височина) и завършва долу, захванат за пода до седалката, където е разположен и пиропатрона за донатягане на колана при инцидент (под предната седалка към централната конзола има още един такъв, който обтяга закопчалката на колана). Ето как изглежда целия комплект. Коланът се разшива от единия край и се инизва докато не остане само апарата. На предните колани пружината за самоприбирането може да се отдели от апарата и колана да се развие свободно. На задните колани пружината не се сваля от апарата и трябва да се застопори с нещо в развито положение докато се подменя "каишът" (аз бях промушил една отверка). Звучи сложно и объркващо. Аз изгледах няколко клипчета в youtube преди да се заема с това. Задължително е да се откачи акумулатора 20-ина минути преди работа. Препоръчително е да са свалени предните седалки (моите не ги свалих и леко се измъчих). Това е намеса в животоспасяваща система и си трябва внимание, старание и здрави конци за съшиването.
  42. 1 точка
    След краткото прекъсване влизаме отново в колата. Преди да монтирам претапицирания таван обратно на мястото му реших да използвам възможността и да положа шумоизолация. Като първи слой залепих Silent Coat M2, а за втори слой използвах Silent Coat Noise Isolator 8 (закупени от aval-bg). Така се получи шумоизолация с обща дебелина от 10мм (за съжаление не направих снимка тогава). Задоволен от резултата (при почукване с кокалчето на пръста по ламарината отгоре от "тряс-тряс" взе да се чува едно глухо "туп-туп") монтирах тавана и се заиграх със сенниците. Много ми допада как изпъква червения цвят на бял фон и реших да ги тапицирам с червения плат вместо с бялата кожа. Доста умувах какво да правя с дръжките на тавана - на задните има едни куки, които много бъркат работата с тапицирването. Накрая мързелашката ги направих набързо ето така. За сега имам шумоизолация само на тавана и при нормални обстоятелства на шофиране няма разлика преди-след (шумът основно прониква от подкалниците и вратите) но при шофиране с ниска скорост по време на летен дъжд с едри капки разликата е като ден и нощ.
  43. 1 точка
    Ето няколко актуални снимки от днес. На задните седалки не посмях да претапицирам долната седалищна част (не знаех плата с какво качество е, дали ще издържи, няма ли да се цапа лесно... ). За малко излизаме от колата. Отвън съм сменил само задните мигачи с прозрачни/фейсови, от Ali-то поръчах червена емблема за отпред и сложих джанти с по-малък офсет, че оригиналните едни такива срамежливи, завряли са се навътре в калниците и не смеят да се покажат.
  44. 1 точка
    Апарата на 5-ия предпазен колан е скрит зад тапицерията на задната седалка. Докато го правих реших да "съблека" цялата облегалка и да я претапицирам с червен плат по подобие на седалките в спортната версия (Type R FN2). Намирането на подходящ червен плат за целта обаче ме затрудни. Спрях се на един, имитация на алкантара, от една пловдивска фирма - Multitex Composites (цена около 35лв/м). Платът не е лош но не е UV устойчив и цветовете много бързо избеляват от слънцето. След тапицирането на задните седалки реших, че трябва да направя и корите на вратите в червено. Използвах момента и замених подсветката на бутоните за стъклата от бледозелена на червена. Описвам нещата набързо но известно време се чувствах като рали пилот - в колата около мен само ламарини, жила и кабели (таван, панели, кори, задната седалка, централната конзола, жабката… бяха вкъщи, в хола).
  45. 1 точка
    Така есента на 2018-та, вдъхновен от видяните модификации, започнах да прилагам нещата, които ми допадаха и не изискват големи инвестиции. От tapicer.bg си взех бяла изкуствена кожа (10-ина лв/м) и си тапицирах тавана. Нямах разлепено, провиснало - просто сивия цвят не ми допадаше (исках да ми е бяло и светло вътре). Сега имам нови идеи и обмислям скоро да го сваля отново за да вкарам малко червени акценти. Облепих с бяла кожа и панелите на гредите/колоните (А и С, В за сега са още сиви). От AliExpress си поръчах 20м червен предпазен колан на руло (60-ина лв с доставката), свалих моите апарати, разших черните и заших червени колани, като натегнах и пружините - сега се прибират обратно като нови
  46. 1 точка
    През първата година от съвместния ни живот само я карах и се радвах (след 11 години съжителство с Корса 1.2 45кс можете да си представите за каква степен на радост става въпрос). Намерих един английски форум (civinfo) и зарибяването започна
  47. 1 точка
    Мисля, че никой не може да потвърди или отрече действието на каквито и да било добавки върху която и да е система на автомобила. Изключвайки може би някои стоп теч добавки. Липсват обективни критерии за оценката на действието им или по скоро трудно се проследяват. Затова решението за ползване на добавки е персонално за всеки и се основава на собствено чувство.
  48. 1 точка
    I = U / R Когато добавиш по-голям консуматор в системата, респективно увеличаваш тока, консумиран от генератора. По-голям товар = на по-малко R. При относително еднакво напрежение, което се стреми да поддържа генераторът, токът се увеличава. Тоест генераторът се натоварва повече. Ето и реален тест (пост №29) : https://forums.hondabg.com/topic/108198-повече-ah-за-зимата-подготовка-уплътнения-врати/ И последващите изводи - коментарите от №35 до №37
  49. 1 точка
    Здравейте от мен... Първо искам да кажа, че пиша напълно сериозно. От сутринта се чудя всъщност, но понеже почнах нещо да не търпя такива изпълнения... А и не е за пръв път... Та,... за какво иде реч. Има едно момченце в Асеновград. С едно Сивиче, сиво, седан, шеста... Той се сеща. В 9:45 днес се случва следното. На пешеходна пътека, две коли ... спряхме... Отляво баба и дядо... на половината пътека почти, когато спрях аз... Отдясно, като във всеки тъп град... паркирани коли... Нашия герой, трета кола... какво прави... Заобиколи ни отдясно, ... където тръгваха на пътеката майка с дъщеря... Съмнявам се дори дали ги видя. Старите хора бяха пред първата кола... ... Та, ... какво искам да кажа. Въпросния пореден голям шофьор, само пред мен, съм го " хващал " да прави и други безумия... Доста пъти... Просто искам да го помоля, ... малко да се кротне... Със... " самолета " си... Щото тия дни много самолети почнаха да... падат... Или..., ако има парички... да иде на някоя пистичка и да си надува Сивичето... п.п. Аааа, щях да напиша още нещо... Някой може да види познат, ... или детето си, на следващата пътека... Леко да се... изнерви, да те настигне и... от седан да получиш... хечбек... Приятелю! п.п.п. ... ама няма да го напиша...
  50. 0 точки
    С този вискозитет е възможно от него да е, сложи 5в30 следващия път. Веригата ако е тръгнала също се чува при палене, просто трябва да я види някой, който разбира.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...