Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 8.04.2020 in all areas
-
2 точкиВече какви точно лампи като модел и размери ще използвате – изборът е ваш, но ако са по-дълги, ще имате проблем с маншона. То и сега го има, но при по-дълги лампи – изобщо няма да може да се сложи. Аз използвам тези лампи: ЛИНК Предлагат се в цвят 4300К и 6000 К, моите са 4300К. При измерване показват ток 2.3 А при работеща кола и 14.0 В напрежение. Това си е над 30 вата мощност, доста добре. Адаптерите, които трябва да свършат работа по принцип, като пак ще иска малко рязане с ножовката, за да съвпадне дебелината, са тези: ЛИНК За съжаление нямам клип как светят халогенните дълги на даден участък от пътя, но имам един, в който е лява халогенна и дясна LED. Халогенната направо се губи от LED-а, толкова голяма разлика има. Ето: КЛИП Ето два клипа, на които се вижда разликата в инертността между халогенна и LED лампа. Снимано е на забавен кадър: КЛИП 1 КЛИП 2 Довечера ще имам клип вече и с две монтирани светлини, че горните са само с една, на десния фар. Успех, който реши да се занимава.
-
1 точкаНа този линк всеки европейски собственик на HONDA автомобил може да провери дали автомобила му подлежи на някаква сервизна акция: https://www.honda.co.uk/cars/owners/recalls-and-updates.html
-
1 точкаПри монтажа трябва да внимавате да не изпуснете нещо, защото мястото е ограничено и е много пипкаво. Използвайте някакви парцали, които да запушат дупките около фара, така че и да падне нещо – ще падне на парцала. Може да направите и друго, като мен – вземате парче тел и я промушвате в отвора на фара, така тя ще бъде като водеща и през нея може да нахлузите детайлите (Имайте предвид, че малко пречи тая тел, по-добре с парцали). Първо се поставя адаптерът от лампата, като трябва да съобразите посоката му: ако си представите, че сте на шофьорското място и гледате фара откъм гърба, пресеченото трябва да е по диагонал горе вляво, ето така: Когато го поставите в цокъла, трябва да е в средата и трябва да усетите как пъпките влизат в съответните си ямки. При опит леко да завъртите - не трябва да можете да го завъртите. Това наистина е много специфичен момент и ако не сте го правили дори с обикновена лампа, първо хубаво огледайте какво точно и как трябва да застане, защото ако не е точно – резултатът в осветяването после ще е плачевен. За съжаление ми беше невъзможно да го поставя, да го притискам на място и едновременно да снимам. След като уцелите точната му позиция, трябва с едната ръка да придържате на място, а с другата по някакъв начин да нахлузите втулката около него. Много е лесно да се размести и трябва да внимавате. Тук е моментът да започнете да псувате по всичко, което се сетите. След като нахлузите втулката, остава да нахлузите и шайбата с перата, като перата трябва да стърчат наляво и надясно, както стои и оригиналният адаптер на колата. Отгоре и отдолу ще пречи захващането на пружината. След като сте монтирали всичко и придържате, за да не се размести, трябва да затворите пружината. Не мога да опиша по друг начин затварянето ѝ, освен така: отмества се леко в посока наляво (към лявата гума), така отместено – се натиска навътре и вече като е хубаво влязла, се бута надясно, където се застопорява от едно метално ръбче. Ако успеете да направите всичко правилно, нещата изглеждат така: На тази снимка се вижда, че перата ако са по-големи – не пречат, стига да са изрязани по шаблона на оригиналния адаптер Сега остава да сложите лампата, като с това предполагам, че ще се справите и без да обяснявам как. След като е сложена и натисната хубаво навътре (но не прекалявайте с натискането!), трябва да проверите дали все пак е сложена правилно. За целта – поглеждате фара отпред. Лампата изглежда така, сякаш е в долната половина на отвора. Самият отвор има закръглено, от там минава лампата. Сега погледнете плексигласа на фара. Ще видите миниатюрно кръгче, Ф 2-3 мм, което се намира фронтално пред лампата и представлява центъра на фара. Има такова и пред късата светлина, внимавайте да не ги объркате кое кое е. Ако го използвате като мерник и погледнете през него, така че това кръгче, и кръгчето в средата на цокъла фара (през което минава лампата, жълтия полукръг на по-горната снимка) да са на една линия, трябва да виждате лампата идеално симетрично около това кръгче. Ето така: На снимките не си личи много много, но наживо се вижда идеално. Ако виждате лампата така, значи най-вероятно сте се справили с монтажа. Ако не я виждате така – нещо е криво. Ако я виждате отгоре на мерника, светлинния ви сноп ще е много близо пред колата, ниско. Ако я виждате отдолу – ще е много високо и няма да ви осветява пътя, а небето. Ако монтажът изглежда наред, може да затваряте маншона, като само трябва да го обърнете, т.е. средната му част да стърчи назад. Ето така: Да не забравите да прекарате и кабела през него. Свързвате кабела – има посока! Ако свържете наобратно лампата няма да светне. Свързва се черно с черно и червеното на лампата с бяло-жълто на буксата (ляв фар). Ако работи, после може да увиете малко в изолирбанд, за да е защитено. Пробвате и ако случайно светне, може да спрете и да си отдъхнете за момент. Но най-вероятно ви остава още един фар... Успех! Да не забравите накрая и да уплътните отвора на маншона, например с някакво парче дунапренче или нещо подобно, че не е хубаво фарът да е отворен. Пълни се с прахоляк много бързо.
-
1 точкаОсвен лампите, задължително трябва да си поръчате адаптери, подобни на тези: Без тях няма как да захванете адаптера в който влиза самата лампа (той идва със самата лампа). Понеже моите адаптери, които поръчах, след два месеца чакане китаецът заяви, че са върнати при него, реших да не чакам нови два месеца и да си издялкам мои. Това е и най-връткавото нещо в цялата работа. Трябва да се изработят по 2 детайла за всяка лампа: - Едното е втулка с вътрешен диаметър 16 мм (по-точно 16.1-16.2), външен диаметър 26-28 мм и дебелина около 4.0 – 4.1 мм (точната дебелина може и да е друга, ще пиша по-надолу как да се определи за всеки конкретен адаптер към лампа). Ако си намерите метална шайба с тези размери – още по-добре - Шайба с пера, която притиска горната втулка, а пружинката на фара притиска перата към цокъла. Като материал използвах ламинат 8 мм, който издялках. Този материал е сравнително лесен за обработка и достатъчно здрав, за да издържи на натиска на пружинката. Като ми пристигнат адаптерите след 1-2 месеца, ще ги сложа тях, това сега е временно. Необходимите инструменти са: 1 – ножовка 2 – шлосерска пила 3 – шублер 4 – някаква машинка за въртене на свредлата 5 – моливче 6 – малка бор-корона Ф32 (вътрешен Ф27-28, не по-малко от 24, не повече от 28!) 7 – голяма бор-корона Ф44-50, каквото има. И повече – няма проблем, но ще дялкате повече после (вътрешен Ф не по-малко от 40 ! ) 8 – малка кръгла пила за фино търкане 9 – свредел за дърво Ф16 10 – макетен нож 11 – на снимката – готовите детайли, иначе е парче материал, в случая ламинат 8 мм Първо с бор-короната започвам да пробивам големия диаметър. Това важи и за втулката и за адаптера. Преди да пробия изцяло, някъде на средата спирам, след като вече е очертано. Сега със свредлото за дърво 16 мм правя централния отвор. Докато пробивам, малко раздвижвам свредлото, за да стане отворът малко повече от 16 мм, някъде към 16.5 е добре. Целта е след това адаптерът на лампата да минава съвсем свободно, за да е лесно после и при монтажа. Като на снимката: След като е готово, продължавам пак с бор-короната докато пробия големия диаметър докрай. За втулката – намалявам височината ѝ толкова, че когато е сложена на адаптера на лампата, общата височина на двете неща да е около 6.0 - 6.1 мм, не повече, както и не по-малко от 5.9 мм. Това е важно за да може после шайбата с перата да притиска втулката хубаво, което ще държи лампата стабилно на мястото ѝ. Колко точно ще е дебела втулката, зависи от дебелината на адаптера, там където ляга в цокъла. Моите са 2 мм и затова направих втулка 4.0 мм. Така двете неща са 6 мм: За дооформяне на вътрешния отвор използвам малката пила, а за намаляване на височината от 8 до 4 мм – дялкам с макетния нож и после лекичко с шлосерската пила. Внимавайте като търкате с пилата, да търкате равномерно, за да не стане от едната страна 3.8, а от другата 4.2 примерно. Не, че е фатално, но по-добре да е равно. Другият детайл, който ще се превърне в шайба с пера, към момента прилича на поничка. За да се дооформи, първо го разцепвате с ножа или го дялкате, така че да стане около 3.5 - 4 мм дебело. Останалото ще доизтъркате с пилата, след като оформите перата. После се нахлузва на адаптера на лампата заедно с готовата вече втулка и по втулката очертавате с моливчето, правите си кръгче. Това ще ви е външният диаметър на шайбата, ако изключим перата. След това налагате оригиналния адаптер, който трябва да свалите от колата и по него очертавате перата, стърчащи настрани. Достатъчно е само правите линии, няма нужда да се прави заобленото между тях. След като сте разчертали, започвате да дялкате с макетния нож, а ако имате ножовка, може с нея да си помогнете, като направите рязане по линиите на перата. Ако имате миниатюрна машинка с диск за дърво – още по-лесно. Аз нямам, затова – с ножчето. Дялкате, докато стигнете до очертанията, а специално за външния диаметър – намалете го не повече от 30 мм, защото има едни неща в цокъла на фара, върху които ще опре и няма да легне правилно, ако е повече от 30. Готовият детайл изглежда така: Трябва да постигнете дебелина на 3-те елемента един в друг като са, от около 8.5 мм, но не по-малко от 8! На оригиналния адаптер с лампа H1 в него, това разстояние е 7.8 – 7.9 мм Всичко сглобено изглежда така: Остава да го монтирате на колата.
-
1 точкаДруг спорен момент през последните дни е така коментираният срок на експлоатация на бутилките. Според ИААА изискванията към автомобилните газови уредби, работещи с втечнен нефтен газ (пропан бутан) са определени в Правило № 67 на ИКЕ на ООН, а към тези работещи със сгъстен природен газ (метан) в Правило № 110 на ИКЕ на ООН. В Правило № 67 на ИКЕ на ООН не е предвиден максимален експлоатационен срок на резервоарите (бутилките) за пропан бутан, поради което е прието за експлоатационен срок на резервоарите (бутилките) за пропан бутан да се взема предвид срока, заложен от производителя, който обикновено е 10 години. В Правило № 110 на ИКЕ на ООН е предвиден максимален експлоатационен срок на резервоарите за метан от 20 години. От ИААА съветват, когато собственик на превозно средство установи, че експлоатационния срок на монтирания резервоар за пропан бутан или метан е изтекъл, той да подмени резервоара с друг, чиито експлоатационен срок не е изтекъл. След смяната на резервоара за пропан бутан или метан следва да се извърши първоначална проверка на автомобилната газова уредба. Ако при ГТП се установи, че експлоатационният срок на монтирания резервоар за пропан бутан или метан е изтекъл, се счита, че превозното средство е технически неизправно. ИЗТОЧНИК: https://www.sba.bg/snews/v/1081/Kakvo-triabva-da-znaete-za-registraciiata-na-gazova-uredba/
-
1 точкаЩе си позволя да копирам нещо, от един малко по-либерален (https://rechnik.chitanka.info/w/либерален ) форум, със няколко корекции и допълнения от мен : Като цяло, за тоя вирус ми стана ясно, че: 1. Не трябва да излизаш от вкъщи, но ако е нужно – може. 2. Маските не помагат, няма ги - но трябва да ги носиш. 3. Магазините са затворени, но могат да отварят - ако е нужно. 4. В болница не трябва да се ходи, но ако е нужно – може. 5. Този вирус е по-безобиден от обикновен грип, абе с невиждана сила и ярост е - абе я си стоите вкъщи. 6. Ръкавиците не помагат, но са нужни - абе носете ги, ама може и да не ги носите. 7. Всички да си стоят вкъщи - обаче почти всички излизат. 8. В магазините е пълно с храна - но храната в магазините не достига. 9. На децата не действа - но и децата са в зоната на опасност. 10. Оборудването не достига - но оборудването е достатъчно. 11. Има много симптоми за това, че си болен - но можеш да го изкараш и без симптоми. 12. За да не боледувате, трябва да спортувате/тренирате - но не може навън, правете го вкъщи на тренажора. 13. Най-полезни са разходките на слънце и въздух, но навън в парковете и планината на открито - не може. 14. Дебелите са в рисковата зона - но по-добре да си стоят вкъщи и да ядат нещо. 15. Не може да ходиш на работа - но трябва да работиш. 16. Не получаваш заплата - но трябва да плащаш сметки, все едно получаваш. 17. Предава се от и на лъвове, тигри, кучета, котки и тн. - ама май не е така. 18. Трябва да се правят тестове, да ама няма, значи не трябва - давай бе, ще го караме по интуиция и стъкмистика. 19. Ще има КПП-та и няма да може да се излиза от градовете - а ще може с тази декларация, не бе е с те тази. 20. Правителството ще помага на затруднените от кризата давайки кредити - ама никой няма да може да вземе. 21. Правителството ще дава и по 1000 лв. на тези лекари и сестри, които са на първа линия - да ама друг път. 22. Депутатите ще си увеличат заплатите, за да могат да даряват - вярно ли бе. 23. Депутатите ще отделят по 1000 лв. от заплатите си за кризата - ай стига бе. 24. Депутатите се отказаха от заплатите си , до края на ИП - вярно ли бе, значи ИП скоро ще свърши. 25. ......................... 26. ......................... -Та... пусни телевизора, да чуем брифинга... - Пуснах го - от шестия етаж. И общо взето, народът призова служителите на БТВ, НОВА и останалите кокошарници: - Останете си вкъщи! Та ако искате, може да допълвате списъка нататък –> 25,26,.....
-
1 точкаЗа смущения в радиото не съм следил. Утре ще монтирам втората и ще обърна внимание. Утре ще кача и кратко ръководство за монтажа, там ще кача снимки и линкове какво съм използвал и как се прави. Малко е пипкаво, ама вече го знам и утре на лявата светлина се надявам да ми е доста по-лесно. На дясната е свръх-тясно на дизеловия двигател, много се измъчих. На лявата е широко. Не знам при бензиновите как е. А и тая измишльотина със захващането и възможността да сложиш адаптера в цокъла по 28734528379 начина, ме накара да си припомня всички видове псувни, които някога съм чувал. Имам чувството, че тоя фар е проектиран от стажант по интериорен дизайн, а не от инженер. Пълно безумие. Ред.: Ето така се вижда от шофьорското място:
-
1 точкаДа ама когато е сухо...,инъче спират на "гръм"! И аз ги експлоатирам отпред,като са купувани от тук и проверени за оригиналност в сайта на АТЕ,има такава опция. АМА СВИРЯТ...!
-
1 точкаКолега borkogeorgiev ето ти доказателство да не стъпваш вече в тоя другия сервиз,можеш да помогнеш виждам че си от Варна,и на други колеги да не правят грешка да го посещават. Кота кажеш кой е тоя сервиз,с супер програмата в която няма нищо. Това представлява,мисля че беше някъде отдолу встрани на акумулатора и въздушния филтър колегата Митко Йотов може да каже къде, като го намериш да отидеш в тоя сервиз и да го попиташ какво е това.
-
1 точкаКолата има ли ксенон? Ако да - D2S за къси, HB3 за дълги, Т10 (w5w) за габарит преден и заден горен, Т20 за трети стоп, заден стоп/габарит е BAY15D, задни светлини е BA15S, осветление номер е Т10. Навсякъде може лед без къси/дълги (ще пречиш) и мигачи (ще мигат бързо, трябва товар) В огледалата са лед фабрично.
-
0 точкиОбщо взето извода е един...въпрос на късмет за съжаление.Аз и със АТЕ съм имал проблеми (на други коли различни от хонда) със Jurid също и с какво ли още не,че и с ОЕ дискове на мерцедес ама това е друга тема.Rotinger за сефте слагам,дано да нямам проблеми иначе до сега на последните две коли карах Brembo max и бая бой са изяли и не съм успявал да ги изкривя,но то и тук има човешки фактор.Все пак всеки има различен стил на шофиране и както повечето знаем в началото е важно да се жалят спирачките докато си дойде всичко на мястото.До преди няколко дни даже бях почти сигурен,че съм ги изкривил понеже се появи една вибрация при спиране(не винаги)което беше странно.След като сложих летните гуми респективно с другите джанти всичко спря.Джантите които карам зимата са внос от Австрия или Германия(не помня точно) и на централния отвор му се е разказала играта от техните "химии"донякъде се успокоих ама тия джанти кво ще ги правя не знам Иначе за спирането и свиренето си прав,на времето бях "наследил" на една кола накладки Textar,просвирваха леко но спираха доста добре.
-
0 точкиБлагодаря, колеги, за вас го правя, дано да е от помощ за някого. Аз както винаги - питах тоя-оня, събрах оттук-оттам каквото научих, реализирах го и го документирах на едно място. Специално благодаря на: Коцев, Данчо Христов и Боби Георгиев от фейсбук-групата Honda Owners Bulgaria, с чиято помощ и напътствия в почти реално време станаха нещата сравнително бързо и безпроблемно. Ред,: Нямам търпение да се стъмни и да ходя да покарам в тъмницата.
-
0 точки
-
0 точкиЗа съжаление няма такава опция. Auto опцията е само да се включват вечер.
-
0 точкиОт Бултрако казаха: ако пише в сайта , че има сервизна акция - минава, ако не пише - няма да минава!
-
0 точкиДвама габровци нахлуват при лекаря. -От какво се оплаквате? -Глътнах 1 лев.. -А вие ? -Ми лева е мой.
-
0 точки- Пациентът е починал от корона вируса. - Ами 3-те огнестрелни рани? - Те са съпътстващи заболяването.
-
0 точки- Абе, жена! Гледаш всички кулинарни предавания, ама не се научи да готвиш. - Е, то и ти гледаш порно, ама фаида никаква.
-
0 точкиВ едно африканско племе на вожда се родило бяло дете. Естествено съмненията паднали върху единствения бял човек – мисионера в селото. Под угрозата от смъртно наказание мисионерът направил отчаян опит да се спаси и казал на вожда: – Виждаш ли онези кози на хълма? Всички са бели, само една е черна. Случва се, майката природа си има своите тайни, които никой не може и не бива да разкрива. Вождът се стреснал, помислил, помислил и казал: -Добре. Аз ще си трая за детето.... ама и ти си трай за козата.
-
0 точки
-
0 точкиСя, к'вото и да си говорим - по Бай Тошово време не сте почивали за Велик Ден над 30 дни.
-
0 точкиХора ... Знам, че ни е втръснало от всичко... Да ни нареждат какво да правим, да ни плашат, да си седим вкъщи, да носим маски, да си мием ръцете. А колко майтапи, меме-та, вицове се пръкнаха в нета по повод коронавирус-а не е истина. Знам, че "Бойко и компания пак ще се възползват и накрадат на наш гръб". Знам, че конспиративните теории са много сладка тема за чесане на клавиатурата и съм съгласен, че зрънце истина винаги има. Знам също, че ако тук се случи нещо с 1/10 от интензитета на случващото се в Италия например не само здравната ни система ще колабира. Само като чух, че близо 1000 души са починали в 1 ден ми става лошо. Знам също, че никои "мерки" не са 100% правилни, нито оправдани, така че пак зависи от нас да мислим. Неслучайно дадох малък пример с Тайван - малък остров на 80 км от Китай, в който епидемията така и не се случи. Историята е много интересна, на който му е любопитно може да я намери. В момента не вярвам някой от нас да може, нито управляващите да даде правилната рецепта за справяне със ситуацията, чийто пик си мисля, че тепърва ще настъпи, но и аз се надявам, че ще стигнем платото скоро и ще ни се размине и тоя път. Може да сме 20-50 години назад, но това "нещо", този "грип" дойде много бързо и знам също, че нещо докато не ни дойде не главите не можем да го оценим. Искрено се надявам да не се налага всички ние в един момент да разчитаме на една и без това крайно неефективна, окаяна, изтормозена и в крайна сметка евентуално претоварена здравна система. Нито на лекарите ни да се налага да правят избор кой да живее, кой да умре. Този път аз ще заключа, защото честно казано не виждам как си помагаме. Надявам се да ме разберете, благодаря за заформилата се дискусия, колеги! Поздрави и дано да имаме възможност да си кефим на Хондите много дълго време и да се случат всички хубави събития, които не се случиха!
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00