Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 13.11.2019 in Мнения
-
4 точкиМаслото не е смотано и не се е оксидирало. А ще се налижи да почетеш малко. Почнало е да ти мие мотора и "ойсидирането" както го наричаш са чернилки* които са вътре в мотора ти.
-
2 точкиОтносно SAPS: Mobil 1 ESP 0w-30 за мен лично клони към Low SAPS, докато Mobil 1 ESP 5w-30 е повече към Mid SAPS. В Low и Mid SAPS маслата % съдържание на стандартните "метални" детергенти, съдържащи основно Ca, Mg и Na, е намалено. Именно тези метали са отговорни в най-голяма степен за нивото на сулфатната пепел в маслото. Намаленото им съдържание обаче изисква да ги компенсираш с нещо друго, наречено ashless dispersants (безпепелен дисперсант/и), за да може маслото да продължи да си върши добре една от основните функции, а именно да държи в себе си замърсяванията. От тази гледна точка и Low SAPS, и Mid SAPS маслата следва да си вършат еднакво добре работата по поддържане на чистотата на двигателя.
-
2 точкиСпоред мен, при експлоатация на мотора при температури до -20 С (-25 С) няма да усетиш никаква разлика между двете масла. Ако се съди по това видео (КЛИК) и до -30 (35) може да не усетиш разлика . При условие, че измерването е коректно и CCS на Mobil 1 ESP 5w-30 при -35 С е 6045 мПа*с, то това масло на практика е 0w-, а не 5w-, тъй като се вписва в прага на CCS за 0w масла, който е 6200 мПа*с (при -35 С). SAPS = сулфатна пепел, фосфор и сяра. Нивото на SAPS варира в зависимост от категорията масло - Low SAPS, Mid SAPS, Full SAPS. Обикновено за двигатели с DPF филтри и катализатори (при бензина) се препоръчват Low и/или Mid SAPS масла.
-
2 точкиЗдравейте, Искам да споделя как се справих с този проблем-ужасният шум в колата по магистрала(става въпрос за англичанка).Най-големият шум идва от вратите, калниците на колата и багажното отделение.Основното е ,че вибрациите от гумите и настилката се предават по купето и най-вече по вратите.По същество-махнах корите на вратите и какво да видя,няма никаква изолация,която да изолира или абсорбира вибрациите,които се пренасят по тенекиите.Пространството между двете стени(външната страна и тази дето се завива кората)играе ролята на кутия ,в която се създава резонанс. 1.Взех виброизолация на tecsound и налепих от вътре на външната стена на вратата.Това се прави,за да изолира вибрациите от тенекиите.(като чухнете с ръка вратата отвън ще усетите веднага разликата.) 2.Върху нея налепих шумоабсорбиращ материал(от алиекпрес се продават). 3.Налепих върху вътрешната страна(там дето се завива кората) пак с tecsound. 4.В краката на пазажера и на шофьора налепих битумна лента с алуминиево покритие и яко натискане. 5.Същата процедура и като вдигнах задните седалки. 6.Tecsound облепяне на всичко след като се повдигне кората на багажника (там дето е резервната гуми и се виждат ламарини) 7.На кората,която се вдига с багажника от долната страна шумоизолационна мембрана 8.Върху калниците отзад битумна лента,защото е по-тънка и залепва и влиза и в най-малките кривини. 9.Под предния капак само шумоабсорбиращ материал. Музиката стана по плътна и по отчетлива(вече няма резонанс във вратите)Преди процедурите при движение с 80 км шумомера показваше 80 dB,а слд тях 71dB. Децибелите са се намалили с 9 единици,но те са в логаритмична скала,което ще рече че шумът се е намалил с 7-8 ПЪТИ.Пътуването вече определено е по-приятно.Дано да съм помогнал с темата.
-
1 точкаЗатова може да поръчваш от чужди сайтове или общите поръчки. Има и магазини/сервизи, които не работят с ментета. Аз не бих се доверил да купя масло от магазин, в който не съм доста сигурен. А и някои от обсъжданите марки тук далеч не са популярни в България, така че ментета – трудно.
-
1 точкаТова че след почистването върви повече е плацебо ефект ,нищо и няма на колата ,просто това не е спортен модел и толкова си върви ,пък за 100 октановия бензин -само ще си хвърлиш парите на вятъра ,той е за сгъстени мотори ,против преждевременна детонация ,нищо повече .Като си мераклия още ,слагай там по някоя добавка за чистене на нагари и т.н,ама мен да питаш ,сипвай си нормален 95 бенз и си карай колата .Вложи си парите в хубаво масло-там вече не прави компромиси ,и ще върви много безпроблемни километри .
-
1 точкаАз за зимата бих предпочел максималната защита на двигателя, вместо максималната защита на катализатора!
-
1 точкаДвете масла са "на една база" - практически еднакви, според хим състав, в 0в маслото има малко повече ПАО (10% с/у 5% в 5в) Което и да сложиш няма да сбъркаш
-
1 точкаТъкмо ти чета поста и си подреждам въпроса и ти сам си отговорил. Мани го сложи нещо хубаво и ще минеш без добавки. Това масло отдавна не е това което беше и най вече този вискозитет.
-
1 точкаТази кола наистина ли има сензор за светлина и борд-компютър?
-
1 точкаАз пък за пръв път виждам на префейс дясна ел.седалка. при мен само лявата е Ел.
-
1 точкаКолеги, поръчката е направена!
-
1 точкаДа извинявам се, разбрах за работа колко вземат. Иначе цени много и различни: - маховика 900-1300лв. - комплекта съединител 300-600лв. В другите теми е писано доста по въпроса и кой от какво е доволен/недоволен. На мен цялата сума ми илезе около 1500 лв. (съединител, маховик и работа)
-
1 точкаКолеги, разделих се с легендата вчера. Чакам да взема сивика тия дни и ще се похваля специално в съответния раздел (10 ген) Напречните греди останаха. Няколко колеги ме бяха питали и им писах на лични. В случая @Pen4ooo и @Madgo. Не помня дали и @madzhara не ме пита... Та, казвам първо тук, ако някой има интерес - да ми пише/звъни. Ако не, след някой ден ще ги пусна в купува/продава. @ceco_accord колата я взе един пич от Пловдив. Каза че влиза от време на време. Имал друга хонда - ЦРВ 2 от около година.
-
1 точкаНормална си е конзолата, все пак е с премиум саунд, а при него има усилвател. Тия с целия капак са тия с обикновената музика. Това е 2.0 екзекютив, нищо странно няма на оборудването. Пластмасите при мотора на 2.0 са си такива.
-
1 точкаКато добавим и теснотията за достъп до тях,особенно дългите от ляво и габаритите,през подкалника,ти идва да удариш крушката в земята!
-
1 точкаАко маслото не потъмнява, значи просто маже и охлажда, но не мие, а последното също е важно.
-
0 точкиКога знаеш .че си събрал най-големите боклуци и колата няма настройване се излиза от положение с гениален трик.Няма прекъсване ,няма придърпване и Харвито става от 105 на 70 коня :). Клиента кара колата така 2 години и решава да я продаде ,защото качва баирите на 2-ра. Добре ,че добри хора го упътиха... За какво им е хубава изолация на дюзите...тя колата нали ще върви на газ
-
0 точкиНе мисля , за проба съм го карал 14000 и по капков тест на 12 к беше на финала. С нулев разход.
-
0 точки
-
0 точкиАко искаш лесен старт през зимата, вземи нещо по-течливо, например по АСЕА А5: https://www.ravenol.de/en/application-area/passenger-cars-1/ravenol-fds-sae-5w-30/ Нищо, че е 5W30! Виж му Viscosity at –30°C = 3880 mPa.s и Low Temp. Pumping viscosity -35°C (MRV) = 14.800 mPa*s Друго много добро: https://www.ravenol.de/en/product-range/motor-oils-for-passenger-cars-1/ravenol-ssv-sae-0w-30/ Също така, много обещаващ бюджетен вариант е и https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html https://lubricants.petro-canada.com/api/sitecore/LubesApi/DownloadResource?docID=IM-7978E&type=TechData&lang=en-BG Всички тези масла са без естери, които няма да поглъщат конденз през времето на зимната експлоатация, за разлика от Мобил!
-
0 точкиХаа, благодаря. Колата точно в момента е при него за обслужване, ще взема да го питам.
-
0 точкиКолега @gena_bs къде трябваше да напиша, че "преди няколко месеца съм почиствал или разглобявал фаровете като това не се е случвало никога! Случи се това, което съм описал първоначално, а именно, че фаровете светеха нормално преди автомобила да бъде оставен няколко месеца без да се кара. След като започнах да я карам, не бях сигурен от какво е проблема и тъй като фаровете бяха много замъглени и пожълтели и колата е стояла лятото навън предположих, че може би затова не светят добре и реших да ги полирам. След като ги полирах и не се промени слабата светлина, а имам светлини реших да попитам тук, тъй като мисля, че една от целите на този форум е това. Мисля, че се получи добра дискусия при която доста хора се включиха, което означава, че темата е релевантна и актуална. Благодарих на всички и най-вече на @ogi28b който отдели от времето си и ми помогна, за което го почерпих. Накрая, както обещах, казах какъв е проблема и как съм го решил. Незнам какво точно не ти е харесало във въпроса ми, но те съветвам да четеш въпрос и описанието по-добре в бъдеще. А си нямам и на идея за каква "профилактика" говориш..такава не е правена на колата ми, но ти решаваш, че "проблема е възникнал след нея.." Хубав ден от мен.
-
0 точкиИма хора, които винаги хвалят това което притежават, било кола, печка, хладилник...винаги е върха, премълчават очевидни недостатъци, за да се оправдаят пред себе си, че имат правилният избор и не са се прецакали. Когато след време сменят споменатите "вещи", хвалбите се прехвърлят там... Аз пък съм критичен и към моето и към чуждото и не е важно дали е японско, немско и т.н. Няма пълно щастие! Не е приемливо обяснението, че японецът е предвидил Хонда да се поддържа изключително в техни оторизирани сервизи, които единствено знаят разни "клопки" заложени от конструкторите, за да се избегнат гаражните сервизи. Това го правят всички авто производители..., но по отношение на диагностиката- вместо софтуерът да е универсален стандарт, то се прави така, че да става само в техен сервиз. И така, да оставим общите приказки и философии: 1. Практиката показва, че и в сервизи (не Хонда) крушките се обръщат, защото е възможно, което не е ОК! 2. Съществуването на тази дълга тема ( не единствена и не само тук, а и в чужбина), показва, че не е ОК!
-
0 точкиНе съм съгласен с това, че няма как да усетиш, особено вече като съм го правил и знам какво е. Усеща се и то много добре. Лампата стои нестабилно, клати се много лесно, защото вместо да е легнала на 3 точки (равнина), тя е легнала само на 2 - пъпките си (линия). След слагането, видимо осветяването е много, ама много по-лошо. Т.е. има достатъчно признаци за да усетиш, че нещо не е наред. Все едно да сменяш гуми на кола и да не погледнеш коя с каква посока е, коя страна трябва да е навън, коя е лява, коя - дясна -> все грешки на този, който поставя. После - тя колата започна да дърпа надясно... Няма как да кажеш "Колата е виновна!" Все пак съм съгласен, че можеше да е направено по-добре, както на други коли - физически да е невъзможно. Ама японецът как да се сети, че колата няма да ходи в сервиз, а ще я ремонтира Бай Ганьо зад блока, а той прави коли от 35 години, значи разбира.
-
0 точки
-
0 точкиЕ, като има пъпки, защо все пак е възможно обръщането, дали влязло в пъпка или не, няма как да усетиш само с напипване, особено ако не знаеш? Факта, че се случва, значи не е ОК, никой не разглежда с огледало, разчитайки, че е логично да не може да се обърне както е на другите коли. Искам да кажа, че е трябвало да се направи така, че скосението на лампата да може да влиза в цокъла само по един начин, т.е. закрепването на обратно да е невъзможно...
-
0 точкиТочно същото мислех да пиша, че и моите много белеят и не съм сигурен за цвета, защото съм карал други коли с 4300 и определено този като че ли е "по-студен". Иначе - едната ми примигваше преди време и превантивно съм се запасил с OSRAM NIGHT BREAKER UNLIMITED, но вече има и модела LASER, така че може да им провериш характеристиките и ако цената ти е ок - да се мяташ на тях. Друг вариант е ULTRA LIFE, само че светели малко по-слабо според потребители. Поне са дълготрайни, според производителя. С Филипс нямам опит. Винаги има алтернатива - да сложиш и някакви без марка, за по 15-20 лв лампата.
-
0 точкиАлуминиеви джанти 17" от CIVIC 9-та генерация на CR-V 4-та генерация:
-
0 точкиПрилагам снимка на цокъла на късите светлини: Има си пъпки, на които лампата ляга стабилно, има си водещи вдлъбнатини. Кому е нужно да я слага наопаки при ясно видими белези за правилно поставяне - един бог знае... След като видях как изглежда цокъла, за мен поставянето наопаки е грешка единствено на поставящия я.
-
0 точкиОще в 3 и 10 пост на темата бях писал за възможните причини. Завъртяната крушка беше една от тях! В 13 пост бях дал с болд шрифт как е правилното положение! Струва си всеки с лошо светещи фарове да го провери. В много от сервизите едва ли знаят за тази особеност, защото е тъпо и нелогично конструкторите да го допуснат...
-
0 точкиКолеги, оказа се, че проблема беше в крушките. Първо бяха сложени неправилно (т.е светеха надолу). В сервиза в който ми ги сменяха последния път са ги поставили грешно (с къдравата жичка надолу вместо нагоре) и също така едната беше лампа очернена, въпреки че светеше. Смених ги и двете с Osram Ultra Life и сега светят супер. Искам да благодаря на колегата @ogi28b който беше така отзивчив и помогна. 👏 Човека наистина е компетентен, измери ел напрежението, провери светлинния лъч, смени лампата на къси с дълги светлини и така разбрахме какъв е проблема. Лека вечер и благодаря!
-
0 точкиБлаже и Мара били прочути в цяла Македония, че за целия си 50-годишен брачен живот нямали дори едно спречкване. В деня на 50-годишнината им, дошъл екип на националната телевизия, да вземе интервю от щастливата двойка и попаднал на Блаже, който кротко си пиел ракията. На въпроса на какво отдава безоблачното им съществуване като семейство, Блаже гаврътнал чашката и започнал да разказва отдалече. -Като се оженихме, казал той, двамата с Мара заминахме на меден месец в Испания. Там, наред с другите забавления, на третия ден от пребиваването ни, ни заведоха в елитна ферма, да яздим коне. На мен ми се падна една много красива и кротка кобилка, та нямах проблеми, яздех и си свируках. Добре, ама на Мара й се падна много лют кон, язди, що язди и я хвърли на 2 метра. Мара стана, поотръска се от прахта, па го помилва по гърба и с нежен глас каза: -Това ти е първият път! Продължихме да яздим, минахме 100 метра, конят се подплаши нещо и пак хвърли Мара. Тя пак се изправи, поизтупа си дрехите, поопипа се, че беше цялата насинена и пак помилва коня и му каза: - Това ти е вторият път! Не мина много време, гледам конят пак хвърли Мара. Тогава тя се изправи и без да каже дума, извади пищов и го гръмна между очите. Аз се развиках: -Какво направи, кучко, майка ти мръсна, нормална ли си, какво толкова ти направи добичето, ти знаеш ли колко струва такъв кон? А Мара се обърна към мен и с нежен глас каза: -Блаже, това ти е първият път..
-
0 точкиЧовека поиска насока,а вие му хвърляте на боб..! Колега "didich",наливай "петро-то",което е дал като съвет "emod".За този бюджет,е много добър вариант. "Фена" също предлага масла,както и би ти пречоръчал (предполагам),някое изпитано за модела.
-
0 точкиНяма нужда от заяждане, просто колегата dandilov е забелязал по балансирана работа на двигателя с това масло. Аз на 4та и 40км си настройвам обикновеното газово на сивика, явно има защо?
-
0 точкиМаслото е получено, благодарности и приятен ден!
-
0 точкиКолега, ти даже нямаш представа какви са дългите и какви късите, но си седнал да чукаш по клавиатурата и да даваш съвети. Спирам да ти отговарям, ти изобщо не "поемаш". Аз където не съм запознат и не разбирам - гледам да не пиша, а като ми кажат, че е грешно - казвам "благодаря", за това, че са ми посочили грешката, за да се поуча. Отдавна станах спец по фарове, преди над 10 години. Или викаш - щом не работя в сервиз за фарове, може би нищо не разбирам? Казвам ти как е правилно, защото видях, че не знаеш. Сега, че ти не искаш да разбереш и да се научиш, и се сърдиш когато някой ти каже, че грешиш - не е мой проблем. Фарове могат да се настроят по 100 различни начина, но само един е правилен, нали разбираш? Няма такъв случай - може малко наляво, може малко надясно, може единият по-нагоре, другият по-надолу. Правилният начин е един, а всички останали са грешни. Може дори изобщо да не ги пипаш. Както си светят - така. Ти твоите си ги насочвай накъдето искаш, а пък във форуми да пишеш неверни неща не е особено полезно за колегите. Някои не знаят и разчитат на другите за помощ. Когато нещо е грешно, веднага трябва да се посочи. Така и направих във въпросната тема, за която явно си се сетил. Здраве и просперитет. И преди да спориш, прочети, научи нещо.
-
0 точки
-
0 точкиПодкалника не се сваля и имаш достъп с ръка. Не знам за каква кола питаш, но на Акорд с фабричен ксенон има само един куплунг с габарит. Прилагам една снимка на гърба на десен фар за ориентация. Ти виждаш ли директно това, което пипаш с ръката? Да не би да пипаш буксата на баласта, на мотора за регулиране? Бърка се буквално до калника, а не навътре. Според мен няма начин да се сбърка с друго. На снимката е десен фар и габаритът е завъртян на около 60 градуса обратно на час. стрелка и в това положение излиза. Същото е отляво.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00