Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 21.07.2019 in Мнения
-
4 точкиЕкзактли, както викат местните. Мнооооооооого се втелясвате. Ако в книгата пише 4.4, купуваш си 5, точиш (колкото изтече), сипваш (колкото сипеш) до макс и си свиркаш следващите 10-ина К км.
-
2 точкиКолегите са ти го обяснили, но ти не четеш, напълно нормално е при работещ мотор в картера да има по-малко масло, а след гасене нивото да започне да се покачва, това също е признак, че филтърът работи. Това, че са ти наляли по-малко, а нивото ти е на макс, значи е останало повече от старото масло, една от причините е не добър наклон и не добре източено масло или не са ти сменили масления филтър.
-
2 точкиЧовекът (извинявай, ама не знам, на кой език и как да ти прочета името) си е задал правилния въпрос - защо събра 4л, вместо 4.4. Огледал се е и се е ослушал, и е стигнал до заключението, че виновен е филтъра. Това е правилното заключение и сега се ослушва защо именно филтъра е виновен. Ще опитам да обясня. Мен са ме учили да сменявам масло така: Източваш старото масло, след като си загрял двг до нормална работна температура. Отвиваш филтъра. Намазваш гуменото уплътнение на новия филтър с масло и го завиваш на мястото му. МАКСИМАЛНО СТЕГНАТ, НА РЪКА, БЕЗ ИНСТРУМЕНТИ! Наливаш около 3/4-ти от новото масло. В случая около 3.5л. Палиш двг да работи около 1мин. Гасиш. Палиш една цигара и си правиш едно кафе. Като приключиш със цигарата и кафето започваш да доливаш остатъка от новото масло. Не наведнъж, а на порции. Сипваш малко - мериш нивото, сипваш малко - мериш нивото ... Когато нивото стигне до максимума на щеката спираш и поглеждаш тубата. С учудване ще разбереш, че си сипал ПОЧТИ 4.4л. Няма как да сипеш точно 4.4л., защото в маслената система е останала част от старото масло. п.п. Човекът отнякъде е подочул за този начин и е разбрал, че трябва да запали двг, но не е разбрал защо. Не е разбрал и, че маслото се мери след загасване на двг, а не, и по време на работата му. Двигателят се пали, за да се напълни новия маслен филтър и цялата система с новото масло. Въпросът за цената и качеството на новия филтър е тема за друг разговор, и няма чак толкова пряка връзка с количеството налято ново масло. Таааа, тетака. Както каза Цецо, "никой не се е родил научен", и подигравките са излишни.
-
1 точкаСпоменато е, но е останало незабелязано. :)
-
1 точкаНикой не спомена за несливаемия остатък! При източване на маслото, в картера и във ваничките под разпределителния вал остава несливаем остатък масло. Ако не го изсмучеш със шприц или помпа за масло, то си остава там и не може да изтече само. Ето къде са ти 400-те милилитра...
-
1 точкаНаправих едно засичане на вчерашното пътуване, което е общо от 187 км и е от София - бензиностанция ЕКО на Ботевградско шосе до с. Рашково (Ботевград). Селото е на около +100 м надморска височина спрямо София. Засичах цялото пътуване на брояч А, а само в едната посока - на брояч B. През цялото време съм карал без климатик, с включен круз-контрол, настроен на 90 по GPS, което включва каране по магистрала и после по междуградски път. В зоните с ремонти съм карал с макс. разрешена скорост. Карах с такива скорости, защото за една друга цел ми трябва да знам точният разход на колата при 90 км/ч по различни маршрути. Ето резултатите: Само на отиване: среден разход по борд комп = 3.6 / 100 Само на връщане: 3.7 / 100 Общо средно и в двете посоки: 3.8 / 100 Довечера ще мога да кажа и разхода "по колонка", като напълня колата. Очаквам около 4.2 - 4.3. Коментари за верността на отчитането по борд-компютър ми се струва, че няма смисъл да се правят. Общото средно е повече от двете средни по отделно. Някаква своя математика си има колата.
-
1 точкаМоже просто да не е източено цялото старо масло, не е изчакано напълно да се изтече, не е загрят двигателят и т.н. При всички положения няма кой знае какъв проблем. Останало е повече от старото. В тая ситуация най-добре е е да се смени маслото по-рано от обикновено и това е. Вчера сменях масло и източих само три литра и половина от мотора, който събира 4.2. преди да го сменя беше малко над минимума на щеката Налях 3.8 , запалих двигателя за да напълни филтъра и после долях 0.2. Маслото е на макс. , Предвидил съм да го сменя на 7-8 хиляди. Карам почти само извънградско сега лятото.
-
1 точкаНяма невъзможни неща! Въпросът е, доколко целта оправдава средствата (мат'рял и труд). Тия джанти, за поставената цел, вървят с такива гуми Постигаш това На тази цена https://lpaventure.com/products/lp-aventure-lift-kit-honda-crv-2018-1-5
-
1 точка
-
1 точкаХора! Какви филтри, какво чудо... Тая маслена помпа нали трябва да качи маслото до главата и разпределителните валове, а също и да напълни всички маслени пътища. Нали това масло го взима от картера. Как да не спадне нивото при работещ двигател, при това положение? Айде помислете малко... Затова хората са написали да се мери нивото на студен двигател, когато всичко се е стекло в кратера!
-
1 точкаИ аз това се зачудих. В случай, че си сериозен – това е съвсем нормално за всеки двигател. В книжката ти пише как точно се мери маслото. Маркерите мин и макс на щеката ти са калибрирани спрямо тези инструкции.
-
1 точкаТой компресора си отнема малко мощност и на коли под 100кс може да се усети леко, но на Акорда не би трябвало да се усеща. От друга страна описваш нещо странно, че след изключване на климата не усещаш веднага облекчение на мотора а след време... Да не се окаже, че компресора се върти трудно заради лагери примерно( но би трябвало да има и шум), а и съединителя/електромагнита не отлепва веднага след изключване и продължава да го върти известно време. Накарай някой вътре да го вкл/изключва на пр. ход, а ти гледай/слушай какво става при двигателя, колко падат/вдигат оборотите и т.н.
-
1 точкаКогато се сменя голямата верига, задължително се сменя и малката, че като се скъса мотора отива на кино, защото се оплита с голямата и става мазало.
-
1 точкаПостовете на колегата @honda_japan не бяха скрити/премахнати, тъй като засягаха избор на масло по "деликатен и ненатрапващ VAG групата начин". Помагали сме му и преди, и повечето от четящите темата са наясно с колата/мотора му. Той пък е наясно с правилата на форума. Комуникирал съм с него и на лични. Когато въпросите и коментарите са насочени предимно/изключително към самото масло (неговите качества и характеристики), аз лично ги считам за допустими, като цяло. Обзорът на различните масла ни дава по-богат поглед върху "маслената вселена" (персонално мнение и гледна точка). Моля да върнем темата в нормалното и русло с коментари по същество, които имат за "доминантен фокус" маслата за Хонда. Поздрави на Всички и Весели празници!
-
1 точкаДа, но и в България си имаме достатъчно големи температурни разлики зиме и лете... ... и освен Русия, гледаме и данните от oil-club.de Далече съм от мисълта, че трябва да гледам кое е най-продаваното на пазара масло! Щото най-продаваното в Италия масло, е евтино, за масова употреба, при целогодишно положителни температури (с изключение на северните части) и го наливат масово на всичко стоково. Там никой не е седнал да дискутира теми като в нашия форум... И не му дреме. А това, което аз търся е и за -15 - 20°C и да отговаря на спецификациите за моя двигател, и да се е доказало в експлоатация.
-
1 точкаЗащото руските сайтове дават още една, по-друга, перспектива на нещата. Много е интересно, когато за едно и също масло четеш на руски, английски и немски. Всеки начин на мислене и поглед над нещата е малко по-различен.
-
1 точкаЗащото руските сайтове дават много като обем и като специфика, информация, базирана изцяло на реални тестове, от обикновени потребители и съответно лабораторни анализи, заплатени от тях! За разлика от американските сайтове, където всичко е пречупено през призмата на рекламата и лобизма.
-
0 точкиЗдравейте колеги, днес, 2 дни след смяна на маслото, реших да проверя нещичко, че ме глождеше много малкото количество масло което отиде за смяната. И, забелязах че нивото му е на макс на студен мотор, на работещ слиза под минимума. А непосредствено след изгасяне започва да се вдига наново. Какво не е наред с това моторче?
-
0 точкиДоста повече от 400 мл са и затова Хонда са сложили клапан, който в немските боклуци липсва:
-
0 точкиТова, което си описал в първия пост е 1:1 и при мен. Така се включва често на тези модели. Няма проблем. Когато си на Lo все едно ползваш климатик, т.е. както казват колегите не чете вътрешната температура. Но няма как да не включва и изключва компресора. По-скоро проблем ще е ако "бичи" постоянно. Има други датчици, които отчитат температурата на фреона. Всичко е ок, споко. И аз държа на 21-22 за да ми е добре
-
0 точкиВ един бар седяли един моряк и един пират. Пирата бил без крак, око и вместо ръка имал кука. Моряка го попитал: - Защо нямаш крак, ръка и око? А пирата отговорил: - Крака изгубих в една битка с един пътнически кораб в Индийския океан. - Ръката изгубих в една битка с един португалски кораб, и докторите ми сложиха тая кука. - А окото… изсра ми се една чайка на челото. - ? - Ами беше ми първия ден с куката…
-
0 точкиЩо го бъзикате човека? Първата крачка към познанието е зачудването кое как и защо така работи. Никой не се е родил научен, но мнозина не си задават въпроси и правят като всички. Той ще почете устройство на ДВГ и ще схване че моторът не се пълни с масло "до капачката" (като горивния резервоар), а просто се нуждае от определено количество. После ще си спомни математиката и ще се сети че 4.4 - 4 + 4 = 4.4, та ще схване къде бърка и защо въпросът му предизвика "смях в залата". По някое време ще му светне че количество на маслото и ниво на маслото са различни понятия, а накрая с учудване ще разбере че мотора работи (в работните зони на триене) със 100 пъти по-малко масло, а останалото просто циркулира за да охлажда. Ако обаче така стресиращо подхожда към количеството, какво ли ще се случи в съзнанието му като зачекне качествата на маслото и открие "маслените теми". :)
-
0 точкиЗначи като отвори предницата с 2 3 см. ще хвърли полуоските, от собствен опит ли го написа това или някой ти подсказва.
-
0 точкиИменно. Но картера побира по ръководство 4.4 литра. А до макса наляха само 4 л. Именно това ме усъмни и затова реших да проверя на работещ двигател. Въпросът е сега дали ще мога да си сменя само масления филтър с качествен такъв с клапан против оттичане на маслото, без да се излее маслото и да трябва купувам отново още 5 литра, а просто да си долея липсващите 400 мл?
-
0 точкиРазговор между китаец и българин: Китаеца: Колко е населението на вашата държава? Българина: Няма и 7 милиона. Китаеца: Ооо, толкова малко! Сигурно се познавате по физиономия? Българина: Не, но си знаем ЕГН-тата и заплатите.
-
0 точкиМоето мнение е на никой вяра да нямаш. Без значение кой какъв ти казват, че е, че бил от форума, бил от не знам си къде, бил внесъл еди колко си акорда. Очите на четири и задължително я закарай някъде където не виждат за първи път такъв автомобил. Фейслифта огромния му плюс е просто, че колата ще е на по-малко години. Все повече се убеждавам, че тия коли вече започват да се трошат от старост, а не от друго. Това ако се абстрахираме от хроничните им проблеми, които са отделен въпрос. Иначе поне при бензина освен едно по-"шукаритетно табло", usb в подлакътника и борд. комп друго не се сещам да получаваш. Евентуално може да имаш автопилот, който следи скоростта на колата отпред, ама май всички акорди с тази екстра са челосани преди да дойдат тук за продан и съответно не са оправени като хората и не само, че нямаш "активен автопилот" или както го водят, ами всъщност нямаш никакъв автопилот. Отделен е въпроса до колко си струва да дадеш 13-14 000лв за такъв автомобил, но това вече си е изцяло твое решение. Има едно нещо само, ако го купуваш с идеята, че давайки толкова пари за 12-16 годишна си осигуряваш безпроблемно шофиране, само масла и филтри, нищо да не пипаш, японеца го е измислил и тем подобни, може да бъдеш леко изненадан. Пускал съм една тема преди време " Какво сменихте по вашия акорд през последната година" мисля, че се казваше. Там можеш горе долу добре да видиш какви пари вървят по тази кола, както преди така и след фейса. Отделно имаме и колега тук във форума, който е направил сайт за следене на разходите - carspending, там който си е оставил публичен профила може да погледнеш също. От друга страна ако страшно много те кефи модела или пък си бил влюбен в него когато е излязъл, но едва сега можеш да си го позволиш и всякакви други случаи, няма никакво значение кой какво ще ти каже тук. Успех!
-
0 точкиРуснаците имат огромен избор що се отнася до масла и автохимия по принцип. Ето например един украински сайт, където можеш да се изгубиш: https://motormarket.ua/catalog-masla/motormasla
-
0 точкиОт къде идва тази информация, че руските горива са пълни със сяра? В Русия от 2016г са въведени същите изисквания към горивата, които са еквивалентни на европейските Euro-5. С това и съдържанието на сяра съгласно ГОСТ Р 52660 е до 10мг/кг, точно колкото е и при EN 228.
-
0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00