Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 30.04.2019 in Мнения
-
4 точкиХайде и моята хронология от миналата година до сега, наведнъж. 1) Автомобил – Honda Civic Fastback MB2 ("англичанка") D14Z4, 1999 г.; 2) Масло – Ravenol SSO 0W30; 3) Маслен филтър – Honda OEM 15400-RBA-F01; 4) Предполагаем общ пробег на автомобила - около 310 000 км, а може и повече; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - от 122 км до 7258км.; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 60/40; 7) Средна скорост - 38.2 км/ч; 8) Сезон на експлоатация – 06.07.2018 - 29.04.2019; 9) Моточасове – 190 по моточасовник; 10) Изразходвано гориво - 480 л. Лукойл 95 (предимно); 11) Kтм = (480 / 3.3) = 146; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.3 л.; 14) Доливане на масло – около 150 - 200 мл., поради протекла гарнитура на картера!; 15) Други – работещ EGR; 16) Капката е скaнирана с "HP Deskjet Advantage 3525" на 600 dpi.; 17) Режим на експлоатация - лято, есен, зима, пролет. Зимата със задължително подгряване на двигателя, поне 3 - 5 минути преди потегляне! Често попадах в задръстванията преди тунел "Витиня", на магистрала "Хемус". По половин час, а понякога и повече, режим "тръгни - спри" по баир нагоре. Който е минавал от там в петък привечер, знае за какво става въпрос...; 18) Предишно масло - Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30. Офисна хартия: Филтърна хартия: Купих това масло, понеже в тогавашния момент нямаше в наличност Петро Суприм Синтетик 5W30 Dexos1, Gen2. Реших да го пробвам още от лятото (въпреки, че е 0W), защото: по спецификации има сравнително висок вискозитет за 0W, HTHS ≥ 3.57 и TBN = 10,5. През първите 500 - 1000 км нещо не ми харесваше как работи двигателят с него, в сравнение с Петро-то. Но после "се харесаха" и всичко си дойде на мястото. Прави ми впечатление колко бавно се замърсява това масло! В момента цветът му е кафяв и няма черно! С оглед и на резултатите от последната капкова проба, мисля, че бих могъл да изкарам с него 10 000км без проблем! Но няма да го чакам толкова. Предстои да го сменя до края на Май. С риск да ме "освиркате", следващото масло, което ще пробвам е Shell Helix Ultra 5W40. Има интересни характеристики, които предизвикват любопитството ми, що за мазило е в действителност...
-
1 точкаТова е най-неправилният въпрос, а цената е един от последните, а не първият. Кола се купува с пари, но се избира и оглежда по съвсем други критерии - би трябвало да го знаеш.
-
1 точкаТо от там се почва,а не от помпи, abs-си и какви ли не филми. Като гледам дисковете са ти за в "коша" и сигурно щом не си гледал и буталцата и гумичките вътре,не се очудвам да са свършили и те!
-
1 точкаРемонтен комплект за задните апарати, почистване, смяна, нови дискове и накладки и готово. Няма оправяне иначе.
-
1 точкаОткога не е сменяна. Спирачнана течност както и всички други в колата ти не са вечни.Когато вземеш новата прочети на бутилката на колко се сменя ,на повечето това е 2-3год. За да потъмнее в казанчето значи в апаратите е супер зле и там имаш боза която разяжда всичко.С олио може да провиш само мекици,прочети за точките на кипене при различните спирачни течности. В големите сервизи имат уред за тествате на спирачна течност, но ако не е пипана 3-4 години смени я,10-20лв които ще дадеш ще спестят скъп ремонт впоследствие.Ако не го правиш ти а в сервиз задължително присъствай за да не се окаже че само са ти я сменили в казанчето,а в апаратите не е бутната.
-
1 точкаЕто и новата капка с по дебелата офисна хартия: Мисля че има разлика,но също че ще повтори предшественика си AFE-то!
-
1 точкаХайде и аз да се включа - ние с теб @JHM вървим в еднакъв ритъм . 1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30; 3) Маслен филтър – Amsoil (EA15K20); 4) Общ пробег на автомобила - около 423 680 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3; 7) Средна скорост - около 40.5 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 05.01.2019 - 26.04.2019; 9) Моточасове – около 100; 10) Изразходвано гориво - около 300 л. Лукойл 95 - в резултат на моя грешка в предишните тестове значително съм занижил количеството изразходвано гориво (с около 100 л.) ; 11) Kтм = (300 / 3.3) = 91; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.3 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е скенирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация - градско направо липсва. Основното време за работа на мотора е намалено до около 1 час на ден. Грубо – сутрин около 30 мин. и вечер пак толкова. Кратки пътувания през уикенда. История 0-4000 км (офисна хартия): Отново се вижда повечко вода, но явно така ще се развиват нещата, предвид факта, че през по-голямата част от времето на работа на мотора маслото не е в работна температура - достигам 83-86 С в края на пътуването (последните 10-ина минути); шофирам спокойно, без да бързам, и това също се отразява. Надявам се затоплянето на времето да помогне малко за подобряване на ситуацията.
-
1 точкаЩе се наложи да повториш теста. Така ще се разбере дали "рязката" промяна на състоянието на маслото - многото леки замърсявания в зоната на дифузия (зелената зона) за последните 1000 км се дължи на скок в замърсяване на маслото или на по-тънката хартия, която позволява по-лесното разливане/разтичане маслото по нея, особено на леките му фракции. За момента залагам на различната хартия.
-
1 точкаКапков тест 4 1.Mobil1 0W30 ESP. 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-158500км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 2100км. 5.Цикъл(извънградско/градско) 60/40% 6.Средна скорост,около 45км/ч. 7.Сезон на експлоатация 05.03.2019 до 26.04.2019г. 8.Мото часове около 40. 9.Изразходвано гориво 180л. пропан бутан и 25л. бензин А-95. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.55л. 11.Доливане няма 12.Маслен филтър, Honda OEM Purflux ls350. 13.Въздушен "Blue print". 14.Режим на използване,тежък с къси преходи,извънградско няколко пъти до 4500. 15.Предишно масло- Mobil1 0W20 AFE,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч. на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5-2,0 см. височина. 19.Източено несливаемо количество старо масло,при смяната 500мл. Забележка,хартията е друга и е по тънка!Ако е нужно ще повторя теста с по дебелата офисна хартия,такава от предните тестове. Развитие: 150км 620км 1100 2100
-
1 точка
-
1 точкаКомпютъра бил различен. Ама не знам колко влияе. Моята е 75 коня. Мой приятел има 90 коня същата. Преди да махна гарнитурата на дросела ме минаваше. След премахване на гарнитурата на дросела започнахме да варвим еднакво. Компютър не съм сменял. Това е практически опит. Какво казват хората които са чели, чули, казал им някой е друга тема.
-
1 точкаГърне от VTi си мисля че много трудно ще си намериш... Аз поне доста търсих когато правих мойта генерация и все на камък удрях .... Права тръба на 50мм резонатор и крайно гърне FK със тапа.... получи се доста приятно :) НО на дълго със тапа без тапа пак ще ту трябва Хапче за глава ...
-
0 точкиЗдравей Чавдаре! Линк: https://www.ato24.de/de/ato24-motorenoel-semi-synth-10w-40.html Вид и количество: ATO24 Motorenöl SEMI SYNTH 10W-40 1x20 L 1х46.95€ Линк: https://www.ato24.de/de/gm-dexos2-longlife-sae-5w-30.html Вид и количество: GM Dexos2 Longlife SAE 5W-30 1х5 L 1х19.99€ Линк: https://www.ato24.de/en/amsoil-xl-5w-30-synthetic-motor-oil.html Вид и количество: AMSOIL XL 5W-30 Synthetic Motor Oil 1х3.785 L 1х29.49€ Линк: https://www.ato24.de/de/ravenol-wiv-longlife-iii-5w-30.html Вид и количество: RAVENOL WIV Longlife III 5W-30 1х5 L 1x39.95€ Стойност на поръчката: (46.95 + 19.99 + 29.49 + 39.95)*0,95*1,9675 = 255 лв Начин на плащане: както се разбрахме по телефона Начин на получаване: лично от Боила Поздрави!
-
0 точки
-
0 точкиКолега @JapCar, Нарушена е геометрията на спирачния апарат при движението му, това е 100% сигурно. Понякога причината може да е в блокирала накладка, ако нещо е застанало между нея и апарата в канала, в който накладката се движи. Отстранява се като се почисти хубаво с телена четка и евентуално малка пила, така че каналът да се направи идеално гладък, да няма ръбове с остър ъгъл. Задължително трябва да се гресира хубаво, накладката трябва да се движи като кубче лед върху тефлон, да се пързаля. Друга причина може да е износването на водачите и уплътненията, което да повежда апарата накриво. Тук със сигурност се изисква подмяна на частите, евентуално буталото (рециклиране на апарата, вътрешното уплътнение), включително и водачите. Доброто смазване с подходяща смазка пак е задължително. Такива глупости като тежести в багажника и безпричинно агресивно спиране по средата на пътя няма да ти решат проблема и това е 100 % сигурно. Колата седан ли е или комби? На седана, при правилно настроена ръчна спирачка, максималното изтегляне е 7-8 зъба, като 8-ия зъб е с много голямо усилие, на практика не се налага да се използва никога. Не съм пробвал в движение дали и на кой зъб ще блокират колелата. На комбито вероятно е различно, заради различната механика. ===== Ред.: Допълнение след мнението ти: Разпределителят на спирачното усилие е електронен, вграден в ABS-модула, като ползва данни от сензорите на ABS. Това му позволява да е много по-точен от механичния, защото тук се отчита скоростта на всяко колело по време на спиране, което много зависи от сцеплението, докато при механичния разпределител се отчита само положението на моста спрямо купето и не се знае дали двете колела имат еднакво сцепление. Така може да се подаде еднакво усилие към колела с различно сцепление, а при електронния разпределител това не може да стане. Ред. 2: Ако разпределителят на усилието не работи правилно, ще подава грешно усилие към лявото и дясното колело, така може да изхабиш накладките на лявото колело по-бързо от на дясното, но това няма как да ти поведе накриво самия спирачния апарат.
-
0 точкиПрепаратът влияе така: не позволява на капката да се разпльока по стъклото -> едно и също остатъчно количество вода (след минаването в едната посока - нагоре) вместо да е "разлято" по стъклото на тънко петно с голяма площ (като синьото в горната половина на картинката), остава на малки сферични капчици, с малка контактна площ към стъклото. Така по-голяма площ от самото стъкло остава съвсем суха (червеното в долната половина), а чистачка, която се движи по суха повърхност има по-голяма склонност да подскача, особено ако е остаряла и се е подгънала в едната посока (Това, за което Цецо говори). Самите капчици имат склонност да се се събират в каналите от песъчинки (това, което изглежда като надрано) и затова изглеждат като следа след чистачката. Обикновено го наричат "замазване". Щом ползваш толкова много чистачки, до 2 месеца ще се е изтъркал почти изцяло.
-
0 точкиИскам и аз да се включа (ако има време все още). Ако не-остава за следващата. https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html#product-selection-name Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 1х4 литра 25.96€ х 1.9675 = 51.10лв - 2.55лв(5%) = 48.55 (49лв) Ще преведа парите по сметка. Начин на получаване - куриер
-
0 точкиМахаш катализатора,защото явно си е заминал и слагаш нов или проходно гърне на негово място,след което си взимаш една дистанционна втулка за ламбда сондата.Има скъп вариант с парче катализатор вътре 50-60лв. или евтиния празна просто издърпва сондата да не бият директно в нея изгорелите газове за 10-тина лв.Пробвал съм и двете на стария акорд бях със скъпата, на сегашния съм с празна втулка и пак нямам проблеми почти 2 години.
-
0 точкиКолеги, маслото очаквано мин. седмица е стъпило в София и най-ветоятно днес ще ми го донесат. Ще се опитам утре да го изпратя. Моля, който ще получава с куриер и още не ми дал данни, нека го стори.
-
0 точки
-
0 точкиСпирачната течност не е мътна, няма да я сменям, ако всичко друго е наред и с олио ще работи при не екстремно каране... Ще проверя маркучите за проходимост като отвия обезвъздушителя и сложа прозрачно маркуче потопено в сп. течност в прозрачен съд и някой натиска спирачката на незапален двг. Така ще видя как върви течността и дали там е мътна. Ще го направя за сигурност, въпреки, че ако маркучите са разложени/раздути отвътре при спиране все пак ще прокарва някакво налягане, но при отпускане цилиндърчетата няма да се връщат и спирачките ще греят, а при мен го няма. Както казах, ще проверя/почистя/раздвижа и буталцата (без да ги вадя).
-
0 точкиАз мисля, че след като подскача перото чистачката е за хвърляне.
-
0 точкиАко перата "подскачат" по стъклото, това е заради усукването на рамената на чистачките. Обикновено се получава точно при обратния ход надолу, понеже с времето от перпендикулярната си позиция спрямо стъклото, перата полягат върху стъклото. При хода си нагоре са ОК, понеже вървят с остър ъгъл по стъклото, но при обратния ход вървят по него с повече от 90 гр. (тоест срещу него). Не знам дали го обясних разбираемо, но ако се загледаш - ще забележиш. Оправя се като свалиш чистачката и с отвертка усучеш малко рамото, пъхайки я в U-образната закривена част в края му (където се щраква чистачката).
-
0 точкиhttps://www.ato24.de/en/ato24-motorenoel-synth-5w-40.html Вид и количество: ATO24 Engine Oil SYNTH 5W-40 10х1L 10Lх€3.45*= €34,5* x 1,9675 =67лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени по сметка (внесени на каса) в БАНКА ПИРЕОС БЪЛГАРИЯ АД Начин на получаване: - чрез Куриер Поздрави!
-
0 точкиЕее, това е друго нещо. Разликата е съществена. Стареенето сега изглежда в логична последователност. Предвид летния сезон на експлоатация, предполагам, че 0w30 ESP-то ще се представи по-добре от 0w20 AFE.
-
0 точки2x 5L Motul 8100 X-cess 5W-40 https://www.ato24.de/en/8100-x-cess-5w40.html 2x35.3 = 71 x 1.97 = 139.9лв - 5% = 132.9лв
-
0 точкиСвалял съм го но не помня как, но беше лесно, май само се натискаше нещо. Освен това моята беше фейс Екзекютив и изглеждаше съвсем различно, имаше и кабели за автоматичното затъмняване, а това е обикновено, с механично местене за заслепяване... Виж тука:
-
0 точкиРеле електрическо требе да е това.За надписите-някой си е направил майтап.Все пак не му подавай ток-5.6 калибър е.
-
0 точкиНа изпит по наказателно право: - Можете ли да ми кажете, какво е измама? - Измама ще е, г-н професоре, ако ме скъсате. - Какво искате да кажете? Обяснете! - Според наказателния кодекс, измама извършва този, който се възползва от незнанието на някой, причинявайки му вреда.
-
0 точкиТочно както каза @ceco_accord, трябва ти преходни втулки, които струват "стотинки". Ето едно предложение за втулки след 10 сек търсене в ибей: https://www.ebay.co.uk/itm/Spigot-Rings-64-1-to-67-1-Wheel-Spacer-Set-of-4-Alloy-Wheel-Hub-Centric/143137360187?epid=1249930981&hash=item2153a6c93b&enc=AQADAAAC8FjVrDbVsZ8oH%2F8PNHtt9VX4%2Fw7FZcmMuqsX8uaFEduVj5DzyFANE7G01ffQ5OetNQ4%2Fp7HUmLyBym6tHOZKCehlHy%2BQPVDtTvAW3QcLJEXlvPEDDfB%2F51DkbsNMMALm2MqgT7g7XOF1ShcqS15QSXKe0UiYJ09In08BMSG73WjzOUUFLg35nPboo2yPafdbaP7undh4oPGEN78tZtD2EryToK2P2o%2B3hkV1acmn2u6IUEYtwY44KPZlE2xuhPpj5OQH45%2BhqrqkjHSblXQfNv9UBJuNa%2FB1XaP%2F9yEeq7zjNiUU0zJEJKoUTeHBkM4qVdShn7RF36g5B47QIXiu7VRej1l78vnQvWR9G7jElYasULfoIolllYcCcqpR3%2FwPpJjEpf%2F94OnNYvB5iMJ5wWpja%2F1hUJq8zcZB9Sx3mm3wfpXuvc1tNS5nfDWryltmhI2O%2BKNFlL%2FlhW0dB8bnd3kb49G2ozIv1zGGfHTEdyBF337JjIhcCM05UWQ%2FrpCVRtJJHWIvsoUIbZYRI7GqO%2BvfcSHE1CLnWGs4Tx6pQPjgr3WwQTEuC23QfYcDSPQP6JbP%2FtdTM%2F2CdxFTaAvokdeDIMH6QnA2i5Vi3KLR8ecf2lXK9MpmCaQ91%2BDQA%2FNqAFYS4D6eKVAhStTaI84RI2TMUcHbUw2hB5zLir%2FIatHYE05vXmn%2BbhfAsHZT%2Bhx2CGYUmezxrIjUJ4cEkkL48uL3Bb8Dw2qtlyIf5R46JmnUo4JYgxA%2FncJQkiZBoKMQRt8oQDMTRWzhkV33qBBCOhGEGAmwXFHpUN3gtUNaMIAh9XJNo86QIhvaEnj3q6NmxNX0BaA6Gy5%2BjrjY6VVdXzIJc0MoKroX2ySUrnCvIuf7Oj5HC2AxmcC6z1txwFAK2H%2BPTkWMxb22liWFeXPiDVXYZ4w1WtjsqDrfSdMx%2BV0grR%2FlOK9OgRhaIvczFwhRwxdnlnUboz8aATMQAtQ7Fc00fd3XRbtpgaxjm6f3lI%2Fz&checksum=1431373601870e3d18392f3e4fe89d392840e666ec9b&frcectupt=true
-
0 точкиИмам крайно отрицателно мнение за дизела. Всеки ден в София гледам пушещи кълба чернилка дизели! Още щом го помириша получавам главоболие и ми се повръща! Сещате ли се за гадната, отвратителна и задушлива миризма по автогарите с вечно тракащите автобуси. Радвам се, че ваг лъжат, за да ускорят смърта на тоя боклук. Лично мнение! Бъдещето е в LPG, CNG, и хибридните технологии.
-
0 точкиSumitomo произвеждат гумите на Falken и са сериозна компания.От няколко години си произвеждат гуми под собствена марка и са с шарките на стари модели на Falken.Аз зимата си купих 4 зимни Suitomo-та и нямам забележки.Преди години бях карал със същия зимен модел на Falken и разлика не открих.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00