Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 9.01.2019 in all areas
-
3 точкиПредназначението на този тест е да даде възможно най-добрата оценка на общата "нормална" изпаряемост на едно масло по време на типичния му експлоатационен период (какъв % от него ще се изпари), т.е. тестът до голяма степен е една "ускорена ситуация" за бързо получаване на тази изпаряемост. Маслата имат нужда от подобен бърз, повторим и надежден тест, иначе сертификацията на едно масло би била немислима (много затруднена), ако трябваше да бъде тествано в реални условия/продължителност. Нали не вярваш/считаш, че с едно подобно чисто математическо изчисление може обективно/достоверно да се определи количеството на VIIs в маслото? Ако това бе възможно, то тази или други подобни формули отдавна щяха да са общоизвестни и признати от всички, като всеки един от нас щеше да може с едно калкулаторче да си сметне VIIs, за което и да е масло. Както писах в последния ми пост на FAQ -2, аз лично не съм фен на подобни неща, но формулата е интересна и дискутирана/споменавана/приета в BITOG. Какво всъщност си мисля аз... Мисля, че ние „простите“ потребители не сме в състояние обективно да преценим как точно са получени вискозиметрията и характеристиките на едно масло, и каква е неговата композиция. Можем само да си гадаем. Ето как мога да „спекулирам“ с посочения от теб Ravenol VMP SAE 5W-30: Това масло е ACEA C3 – т.е. low saps масло. В подобни масла % съдържание на стандартните "метални" детергенти, съдържащи основно Ca, Mg и Na, е намалено (принципно погледнато). Намаленото им съдържание обаче изисква да ги компенсираш с нещо друго, наречено ashless dispersants (безпепелен дисперсант/и), за да може маслото да си върши една от основните функции, а именно да държи в себе си замърсяванията. В тази връзка следва да се има предвид, че най-често използваните метални детергенти, антиоксидантите и ZDDP-то са относително нисковискозни - KV при 100 С е от порядъка на 10-30 cSt, докато аshless dispersants имат KV при 100 С около 500 cSt. Това значи, че за всеки % аshless dispersants, който добавяш в маслото, ще трябва съответно да „олекотиш/изтъниш“ базата, т.е. да добавиш по-голямо количество нисковискозна база, за да компенсираш безпепелния дисперсант. Ravenol VMP SAE 5W-30 е PAO базирано масло, т.е. необходимостта от pour point depressants ще е минимална (да речем около стандартните 0.3%; по спомен; може и да са по-малко в случая на PAO база). Когато погледнеш KV на маслото ще видиш, че той е 11.5 cSt , при горна граница за SAE 30 = 12.5 cSt., което веднага може да бъде свързано и с HTHS = 3.6. И ето тук се появява един CCS Viscosity at -30°C = 4230 mPa*s, което е с 1/3 по-ниско от границата за 5W маслата = 6600 mPa*s. Това индиректно може да говори, че е използван по-висок % нисковискозна база от „нормално“ необходимия при tight blending-a, споменат в предходния ми пост, респ. повече аshless dispersants ( като % съдържание, от там и тези ниски 0,7% сулфатна пепел в маслото), а това от пък може да ни насочи към извод, че количеството на VIIs е над желаното от нас (или възможно при стегнат блендинг) минимално такова за едно такова PAO базирано 5w…масло. Е, тук е моментът да кажа/призная, че макар и горните ми разсъждения да са логически издържани (поне криво-ляво изглеждат така ), сигурно са напълно или в по-голямата им част погрешни - чисти догадки на базата на някои основни принципи при блендинга. Вискозиметрията на едно масло може да бъде получена по множество различни начини (като подход), поради което ние сме напълно на тъмно кой точно подход и ноу-хау от тях е ползвал Равенол, вкл. какъв тип VIIs е използван, а от вида му (OCP, PMA, др.) и неговия SSI (shear stability index) допълнително и при това доста сериозно може да зависи и неговото количество (по-малък SSI = по-здрав подобрител на вискозитета, но необходим в по-големи количества; и обратното, по-голям SSI = по-склонен към разпад подобрител, но необходим в по-малки количества). Поздрави!
-
2 точкиСмисъла на тези проби е да определят състоянието на маслото, което в момента се намира в двигателя. Всякакви генерални заключения биха те въвели в заблуда. Само поради промяна на качеството на горивото (различно съотношение пропан-бутан, занижено качество бензин и т.н.), промяна на запрашеността на въздуха по обичайния маршрут (няколко строежа повече), промяна на качеството на използваните маслен и въздушен филтър (дори без твое знание при покупка на една и съща марка филтри), понижаване на средната скорост на предвижване и т.н. могат да доведат до намаляване на интервала на смяна, дори и да използваш масло от една и съща партида, напр. покупка на две туби за две поредни смени на масло. А точно поради смяната на рецептурите на 99,9% от споменаваните в този форум масла, апелирам да се използват само актуални технически данни и/или нови анализи на неизползвано масло. Все още няма достатъчно събрани данни от използвани масла с нова рецептура. Друг въпрос е, че интереса към маслата се засилва с огромни темпове и форуми от тип oil-club никнат като гъби (поредния е полски - основан от потребител в немския). Та тези всички потребители си изпращат маслата за тест, но не е ясно какво всъщност са наляли в двигателите си - масло стара рецептура (налични достатъчни количества в търговската мрежа), масло с нова рецептура или фалшиво масло. И после се почват едни свободни съчинения и се измислят причини за повишени/занижени количества на метали (молибден, бор,калций,..), оксидация, нитрация и т.н. Според мен трябва малко да се изчака, така или иначе новите бази и новите добавки вече са разработени, и новите рецептури са на пазара.
-
1 точкаЗдравейте уважаеми колеги! Искам да помогна на начинаещите шофьори,които тепърва ще се сблъскат с мистерията алтернативно гориво. НЕ-яснотата по някои детайли,относно преобразяването на горивната система може да ви доведе до параноя, истерия и грешни решения. Надявам се с тези няколко въпроса и отговора да вдигна мъглата по въпроса.Не гарантирам за изчерпателност,но винаги имам възможността да допълня темата. 1.Какво е газ? -Пропан бутан,LPG e втечнен въглеводороден газ,получен след преработка на нефта използван за гориво от началото на 20-ти век.При нормална температура и атмосферно налягане е в газообразно състояние.В промишленоста и дома се използва във втечнения си вариант.Втечнява се при 8-9 бара налягане в зависимост от съотношението пропан/спрямо бутан.Силно запалима и избухлива смес,без мирис.Ароматизира се допълнително с етилмеркаптан, който нормалното обоняние засича при 20-25% концентрация от въздуха.Това е опасна концентрация за взрив при произвеждане на искра -Метан,SNG e основна част от природния газ.Съпровожда добива на нефт и въглища,разлагането на растителни отпадъци.Труден за транспортиране,поради голямото налягане при което се втечнява. Без мирис,ароматизира се допълнително.Смеси над 5% обемни части са взривоопасни.Открит е в началото на 18 век,но се ползва доста по късно като гориво. 2.Защо се налага преминаването към алтернативно гориво? -Не се налага ,но е желателно.Ограничението в петролните залежи,грижата за околната среда и разликата в крайната цена го правят приемливо гориво 3.По-добро гориво ли е LPG и CNG от бензина за колата ми? -Спорен въпрос.Двигателите не са проектирани за работа на газ,но близките горивни процеси го позволяват.Приемаме го за алтернативно гориво. Това беше обща информация,която ще намерите при всички търговци на газово оборудване.Продължаваме с информация от "кухнята" 4.Каква Газова уредба да монтирам на Хондата си? -За предпочитане е последно поколение.Марката не е от толкова голяма значение.Качеството и дълговечността на компонентите е по-важна.Всяка "велика" Марка има и бюджетни варианти.Гаранцията е много важна! Казчеството също е преходна величина,много от производителите изнесоха производството си на Изток. 5.Важен ли монтажника? - Изключително важен!-това е човека,който ще вземе много решения вместо Вас,касаещи Хондата Ви! 6.Какви решения взима монтажника? -Избор на компоненти:Ако уредбата е сбирщайн,елементите са от ключово значение.Тия уредби No-name се събират с цел докарване на по-ниска крайна цена и по-голяма печалба. Няма алгоритъм по който се избират компоненти.Няма и доказателство ,че тези компоненти ще работят взаимно.Няма качествено оценка на взаимодействие. Компонентите се събират на база рекламата и търговците,отстъпките,на прекупвачите им т.н. на база не-касаеща вашата Хонда. -Изборът при маркова уредба се свежда до определяне на местата за монтаж,Комплекта е събран от проверени и тествани компоненти,с доказана съвместимост.Дори скобите и тройниците са брандирани.Убедете се ,че всички компоненти отговарят на бренда! 7.Важни ли са местата за монтаж? -Важни са.Основни приоретети са по-къси тръби и кабели,внимателен избор на траектория на маркучи.Безопасно полагане на захранващи тръби и маркучи.Монтаж на едрогабаритни детайли с презумция ,че после ще се обслужват,подменят,ще се извършват ремонти по мотора и др. дейности.Надеждно закрепване на всички компоненти. 8.Може ли монтажника да претупа работата си? Може и се случва постоянно.Целта е само една-повече печалба за по-малко работа. 9.Голямо ли е вмешателството в автомобила? -Голямо е!Реже се,дупчи се,криви се,прекъсват се кабели,нарушава се изолоция,нарушава се антикорозионна защита. 10.Мога ли да избегна това голямо вмешателство? -НЕ,но можете да заинтересовате монтажника финансово... за специално отношение. 11.Мога ли да помогна на монтажника? -Да!Занесете му изправна кола,работеща перфектно на бензин,която познавате от поне 2-3 месеца.Измита външно и по възможност с чист двигател. 12.Защо трябва да познавам колата си и какво общо имат моите шофьорски и технически умения? -Монтажа на газова уредба не е еднократно преживяване,макар че техниката доста напредна.В общия случай ще се върнете при газаджията минимум 2-3 пъти. Необходимо е първите километри след монтажа да наблюдавате работата на двигателя и ако откриете нещо необичайно, да уведомите монтажника.Негово задължение е да отстрани проблемите. За целта трябва да установите проблем и при какви обстоятелства се проявява.Обратната връзка е изключително важна за монтажника.Думички като "сецва","придърпва","мудна" имат цифрово и техническо отражение. 13.Има ли зимна и лятна настройка? -Да Има.Дори перфектно настроена уредба ще си промени работата при зимни условия,при смяна на зимната с лятна газ и обратно.Отношението пропан/бутан определя начина на транспорт/втечняване на газта при различни външни температури.Уредбите с обратна връзка по ОБД донякъде неутрализират проблема. 14.Бързи или бавни дюзи? -Газовите дюзи имат 2 основни характеристики:време за отваряне и време за затваряне.Определят се от механични фактори-тегло/форма и електрически-големина и брой намотки на бобината. Сбора от тези времена затварят един цикъл примерно 4ms.Ако минималното време за работа на моя двигател е 3,5 мс,тази дюза не ми върши работа,защото общия цикъл е над минималния.Съответно се налага използването на по-бърза дюза. НОИзбора на работна точка е фактор зависещ от налягане на газта и отвора на жигльора(монтажника).В 90% от случаите бавни дюзи работят прекрасно на Хонда.Изключение правят 6 цилиндровите двигатели. 15.Знае ли монтажника какво става в газовото ЕКУ? -Знае само 10%,а за останалото предполага.Това е политика на фирмите произвеждащи техниката и тия,които им пишат софтуера. 16.Как тогава прави настройка на системата? -Лесно!Пуска автонастройка и пробва да натиска разни копчета,повечето на английски и ако системата заработи добре на празен ход сетъпа може би е успешен.По-напористите монтажници правят тест на колела и донастройват в движение.Алгоритмите по които работят ГИ са тъмна материя за монтажника. Преходни процеси,процеси без обратна връзка,дори принципа на автокалибрация е тайна на производителя.Алгоритмите са различни при всички марки или еднакви при системите ползващи един и същ доставчки на софтуер. Оторизираните монтажници ходят на курсове за монтаж и настройка в главните представителства и получават затова сертификат.Те не полагат изпити-само присъстват на курсовете,Притежанието на сертификат не гарантира разбирането на материята.Представителствата прекъсват отношения с некадърните си монтажници ако има много оплаквания от клиенти отправени към централен офис. 17.Зная ли точно какво купувам,като купя ГИ от фирмата ABC? -Не! Конкретната версия на хардуера и фирмуера е тото,но обещанията на всички фирми са велики!По принцип коректните фирми упоменават върху продуктите си с кой фирмуер и хардуер е оборудвана кутийката. 18.Какво да направя ако се притеснявам ,че колата ми има проблем на газ? -Установете има ли проблем на бензин.Ако да-потърсете квалифициран автомеханик.Ако не-потърсете монтажника си и му споделете проблема. 19.Какво да направя ако монтажника не може да ми отстрани проблема? -Важно е да разберете дали става въпрос за техническа неграмотност и/или непукизъм.Ако човека наистина е неграмотен и недобре запознат със спецификациите на ГИ и колата-в случая Хонда споделете проблема тук в форума. Ако е непукист пребийте го или намерете съответните хора за това. 20.Не ми ли е голям разхода? -Теоретично разхода зависи от много фактори.Отделно количеството на горивото с което засичаме разхода зависи от измамниците по газостанциите.По правило разхода е по-голям с до 20% от разхода на бензин,за който пак важи онова с бензиностанциите. Разхода зависи от шофьорските умения,от познаването на автомобила,от средната скорост,от критичната скорост,от цикъл студено-топло-студено. Ако светне жълтото двигателче на таблото определящо наличие на проблем,обърнете се към автодиагностик или разберете сам номера на грешката и ще се ориентирате проблема дали е свързан с газта и ли има генерален проблем. 21.Имам ли нужда от омаслител? В общия случай НЕ.Необходимостта от допълнително смазване от техническа гледна точка е абсурд.Водачите на клапаните са изработени от сплави на база фосфорен бронз,който предполага нормална дълговечна работа ,съответно с износване в рамките на 200к километра.Маслообирачите изпускат малко масълце,даже и да са нови.Повечето ни Хонди горят масло на поразия.За къв да наливаме още масло? 22.Трябва ли ми емулатор на ламбда сондата? Не е необходимо,даже е нежелателно.Стандартната сонда води бензиновия компютър до постигане на смес 14,7:1,която е малко богата за газ ,но със сигурност е безопасна.При добра настройка на ГИ сондата си върши работата и регулира времената на дюзите,с което помага за безпроблемното съжителство бензин-газ. 23.Трябва ли да сложа аванс регулатор? Не е задължително,но е желателно особенно за метан.Октан коректора увеличава предварението при средни и високи обороти,в зависимост от нуждите на алтернативното гориво.Метана иска корекция да кажем +15,а пропан бутана +5 градуса,като във високите обороти,тази корекция намалява линейно. 24.Иска ли специална настройка двигателя с витек? Да!Витек режима иска много специално отношение.При основната настройка приемаме двигателя като механична константа.Газовото ЕКУ не разпознава витек режима и вместо увеличена мощнoст,получаваме тъпчене на място.Опитните монтажници знаят къде да бутнат,какво и в коя посока. 25.Да питам за един приятел с оригинална газово уредба? Те таково чудо нема.В някои страни са монтирали ГИ в магазина,за да измъкнат 2-3к евро от някой напудрен клиент.В повечето случаи са морaлно остаряли с неясна подръжка и златни консумативи.Като видя редуктор Honda с дюзи Denso и ЕКУ Hitachi може би ще запея друга песен.Изобщо не препоръчвам закупуване на кола с монтирана газ. 26.Течна фаза и/или директно впръскване ? Новите двигатели изискват и нови системи за впръскване...след 2-3 години ще мога да направя оценка.За двигателите с дюзи в пълнителния колектор,не е необходимо..по-скоро е екзотика.Honda вече запова да вади хибриди и скоро ще видим как ще се развие този бизнес.Със сигурност бих си купил Хонда с 2 горива. 27.Трябва ли да имам качен последния софтуер/ъпдейт на моя газов компютър? Да,желателно е да се информирате за това дали има ъпдейти за вас.Флашването е лесно и не боли.Прието е да е безплатно.Както във всеки софтуер с ъпдейтите се подобрява работата на устройството или се добавят нови неща. 28.Трябва ли да сложа свещи за газ? Не е необходимо при съвременен автомобил,особенно в Хонда.Достатъчно е да се намали пробега за смяна на свещи. Следва още,но това е на първо четене от въпросите ,които са ми задавани на лични.Коментирайте на воля.....
-
1 точкаВеднъж съм се качвал в акорд автоматик бях очарован от колата като возия е комфорт,ако не бяха белите мишки в главата ми да искам висока кола с по-добра проходимаст това е колата.Мразя когато един проблем остане недорешен и след това нещо те гложди непрекъснато,вярвам че е така и при колегата пуснал темата. След години лутане по майстори и оторизирани сервизи взех нещата които мога да направя по колата в свои ръце.Последния ми пост беше да насоча вниманието му малко встрани на описания проблем от него,но решението маже да е там. Тампоните след многократно ходене по диагностики и сервизи и всеки казващ ОК карай без да се притесняваш.Не търсих под вола теле ама то излезе динозавар като го намерих,от общо 5 тампона които държат двигателя ,три от тях скъсани и в крайно лошо състояние,всичко това е след всичко е ОК ОК ОК ОКкарай не се притеснявай. ето я темата Да не карам колата си с 10на 40 масло както казват всичките магазинери и майсторчета, карам с 5 на 30 масло покриващо изискванията на моя 18год двигател и той се държи в пъти по-добре,сменям го на 6-7хил,4л + филтър са 55лв това са км за година,10год са 550лв незнам с тях да можеш да направиш основен ремонт,отклоних се от темата. След сманата на двата и предстои смяна на третия изчезнаха доста вибрации и сутрен и след като загрее. Не вярвам на нито един майстор защото съм чувал от тях такива простотии,породени от техния мързел или алчност защото не му се взима 20 лв и да изгуби времето си и ти казва карай всичко е ОК.След такова ок щеше да ми падне хидравличната помпа забравил да затегне болтовете,карай не се притеснявай.....пак се отклоних. Извинявам се и аз за оф-топика
-
1 точкаКолега Carpera, предполагам разбираш, че щом при теб няма вибрации, не означава, че в никакъв случай не трябва да има и, ако има, е нещо, за което непременно трябва да се вземат бързи мерки. Дори допускайки, че кутиите (твоята и на колегата) работят еднакво „меко“, само малко четене из последните страници на форума на Акорд 7 ще покаже, че има и други, които имат такива вибрации, и си карат спокойно и щастливо. Да, хубаво е колите ни да са в идеално състояние, но заслужава ли си труда и парите да вкараме кола на 10-15 години в състояние като от завода, при положение че има още доста км живот във въпросните компоненти, които са „тръгнали“. То и добре поддържан двигател на Акорд не гори масълце, но ако моят иска доливане 1 литър от смяна до смяна, дали да се наемам с основен ремонт? Ами всичко зависи до отношението на собственика. И не бих казал, че е „безхаберие“ това да не сме педантични към колите си. Говоря генерално – мисля, че можем да сме отворени и несъдещи към колегите, които имат различно отношение към колите си от нашето. Това горното не е насочено конкретно към теб Carpera и още по-малко е заяждане или нападка Просто няколко реда мнение–съвет към хората даващи и искащи мнение из форума. Замислих се по темата с „педантичното“ отношение към колите ни от една дискусия в друга тема – хипотетично, дали е лошо да сменяш маслото по книжка на 15-20хил км, знаейки, че вредиш на двигателя повече отколкото ако го сменяш на 7-8 хил, както капковия тест на маслото би показал например. Ами резултатът е, че икономията от спестения основен ремонт всъщност е избита в два пъти по-честите смени на маслата. И както и с други неща – може да има различни мнения по въпроса и въпреки моето, не мога да отхвърля другите като безпочвени и грешни. Иначе аз спадам повече към педантичните, бих казал. Извинете за дългия пост и малко оф-топик
-
1 точкаИма достатъчно ресурс от към чисто масло, но! Забелязва се обводняването и началото на разпада, на краевата зона на ядрото (поне колкото го има). Или поне на мен така ми се струва... С оглед на изображението, след засилване на цветовете. Колко е меродавно... друг въпрос... Мисля, че е време да помислиш за смяна в следващите 1000км. и да си поръчаш ново масло, ако вече не си го направил. Пък следващата проба ще покаже окончателно състоянието. Много добра серия се получи! Поздравления!
-
1 точкаМисля, че сервизна книжка е менте а цената на колата трябва да е под бюджета ти. Все пак има и други разходи.
-
1 точкаАз като сменях моето източих скоростната кутия извадих цялата полуоска после я монтирах. Налях маслото и готово.
-
1 точкаНе си казал кой точно модел на марката,но има няколко предпоставки да се скапе една батерия ако позволява мястото вземи по-голям от същата марка. http://akumulatori.bg/335/Product/YUASA - YBX5000#prodAnshor Предпоставките: - каране градско палиш сутрин на студено 5 км и гасиш,това най-много скапва батерията,електролита се е утаил на дъното в горните слоеве е останала почти вода която в много случаи е на точката на замръзване.Начин да раздвижиш,затоплиш преносно казано този електролит,включваш фаровете за 5-7 сек изчакваш и палиш,неприложимо при крайно разредена батерия. -имаш утечка и тя трайно и постепено скапва батерията,по принцип с попълване на гаранцията трябва да ти я замерят,дефакто не знаят как,правят го неточно,и никой няма изгода от теб да ти продаде бетерия издържаща много.Провери за утечка преди да купиш нова. -взимаш батерия с голям складов престой,след две години престой в склада тя се е саморазредила повече от 30%,слагаш и караш по старомо още тогава и скъсяваш живота.Сваляш батерията и я зареждаш,така удържаваш живота и. -хубаво е ако имаш време и зарядно,не от старите руски които колкото са добри при забравяне и презареждане пак скапват батерията,да свалиш и дозаредиш по време на зимния период при дълго каране само градско на къси растояния.Хубаво зарядно мултипроцесорно при зареждане на батерията спира,буджетно от Кауфланд Лидл по 35-39лв. - ако алтернатора не зарежда на 14,2-14,4,не зарежда ефективно батерята всичко от 13,5 надолу е пагубно. -при закупуването искай да ти разчетат топлия печат колкото по-нов излязал от завода толкова по-добре -при далго разреждане плочите се сулфатизират по повърхноста и дори при свалянето за дозареждане ,батерията не се зарежда ефективно.По скъпите зарядни имат тази функция за десулфатизация.Това са цикли на заряд и разряд които премахват тази сулфатизация-може да се направи и с обикновено зарядно,след заряд се върза една крушка от фарове за разряд,трудоемко и постояно трябва да се следи разряда. Смесих малко предпоставки с препоръки но всеки да извлече за себе си това които му е нужно.Ако няма време и на човек не му се занимава отиваш купуваш каквото ти кажат и се надяваш да те издържи повече години. Ето какво да гледаш когато купуваш нов ,накарай да ти замерят новия преди да го сложат на колата, и прецени какво се оптиват да ти прададат,повярвай това няма да е най новата партида получена в магазина,всеки продавач знае и подрежда за продажба в магазина си по-старите такива.
-
0 точкиЗа първото си прав. За Екото на седмака знам че е ОК (според хората от ГТП). Предния Акорд преди да го продам му сложих нов катализатор (прецених че е редно), а на Сивика (от подписа ми) до ден днешен му се чудят на ГТП че е ОК и влиза по-висока категория. Не съм безотговорен (макар според някои да няма резон), а за новия данък ще пратя човек на място да пита - като му доѝде времето. До тогава пак може нещо да "мръдне" в органите или разпоредбите. Така или иначе няма срок за плащане на тоя данък.
-
0 точкиОще малко да поръчам Линк: https://www.ato24.de/en/ravenol-fo-sae-5w-30.html Вид и количество: RAVENOL FO 5w30 1x5L + 1x1L Стойност на поръчката: (€29.95 + €7.25) * 0.95 *1.9675=69.54 лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени по сметка Начин на получаване: лично
-
0 точкиМного благодаря за отделеното време и детайлното описание! @emod много ми беше полезно точното време на случилото се, ще се опитам да го колерирам с някакви сървърни грешки. Междувременно, в ъпдейта на форума вчера, има ред оправени грешки, дори една свързана с "възстановяване на съдържанието". Има шанс проблемът да е оправен, но за да не го оставяме на шанса - ако на някой му се случи отново, нека пак пише заедно с точно време кога е станало Благодаря за обратната връзка, винаги целим да подобряваме форума, вместо да го правим отвратителен В случая добавихме sidebar-а, за да има къде да публикуваме реклами. Останалото съдържание може да се промени - освен популярни теми, ще изкарваме там и съдържание от фейсбук групата ни, интересни новини, цени на горива и други. Ще се радвам на предложения какво съдържание може да запълни sidebar-а, така че да е по-полезен и по-малко неприятен, но поне засега, докато не видим резултати от рекламите, ще го запазим.
-
0 точкиНа бензиновата след светване зареждам около 55л, но след като изключи пистолета закръглям цената, не е до ръбът.
-
0 точкиПроблемът при мен наподобява този на DTEC. 1) Време на проява - снощи около 23.50 часа 2) Писах много дълго време - над 1 час (от около 22.30 до около 23.50), тъй като често ми се налага да прекъсвам писането и просто оставам на екран, докато отново се върна на компа. 3) Освен написаното като изложение ми се налагаше да добавям и цитати от предходни страници (различни от последната), за да ги коментирам. Имах 2 или 3 подобни цитата. 4) Не бях добавял никакви външни линкове. Текстът бе от около 20 (max 25) реда. 5) В един момент форумът просто "замръзна" - докато пишех, за около 10-15 сек. без никакво съобщение. Не можех нито да се местя нагоре-надолу по страницата, нито да кликна в полето за писане. Нищо. Тотален фрийз. След това "оживя" като ме метна в последната страница на маслената тема. Когато кликнах в полето за отговор, там бе останал само първият ми коментар от около 4-5 реда. Всичко останало бе изчезнало. 6) Обикновено написаното се запазва (previous content has been restored) и ме пита дали да изтриe редактора (clear editor), но този път не бе така. Пробвах отново, като минах през начална страница, но нямаше резултат. Запазена бе само малка част от написаното. 7) Ползвам Edge. 8) Пак да повторя, не видях да ми изписва съобщение за грешка или проблем. Просто се срина/замръзна и толкова.
-
0 точкиТой талона е документ, който съпровожда автомобила. Автомобила да си се интересува какво пише в неговия си документ. Мен ме интересува какво пише в шофьорската ми книжка и когато при преиздаване от КАТ ми бяха "забравили" една-две категории, си проверих и получих такава с пълни данни. И сега сериозно: за тези неща не трябва да се интересува обикновения потребител. Много елементарно решение е софтуера за печат върху бланките да покаже грешка и да не печата ако не е въведена информация за поле V.9. Тогава държавния служител зад гишето много лесно ще бъде оборудван с таблици за сравнение от италиански, немски, швейцарски и т.н. талони към български и ще нанесе необходимата информация.
-
0 точкиЗнайш ли, Цецо, прав си донякъде. Сега и аз изрових всичко и почнах да гледам и сравнявам. Намърдан на позиция V.9 в италианския талон седи тоя код: 2003/76 CE B Бърза справка в италианската част на Интернета показва, че съм Евро 4. Само че откъде по дяволите нашите в КАТ да знаят, че съм Евро 4 като дори аз не съм знаел тогава? Ами че те знаели! Ето същата позиция V.9 от големия талон. Откъде по дяволите го изровиха!? Сега какво да ви препоръчам не знам. Или да си регистрирате коли от Италия или да ги регистрирате в обл. Хасково ... Някъде там е истината. Обаче едно не разбирам. Ние почнахме да мрънкаме за тая прословута Евро категория когато видяхме, че ще ни удари по джоба ... Когато всъщност ще има някакви облекчения за нас, ама видиш ли баси държавата ... Кога последно сте се интересували какво ви пише в талона или колко сте ЕКО досега? Всъщност Цецо, ти знаеш ли колко ти е новия данък, ама официално от общината и дали са взели Евро4 предвид или само с калкулатора се заиграваш? Една приятелка води баси битката с общината, че за данъчни цели взели дата на първоначална регистрация вместо на производство (разликата беше 2-3 години) и я цакаха излишни пари. И я спечели, щото законът беше на нейна страна. Знам, че звучи изтъркано. Въпросът е човек колко нерви и пари ще потроши докато докаже, че е прав. Пожелавам на всички колеги да докажат, че са прави по най-лекия възможен начин.
-
0 точкиПроблема е следния: Ситуация 1: 1) Пиша пост над 5мин и над 30 реда 2) Текста е дълъг и се налага да скролирам в моя текст нагоре-надолу 3) Натискам "Отговорете" -> зарежда отново сайта, но вместо с моя пост всичко е изчезнало и после ми казва нещо от рода, че празна форма не може да се публикува. Ситуация 2: 1) Пиша пост над 5мин и над 30 реда 2) Добавям видеота от youtube 3) Текста с видеотата е дълъг и се налага да скролирам в моя текст нагоре-надолу 4) В този момент се случва нещо и всичко замръзва за момент, след това текста ми е изчезнал, като са останали 2 от 5 видеота. 5) Натискам "Отговорете" -> зарежда отново сайта, но вместо с моя пост всичко е изчезнало и после ми казва нещо от рода, че празна форма не може да се публикува. Отначало си мислех, че проблема е при мен. Затова пробвах на друг компютър с друг браузер. Появи се също. Пробвах от таблет с Firefox - пак се получи. Последно стана в темата за маслата. Поста ми от Отговорено четвъртък в 09:45, който исках да публикувам в сряда вечерта се провали тотално. Това, което бях написал бе 3-4 пъти повече. С много ясни обяснения, линкове и т.н. След като не се "постна", си легнах обезверен. Естествено на следващия ден пресъздадох много по-малка част. Реално сега ще си копирам всичко написано в един MS Word и чак след това ще се пробвам да отговоря. П.П.: При публикуването на този пост внимавах за последователността: След натискане на "Отговори" се появява бутон "Запазване..." за 1-1,5сек. След него, когато всичко е успешно, се появява поста. Ако не е успешно - бутона "Запазване..." е с по-дълго времетраене и след него -> зарежда отново сайта, но вместо с моя пост всичко е изчезнало и после ми казва нещо от рода, че празна форма не може да се публикува.
-
0 точки
-
0 точкиВ данъчното: -Какво работите? -Проститутка съм. -Е, не мога да напиша това! -Пишете „гейша“ тогава. -И това не мога, в България сме все пак. -В такъв случай пишете „партиен лидер“. Миналата година съм приела 1435 члена.
-
0 точки
-
0 точкиНа Йордановден в Мичиганското езеро, Чикаго. Температурата на водата е точно 0°С. В средата с бялата везана риза съм аз.
-
0 точкиАвтомобила е произведен 12.2014 .Внесен от Италия преди месец. Регистриран с русенска регистрация.Пробег 135000. Двигател 2,2 IDTEC ,Автомат. Ниво на оборудване Executive. Колата се кара всеки ден и може да се види при мен в сервиза в Русе. Девствен автомобил...сменил съм масло и 3 филтъра. Нормални забележки за двугодишна кола. Колата не е моя ,но е на член от семейството. Цена 40000 лв. За информация на лични или телефон за връзка в подписа ми.
-
0 точкиКолега ,във форума на Хонда за кои автомобили да говорим?Има разни которници...форд,ягуар,волво,алфа дето на бензин не работят като хората ние на газ чудеса ли да направим?
-
0 точкиАко питаш мен по добре си направи Д16-ката с хубави бутала и биели, добре укрепен блок и една по голяма турбинка, споко можеш да минеш и 300 коня а и тези блокове се намират под път и над път дори и да го строшиш. Я си представи че счупиш Б18-ката нее приятно от финансова гледна точка! аз съм чупил-3 "Б" серий и мога да ти кажа че боли три пъти повече от колкото да строшиш 3 "Д" серий
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00