Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 8.06.2018 in all areas
-
5 точкиЗдравей @isullivan, За съжаление обработката на изображението на капката ти с "пила" не е информативно. Предполагам, че скенерът не е пресъздал коректно цветовете на капката. Писал съм в по-горните постове за този проблем. По тази причина съм направил инверсия на "пилата", за да не отива трудът ти на вятъра: В тази ситуация е трудно да се прецени дали капката е имала ядро, което се е разпаднало, или просто такова не се е образувало. Тъмнокафявите части на капката показват слепвания/окрупнявания на насъбрана от маслото мърсотия, което говори за известна загуба на диспергиращите свойства на маслото. Броят на тези окрупнени парчета мърсотия е сравнително голям. Не мога да преценя обаче колко тъмни са тези парчета, за да дам обективна оценка за степента на замърсяване. Дневният ти режим с кратки пътувания предполага, че маслото не достига работна температура или я достига в самия край на пътуването, + сравнително голямото количество изразходвано гориво за тези 4100 км (411 л.; при мен за 8000 км са около 520 л.) кореспондират добре (и логично) с вида на капката. Като цяло, маслото има ресурс в себе си, но ще е хубаво да се видят "реалните цветове" за по-коректно заключение. Ако желаеш, направи нов тест на 5000-5500 км, но гледай скенираният образ да пресъздава максимално реалния цвят на капката. Всякакви допълнителни коментари/забележки от колегите са добре дошли .
-
4 точкиЗдравей, тая клечка бее.. Аз съм със същия вал на същия търговец, арабеската е коректен, лошото е,че нямат сервиз до България. Трябва да ти го прати някъде където, някой може да ти го освободи от митница, защото ОАЕ не са в ЕС. Аз го накарах да го прати при мой приятел в Англия и му писах(на арабина), да пише ,че ми го е продал за 15паунда, за да не се плаща мито в GB. Иначе вала, който ми изпрати, беше и все още е перфектен. Ето и конкретната тема:
-
2 точкиТова, че лимита ти е 15К, не означава, че не трябва да гледаш и тези от 16-17К, не забравяй, че цената винаги се коментира и според това колко ти е "набито окото", може да свалиш до 2 хиляди лева от цената, въпрос на късмет и "добро око"
-
2 точки
-
2 точки
-
2 точкиАз сега ходих до Ботевградско шосе, точно по тази акция. Слагат само едно уплътнение(гумена лента) на копчетата, цел ако вали и ти е отворен прозореца, да не ти се намокрят, дадът "късо" и да се изпържи инсталацията.
-
2 точкиСъвкупното разглеждане на NOACK + CCS + Flash Point + HTHS е може би един от най-добрите отправни (и информативни) подходи при избора на масло - говорим за груба, но достатъчна добра за средния потребител, преценка на потенциалните качествата на маслото.
-
2 точки1) Автомобил – Honda Accord 7 2008 к24а3 ръчни скорости 2) Масло – Ravenol SFE 5w-20 от ато24; 3) Маслен филтър – ; 4) Общ пробег на автомобила - около 209 920 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4100 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 50/50; 7) Средна скорост - около 34 км/ч; 8) Сезон на експлоатация – 01.03.2018 -05.06.2018; 9) Моточасове – около 120; 10) Изразходвано гориво - около 411 л. Лукойл/Еко 95; 11) Kтм = (411 л./ 4.2 л.) = 97,8; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 22,5 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 4,2 л.; 14) Доливане на масло – не е правено. Няма разход на масло. 15) Други – студен старт 15км/ студен старт 15км по равно градско и извънградско първите 2500км, после градско през седмицата по 12км на ден (6 в посока), извънградски преходи по 200-300 км без почти на магистарала. Колата си я настъпвам в границите на разумното. През първите две седмици от когато взех колата я карах с маслото с което дойде от Швейцария сменяно всеки април или на горе-долу 20 000км. Лично наблюдение колата гореше по-малко в цикъла 30км на ден при зимни условия, както и чисто извънградско със старото масло.
-
2 точки
-
1 точкаЛогично и много вероятно е характеристиките му да са били влошени . Да, в центъра на капката има бледо ядро, което навежда на такова заключение. Дали мислите ни са в правилната посока - може да го потвърди следваща капка. Както писах, няма подобни поредици от капкови тестове, което затруднява предвиждането на развоя на събитията. 6D фаза ще зависи от много фактори, вкл. качеството на маслото и по-специално способността му да абсорбира, задържа и диспергира саждите. Тук не мога да отговоря със сигурност. Горивото се вижда на "просвет". Още по-добре е (най-добре е), ако имаш UV лампа. Правих си експерименти с моето масло. Взех 50 мл. масло, налях му 10-15 мл. бензин и познай... нищо... "надрусаната с бензин капка" по нищо не се различаваше от нормалната. Светнах го с UV лампа - пак нищо. Повторих теста няколко пъти - резултата все същия. Мисля по въпроса и търся инфо. За дизела сигурно ще е различно. В Machinery lubrication има статия за това - ТУК .
-
1 точкаАвтомобилът му е чисто нов "от игла". Първото масло е сменено на 30 000 км. По сервизната методика на "спецовете" от представителството на VW в България. И без източване на несливаемия остатък. Капките тук са от второто масло, налято преди 5 хил. км. Маслото е оригинално VW. Предполагам 5W30. Според мен остатъкът от 1-вото масло е унищожил второто. Маслото изглежда много мръсно за нов двг и за 5 хил.км. Сега се забелязва и формиране на ядро, което навежда на мисълта,че отиваме в зона 6D. Възможно ли е това да се случва? Допълнително забелязвам и ореол от гориво на пробата.
-
1 точка@dandilov Явно не съм бил прав за етапа. Маслото все още се е пълнело със сажди. Новата капка (на 5000 км) го показва много красноречиво. Виж края на капките: Ясно се забелязва появата на "черен пръстен" в края на капката на 5000 км. Той кореспондира с изпълването на капката с все повече и повече сажди, които достигат чак до периферията и се упътняват (като вълна). Сега вече състоянието на маслото се отнася по-обективно към фигура 6С: Колко време ще продължи тази фаза ми е трудно да кажа, тъй като няма практика по въпроса (поне аз не зная). Ти и колегата сте пионери в проучването . Теоретично, тя е знак да се замислим за смяна на масло (от гледна точка на диспергиращи свойства). Възможно е обаче това състояние да се задържи и по-продължително време, без маслото да навлезе във фаза 6D. Ако колегата желае да продължи, можем да видим маслото след 1000 км. Това е единствения начин да разберем реалността. Не зная на какви интервали е сменявал масло до сега. Вие решавате.
-
1 точкаПравих това упражнение преди няколко месеца, но семеринга който смених беше само един, горе на воланната ос. Нямаха го наличен от вносителя, и го купих от магазин за семеринга на цена от 8лв. Стана перфектно и вече нямам загуба на течност. Размера на семеринга намерих в темите от форума.
-
1 точка@emod Продължение от FAQ-2:Двигателни масла-обсъждане 2, част Втора, стр. 29, пост #1153. ...След 1000 км.: Моля за коментар.
-
1 точкаЗащо се прокрадват в мен съмнения, че с оригинална мерачка(HDS/HIM), може и да се настройват някак си? Сега нямам време, но ще взема да си поиграя малко моята и ако сполуча, ще пиша.
-
1 точкаАко се погледне пробата на пряка слънчева светлина се забелязва нещо като ядро. Сканирано е по описания начин, ще пробвам другият път да пипна яркостта. Ако я сканирам пак днес ще има ли ефект или вече е късно ?
-
1 точкаИма ли информация относно срока на доставка? Не ми се мисли, ако някой колега чака части от ТАзИ поръчка за да събере и подкара колата си! Поздрави!
-
1 точкаПреди ремапа не бих казал, че колата беше спъната, дори много приятели ми казваха да не се занимавам с глупости, защото тя и така си върви. Дори веднъж се видяхме с колегата Tokio и му споделих, че мисля да ходя до Годеч и той само ми каза, че съм искал да полетя вече с нея и се чудеше, че не ми стигала тягата на колата. Той дали ще си спомни не знам, това беше преди около 2 месеца. Мисля си дори дали ще има особена разлика в динамиката един ден ден като се наложи да махна DPF, защото и Богомил в Годеч ми каза, че филтъра със сигурност си я спъва и ограничава. Другото, което оказва влияние е автомата, защото една ръчка е по динамична. И така. Може би най-динамична би била колата ако е дизел след рамап, седан за да е малко по лека, в комбинация със ръчна ск. кутия, която кутия също е по-лека и премахнат DPF филтър. Искам и друго да споделя. Аз съм на мнение, че в Годеч много си разбират от работата( няма да казвам името на сервиза, да не се приема като реклама) и Богомил ми каза, че автомата е много по-добър вариант за ск. кутия с двигател , който ще се чипосва. Съединителите просто не издържали и така ми каза да не се притеснявам, че мога да счупя автомата, просто той много по-добре поемал по -голямата мощност на мотора. Другите му думи бяха, че този мотор носи много на ремап и тези 185к.с не са кой знае колко много, но все пак трябва да пазим колата и автомата най-вече.
-
1 точка
-
1 точкаКолеги, сходен проблем имат сивиците 8-ма, даже от Хонда са пуснали сървис бюлетин за решение на проблема. В 80% от случаите сървис бюлетина помага. Не изисква закупуване на нови части. В английския форум, това е доста дискутирано, много хора намират тези болтове направо хлабави. За останалите 20% при които бюлетина не помага, продават т.нар. rigid collar. Под клипчето съм качил и бюлетина. HUK000000001136.pdf
-
1 точкаБензина ще е по-бърз само ако го караш над 4500 оборота, но не ми се мисли какъв ще е разхода на гориво, че и на масло.
-
1 точкаИмало е някога сервизна акция точно за тея копчета. https://www.autoblog.com/2012/10/09/honda-recalls-268-000-cr-v-models-over-window-switches/?guccounter=1 Ама няма много общо май с "губенето" на памет.
-
1 точкаСъс сигурност 180к.с. турбодизел ще се усеща по-бърз от 201к.с. атмосферен бензин, и то с много. Въпреки това, бензина ще е по-бърз до 100км/ч например.
-
1 точкаТози пост на колегата трябва да се закачи на стената за ориентир,защото е един от реалните,споделяни от хора с опит с дизеловите акорди.Аз ако карах този акорд,със стила ми на каране,почти съм сигурен че не бих паднал под 7.5-8л.Обърнато в пари около 17лв.Между другото този месец правя 1 год. статистика в www.carspending.com и разхода ми за горива (бензин,газ) на 100км. е 11лв.Колата е 2.0 бензин 7 генерация с газова и довпръскване на бензин.Супер доволен съм и няма какво да желая повече,като икономия.И 8-ма бензин с газ би изглеждала като разход така.
-
1 точкаОтвори си багажника, погледни точно под третия стоп и ще видиш как се сменя.
-
1 точка
-
0 точкиИнтересно. След три пъти смяна на крушки сега разбирам че гърловината казанчето за чистачките се маха. А аз за по-интересно свалям бронята и фара
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00