Привет отново!
Хайде сега ще споделя какво направих и какъв е резултата относно споменатия по горе от мен спукан колектор и ще се върна малко назад !
Както писах по горе при определени обстоятелства се усеща миризма на изгоряла нафта в купето.Всеобщото мнение тук във форума беше спукан изпускателен колектор!
Реших да си направя колата тук в Германия за да не рискувам по пътя до България да се отвори повече.
Хайде новия колектор втора употреба (чугунен)в багажника и към сервиза.
Така,отидох в сервиз,който е на мой приятел,обяснох му,че това е често срещан проблем при този модел автомобил.
Стартирахме двигателя и той също каза,че чува как колектора издиша/ съска или както е там.
Тук стигам до извода,че накъдето насочиш човешката психика,тя това започва да чува и вижда!
Така,рано сутринта в сервиза,колата на подемника и се започна едно неистово разглабяне за да стигнем до колектора.
Вечерта вече колектора е на тезгяха!
Еврика!
Петима майстори и пишман такива сме около него въоръжени с УВ лампи,луминисцентни лампи,лупи и какво ли още не,но дупка,цепнатина,процеп в колектора НЯМА!!!
Роди се идеята да се носи някъде,където снимали блокове на двигатели,но аз реших да я пропусна тази процедура.
Оказа се,че колектора е абсолютно здрав! Въздушен филтър,поленов филтър-нови.Проверихме всички въздуховоди,курията на възд.филтър,маркучи-всичко здраво и в изправност.
Миризмата си остава загадка!
Преди да купя тази кола огледах няколко и при всички при студен старт се усещаше тази миризма.
Всички ли са били със спукани колектори?
При accord 8 е описан същия проблем.
Започвам да си мисля,че това е нещо нормално при дизела,а такива като мен се вманиачават и се чудят какъв проблем да намерят по колите си и да го ремонтират!
Сега не ме е яд толкова за хвърлените пари на вятъра,а за цялото това разглабяне и за това, че сега нещата не са заводски сглобени.
Съвета ми към колегите с такъв проблем е да не бързат да сменят колектора преди да са 100% сигурни,че е спукан!
Поздрави на тези,които са чели дотук с най добри пожелания!