Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 4.01.2025 in all areas
-
2 точкиПолека-лека подготвям чарковете от окачването за боя и шагре. Реглажните болтове отзад са заварили в тампоните. Гайките и шайбите паднаха, болтове мърдат, но заедно с втулката на тампона. Никакъв реглаж не може да направи така. Ще ги режа. Намерих си нови оем болтове и тампони на Nippon. Тази малка гумичка пази да не влиза вода в купето: След монтаж ще клепна силиконец отвътре, че й нямам доверие. Поръчах нови биалетки и оригинални болтове за амортисьорите към шенкелите и общо взето това ще е освежаването отзад. Всички тампони бяха здрави, като изключим тия 4бр., които бяха със залепнали от ръжда болтове и трябваше принудително да се унищожат. Тампоните на стаб щангата са зле, както и биалетките. Самата щанга е доста изронена от ръжда. Зачистил съм я с тел и утре ще тествам дали ще се получат нещата с пясък. Преди пясъка мисля да тествам една смивка за стара боя, там където е микс ръжда + боя. Чак след като се заголи метала да обстрелвам с пясък.
-
1 точкаВзехме си ние 7-цата зимъска, уж жената да си е автономна с нея, да трупа шофьорски стаж, да ѝ е спокойно, че не кара стар грозен дръгел като качи някоя колежка, атоматче да не се бори с 3-я педал, че и малко коне в излишък да ѝ прощават за липсата на опит. Колицата е супер, само че тя не я кара. Викам дай да я махаме, че аз седан не искам, имам си миниван...да беше поне комби щях да се замисля да махна сивика и да оставя него, ама не. Хем да си върне някой лев и да не я мисли, че само прашасва навън, хем колата да я вземе някой да ѝ се кефи. Пък аз да се огледам за нещо по-непретенциозно и евтино, пак автомат, което мирно да си стои в гаража като втора кола и като ѝ дойде кефа да я подкарва. Гледам, гледам и попадам на обява за една антика - 5-та седан автомат с всички възможни екстри за модела, последна моделна година преди 6-та. Вакуумен круиз контрол, климатик, шофьорска ел. седалка, шибедах, ел. стъкла, ел. огледала с подгрев, ел. регулиране на фаровете + пръскалки, ретро централно с дистанционно и приемник като на стар телевизор , и разбира се символичната изскачаща антена. Цената повече от добра - 3600. Викам си тая кола има всичко базово като екстри, което ни трябва. Ще се гледа. Е, няма изофикс за детското столче, но бързо и лесно ще добавя с подръчни материали. Колата беше в монтанска автокъща, внесена с автовоз по поръчка на монтански таксиджия. Човека си ги харесва по обява, праща някой ако е наблизо да я погледна и с контактите от автокъщата урежда транспорт. Имаше и едно купе 6-та V6 внесена по същия канал. Взел я от някаква немска бабичка 31-ви набор, която е 2-ри собственик от 2000г насам. Прати ми сервизна книжка + ТЮФ сертификатите за периода 2013-2019г. Към 2000г в момента на продажбата от 1-я собственик е била на 80к, т.е. човека си е карал прилично. После след продажбата започват да правят по 7-8к на година и към първия сертификат от 2013 е на малко над 130к, като до 2019г пробега мърда близо до настоящата стойност - 144к. Доколкото разбрах от 2022 не е карана. Споделих с @ceco_accord за пъкления ми план и той взе че на часа отскочи да я огледа. Колата беше с боядисвани предна и задна броня, както и лека намеса по задните калници около веждите. Няма тежки удари, единствено подпирания на ниво брони. Откъм ръжди по купето и ходовата част е прилично добре. Има доста остатъчно месо. Някой я е клепал с шагре, може би някой от клепачите на продавача, но под него не личат големи шупли раздут метал. Кожения салон е перфектен, има леко протриване едниствено отляво на шоф. седалка. Тапицерията на капака на шибедаха се е разлепила, както и на места по тавана в задната част на колата. Два дни по-късно се занесох да я гледам. Беше добре измита и лъсната. Броните са пръскани с ниско качество, наклепали са и черните лайсни + пръскалките за фарове с боя и то по-светъл нюанс (ще ги възстановявам до фабричния вид и обезателно ще се пръскат отново, този път с правилния цветен код). Външно колата е прилична за своите 26г. Боя, уплътнители, стъкла, чистачки, фарове - всичко е в приличен автентичен вид. Отдолу единствено крайното гърне се е разлистило повече понеже задна дясна гума го е поливала доволно с химия. Не знам дали има пробойна, ще се сваля и гледа тепърва и ако позволява ще го кърпя, ако ли не друго. Има малък теч на масло около уплътнението на картера, но още не съм установил дали е уплътнителя на картера или примерно семеринга на коляновия вал. Компресора за климатика е в близост до омазняването и също е целия омазнен. Климатика работи, но като че ли му трябва една идея повече време да обърне да студено. На първо време мисля да обезмасля и да наблюдавам какво се случва. Предния тампон на мотора беше окончателно скъсан. Акумулатора беше тотал щета (6V). В къщата го запалихме с бустер и мотора подкачи добре, не чух неприятни шумове или силно чукане, единствено потракването на клапаните. Направи ми впечатление че дори на работещ мотор не ѝ достигаше ток. Мигачите мигаха на умряло, а в движение като ги пусна да мигат и оборотомера удряше в нулата заедно с мигача. По-късно замерих и установих, че системата работи на под 10 волта. Динамото не успяваше да вдигне повече от 11в дори с форсиране. Явно умрелия акумулатор вкарваше голям товар в системата. Видях, че катализатора най-вероятно е цепен и питата я няма (потвърдено). Моторчето на дясното огледало не сработва. И общо взето това е от огледа, видях каквото ми трябваше. На пробното каране само се возих, не ми дадоха да карам, но ходовата част я усетих солидна, малко подритваше при превключване, но все пак имаше скъсан тампон, а и маслото беше с цвят керемида. Смъкнах цената до 3400 и уредихме транзитки. От там Цецо ме заведе за нов акумулатор. Нашихме 60ач с 510А стартор и започна да пали от четвърт. В началото дори с новия акумулатор напрежението в системата се въртеше около 12.7в, което породи съмнения за заверката на гаранцията...но като се замисля ако аку е бил зареден напълно, то load detector-a отчита, че няма нужда да се подава възбуждане към алтернатора. Тъй, повъртяхме се още малко около колата с Цецо, покара я и той, и стана време да я прибирам към София. Маслата бяха в норма, антифриза блатно зелен, но наличен, спирачна течност до горе, хидравлична в норма. Сипах бензин, платих седмична винетка и леко-леко през Миланово-гара Лакатник-Своге-Нови Искър-София. По пътя нямаше изненади. Не пестих газта по дефилето, понеже и колата не се оплакваше. Ходовата част е топ, супер стегната, не тропа, не лопа. Окачването ми е една идея мекичко, като лодка. Не знам дали такава е била фабричната идея или просто шоковете са изморени. Някой ако е имала такава реликва да сподели? Кутията както казах не включва по най-деликатния и неусетен начин, но в различни режими всяка една от предавките успяваше да влезе нормално. Чува се осезаем шум от генерацията, баш като на пробита тръба и едно дрънчене. Подозирам че цепения катализатор не е затворен добре, а може да има и други пробойни, че и някоя не добре укрепена предпазна ламаринка. И така, колата стигна по здрачаване в София и се нареди до другите две след първите си 125км в ръцете на 3-я ѝ собственик. Тампона на мотора вече е сменен: По-малко лашка кутията, но още има какво да се желае. Задния тампон се оказа, че е вакуумен, като на следващите генерации. Предстои да го проверя дали работи адекватно. Следва сваляне на цялата генерация на земята за пълна ревизия. С катализатора не знам какво ще правя. Такъв втора ръка няма намиране, много са малко тия коли вече... Вариантите са два: да намеря пита с подходящ диаметър и да я вкарам в корубата на моя катализатор или да напасвам универсален катализатор. Някой ако е пазарувал само пита нека сподели от къде? Заръчал съм ATF, PSF, DOT4, Coolant Type II и всички гарнитурки по изпускателната от колектора назад. Ще имам и уплътнител за картера в случай, че сълзи от него. Масло и филтри вече са набавени. Въздушните и тях ги имам. Реших да ѝ направя стрес тест с 5W30 и то на Тотал. Ако с него даяни, значи мотора е чук. Петъка като я запалих сефте след прибирането зареждането удари 14.4в Надявам се проблема да е бил в умрелия акумулатор, но все пак ще следя известно време как се движи напрежението, за потенциален проблем със зареждането. Намерих си и някои неща от кола донор, които не ми харесват. Отзад пластмасата в багажника е лепена по доста гнусен начин, а тапата за резервоара е универсалка. Намерих перфектни и ще ги сменя. Следващото, което може би ще сменя е предната емблема, която е била натисната: Търся си и здрав уплътнител за шоф. врата: Това е засега, продължаваме напред. Следва да сваля джантите и да огледам обстойно спирачките и да преценя дали ще пускам стружка на дисковете, че малко тресат при спиране + дежурната профилактика на апаратите. Колата е супер като усещане, возия и пространство вътре. Кефи ме повече от 7-цата. 7-цата ми идва една идея по-надървена като спортно усещане, седалката те стиска да не изпаднеш по завоите, пространството и уредите са на клаустрофобично разстояние...Не че е лоша, просто не е фотьойл, което 5-та изглежда е.
-
1 точкаКолеги както знаете преди време сайта http://omanual.ru/Honda/Accord/7 не работеше. Понеже е много добре направен и структуриран, обяснено е всичко много подробно . Затова реших да си го запазя за мене в PDF формат,за да мога да го ползвам дори и сайта вече да не работи. Прилагам линк за всеки които желае да си го свали, надявам се да не съм пропуснал някоя страница. Приятно ползване. https://dox.abv.bg/download?id=1259d4f45c# -> линк за сваляне
-
1 точкаАбе малко бягаме от темата Но ако може, дефинирай "добро състояние" на мотора Аз си мисля, че моя е в добро състояние. С автърмаркет катализатор съм и не покривам нормите на ГТП. А други с мотори в не до там добро състояние но с оригинален катализатор ги покриват. Така, че според мен си е от значение работещия оригинален катализатор
-
1 точкаТака правех досега, но този метод е доста инвазивен. Отнемаш здрав материал и където се гонят форми (калници например) можеш излишно да се вкараш в беля и после да китваш поначало здрав участък. Отделно правиш много прах и мръсотия с въртящите машини, и най-вероятно част от тях вдишваш/поглъщаш, или най-малко ти остава по кожата. Броните мисля да ги пробвам със смивката, после кит където трябва, грунд, боя и лак. Броня да се шлайфа е малко опасно, особено ако прекалиш с търкането. Смивката я обмислям предимно за частите, които ще се боядисват изцяло. Например боядисване на броня със старите слоеве отдолу иска много подготовка и гледане за хлътвания, недостатъци, китване преди да се нанесе новия слой. Ако се свали цялата боя и започне да се работи на базата директно ще се спести доста труд.
-
1 точка@svemar разтягането е нормално явление. И момчетата казаха, че разтегнати са виждали. Но скъсването е необичайно Накарах ги да прегледат зъбчатките, хем да се види дали имат поражения, хем да се види дали не са износени. Казаха, че са в добро здраве Понеже от моторите знам, че износената зъбчатка е една от основните причини за разтягането на веригата. За ДИД не се сетих. А на мотоциклета си слагам такава 😁 Но тогава ми беше доста нанагорно, понеже тъкмо купих колата, макар и на добра цена. Транспорт, регистрации, обслужване. Отстраняване на разни проблеми. Това с издуханата гарнитура ми идваше нанагорно и заложих на бюджетния вариант. Точно тогава и други финансови грижи имах Ако се беше случило 4 - 5 м. след покупката със сигурност щях да заложа на оригиналните вериги. Но каквото било, било Сега ще видим оригиналната колко ще изкара Понеже съм решил да карам колата докато не стане са скрап
-
1 точкаЗдравейте! Маслата пристигнаха вчера. Част от пратките, които са с получаване чрез куриер, бяха изпратени в края на деня. Днес и утре поетапно продължава сортиране и опаковане на останалите и съответно изпращане с куриери. Ще пиша отново, когато всички пратки с куриер са изпратени, а тези за лично са подготвени за получаване. Весело посрещане на Новата година.
-
1 точкаПрез 2010г. казах на колегите, че бъдещето е във водорода. Обявиха ме за фантазьор. И, че много фантастика гледам и чета. Истината е в разделяне на водата на водород и кислород, бутилирането им и използването им за чист источник на енергия. Дирекно горене на водород и кислород, без отделяне на вредни емисии. Енергията за разделяне на молекулата на водата може да се използва от слънцето, чрез фотоволтаични електроцентрали, преобразуващи я в електрическа, за електролизата. Само така, на първо време, можем да имаме неизчерпаем, екологичен источник на гориво, с примитивните си технологии, с които разполагаме, без да засягаме природата. Елементарно, но защо не се работи усилено в тая посока? Незнам...
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точкаКогато няма вече Дядо Мраз, а не вярваш в Дядо Коледа, си подаряваш играчки сам. Абе, къде е батко?! Всякаква прилика с действителни лица и събития не е случайна...
-
1 точкаАз съм с такова, и няма проблем да го ползвам без да свалям акумулатора. Само прочети в упътването на автомобила къде точно трябва да го свържеш. И не забравяй. Първо закачаш акумулатора и после в контакта. Имай в предвид че това зарядно не става за съживяване на стар/ тръгна да умира/ паднал под 9 волта акумулатор, то е по-скоро за подръжка 2 пъти в годината да си дозаредиш акумулатора.
-
1 точка
-
1 точка1 прозаична: ... прашна и празна - нейде из тъмницата на родината ни. Не мОе все да сме убави.
-
1 точкаХубаво е когато се избира акумулатор да е с най-висок стартов ток за определените ампери това е осначено с ССА,това са подсилените серии на определена марка,примерно Yassa сивата серия.Това е пряко зависимо с дърготрайноста на една батерия при нормална експлоатация. Не избрайте повече Ah от предписаните от производитела,примерно 45 Аh е дал производителя вие слагате 60ah,това тормози алтернатора,и повишава разхода на гориво. Ако имате възможност да измерите напражанието преди покупка,ако е 12.7V -12.8V и на горе взимайте. Продавачите са задължени ако има складов престой да подзареждат батериите,никой не го прави. Ако е по-малко от 12.7V задължително заряд преди слагането в автомобила, в автомобила не се зарежда никога на 100% ,това става с зарядно. Както ако зареждате 50Ah акумулатор избирате зарядното да може да отдава минимум 5Ah. Не на последно място проверете на колко зарежда алтернатора 14.6-14.8V без консуматори ,не трябва да е под 13.4V с консуматори. Алтернатора също се обслужва и рециклира.
-
1 точкаТавана е виснал и вече имам идея как ще го оправя. Само трябва да избера близък цвят плат. Днес се занимавах с предните спирачки и шенкели/главини/дискове. Камера за песъкоструй все още нямам, не ми е дошъл и игления чук, затова ги дялках с телената четка и дремела. Ползвах старите уплътнители за разделяне на зоната без боя. Цилиндрите изглеждат читави, без ръжда и деруги по работния участък. Ще се сменят само вътрешните семеринги + външните уплътнители. Водачите се движат добре и по тях няма да сменя нищо, освен слагането на нова грес. Търкане, обезмасляване, спрей вюрт и накрая боя за печки. Принципно тая боя я дават да се пече 1ч на 200гр за финално запечатване и гланц. Може да се разходя до село да ги бутна в готварската печка там за 1ч... Май открих виновника за шума в движение и по инерция, който идваше отпред вдясно. Уви, отделянето на главината с диска от шенкела е труден процес, особено когато са били заедно последните 26г. Охлабих 4-те болта, млатих ги с чука през вложка 12, като бяха навити почти докрай, с лека фуга, за да могат да отчупят ръждата като се бият. Главината не помръдна. Утре мисля да пробвам да ги млатя с големия къртач 50 джаула през такъв адаптер: Другия вариант е набързо да си спретна планираната 20т гаражна преса. Забелязах, че ми е покапал антифриз от дренажния болт на мотора. Май като го стягах освен че не смених дихтунгата забравих да намажа и резбата със силикон, както пише в книгата. Ще се точи, видяло се е...🔧
-
1 точкаБаба Хонда мина изпита и вече е член на софийския Хонда клуб. За почерпка се сдоби с малко дискове, накладки и ремонтни комплекти за апаратите. Вчера отнесе и нови биалетки отпред, че старите се разпадаха и дясната буквално се разпадна на път и започна да лашка на метал. На лявата гледам малко се е пресукала едната гумичка, ама като сменям дисковете мога да пробвам да я наместя. От автомата дръпнах над 500мл масло да дойде на макс и веднага започна да включва по-добре. Одеве на пусната перка я изгасих и замерих след 1-2мин - пак лизваше горния ръб на макса. Ще смъкна още 50-100мл да падне под макса и да видя как ще е включването. За момента се въздържам от нови китайски соленоиди. Нека се разработи малко, че бая време е стояла, а и последните години изглежда не е карана много редовно.
-
1 точкаБабето е в луксозен старчески дом със сериозен акцент върху рехабилитацията 😁 Сондата е с присаден конектор от старата, монтирана на тръбата, а тръбата на колата. Преди да качвам катализатора и тръбите назад захванах да сменям скъсания маншон на дясно външно каре. Гайката на главината ме изненада с размера си и тичах до магазина за вложка 36. Карето е свалено. Утре в ранни зори го качвам и започвам да наливам течности. Накрая да ми остане профилактика на спирачките и живот и здраве петък в КАТ, че транзитките почти приключиха...и ще се глобяваме.
-
1 точкаЧочо,аз го обясних в главната тема FAQ.За автомобил над 100км пробег...извънгаранционен автомобил наливат 5W-40 за презастраховане.Хонда ,често се карала в червените обороти и на високи скорости,което има някакъв резон,но всеки автомобил/шофьор си е уникален и не може да слагаш всички под един знаменател.Второ пробега 15000км с масло,което не е " върха на сладоледа" е подбран само за извънградско,но това никой не ти го споделя.Трето,при градско каране-което е смърт за мотора и маслото 3-5-8 км в едната посока на ден лятото ще отвориш термостат,но зимата си на кантар.Изобщо има много ако и единствения правилен начин да си спокоен е да провериш химическия анализ след малък пробег и ако маслото не е сработило съвсем,следващия път да увеличиш пробега.Говоря за съвсем нормална семейна експлоатация.Изключение е оффроуда,нервно каране /газ-спирачка/ и теглене на ремърке. За съжаление тази практика не е позната в България,освен за тежки,скъпи машини,като комбайни,минната индустрия и някой от по-скъпите тирове в големите спедиторски фирми.Един анализ е 100-150 лв.Едно читаво масло е 70-80 лв за 4 литра.По-ефективно е да си смениш маслото на 5000 отколкото да анализираш и да караш още 1500-2000км.От друга страна следя Амсойл,Редлайн,Мобил 1...топ маслата им.Изкарват на градски цикъл 8000,но 9000 трудно.Останалото е проста аритметика и всеки си я смята.Мога да постна много примери,но и с това няма да убедя Иван,Първан и Драган,че тези 10000км са мит...
-
0 точкиНе пушела, не пиела, сладко не ядяла, бягай бе. Таз щом тормози себе си така, смятай теб кво те чака.
-
0 точкиАло скъпи! Не успях да се гримирам, като идваш към нас мини през бара и удари две водки.
-
0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00