Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 1.12.2024 in Мнения
-
12 точкиЗдравейте, Направих една двуседмична обиколка на всички големи бензиностанци с тубичката. За щастие никъде не ми се наложи да се обяснявам защо ми трябват 5 литра в 20 литрова туба Целта на теста е да изследвам съдържанието на биоетанол в бензините А95 и А100. По закон имат право да слагат до 9% етанол. По принцип нито е драма нито вредно за двигателя. Но все пак колата е направена да работи на бензин и аз плащам за бензин, а не за спирт. Общо взето намирам си занимавка, но пък смятам ще е полезно за някой друг ентусиаст. За теста използвам 250 мл лабораторен цилиндър, в който наливам 200 мл бензин и 50 мл вода. След разбъркване водата и спирта се утаяват на дъното и се отчитат показанията. Ето резултатите в табличен вид. Краткото заключение е, че не навсякъде е едно и също, както казват хората. А по дългото е, че според мен Лукойл, Петрол и Бенита със сигурност са едно и също - Лукойл. Резултатите в процентите съвпадат абсолютно точно, цвета на 95 е почти бял като вода, а на 100 октана е тониран в червено. От друга страна Круйз са един от най-големите дистрибутори на Лукойл, обаче при тях нито процентите нито цветовете съвпадат, така че сигурно и други от изследваните горива идват от Лукойл. А100 на Shell и OMV при утаяването на спирта и водата става като мътилка, която се избистря много бавно, за около 5 минути. Отдавам го на високото съдържание на добавки, с което е известнен Shell най-вече.
-
5 точкиЗдравейте, колеги. Повдигам темата, понеже въпросната Хонда вече е мое притежание от вчера Прекрасен автомобил, за който са били полагани необходимите грижи от предния собственик, макар на хартия да е било собственичка С Боян, много точен и коректен, се разбрахме буквално за минути около всички детайли по продажбата. Даже успя да ми извади втори ключ. И така в събота сутринта с Цецо( ceco_accord) потеглихме към София да приберем Хондата. Прекосяването на Петрохан не беше най-приятното изживяване, поради обилния снеговалеж. Просигнахме навреме, колата ни чакаше на уреченото място. Връщането беше доста по-приятно. Колата- много стегната и свежа, возията приятна, динамиката, сравнение с предната ми К20, доста по- добра, особено във високите Сега предстоят няколко подобрения и глезотиики, за които ще пиша в темата. Започваме от утре с поставяне на газ, че на бензин не е работа
-
2 точки90k. Mobil 1 0W20 AFE 260k. Ravenol 5W30 DXG Перфектна чистота,без лакирани повърхности. Изпускателния вал,не мой го спаси и най хубавото масло на света! Трябва да го ударим по главите на инженерите,които са го проектирали!
-
2 точкиАми какво да кажа, днес се наканих да сменя ламБите на фаровете на Акорда, че отдавна го бях намислил. Силен вилен свалям левия подкалник, и... греда, можеш да смениш само крушката на мигача. Повиках неволята, плюх си на ръцете и откопчах бронята само отгоре, понаведох я напред, и о чудо, получих достъп до крепежите на фаровете. На всичкото отгоре разскачането на бронята само отгоре се оказа много по-лесно от свалянето на подкалника, счупените щипки на подкалника няма да ги коментирам, ама съм си поръчал нови и като дойдат ще ги сменя. Та друго си е да демонтираш фара и да ти е в ръцете, много по-лесно се работи. Иначе ефекта от смяната на крушките е очаквания. По данни от измерването с луксиметъра, интензитета на светлината при късите светлини се увеличи с между 1.75 и 2 пъти . По мое субективно усещане, има малка разлика към по добро осветяване. Разлика в светлинния сноп спрямо старите ксенонови крушки няма, абсолютно едно към едно между старите и новите лампи, без никакво разсейване, права отсечена линия. При дългите светлини обаче ефекта е..., УАУ. Не съм мерил с луксимера, защото нямаше нужда. Светлинния сноп отново е едно към едно както със старите халогенни крушки, но осветеноста е в пъти по-голяма. И не на последно място, при включване на светлините има мигновена реакция, няма ги онези досадни няколко милисекунди от които ксеноновите и халогенните лампи се нуждаят, за да загреят. Умишлено не пиша какви лампи съм сложил, за да не правя реклама, всеки би се сетил, а който не се сеща да пита.
-
2 точки
-
2 точки
-
2 точки@F4R Хммм... 🤔 Това лакиране на главата и валовете от преди да я купиш ли е?
-
2 точкиА ти сигурен ли си ,че точно добавката е причината или просто ДВГ е конструиран достатъчно добре ,а и качественото маслото е сменяно на адекватен период ? Щото аз мога да ти дам примери на отваряни ДВГ по на над 300 хил и вътре е чисто като в аптека ,без каквито и да било изменения. В специализираните форуми има теми със снимки на подобни ДВГ . Ако ти си любител - спортист и менюто ти е хубава и качествена храна .....би ли добавял към нея една шепа хапчета хапове ? От типа хранителна добавка. И като отидеш на профилактичен преглед и лекаря те види здрав,прав,корав и в последствие изследванията докажат визуалното здраве.На здравословния си начин на живот ли би го отдал или на хаповете ?
-
1 точкаМи аз ти виках - Стой до колата, а ти са дрЪпаш назаде. Ша ти напрайм хубави снимки по-натам - споко.
-
1 точкаАйде - да ти е честита и да си я гледаш като Боян, па весели пътувания. Късмет извади с колата, а и вчера с пътуването. Днес Петрохан бил затворен - паднали дървета от мокрия сняг дето ни валя сутринта у тъмницата. Така се купува кола - отиваш при Човек сръчен и с морал, па се прибираш доволен, без много приказки и огледи.
-
1 точкаВ реотаните под тапицерията, а при късмет, в нещо прекъснато преди тях по ел. окабеляването под седалката.
-
1 точкаЗимна приказка от Петрохан вчера. Сутринта сняг, а отдолу лед - следобед се бе постоплило. Днес бил затапен от паднали дървета. Мокрият сняг и АПИ не прощават.
-
1 точкаПровери т.н. "Shock" бутон. Да не би да си го бутнал докато си чистил колата с прахосмукачка, например.
-
1 точкаБраво момче! 3 директни обиди в 1 пост скоро не бяхме виждали! Стана известен.
-
1 точка@CARPERA Маслото TITAN Supersyn F Eco-DT SAE 5W-30 си е API SL, ACEA A5/B5. Тоест точно по спецификациите за тоя двигател. А също е с работен вискозитет като Ravenol SSV 0W-30, което е със същите спецификации. @choko Грейд SAE 5W-30 е много широко понятие! Има масла 5W-30 с работен вискозитет 9.0 mm²/s, но има и масла 5W-30 с работен вискозитет 12.2 mm²/s. А са и коренно различни. Разликта е във спецификациите, на които отговарят по ACEA, API, ILSAC и т.н. и препоръките за използване към съответните двигатели. Маслата Fush са много добри среден клас масла. Стига да не си попаднал на менте, не би трябвало това, което те притеснява да е от маслото. За всеки случай, обърни внимание на: 1. Горивото, което ползваш. 2. На бобините и свещите. Може да има някоя пробила. 3. На инжекторите да не се е позапушил някой. За това трябва профилактично да ползваш качествена добавка към горивото за почистване на инжекторите. Коя точно да избереш от нашия пазар, не мога да кажа, а и не препоръчвам. Предпочитам да залагам на доказани такива, които си поръчвам от западна Европа. Пробвай сега DXG -то. С по-висок работен вискозитет е, но няма да навреди. Смени го на 150 моточаса и/или 6 - 7 хил. км.
-
1 точка
-
1 точкаАдаш здравей, включвам се и аз със следното: Линк: https://ato24.de/en/ravenol-ssv-sae-0w-30.html Вид и количество: RAVENOL SSV SAE 0W30, 1 x 10 ltr Вид и количество: RAVENOL SSV SAE 0W30, 3 x 4 ltr Стойност на поръчката: (110.95 x 0.8) x 2,15 = 88.76 x 2.15 = 190.84 лв (3 x 49.95) x 0.8 = 149.85 x 0.8 = 119.88 euro; 119.88 x 2.15 = 257.75 лв Обща стойност на поръчката = 190,84 + 257,75 = 448,58 лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД; Начин на получаване: - Доставка чрез куриерска фирма (10-те литра трябва да отидат до друг адрес, ще ти пиша на лично точно къде); Поздрави
-
1 точкаКато го отворя ще снимам ,досега не съм имал причина да свалям капака на клапаните 🙂 Пичовете дето са ти казали ,че са ти"перфектни" валовете са ти казали тва дето искаш да чуеш .Или не им се е занимавало с тази кола ,щото си е пипкава и отнема много време .Да мерят хлабините и в последствие реглаж-а .
-
1 точкаАбе човек ,изпускателния ти разпределителен вал е надран сякаш с раш-пила ,ти ми обясняваш за физика и химия 🤣😅😂
-
1 точкаДа, вижда се износването, но пак не става ясно така ли е купил двигателя, или в последствие е износът.
-
1 точкаDandilov ....остави лака ,ти виж средата на гърбиците на единия вал .Апропо фюлерина така лакирва 🙂
-
1 точкаЗдравей Наско! Линк: https://ato24.de/en/ravenol-dxg-sae-5w-30.html Вид и количество: RAVENOL DXG SAE 5W-30 - 1 x 5L Стойност на поръчката: (60.95)*2.15=131- 20% = 105 лева Начин на плащане: Чрез наложен платеж Начин на получаване: Доставка чрез куриерска фирма. Благодаря ти.
-
1 точкаБаш са си изпаднали тия нямат една собствено разработена технология, всичко е крадено(копирано нескопосано). Скоро ще почнат да продават суров нефт в туби ще излизат капкови колко е по-добър от всичко налично на пазара. Това да не е вино да му се наруши консистенцията и от там вкусовите качества. От къде очакваш да се проверява/взима проба маслото? Айде малко по-сериозно!
-
1 точкаИменно, ползват се други, по-скъпи и по-добри добавки, то и за това цената е друга. За това горе съм написал "при равни други условия", тоест една и съща база бензин с повече или по-малко етанол.
-
1 точкаНе мога да кажа. На теория не, защото етанолът не е с по-лоши характеристики от бензина. На практика обаче може да е друго. Както казах двигателите са проектирани да работят на бензин, така че може и да бърка процеса на горене и да дава разлика. Аз от няколко месеца карам със 100 октана на инса ойл. Нито разхода ми е паднал, нито върви повече, обаче мотора работи някак по-добре с него.
-
1 точкаНа Акорд 8 не е така, поне на бензиновите. Там схемата е доста различна и общо взето всичко достъпно се свежда до 4 релета, те се управляват от ЕКУ-то на двигателя взимайки инфо от датчика за температура. Има две скорости в зависимост от моментната температура на двигателя. Имах желание да помогна но не се включих в темата защото изобщо не съм запознат как е на дизела. Пък и колегата пуснал темата "говори" за ЕДНА перка, което доста ме озадачи но знам ли, може и така да е. А гледам че вече една седмица не е споделил някакво развитие или поне какво е направил, тествал или изпробвал до сега, явно няма зор.
-
1 точкаИма смисъл това да се прави защото точно там е мръсотията и старата течност,но ако кажеш майстора да го направи ще те сметне за луд. При смяна на накладки майстора вади слага и бягай дай парите,какво го интересва стара течност почти черна,стара грес,нещо щом работи не се пипа,докато не блокира. Това може да си го направиш ако сам си сменяш накладките.
-
1 точкаИмам купени няколко пакета от китай ... при всяко сваляне винаги се трошат по 2-3бр ... https://www.aliexpress.com/item/1005005808653065.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.352.619d1802xT8UfQ
-
1 точкаСлед като оправих осветлението в купето започнах да се вглеждам в лампите. Тези предните видях, че са диодни ама другите са си обикновени крушки. Мъждукаха едно жълто и ме дразнеха. Дразнеха ме като реклама на Jumbo. През седмицата по светлата част на ден съм на раота, през тъмната ми се пие бира и днес реших да действам. Купих LED крушки - W5W 6 броя (2 за вратите, 2 за осветлението на багаьника и 2 за подсветката на номера, че едната беше изгоряла) и една за плаона над задните седалки. Смяната е лесна - има си къде да се бръкне с ответчица за да се откопчеят корите. Осветлението на номера малко ми се опъна. Първоначално не можах да откопчея фасунката. Това представлява тя. Едното зъбче се счупи и сега трябва да търся нова. Според интернет са съвместими с Accord 8 и Civic 9 Крайния резултат - сега ми жълтее светлината на предния плафон ама пълно щастие няма
-
1 точкаЗдравей, Имах същата случка в една съботна сутрин през лятото. Трябваше да пътувам и при стартирането на двигателя се чу същото виене. Вдигнах капака и се заслушах. Не можах да преценя веднага от къде е, понеже пистовият ремък върти и няколко ролки, освен компресора на климатика и алтернатора. Пипнах алтернатора и се беше напекъл за няма и минута. Обаче при мен се появи и миризма на изгоряла изолация. Като на бакелит. Това, което ме насочи, окончателно към алтернатора беше, че спря да зарежда акумулатора. Наблюдавах го през ELM327 на телефона. Понеже в съботния ден не работеше никой от сервизите за стартери и алтернатори, а трябваше да пътувам, се наложи да купя чисто нов алтернатор Denso. Виенето изчезна, акумулаторът се зарежда и всичко си дойде на мястото. Интересното е, че след като го монтирах и стартирах двигателя, и новият алтернатор се загря доста за отрицателно време. Явно това си е експлоатационна особеност на нашите алтернатори. П.П. Старият алтернатор все още не съм го дал за рециклиране, за да кажа какъв точно е бил проблемът.
-
1 точкаФакти за Австралия, които може би не знаете: 1. В Австралийските Алпи пада повече сняг отколкото в Швейцарските Алпи. 2. 90% от австралийците живеят по крайбрежията на континента. 3. Тасмания има най-чистия въздух в света. 4. Големият бариерен риф е най-голямата екосистема в света. Той се състои от близо 3000 отделни рифа и може да се види от космоса. 5. Австралия има над 60 отделни винени региона. 6. Остров Фрейзър в Куинсланд е най-големият пясъчен остров в света. 7. Влакът Indian Pacific има най-дългата права част от железопътна линия в света. 8. Големият океански път е най-големият военен паметник в света. 9. 80% от австралийските животни са уникални и се срещат само в Австралия. 10. Австралия има най-дългото голф игрище в света с дължина над 1350 км.
-
1 точкаЗдравейте, От доста време исках да напиша за сервизната акция за подмяна на кабела, но не ми оставаше кога. И аз успях да го сменя, но в Плавдив. При мен отне около 3 часа защото бях заявил и пълен преглед на автомобила (от промоцията). Първоначално казаха,че за 2 часа ще са готови с всичко, но след час и половина се обадиха да кажат че им е нужен още час и половина за калибриране на камерата и радара. Самата операция е напълно безплатна. Аз платих само 60лв. за прегледа, от който получих протокол за прегледаните компоненти. Не помня всички неща, но се впечатлих че съдържаше подробности като дъбочина на протектора на гумите и напрежение на акумулатора. Като цяло крайно доволен до тук. Попитах за смяна на маслото в трансмисията и регулиране на клапаните. Отговориха че за регулиране е рано (прави се на 120 000км) а за маслото трябва да си запиша нов час. И за двате операции ми обявиха цени от по 300 лв, което мисля че е малко прекалено: 1. За смяната на маслото в трансмисията са необходими 2,4 л. HONDA ATF DW1 (НЕ HONDA CVT-F). 2. Самата смяна е елементарна - отваря се тапата в горната част на трансмисията, развива се пробката отдолу, изтичат 2,4 л., завива се пробката, наливат се 2,4 л. през горния отвор и се поставя тапата. Надявам се да съм бил полезен.
-
1 точкаТази година от ATO24, са разширили списъка с отстъпки и за първи път имаме 5% за оригинални масла HONDA, както и за още 7 марки: 20% за прдукти с марка Amsoil 20% за прдукти с марка Ravenol 15% за прдукти с марка Shell 10% за прдукти с марка Motul 10% за прдукти с марка Motorcraft 10% за прдукти с марка Mopar 10% за прдукти с марка BMW 10% за прдукти с марка Mercedes-Benz 10% за прдукти с марка VW 10% за прдукти с марка GM 10% за прдукти с марка ZF 10% за прдукти с марка Liqui Moly 10% за прдукти с марка Glysantin 10% за прдукти с марка Rowe 5% за прдукти с марка Castrol 5% за прдукти с марка Fuchs 5% за прдукти с марка Aral 5% за прдукти с марка Mobil 5% за прдукти с марка HONDA 5% за прдукти с марка Nissan 5% за прдукти с марка Mazda 5% за прдукти с марка Toyota
-
1 точкаЗдравейте колеги със CRV hybrid (e:hev) Да ви споделя малко инфо. Има активна сервизна кампания за плюсовия кабел на 12V на акумулатора. Може да си проверите тук по VIN дали подлежите все пак ако искате -> https://www.honda.co.uk/cars/owners/recalls-and-updates.html Мисля, че всички хибридни ЦРВ-та са засегнати, но все пак, както прецените. Ако да, може да пишете имейл или да се обадите на Хонда дилър и да поискате да ви поръчат кабела и когато пристигне да отидете да ви го подменят. Всичко е безплатно Аз го свърших днес това в София, сервиза на Ботевградско. Отне около 1 час цялата операция. За @qiliev но също и за всички които се интересуват - днес питах в сервиза докато бях за този акумулатор на CRV hybrid. Да, оказва се, че е малко по-специален, специално бил разработен за работа с хибрида и да, затова е толкова скъп. Препоръчват смяна с оригинален, казаха, че не знаят за алтернатива. То е естествено да го кажат, но както и да е. Аз лично ако дойде време да го сменям, ще търся оригинален от чужбина, за да излезе по-евтино.
-
1 точкаЗа жалост малко хора ползват форумите, но от около месец и нещо чета форума от както си взех ЦРВ-то и мога да кажа, че този форум е книга.
-
1 точкаИ да се върне оригиналния софт нищо няма да стане. По втора сонда не коригира нищо. Имаш 2 варианта, истински катализатор, или шано пункт за ГТП.
-
0 точки
-
0 точкиАбе важното е ,че са му казали на човека ,че е в "перфектно" здраве ....Тоя разпределителен вал с това обезцветяване по гърбиците няма изкара много още.
-
0 точкиЩе живее, па дори с плацебо ефекта. Виждали сме и гребане с лъжицата, за да се покажат валовете.
-
0 точкиСамо жена може да ти върне смс на обаждането: Шофирам, немога да говоря!
-
-1 точкиПропускаш, че не аз започнах с обидите и квалификациите. Каквото повикало - такова се обадило.
-
-2 точкиКолегата си има семейство и още 100 неща на главата, и не мисли специално за теб дали ти е дал отчет. Ако имаше някакво развитие щях да напиша. Колата в момента съм я оставил на човек да я гледа и чакам да ми се обади. Така умнико, пояснявам акумулатора показа 11.9 защото 1-2 седмици не я бях карал и палил. Пали от четвърт. Наскоро карах Бургас - София и обратно смятам знаеш колко км са това. Дали нямаше да изгасне VSA-то за тия километри ако беше от акумулатора как мислиш а? Правим се на много знаещи и много помагащи, ама само си чешем езиците. Не писах по-рано точно щото нищо полезно не каза и с нищо не помогна. Пробрах и с друг акумулатор за всеки случай - същия х*й. Компа е ок, няма следи от намокряне. АБС модулът няма нужда от "запознаване" на тоя модел Хонди. Ако все пак колата запише грешка и има нужда от адаптация грешката е 84-01 Sensor logic failure. Нещо друго имаш ли какво да добавиш смотльо? Да пробвам да сменя задната гума, диска и абс датчика може пък да е от това а? Като нямаш какво смислено да кажеш по-добре недей си отваря устата изобщо, камо ли да ми държиш сметка какъв съм бил и защо не съм писал, охлюв!
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00