Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 10.01.2024 in all areas
-
9 точкиДа много резонни въпроси! Аз карам кола от Италия и имах същите проблеми,но в много по-малък %. Стареенето на масло е сериозна наука.Когато си създавах моето масло, инжинерите химици в родната ни фабрика,казаха.."Не може хем да е руса ,хем брюнетка. Примерно,това ,че TBN 0 не значи ,че маслото не маже. По всички класификатори живота е свършил,но то си смазва и двигателя си работи.Накрая си стиснахме ръцете да изкарва 8000 км ,но да е топ като характеристики. Аз съм недоверчив...тестове на моите коли, една партида замина за Ирак и една за Русия. След година иракчаните купиха 10 тона , а руснаците 100. Това преди ембаргото.В Русия не може да изкара 8000 км ,В Ирак изкарва 12000. Каква е разликата? В конденза. Това си е вода. Винаги има конденз,но колко? Оказа се ,че кондеза кара маслото да шлакува много странно. Получава се една ципа ,която е вид пресечено масло,но много не реагира на промишлени разтворители.Отдолу е грес,мека и разтворима. В маслената индустрия се приема като императив ,че маслото се сменя на време. Не се слагат добавки за абсорбиране на влагата ,както в хидравличното масло и спирачната течност.Погледнете внимателно първия клип в темата.Вижда се ясно за какво говоря.Ами ако не се смени навреме? Получават се необратими процеси по отлагане на шлака ,която не се разтваря от новото масло.В него има калциава основа,но тя не действа на ципата.Шлаката се отлага само на места ,където няма налягане и няма поток на масло...там където има разплискване се отлага спокойно. С други думи в маслените канали и вътре във валовете всичко си е наред.Както се вижда и разпределителния вал не е мръднал.Иглените лагери след измиването киснаха в ултразвукова вана и изкараха всички парцали.Двигателя вече е сглобен и си работи перфектно, В момента го газифицирам. Това което е важно да се почистят двата скрити картера и PCV клапана.Липсата на чиста площ в картерите кара отдушнеците да не работят. Да си припомним принципа:Изпарено масло на 160 градуса се опира в площ с температура 80 градуса. Кондензира една част и се връща в двигареля.Другата част посредством PCV клапана влиза в всмукателния колектор.Трета част през капака влиза в дросела.Като няма студена площ/ киреча е топлинен и звукоизолатор/ маслото не кондензира.Съответно отива течно за изгаряне..... Там всичко беше леж. От тук нататък слагам Amsoil XL 0W20 и се молим! С чисто нов ангренаж и малко-по честа смяна на масло ще изкара 200 к км.
-
3 точкиЯзовир „Белмекен“ е най-големият язовир на Балканския полуостров с насипна стена и е част от уникалната каскада „Белмекен – Сестримо – Чаира“ с обем 140 млн.куб. м. ПАВЕЦ "Чаира" и каскадата "Белмекен - Сестримо - Чаира", нямат аналог в цяла днешна Европа, и почти в целия свят! Това съоръжение е несравнимо с днешната ни икономика и инженерно-строителен капацитет. От централата през трикилометрова безнапорна деривация водата достига до дневния изравнител на ВЕЦ Момина клисура, и след централата, преминавайки по 70-километров тунел, достигат до язовир "Пясъчник", чрез които се подпомага напояването на горнотракийското поле. 70 километра тунел през планината, построен през 1974 година на надморска височина от 1900 метра - само от български проектанти, строители и инженери! Огромните турбини от по 130 мегавата са изработени от ДМЗ „Н. Вапцаров“. Само с български инженерен и строителен състав и сила в каскадата са построени 3 язовира, 2 дневни изравнителя, 4 електроцентрали, обвързани помежду си чрез сложна мрежа от напорни тунели и тръбопроводи, каптажи и канали. За едва 8 години време, при тогавашната техника и средства за строителство във високо-планински условия! Няма такава държава в света и до днес с такова постижение. Може само да се гордеем с нашите бащи и деди строители, и проектанти на язовири и каскади.
-
2 точки
-
2 точкиПоне при мен бе така и от 2-те страни. По-скоро гние от конденз. Това е външната ламарина от задния калник до вратата - от вътрешната страна: Мината е с ръждопреобразовател: Арките на задните вежди гният заради тези гумени предпазители: После е обмазано с това: В кухините на купето и вратите (там дето се събират 2 ламарини отвътре), както и в праговете ползвах този спрей: Шлаухът му има накрайник с дюзички в 4-те посоки. Като махнеш пластмасовите прагове и откачиш предните подкалници (там се събира кал и гние), имаш достъп до праговете отпред и през отворите им отдолу, за да напръскаш и там. Външно за арките на калниците и праговете ползвах това: Стискам палци и твоята да няма много скрити поражения, и да минеш само с обработка и консервация.
-
1 точкаКлапан картерни газове PCV OEM 17130-PND-A01 Причина за почистване проблемите пораждани от недобрата работа,а те са хапване на масло особено ако е заклинил. Това е виновника,намира се отзад лявата част на двигателя като се погледне от капачката за масло надолу. Нужните инструменти ключа е номер 17 удължение и тресчотка,клещи за сваляне на скобите от маркуча. Нужните препарати за почистване Ето го виновника свален доста черен и събрал мръсотия,работещ но не свободно.Отдолу на клапана има алуминиева дифтунга внимавайте да не я изгубите. Ето и къде се намира Изтече доста мръсотия от него лепкава и черна ,правилната му работа е потока газове от резбата дебелата част към тънката. Тоест ако се тества с уста ,от резбата пропуска,от тънката час затваря и не пропуска. Това е посоката на газовете Дано съм бил полезен на някого и нагледно изчерпателен. Ето и в кои двигатели го има Model Honda Accord Honda Accord Tourer Honda CR-V Honda Civic Honda Crossroad Honda FR-V Honda Stream Engine D17A2 J35Z2 K20A9 K20Z3 K20Z4 K24Z1 K24Z2 K24Z3 K24Z4 L13A7 L13Z1 N22A1 N22A2 N22B1 N22B2 R16A1 R16A2 R18A R18A1 R20A1 R20A2 R20A3
-
1 точкаМиналия петък направих тест-драйв на трите нови модела на Хонда. За e:Ny1 вече писах. Сега ще направя кратко сравнение между CR-V 6-та генерация и ZR-V. Тук не е точното място и ако администраторите открият раздел за 6-та гнерация, могат да преместят поста там. Започнах тестовете с ZR-V, защото е съвсем нов модел в гамата на Хонда, реално с размерите на CR-V от досегашните генерации и с претенциите да ги замени успешно. Външния дизайн е коренно различен от другите актуални модели, много е обтекаем и колата изглежда по-малка от колкото е! Има по-спортна визия спрямо другите СУВ на Хонда. Доста спортно е и ускорението: 7.8-8.0 сек. до 100км/ч е много добро постижение за това хибридно задвижване. Доста е икономичен, средно 5.3 л/100км за маршрута по който карах и трите коли, комбинирано градско, извънградско и магистрала. За сравнение CR-V-то показа 6.6л/100км при същите условия. Вътрешния дизайн продължава тенденцията започната с последния Сивик, подобен е интериора и на новото CR-V. Има много екстри като кожен салон, ел.регулиране на седалките, двузонов климатроник, Head Up дисплей, безжично зареждане на смартфон, всички системи за безопастнос и т.н. Достойно замества 5-та генерация на CR-V. Единствения пропуск, който забелязах е липсата на сигнализация за кола в мъртвата зона, което е много странно, при положение, че го има и във високите версии на Джаз-а! Като возия също не отстъпва на 5-та генерация на CR-V. Както писах, достоен заместник на 5-та генерация на CR-V, ако се абстрахираме от липсата на 4х4 задвижване. Втория тест беше на 6-тата генерация на CR-V. Колата е „пораснала“ с 10 см /4.706м/ и почти 200кг спрямо 5-та и това се вижда от пръв поглед. Още сядайки на седалката я усетих като „моята“ кола. Много екстри, повече комфорт и много добра возия /има хидравлично окачване/. Е, не ускорява като ZR-V, но и 9.0-9.5 сек до 100км е добре за 1800кг и същата задвижваща система плюс 4х4. За моят стил на каране е перфектна. Единствения недостатък, който забелязах е конзолата между предните седалки. Пластмасата е малко в повече, а на ZR-V са я облекли с кожа и изглежда и се усеща като по-луксозна. И двете коли са добре обезшумени, поне от към двигателния отсек, естествено CR-V е една идея по-добре. Не мога да преценя спрямо 5-та генерация колко са по-добре, но 6-тата определено се усеща като по-луксозна и комфортна кола. И двете коли имат почти едни и същи информационни дисплеи, на CR-V е малко по-голям, 10.2“. Основните дисплеи са електронни, с много възможности за настройване. На високите версии е монтирано Premium Audio Bose. С интерес очаквам да се появи на нашия пазар и plug-in версията на CR-V /вероятно в средата на годината/.
-
1 точкаЗдравейте, от начало мислех че бутона за огледалата, и този за нивото на фаровете фабрично не светят - но някъде из фб групите видях, че всъщност и те са осветени. Уикенда остана малко свободно време да се заиграх и намерих крушките. Ще опиша подробно как се сменят. 1. От страни на таблото се сваля капачето. Има дори гнездо в което да влезе права отверка за по лесно сваляне. 2. Бърка се в отвора и бутоните се натискат напред за да излязат. Имат "контри" които лесно поддават при натиск. 3. След като излязат и двата бутона съответно се разкачат от буксите. 4. На масата започваме съществената работа. 5. Сваля се с копчето за прибиране/подгрев. Това може би е най трудната част. Излезе с много от "мамата". 6. Бърка се в четирите пина с тънка права отвертка да се свали капачето 7. Крушката е запоена за платката. Съответно с поялник се подменя с нова 8. Крушката е малка, 6 милиметрова на 12V. Тук има възможност да се постави и светодиод на 12V и на практика да не се налага следваща подмяна, но внимателно трябва да се изчисли точната мощност, инъче ще свети драстично по - силно от останалите /тези по централната конзола/. Аз лично предпочитам да сложа същата като старата. 9. Всичко се сглобява по обратния начин. При огледалата с подгрев има допълнителна крушка /диод/ като подсветка на самия бутон. Тя няма смисъл да бъде заменена.
-
1 точкаЗдравейте, Нов съм тук и се надявам да не съм объркал подфорума. Ако е така извинете за неудобството! Наскоро се сдобих с ЦРВ трета генерация , но му липсва ръководството , където е написан кода за радиото. Поради разсеяност преди няколко дни забравих фаровете и акумулатора беше сдал багажа и съответно радиото изисква код. Чудя се въобще в днешно време кой краде радио , та да се кодира... Звъннах в Хонда и ме зарадваха че взимат 60 лв за да го дадат. Не са кой знае какви пари , но според мен са много за това. Въпросът ми е : Има ли легален начин да се свали от нета , или сайт където може да се намери по VIN? Поздрав!
-
1 точкаМи отиваш при джамбазина да те излъже...знаеш го! Не те интересуват екстрите,годините ,документите,историята от сервиза.Лъжат навсякъде,дори в Бултрако,дори във фирмения сервиз в Швейцария... Написваш си домашното и проверяваш всичко,двигател,скоростна курия,вибрации,боя,луфтове по врати и капаци.Отвратително е,но няма друг начин.Постоянно ходя на огледи е Русе. Мразят ме. Оглеждам колата кукла...вали дъжд.Лягам в калта...кардана го няма. Питам къде е? Вдига рамене ...аз не съм собственика ,колата на ход дойде от Испания и се врътна и се прибра в караваната. Следващия глупак ще се нашие....
-
1 точкаИмаш ли лед крушки отзад по стопове? Ако да- при мен от това примигваше дисплея. Отдавам го на съпротивлението на обикновената крушка! Махнах лед-а и всичко се оправи! Има вероятност и да има студени спойки по таблото, но там си трябва електричар!
-
1 точкаИмал съм две коли от Италия, като първата (Ескорт 1,4 бензин) беше долу-горе на това дередже като тази, която е възкресил Маркони, само че бяха по спечени гадостите. Видимият ефект беше, че харчеше масло и като поостарее маслото и се натовари мотора, го хвърляше през отдушника и цапаше въздушния филтър (точно както го е обяснил Маркони в пост 21). Не е за вярване, но моторът без да е чистен, изкара на газ доста години и по спомен 70-тина хиляди км., преди ръждата да унищожи автомобила и да отиде в автоморгата (вече го бях дал на баща ми). Моторът до последно си работеше, както в началото - явно е бил много дуракоустойчив . Втората ми италианка беше Меган 1, 1,6 бензин. Оказа се с отлично поддържан мотор, който се кара до ден днешен от жена ми, като преди това съм го карал аз, баща ми и дъщеря ми - общо около 80К. Никога не е харчил масло. За това време са сменени само термостат, едната бобина и ламбда сонда (и ангренажен ремък, разбира се). Колата, макар и на над 20 г. няма и точка ръжда. С две думи и сега нямам сигурна рецепта как се избира кола, така че да разбереш какво има в двигателя и ще бъда благодарен на @Markony, ако подаде някоя сламка .
-
1 точкаЗдравейте, Линк: https://ato24.de/en/ravenol-vmp-sae-5w-30.html Вид и количество: RAVENOL VMP SAE 5W-30 1x5L + 1x1L Стойност на поръчката: ( 72.95 + 16.95 ) * 2.15 = 193.29 лв. Начин на плащане: - Чрез наложен платеж Начин на получаване: - Доставка чрез куриерска фирма Благодаря!
-
1 точкаБе има нещо гнило (тоз път в Япония). Бях и свикнал и като видих баир в който знаех че ще превключи от 2-ра на 1-ва, минавах в ръчен режим и ръгах първа, та тогава не риташе. Следващите ми хонда автоматици (конструктивно същите) не са правели така. Отдавам го на някаква калибровка, която после са променили адекватно.
-
1 точкаАз изкарах един сезон с Michelin Premacy 4+, 225/50/17. За сега съм изключително доволен, но нека да мине още някоя година да видим как ще са като се поизносят и поостареят.
-
1 точка
-
1 точкаКолега, когато свършиш с кърпенето, боята и обработката с парафин, добре е да сложиш и едни подкалници. Пасват много добре и покриват чупката на веждата, чак до челото на калника. https://www.avtosklad.bg/podkalnik-plastichen-zaden-92345/po/honda-civic-hatchback-1999-1-2001-7-119365
-
1 точкаНай точно ще разбереш дали са фалшификат като измериш съпротивлението им. Ако то е в порядъка 4 до 6 kилоом значи са оригинални. Ако е над 10 и повече са менте.
-
1 точка
-
1 точка„Вчера един английски филолог ме попита: „Вярно ли е, че на български можете да употребявате прилагателните като глаголи, че можете да кажете например: „Небето синее“? „Да“, казах, ние можем да кажем: „Небето синее“. Той се усмихна и отвърна тъжно: „А ние с нашия изумително богат език не можем да кажем: „The sky blues“. И това беше повод да му разкажа за преградата, в която вероятно всички преводачи от български са се сблъскали, за онова, което е може би най-голямото богатство и очарование на българския език – глаголните времена. Тези наистина невероятни глаголни времена, които определят не само времето на протичане на действието, но и разстоянието на действащото лице от него – били ли сте там, когато действието е протекло, или не сте били там. Всичките ми европейски преводачи, някои от които с великолепна квалификация, издъхнаха при опита да преведат онзи стар български гробищен надпис: „И да те е имало, пак те е нямало“. Да не говорим за музиката на фразата, за нейната неземна усмихваща се тъга, нито за огромната мъдрост. Просто се вслушайте в това „ло“ – „И да те е имало, пак те е нямало“. На кой език, на френски, на немски, на италиански или на английски можете да преведете това наистина съвършено звучене на мисъл и дума?” Георги Марков
-
1 точкаТо с обявените от БТ цени на CR-V 6 може наистина да е по-добре доставка от америките, но ако ще е от там, имаш и друг модел, на който поне аз съм фен.
-
1 точкаНяма да пускам повече снимки ...надолу е същото. Нека да погледнем положително......в кашончето от личните ми запаси
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точкаЗдравейте... па' сме ние! 🫣 Започваме да поддържаме тампоните на макферсона за CRV 2-ра генерация в наличност. Оказва се, че афтърмаркетите чеп за зеле не става от тях - 2 месеца и тропат на умряло. Комплекта съдържа 2 тампона (ляв и десен) и 2 лагера. Цена: 298 лв.
-
1 точкаЗдравей, на скоро имах същия проблем. Няма проблем с въвеждането на кода многократно. Аз лично го обърках 6 пъти преди да поставя верния. Гасиш радиото от бутона, запускаш го и пак въвеждаш.
-
1 точка
-
1 точкаКопчето за регулиране на фаровете. Тук нещата са елементарни. Прилагам само снимки и крайния резултат. - - -
-
1 точкаНе е така, има позиция на плафончето в която излиза свободно (просто трябва да се нацели) Ако си фен на лед може да си поръчаш тези - https://www.ebay.com/itm/2-Pcs-18-LED-Lamp-Number-License-Plate-Light-for-Honda-Fit-Jazz-Odyssey-Stream/152846900086?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649 Светят много силно виж на снимката
-
1 точкаЗдравейте, реших си проблема. В сайта https://radio-navicode.honda.com/ въведох рама с американски номер, примерно JHLRD78893C049833, zip code - американски, примерно 33614, американски номер, примерно 202-555-0106, въведох моя e-mail, и серийния номер на радиото, който го изписва на екрана след като натиснете 1+6+включване. По този начин го излъгах, че колата е американска и ми даде кода, отговарящ на серийния номер на радиото. Благодаря на всички съпричастни с проблема ми
-
0 точкиКато ти каже джамбазина - "Моторът не се чува как работи" - очаквай гореописаната звукоизолация.
-
0 точки
-
0 точки
-
0 точкиРеклама на фирма за бързи кредити: РАЗДАВАМЕ КРЕДИТИ ПО ВАШИТЕ УСЛОВИЯ! събираме ги по нашите.
-
-1 точки
-
-1 точки
-
-1 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00