Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 20.10.2023 in all areas

  1. 4 точки
    Реших да вдигна малко колата и резуртата изненадващ ,взех пруижини от Маркони. Ефекта невероятен. Пред След пружините това са пружините
  2. 4 точки
    @ceco_accord, прав си, гаранция няма никаква. Гледам да съм педантичен, ходя и на сервиз от време на време, ей така, да види и майстор. Аз съм аматьор все пак но имам мерак. И въпреки всичко, пак се случват такива неща. Колата реално е ходила по 1 път в годината през сервиз и по 1 път за реглаж. Дето се вика...все някой можеше или щеше да види..уж..май.. ама не. Днес купих 2 шарнирчета. Снощи четох и това към момента за мен поне е добър избор : Успях да мина през един сервиз с шенкела "на рамо" и да монтират едното. Исках да е на преса та затова в сервиз ОБАЧЕ пресата представляваше 1 тежък чук в ръцете на набит майстор. Можех и сам да си свърша тази процедура но както и да е Там съм носил и преди години 2 пъти носачи и съм доволен от човека. Като цяло, трябваше да започна с това, че в Хонда обществото, нещо не обичат да си помагат хората и яко извиват ръцете когато човек има нужда. Пуснах обява за полуоска или вътрешно каре и заваляха едни цени от 120лв до 200лв на старо за полуоска което е абсолютно комично. Не заради друго, просто и карето и полувала и те са на 25 години а не на 10 години. Няма да е нещо супер по-специално от това което имам. За пореден път се убеждавам, че "болен на лего се е.е", както е казал народът. Проблемът с карето е, че когато е излязъл полувалът от вътрешното каре ( чашката ), има едни рингове на трипода които влизат в каналите на чашката. Е те са се разлетели някъде по улицата и когато снощи разглобих всичко, видях, че няма нито 1 останало от 3-те които трябва да са там. Трябваше ми просто 1 подобно каре от Сивик за да му взема тези кръгове. Купих лявата полуоска от японски Сивик за крупата сума от 35.00лв с 2-те карета и полувала. На мен ми трябва дясно каре за англичанка но те са почти идентични та мисля, че няма да имам драма с трипода. Надявам се, всичко да е ок като започна да сглобявам колата. Взех и нова грес за карета/лагери : @HondaExplorer, никаква идея нямам дали са ОЕ или са сменяни. Не ги изследвах но по цялото окачване на тази кола, гумените маншони, тампони и тем подобни гумени работи са в доста добро състояние все още или 3-та година от както е в мен. Днес човека който пренабива шарнирите ми каза, че не е задължително да тропат или да има големи луфтове за да се разпадне така. Явно е прав, просто това прави от над 20 години и му вярвам.
  3. 2 точки
    Пиниза с налягането при газта е да бъде такова, че да вкарва пропана и бутана в течна фаза, за да имаме оптимално съотношение обем-тегло. Тъй като налятото количество не се измерва в относително тегло(както е при битовите бутилки, когато се ползва кантар), а мери обем, при наливането на пропан/бутан, при ниско налягане, пропана се вкарва като газ и от там ни пада съотношението пропан-бутан, в полза на бутана. Бутана се втечнява при 1.5 бара, а пропана при 7.5 при 15градус, като налягането нараства с повишаването на температурата. Така че, всичко над 8 бара при температури под 15градуса е ок, за да имаме точно количество и съотношение на пропан и бутан. Има едно неписано правило, газ да се зарежда рано сутрин и от гледна точка на безопасността.
  4. 2 точки
    Шарнирите са слабо място и трябва да се сменят на определено време. Поне за CR-V 1gen., HR-V 1gen. и за англичанките знам и съм виждал, че правят такива бели. Знам и за една злополучна катастрофа със CR-V 1gen. Така, че шега не бива! Моите ми ги смени fenabg преди 2 години. Сложи ми трите петици"555". Мисля да изкарат поне колкото оригиналните. А пък дали ще карам колата още толкова време е друг въпрос. П.П. Нямам каре. Съжалявам.
  5. 2 точки
    Пътят на младия самурай. Битка с външния свят заради хармонията на вътрешния мир. Дадох му съвет да намери фолиа с подходящ цвят, та временно да не го дразни жестоката действителност.
  6. 2 точки
    Нищо чудно с оглед конструкцията на окачването. Явно от Хонда са проспали часовете по физика и не са разбрали, че когато ам-а е закрепен за носача, шенкела трябва да контактува със шарнира отдолу на насоча и да го бута нагоре, а не да го дърпа, иначе се получават подобни ситуации. Важното е, че си се разминал леко, ама много леко!
  7. 2 точки
    Да упдейтна темата. Благодаря на @sashua, защото се оказа прав, проблема беше в бобина.
  8. 1 точка
    И така – нова тема в тоз раздел. Отдавна се каня да го сторя, та днес (по случай годишнината), айде – хаирлия да е. Кръстихме колцата съчетано от имената на модела и на ползвателя и – малко заигравка и полисемантика. 😊 Берлинетата е далеч от реставрация, а и е без хидравлика на волана и климатик. Някак не върви да ги няма човек от този век. Точно преди година (13.09.2022) взех на синковеца Сивик 6 – хеч / префейс / ръчка / 1,4 – 75 коня. Той Сивик 7 не харесва, а баща му пачка за читава 8-ма ген бензин нямаше, та това бе варианта на който си „стиснахме ръцете“. Пиех си сутрешното кафе и зяпах в мобилето за колца на момчето, че скоро щеше да почне курсовете – да го подготвя малко. Видях тази, близко бе, пратих познат монтьор да я види. Каза че бива за парите си, взех синковеца и отидохме. Не ме очарова. Външно доста дреболии (охлузване / цепната задна броня „плитка” градушка + ръжда по задните вежди) но поне бе спретната вътре и без гнилоч отдолу. Пробвахме я (тримата с търговеца) извънградско – на втора си вдига 100 км/ч и не пушеше.Джамбазина смъкна цената на 2 бона и рече че купувам АГУ с малко кола – Боже, колко прав беше. L Вито каза че му харесва модела, но за конкретната не може да изрази мнение, щот не разбира. Реших да я вземем, пък каквото излезе, ще се прави. Минахме оценка, договорът бе готов при нотариуса, взел / дал и имахме „нова” Хонда в семейството. Получих тел-а на собственика и се чухме. Каза че е италианка, карана от майка му предимно извънградско (ежедневно, от село до Враца и обратно), и че е обслужвана последно на 400000 км – нови ремъци, ролки, водна помпа. Харчела около 1 литър масло (Шел 10-40) на 10К, но че клапани не са регулирани – били хидравлични. Реших че няма какво повече да го питам. J Идеята бе да потренира момчето на полигона, а иначе ще служи за градска „евридейка” на фемилито и пътем ще я постегна, докато вземе книжка. Някой ме бе питал дали ще се превръща в проект. Не, колата няма да се тунингова, но ще си е проект по възраждането и. Почнах с профилактика (проверка клапани), па да и свиквам и да откривам нередности, но с дребни седмични суми, нещата някак вървяха и я „вкарах в пътя”. На майтап си пишех хронологично какво влагам, докато не теглих чертата. L Що ли ми трябваше! Колата 2000лв + 90 оценка + 60 нотариус + регистрация в КАТ 20лв (запазих номерата) ГО / ГТП и годишна винетка си имаше. Общо 2170лв / 1997-ма родом, на 406600 км. Нов акумулатор + планка и шпилки за него 125лв Крушки Н4 + нови керамични клеми за тях 47лв Пера за чистачките – „бананки” Митотойо 9лв Нова генерация тръби, задно и средно гърне + резонатор в стил катализатор 334лв Баланс летни гуми + капачки Н и втулки 40лв Полиране фарове 40лв Тест – живи данни на АГУ 30лв Нови ОЕ свещи (от приятел) 20лв Здрава жабка + тапицерия за нея и джобовете на вратите 35лв Ремонт аудио окабеляване под таблото 60лв Тук 740лв Маншони рейка 2х17 + ляв вътрешен накрайник 31,50 59,50лв Тампони долни А рамена към купето 2 предни х 14 + 2 задни х 14,90 57,80лв Втулки горни А носачи 4 х 17 68лв Тампони задни надлъжни носачи 2 х 29 58лв Стенд преден / заден мост 45лв Труд по окачването 240лв Тук 528,30лв ДОТ-4 спирачки и съединител + смяна 65лв Масло МТF 2L + PSF 1L (подарък) от Бранко 56лв Рециклиране стартер 40лв Зимен сет гуми / стоманени джанти / тасове + шкурки и спрейове 195лв Тук 356лв До тук - общо разходи 1624,30лв Направих 1 извънградско 400 км, да видя как се държи на скорост. Емии – немощна е, но добрата новина бе 25 литра газ за прехода, а лошата - около 0.2 л масло. Като я купих, аспуха бе чист (по джамбазски), после почерня, но не пушеше, да я вземат мътните. Свещите черни, но компресия равномерна и в допуска. Гледах в цилиндрите с ендослоп - няма деруги, а хонингът е отчетлив. Реших че ще доливаме. На такваз четвърт вековна кола не си струва да се прави ремонт. Последваха още 2 извънградски хилядарки с общо 1 литър разход. Последното пътуване до Сандански и Попина Лъка над него, обаче ме размисли, а и не обичам нещо да не е в ред. Над града – баир 12 км, на 3-та /2-ра, а по завоите и 1-ва – стръмно. Надолу слизам на „моторна спирачка и обяснявам на момчето защо се ползва. Долу като подадох газ иии… , отзад стана димна завеса. L Пътем се отбихме при Фена в Дупница, изслуша ме и рече „Моторчето е ЧУК. Просто му трябва основен ремонт. Ако решиш, ще те вмъкна в графика си за тая година”. Прибрах се и 2 дена размишлявах. Калкулатора показа че основен ремонт спрямо доливане, ще се избие за 200 000 км. Викам си, „Бе кой ще я кара толкова”, но пък е много удачна за неглеже студентска колца, а ако синковеца не я следи ... Речено – сторено. Началото на декември я закарах на Ванката и му рекох – „Каквото нередно в мотора и периферията видиш пътем – сменяй”. Разкости я, каза че цилиндрите са в допуска (само хонинг), та мотора не е свалял, а само отворен отгоре и отдолу. Щял да изкара още доста хилядарки. 1000 км разработка (половината до 3000 об/мин и само на бензин) с 0.0 л разход. После ново масло Шел 5W-40, с което и сега няма разход – генерацията чиста. Сивикът бе на 410000 и почва втори живот. Сега е на 415000 и си е все така. 😊 Ремонта ДВГ при Фена Гумички клапани - ОЕ 198лв Сегменти - Т.Р 140лв Биелни лагери - NDC 46лв Гарнитура картер - Ajusa 36лв Гарнитура глава – Elring 58лв Семеринг разпред вал – OE 19лв Комплект гарнитури капак – Elring 36лв Гарнитура всмукател – Ajusa 18лв Шлайф + мивка 60лв Ревизия глава 180лв Масло за разработка 50лв Воден радиатор 120лв Термостат ТАМА 32лв Ролка обтяжна климатик 48лв Семеринг избирач на ск. кутия 15лв Антифриз – HEPU 30лв Бензин А 95 20лв За частите ДВГ 841 + допълнителните 265 + труд 654 = тотал ремонт при Фена 1760лв До тук 3384,30лв ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ДВГ Масло след разработката Shell HELIX ultra 5W-40 5L 72 + смяна 97лв Маслен и въздушен MANN филтри ДВГ 26,80лв Щанги за скоростите от ударена кола - на малко км, но без луфтове 30лв Газови опори задната врата от морга, но работещи 20лв Спойлер задна врата от морга – черен 30лв Нови дюзи и филтри на газовата 140лв Изтегляне на едрите кривини по купето с технология за градушка 120лв Гумички за педалите 14лв Сваляне и слагане на гумите от алуминиевите 14-ки + нови вентили и баланс 65лв Фолио за облепване на джантите + плотер 20лв Преден ЛИП 60лв Задна броня 80лв Лява предна седалка от донор заради облегалката и 40лв Ляв сенник и патрон / вътрешно огледало, капачка за масло ДВГ - общо 40лв 5.05.23 Смяна бутилката на газта с Атикер 31л 160 лв + 160лв труд за преправяне + 40лв реглаж и нова карта на газовата 360лв Регистрация на бутилката на ГТП 45лв Пасване и смяна патрон шоф врата + нарязване 2 нови ключа с нов чип в единия 100лв Кърпене задни вежди + кит и филер / напасване брони от приятел. Платени материали 50лв Боядисване с подготовката на 2-та задни панела + 3-тата врата и задната броня 400лв Течен парафин на спрей – за кухините по врати, прагове и други места – 2 бр 26лв K-FLEX шумоизолация – 6мм гумиран слой с лепило и алуминиево фолио 6х1,5м 167,30лв 2 вида вата (по 2 квадрата) към шумоизолацията (22лв) + 1 л. BODY 910 – общо 39лв Десен пластмасов праг и капачки за задните кори в багажника 30лв Проверка и зареждане климатика с фреон 50лв Профилактика на механиката в предните врати и ел. инсталацията на лявата (не работеше говорителят и огледалото) + крушки по осветлението на таблото 65лв Нови задни говорители + монтаж и нови кабели / клеми за 4-те говорителя 100лв Крушки Н4 Osram H4 Night Breaker +200% 60/55W 12V P43T, 2 броя 50лв DRL модул за дългите 16,90лв Различни диодни крушки за плафон / предни габарити / заден ход 18лв Полиране на задните блок стопове 20лв Нови гумени стелки 25лв Тотал общо разходи след покупката (без куриерски) - 5704,30лв. Сигурно има още някоя невписана дреболия, ама здраве да е – кой и задиря, а и си стана „хоби кар“. Кофти е че толко пари отидоха, но не съжалявам че съм ги вложил, а и в рамките на година време не съм ги усетил драматично, с изключение на предколедният ДВГ ремонт. Таа, до тук около 7,7 бона, за кола на ¼ век, но технически вече е ОК и „сток”. Изкарала е 5 петилетки, ще го вози още 5 студентски години. Той си я харесва, а и друга да си вземе, тази щял да си запази. Караме я с момчето – кефи ни „старата школа” и аналоговото усещане. Пътем я шумоизолирах в голяма степен (и има ефект). Правих и други подобрения - някои са споменавани из форума, други не, но като цяло, описаното тук е просто да се има представа колко излиза стягането на колца купена за без пари. Така или иначе стойността и за мен и момчето е над цената и в момента, та „разрошихме гаргата“. 😊 Разумът угнетява чувствата, но чувствата освобождават разума! А силата е в мечтите и те дават крила. Само упоритост в следването им трябва.
  9. 1 точка
    За този тип окачване си е задължително, особено по нашите пътища. Така ориентиран шарнира, амортисьора през цялото време се опитва да го изкубне от ябълката и колкото повече се износва, толкова по-вероятно е да се случи. Аз лично, на такъв тип окачване, бих сменял шарнири на всеки 100к.. Не е голяма философия при металните носачи и лесно се прави със стяга, като носача се сложи на 100гр. във фурната, а шарнира във фризера.
  10. 1 точка
    @Mkilla това за хондажиите не е меродавно. Винаги зависи от конкретния човек, но знам за какво говориш. От вторник издирвам здрави и прилично изглеждащи стопове за Сивика на синчето. М@матасийбало! А за другото знаеш - "Не питай старило, а патило". След твоят, а и други аналогични случай на мнозина ще им "светне лампичката" да проверяват туй/онуй без симптоми. А ти си пекан, шаса опрайш!
  11. 1 точка
    Привет, Включвам се в поръчката с: Линк : https://ato24.de/en/ravenol-vsw-sae-0w-30.html Вид и количество : RAVENOL VSW SAE 0W-30 - 1x5L Стойност на поръчката: (72.95-15%)*2.15 = 133.31 лв. (134 лв) Парите ще бъдат преведени през Револют Получаване : лично
  12. 1 точка
    @ceco_accord, трополене не е имало нито 1 път. Нямаше да правя реглаж преди 1 седмица иначе, глупаво би било да давам по 50лв за реглажи при нещо разбито най-малкото. Въпросът е, че това е можело да се хване според мен. Няма как да не е имало луфт като се напъне с щангата. Както и да е, квото такова. Събирам частите все още, че и с тия карета има драма.
  13. 1 точка
    Ее, разхода няма как да се промени, но зареденото количество е плаващо. При моята малка 30л бутилка на Сивика, стандартно ограничена на 80% (24л) са пълнили 26л. Просто се минават повече кило / метри.
  14. 1 точка
    Късата и дългата полуоска ,са с различни по големина вътрешни карета.
  15. 1 точка
    Здравейте Аз купих моят Erwin от Пловдив от един човек, който покрай бизнеса си (гумаджия е) внася и продава (и не на последно място ползва) предимно Honda Legend- според мен за 2 години вече е продал поне 3 броя KB1 и KB2, и в момента има една налична за продан KB2- фейслифт. Мога да гарантирам че е коректен и при него всичко по колите, които продава е наред и е вярно- основно са внос от Швейцария. На мен ми беше нужно един поглед- и така се сдобих с моят Legend. Късмет Поздрави
  16. 1 точка
    Това е приемливо за комби, където светлините на номера не са като масовите на другите хонди от тези години. Но за останалите, какъвто е и седана, има много сполучливи камери на мястото на едното осветление за номера, за които не се изисква дупчене.
  17. 1 точка
    Здрасти, включвам се в поръчката. Линк: https://ato24.de/en/ravenol-fds-sae-5w-30.html Вид и количество: RAVENOL FDS SAE 5W-30 1х5L Линк: https://ato24.de/en/honda-manual-transmission-fluid-0-946-l.html Вид и количество: Honda Manual Transmission Fluid 2x0.946L Линк: https://ato24.de/en/ravenol-dot-4-lv.html Вид и количество: RAVENOL DOT 4 LV 1х1L Стойност на поръчката: (50.95-15%х2.15)+(2х13.95х2.15)+(12.95-15%х2.15)= 43.31х2.15+27.90х2.15+11.1х2.15= 93.12+60+23.87= 177лв. Начин на плащане: - Парите щебъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: Чрез куриер
  18. 1 точка
    Здравейте поръчвам: Линк: https://ato24.de/en/toyota-gear-oil-mtf-lv-75w-1-l.html Вид и количество: TOYOTA GEAR OIL MTF LV 75W 1 L (2x1л) Стойност на поръчката: (2*13.95)*2.15 = 59.99лв Начин на плащане: парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: куриер гр Велико Търново Офис Еконт Полтава 3 Пламен Падарев 0878804204 Клубни поставки: Не
  19. 1 точка
    Извинявам се. Сам се изтрих, 'щото отговорих на Цецо преди да се събудя, и не вникнах, какво точно казва.
  20. 1 точка
    Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! BGN47.08 40%OFF | GreenYi HD AHD 1920*1080P 170 Degree Fisheye Lens Starlight Night Vision Vehicle Rear View Reverse Camera Car Universal Camera https://a.aliexpress.com/_mrCNa9w Като за тези с фабрична навигация се ползва тази 720 р. Може би тези с андроид ползват с по - голямата резолюция.
  21. 1 точка
    Наистина си се разминал много леко! И това е най-важното в случая. Относно калника, ако намериш комплект, свирни да взема левия.
  22. 1 точка
    Колеги, не си чеша езика. От работа не ми остава време. Утре съм го отделил да видя два екземпляра във Варна. От Лексуса съм се отказал вече.
  23. 1 точка
    „В какво се превръщат мечтите” Един филм отпреди четвърт век – препоръчвам го. Моят „филм” е от преди година, като драматичният обрат бе след ремонта на мотора. Приликата между двата: Светът е такъв, какъвто човек го вижда, или има фантазията да си го представи, както и кураж + непреклонност да си го направи. Ta ciVito e нашият „поглед” по темата Civic 6. Виждал съм много „натокани и облякъни”, но – нас така ни кефи. Благодаря на двамина мои другариари, които имам от времето когато приятелството бе безплатно и все още е безценно! Единият я позакърпи, а с другият я пооблепихме. Благодаря и на дузина сподвижници от форума (колко красноречива нашенска дума), които ме насърчаваха да действам (еди как си) по конкретни въпроси, а някои и с разни жестове и подаръчета. Няма да ги изреждам – те си се знаят и адмирации на всеки от тях! Благодаря и на други хора, които си свършиха работата професионално, сиреч за пари, но и качествено. Естествено имаше и от „обратните” на тях, но каквото можах – после оправих. Благодаря разбира се и на синчето – за вдъхновението, търпението и помощта. Баща му може и да няма „пачка” за да му подари нова и уникална кола, но има мерак и фантазия да превърне „старт от скрапа”, в нещо специално и прилично реновирано. Радвам се че му харесва и ще си я ползва със здраве, Бог да ги пази! А имам още някои планове, за когато си идва.
  24. 1 точка
    Здравей! За жалост нашата система е толкова мудно ама толкова,че човек се отказва да си търси колата. Моя личен пример. Като ми намериха откраднатата кола (уаууууу такъв кеф е нямало) и отидох да видя какво е състоянието на колата и да я позная и всичко добре само,че не можеше да се влезе вътре но както и да е. От почти 3 години се разправям с родната полиция и все едно и също слушам скоро ще ви я върнем да минат проверките.На никой ама на никой не му пука какво се случва с колата и делото просто е забравено така ще си остане. Дори с адвокат пробвах да си я върна отказаха и там едни пари на вятъра.Намерихме случайно познат който знае кои хора правят проверките по колата ( от Технически университет Варна) те просто гледат как работят уредите на крадците и те подобни и като си свършат работата и няма вече прокурора никакво основание да я задържа ,но уви не искат да я дават. Системата е направена в полза на престъпниците не в полза на жертвата. Нямаш ли хора си загубен. Значи намират колата на ход карат я двама души вътре са Номерата ,сложили са други номера и накрая няма нито виновни,нито си вземам колата. Сега пускам пак жалба до съда да ми я върнат да видим какво ще стане. Бих посъветвал колегата да си напише една молба до съда с това да освободят колата и да ти я върнат. Как може да стой колата пред някакво полицията толкова време,би трябвало да я закарат на техен паркинг докато се води следствието. Май добре една вечер я премести с 2-3 мангала без да я палиш в отсрещната улица,след няколко дена не се ли обяснят от полицията дали знаеш нещо за колата,защо е местена направо си я прибирай някъде и прави каквото искаш с нея. Нашето бива бива безхаберие ама пак пък толкова такива елементарни неща да не могат да свършат органите. Всеки гледа да си вземе заплатата и да си тръгне рано от работа и всякакви други истории. Извинявайте но за мене системата не работи и ние като граждани не полагаме достатъчно обществен натиск.
  25. 0 точки
    Колата е проверена миналата година и всичко беше "6" по окачването. Знаех си, че трябва сам да си я проверявам В движение с ниска скорост, долното шарнирче направо се раздели. За инфо - маншона е здрав и "уж" нямаше луфт. Слава Богу няма ПТП или наранявания по някой. Ще сменя долният шарнир и от другата страна като оправя тази. Колата не тропаше, нямаше никакви признаци, че ще стане нещо такова, правих реглаж преди 6 дни. P.S най-много ме е яд за калника.
  26. 0 точки
    Преди месец, София - LUKOIL B015 [НА КАРТАТА] - 8 бара в 22 ч вечерта! На въпроса ми "Защо така?" ми отговориха, че така трябвало да бъде, от мерки за безопасност!
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...