Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 9.10.2021 in all areas

  1. 5 точки
    Вече прескочихме 300 000. Утре тръгваме за Люксембург, а после за Париж. Железни сме.
  2. 5 точки
    Ето обещаните снимки: Мисля, че за едногодишна работа в тежки условия маслото си е свършило отлично работата. Разбира се принос със сигурност има и филтърът За мен лично - добра комбинация. Ами... това е. Всичко е почистено. Клапаните са регулирани. Старото масло е източено. "Новият екип" - Toyota Advanced Fuel Economy Extra 0w-20 + Honda OEM филтър, е поел дежурството. Планира се отново 1 година (живи и здрави). Напролет маслото ще бъде опреснено с остатъка от 5 литровата туба и ще бъде миксирано с 1 литър от това
  3. 4 точки
    @Josko, както те е насочил и @ceco_accord най-важното е да няма дупки в купето. Колата е стара и обърни внимание на ламарините. Всичко останало можеш да го възстановиш но ламарините ако трябва да се правят е доста по-скъпо и не всеки може да ги прави добре. Тези коли са адски здрави и ако я направиш 1 път ( надали някой ще ти я даде направена за без пари ), ще ти служи дълго. Въпроси от сорта за реглаж клапани, сервизни книжки и тем подобни може да искаш за кола до 10 години максимум или за такава каквато търсиш но с 5 цифрена сума. Няма как 20 годишна кола за 2-3к лв да е перфектна. Идеалните са къде къде по-скъпи. Частите са много евтини но оригинални някои неща ги няма вече. Предполагам, че повечето харчат масло но колко все още го уточнявам и при мен. Отива си бавно една ера на коли които имаха за разлика от сегашните много вложен материал, мисъл, здравина и дух. Не си сгрешил с избора но по-скоро ако ти е основна кола трябва да си я направиш. Все още и аз добивам впечатления от нея макар, че и направих за 1 месец 3000км градско.
  4. 3 точки
    Та още малко по темата за Евро категориите ама от друга гледна точка. Изгорели газове/вредни емисии и горивата които ползваме в България. Нагледен пример от преди ден, два. Малко главобол ми се образува покрай това, че изгубих предната табела на колата си. Наложи ми се да отида в КАТ и да вадя нови табели. Не си бях регистрирал газовото още и ми се наложи да правя едни врътки. Наложи ми се да минавам канал няколко пъти. Да поясня в КАТ Варна при минаване на канал се замерват вредните емисии. Ако не покриеш нормите - колата не се пуска в движение докато не се оправи. Първо минаване на канала на газ - резултати: Всичко е повече от перфектно. Следващо минаване след няколко часа е на бензин. Бензина е 95 от някаква си бензиностанция, десетина литра останал зареден преди около месец. Не държа много бензин в резервоара понеже карам на газ. Резултата: ....резултата е повече от плачевен... Няма начин да мина. Пуснаха ме с временен талон до отстраняване на проблема. Отивам на Елкон - замерва и той - същата работа. Според елконаджията проблема е неработещ катализатор. Катализатора ми е сменен с нов преди 5 к. км. Не е оригинален. Сложихме универсален, който уж е за този автомобил. Не знам марка. Викам си - Добре, явно карането на газ е издухало по някакъв начин катализатора, макар че майстора, който го слага каза, че е невъзможно. Даже се уговорихме да отида да ми сложи един под наем да мина канала в КАТ. Да - и такива схеми има и все повече ще има с тия Еконорми. Докато се прибера до вкъщи от елкона, ми светна чека и ми изкара и грешката р0420 - неработещ катализатор. Започнах да мисля от какво ще е - ламбда ли, кво ли. Накрая реших сутринта да заредя бензин и да поизпържа малко колата. Заредих 100 с разни там добавки - 20 л., та да се поразреди стария бензин. Газ по магистралата 160 - 180. Минах 50 км. Върнах се при елконаджията за ново замерваме и... О чудо, всичко е наред. Човека вика - Газ бързо в КАТ да минаваш, че не се знае до кога ще е така. По пътя за КАТ ми изгасна чека. Минах канала и резултата е: Всичко повече от перфектно. Та българските умници искат Еконорми и кво ли не, но ние зареждаме някакви горива, които не покриват Еконормите. Та да си знаете ако се сблъскате с такъв проблем по пунктовете за технически прегледи. Да пробвате с прясно гориво от бензиностанция където се предполага, че сипват що годе годно гориво. Извинявам се, че "малко" дългичко се получи
  5. 2 точки
    Има и 600 сс, които са с киловати за А2 категория. За разходите - масло и филтър - 100 лв., като тук може да варира нагоре и надолу в зависимост от марката на маслото. Сменя се на около 5000 км. Ако караш доста може за сезона да го смениш два, три пъти. Гражданска за година е 120 лв. На 4 вноски - колкото решиш да караш. Аз плащам 3 вноски. Данъка е в зависимост от населеното място. За Варна за 600 сс е към 110 лв. ако помня правилно. Прегледа е за две години - 30 - 40 лв. Гумите среден клас комплект са около 450 лв. Ако караш доста и в зависимост от стила на карани и те могат да се износят за един сезон. Задвижваща верига и зъбни колела около 200 лв. И те са си консуматив и от стила на каране и поддръжката зависи колко често ще се сменят. Комплект дискове за спирачки към 600 - 700 ле. Комплект накладки към 100 лв. Това са цени за среден клас. Другите разходи за поддръжка според зависи Ако имаш късмет няма да има драми. Ако се случи проблемна машина - ще си имаш финансови грижи Глезотийките, ъпгрейдите и оборудването за машината също са си разход и изкачат едно след друго 😂 Оборудването в зависимост от типа мотор може да е доста голяма цифра - ролбари, слюди, стойки с куфари - събира се четирицифрена сума, дори и втора употреба. Ако си се навил да вземаш малък мотор - да си знаеш - ще искаш все по - голям и по - голям. Така, че се замисли какво ще предприемеш. Може да се завъртиш в един кръг от купуване и продаване всеки сезон. Реши и какъв тип мотор искаш, кой ще ти е най удобен и подходящ за нуждите ти. Екипировка - нова каска среден клас 500 лв. Кожено яке втора употреба, читаво около 150 лв., кожен панталон втора ръка около 100 лв. Ботуши нови около 150 лв., ръкавици нови 100 лв. Покрай това има термо бельо ако ти е нужно, дъждобрани и т.н. Общо взето мотора си е скъпичко удоволствие, особено ако искаш всичко да си е в ред Успех в избора и търсенето И умната после
  6. 2 точки
    Така е и няма смисъл да псуваме, а да внимаваме за кого гласуваме!
  7. 2 точки
    Здравейте, Четвърта проба на Ravenol SSV 0w30. За сравнение с историята на предходното Yacco на стр 28 пост №1088. Продължава пълненето с мръсотия, какво мислите? Маслото си държи нивото, откакто съм го нялял. Мисля да се ориентирам към поръчка на масло, реално се получава, че сменям масло 2 пъти годишно на около 4000 км. Да не пропускаме и моточасовете, които са вече 150, само градски мъки. 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Ravenol SSV 0w30; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 233 516 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 20/80; 7) Средна скорост - около 20 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 28.04.2021 - ; 9) Моточасове – около 150; 10) Изразходвано гориво - около 280 л. Euro Diesel + добавка Wynns Supremium Diesel + Bardahl BDC 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – източени само 100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни три къси смени с Yacco Lube DE 0w30 2500 km и Mobil1 ESP 0w30 5000 km, Yacco VX 1500 0w30 4000 km, работещ EGR; премахнат DPF. Не качвам снимка на прозорец, защото не ми стига мястото а и не е по-различна от сканираната. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru. Трета снимка - история.
  8. 1 точка
    Духът израства когато се сблъсква с изпитания. Силен човек с лесно минало няма.
  9. 1 точка
    Бравос на Хари и на Харви! Голям да порасне - CR-V да стане.
  10. 1 точка
    Ремък с една обтяжна ролка под 100 лв. Водна помпа 60/70 лв. 3 литра масло с филтри под 100 лв. Амортисьори предни каяба (японски хубави) 150 лв броя. Гуми 14 , среден клас в магазина около 70 лв. Тампони някви по окачването 15/30 лв броя. Карета 50/60 лв броя. Акумулатор 45 ампера около 100 лв като дадеш твоя Лично за мен подръжката на такава кола, спрямо средните заплати е много приемлива. Такава кола влиза рядко в сервиза и ако си сменил скоро нещо, забравяш да ходиш да го сменяш втори път.
  11. 1 точка
    Познавам само 1 (от миналия век) - не ми се е налагало да го ползвам. В гр. Мартен - дузина км източно от гр. Русе. ЛИВ ООД 088 892 7614 https://maps.app.goo.gl/Z75vn4LhC6FL5Lqt5-5-
  12. 1 точка
    Във връзка с извода ти - защо не пробваш с друг датчик на перката?
  13. 1 точка
    Здравейте, вече и аз си имам едно "Харви" 2017 1.5 i-Vtec ръчни скорости, най-хубавото е, че е още гаранционно и е на 31 000 км. Изминах около 500-600 км. 90% по магистрала и извънградско. Много ме кефи, скорстната кутия е супер, динамиката ми допада разходът по компютър е супер. Не лопа и не тропа нищо (за сега), разбира се има бензин в маслото. И да, в БТ има две смени на маслото - познайте какво - 5W40 😃 ..... На другата заплата ще се обадя да попитам какви са интервалите за обслужване и дали мога да си сменя маслото предварително (с правилното разбира се 0W20) . Както и дали могат да ми добавят навигация, до колкото знам има антена, трябва само приложение. Колата е супер, жената я харесва и най-важното - може да я паркира 🤣🤣🤣 Разбира се първото нещо което направих беше да пробвам колко багаж събира - повече от колко си представях. Нещо което не ми харесва или по-скоро не съм свикнал, е наличието на много системи за безопастност. Постоянно нещо мига, писка, светка, стресирам се постоянно докато карам, но аз кога ли съм карал такава модерна кола.
  14. 1 точка
    Колцата има добър товарен обем, но не прекалявай с килата - не е пикап! Пълен бидон в лична кола си е риск, сцепи ли се - жална ти майка.
  15. 1 точка
    Влиза преподавателят за първа лекция по право. Първото, което прави, е да попита за името на студент на първия ред: – Как се казвате? – Нелсън. – Веднага напуснете залата и никога повече не се връщайте! – заповядал той. Нелсън бил объркан. Преподавателят тръгнал към него и той бързо станал, събрал си нещата и напуснал учебната зала. Всички били уплашени и ядосани, но никой не казал нищо. – Много добре! Да започваме. За какво са законите? – попитал преподавателят. Студентите все още били уплашени, но бавно започнали да отговарят на въпроса. – За да има ред в нашето общество. – Не! – За да може хората, които правят злини, да плащат за действията си. – Не! Не! Някой знае ли отговора на този въпрос? – За да възтържествува справедливостта – отговорило срамежливо едно младо момиче. – Най-накрая! Справедливост! Какво е справедливост?!! Всички студенти вече започвали да се ядосват на отношението на преподавателя. Продължили обаче да отговарят. – Да се защитават правата на хората... – Добре, добре. Пробвайте пак! – Да се прави разлика между добро и зло, да се награждават тези, които постъпват правилно… – Добре... е, отговорете на следния въпрос: правилно ли постъпих, когато изгоних Нелсън от лекцията? Всеки се смълчал, никой не отговорил. – Искам единодушен отговор! – Нe! – всички студенти отговорили в един глас. – Може ли да кажем, че постъпих несправедливо? – Да! Да! –Защо тогава никой не направи нищо по този повод? Защо искаме закони и правила, ако нямаме волята да ги практикуваме? Всеки от вас има задължението да говори, когато стане свидетел на несправедливост. Не правото, а задължението! Всички вие! Всички вие! Никога повече не мълчете! И идете да извикате Нелсън. Между другото, той е вашият преподавател, аз водя друга дисциплина. И знайте, че когато не защитаваме правата си, губим достойнството си, а достойнство не може да се договаря. Дорис Кериър
  16. 1 точка
    Колеги, поръчката е направена! Ще пиша отново, когато пристигне. 🙂
  17. 1 точка
    Специално проверих и мога да потвърдя, че маншоните са здрави. Единият продължава да е сгънат. Пробегът е 18000 км.
  18. 1 точка
    Животът е като джаза - получава се най-добре, когато импровизираш. ДЖОРДЖ ГЕРШУИН
  19. 1 точка
    Дали и аз да се поинтересувам за този клапан. Сигурно и моята има, ама кой знае къде е забит. При реглажа на клапаните бе чистен и дросела и мярнах че входящите колектори не са чисти. Разход на масло (5w 30 Ravenol DXG) 1.2л за 14000 км. По мое наблюдение чезне при каране с високи обороти.
  20. 1 точка
    най-добре намери компонентите от интернет каталозите за части - примерно japancars.ru, въвеждаш си VIN номера и търсиш подходящата схема, разбираш кой е съответния номер на частта и по нея ще разбереш правилното и наименование. После в нета по този номер търсиш или автърмаркет или оргинална, алтернативно по моргите.
  21. 1 точка
    Ако сложиш в 1 кутия диамант, тя ще стане ковчеже. Ако сложиш в нея огризка от ябълка, ще стане кошче. Същото е и с мислите в главата ни!
  22. 1 точка
  23. 1 точка
    Много точно казано. Отговорността е и към останалите участници в движението.
  24. 1 точка
    От гледна точка на родната ситуация по-добре нови китайски от колкото 2-ра употреба маркови, търкаляни 5-6 години и излъскани като за изложба.В закона пише минимум 4 мм, аз ще кажа ,че под 5 мм опасността от аквапланинг е огромна за кола без ESP. Харвито не се кара с голяма скорост, така че търсете по-ниския скоростен индекс ,който дава сцепление на студена гума. ЦРВ-то може да си позволи по-голяма скорост,така ,че там е по-важен товарния индекс. Тежък автомобил,който натоварен с багаж и хора губи задния мост при коловози от тирове ако гумите са с меки бордове. Та пиша това само с мисъл ,че носите отговорност за вашата сигурност и тези ,които превозвате....
  25. 1 точка
    Няма такава гума -и не си мисли,че караш някакъв супер "джип", а повдигната лека кола, с някакво 4х4,което е достатъчно да ти помогне в определени случаи. Така че, за зимата - зимни, а за лятото - летни.
  26. 0 точки
    Скъпи Дядо Коледа, пиша ти върху шкурка, защото зная какво направи миналата година с писмото ми.
  27. 0 точки
    Пастир пасе животните когато изведнъж до него спира голям лъскав пикап . Шофьорът - младеж, облечен в костюм на Армани и обувки Гучи, пита: - Ако Ви кажа колко крави и телета има във Вашето стадо, ще ми дадете ли едно теле? Пастира спокойно отговоря: - Да, защо не?! Юпито вади мини компютъра си Dell, сърфира в Интернет до сайт на NASA - отдел сателити, намира прелитащ над мястото и брои говедата. След няколко минути се обръща към пастира: - Имате общо 186 крави и телета. - Добре, можете да вземете едно от моите телета! - казва пастирът. Даже ще ви го натоваря, за да не се цапате. Юпито посочва животното, което е избрал. - Хей, ако Ви кажа в кой сектор работите, ще ми върнете ли телето? Младежът се замисля за миг и казва : - Да, защо не?! - Вие сте министър от следващото правителство, завършил Харвард! - казва пастирът. - Уау! Точно така, но как познахте? - Нямаше нужда да гадая. Пристигнахте тук, без никой да Ви кани, искате да получите пари за отговор, който вече знаех, на въпрос, който не съм Ви задал. Използвахте оборудване на стойност милиони, за да опитате да ми докажете, че сте по-умен от мен, а реално не знаете нищо за работниците и с какво се прехранват. Вие не знаете нищо за кравите - това което имате пред себе си, е стадо овце! А сега ми върнете кучето!
  28. 0 точки
    А сега и ако кажеш къде е тоя спец за диагностиката....в България...още една купа ще вземеш.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...