Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 17.08.2021 in all areas
-
5 точкиТъй като в другата тема се обсъжда липсата на читави бензинови CR-V на пазара и високата им цена, ще си позволя да драсна няколко реда с обобщение на моите впечатления от автомобила. Колата я карам от 2017 г., вече е на 182 хил. км., 2008 автомат + executive. Концепция: Казват, че Хонда първо проектират даден автомобил съгласно своите виждания, а после оставят на маркетинговите специалисти да се оправят с промотирането и продажбите както намерят за добре. CR-V очевидно няма проблем с второто, защото е един от най-продаваните SUV за времето си. Пробивът става още с изключително успешната втора генерация, а трета стъпва върху нея с малко модернизиране, актуализирана визия и нови двигатели: бензиновият R20 и дизеловите. Най-важното според мен е да се разбере, че това не е и няма за цел да бъде мощен луксозен джип или off-road звяр, а скромен семеен автомобил, с който да возиш децата на училище и да отидеш на почивка. Външен вид: Формата и излъчването на колата, въпреки че са вече поостарели, според мен още се вписват добре в цялостната картина на родния автопарк. Общо взето, автомобилът не бие на очи, но е достатъчно разпознаваем. С 18 цола според мен изглежда по-масивно и по-добре. За някои е дразнещ моментът с постепенното провисване на задницата и разкрачването, но това се лекува лесно (Повдигане на купето CRV III). Практичност: Една от най-силните страни на автомобила. Задните седалки се сгъват и мястото за багаж може да стане огромно - ако не се лъжа 2000 литра обем. На мен лично никога не ми се е налагало да ги сгъвам, а имам и резервна гума в багажника заради газта. Да не говорим, че имам и релси на тавана за куфар. В купето е изключително просторно и приятно. Мястото на задния ред е повече от достатъчно. Жабки, джобове и ниши за дреболии също има бол. Откъм проходимост съм изключително доволен. Колата е достатъчно висока. 4x4 сработва автоматично и доста добре. Не се е налагало да го ползвам за по-дълго време, обаче много държа да го има. Сигурност и стабилност на пътя: Още една силна страна. Освен, че е богато оборудвана с въздушни възглавници, колата разполага със стандартните скоби ISOFIX за столче, както и с доста добра VSA система (Vehicle Stability Assist) за устойчивост при завои и против поднасяне . На пътя стои изключително стабилно за височината си и имаш усещането за сигурност при всякаква скорост и пътни условия. Позицията на шофиране е много удобна - висока и с добра видимост. Спирането е напълно адекватно по всякакви стандарти. Зад волана се чувстваш уверен и най-вече спокоен. За мен това е решаващо при избора на кола. Управляемост: Тук ще повторя горното, а освен това колата е изненадващо маневрена за габаритите си. Воланът е неочаквано директен и отзивчив за такава едра и тежка машина, още повече, че при мен рейката е електрическа. Още един плюс, но това все пак е Хонда. Мощност и икономичност: Специално бензиновият R20 е достатъчно мощен за целите на автомобила - семейни пътувания. Както всеки атмосферен двигател, колкото повече обороти развъртите, толкова повече ще върви. Тягата започва да се усеща на 3800 оборота. Няма никакъв проблем и нищо страшно да се натиска до червената зона - 6500 оборота. Силата на този двигател в комбинация с автоматик е при магистрално шофиране с плавно увеличаване или намаляване на скоростта. Тогава се заключва хидротрансформаторът и е напълно реалистично да поддържате 140 км/ч на @2500 оборота. В други държави по други пътища спокойно би се пътувало и със 160-170 км./ч. Другата сила на автоматика е адаптивността спрямо натоварването, т.е. при по-натоварен автомобил превключва по-динамично, за да запази тягата. Добавям и "вълшебния" бутон D3. Това, че като натовариш колата нямало да върви, са някакви фантазии. Очаквано, на автомобила му липсва аеродинамика. Съответно въпреки всичко не може да бъде толкова икономичен, колкото се е искало на японците. Средният разход на бензин при мен (60/40 извънградско/градско) е малко над 10 на 100. На който това му е проблем, слага газ и забравя. Обслужване, поддръжка и ремонти: Обслужването, предвид класа на автомобила, за мен е сравнително евтино. Някои суми са цитирани в тази тема. Основният разход е за гуми. Най-важна е редовната смяна на масло: двигател, скоростна кутия и диференциал. При R20 е задължителен редовният реглаж на клапани - поне на 40 хил. км. Двигателят R20 е с верига, както казах - атмосферен, изключително надежден и здрав. Не е капризен на масло, т.е. не е задължително да е скъпо, "пълна" синтетика и прочее, стига да отговаря на спецификациите. Според моите наблюдения за този двигател е допустимо да харчи масло във високите обороти, говорим над 4000. Колко точно ще харчи зависи от стила на шофиране. Обаче не е нормално да харчи на спокойни обороти, ако е така - има проблем. Харчът на масло е по-скоро дразнещ, отколкото проблемен факт, тъй като трябва да се следи редовно нивото, особено преди и след дълъг път. Има си датчик за нивото и по принцип светва жълтата лампичка, но аз лично никога не го оставям под средата. Петстепенният автоматик е утвърдена през годините собствена разработка на Хонда и при редовно обслужване и нормална експлоатация е сравнително безпроблемен. Задното предаване е на принципа на двете помпи, т.е не работи постоянно, а само при необходимост и не товари задвижването; освен това не разчита на датчици и електроника, а на хидравлика. Относително здраво е, а проблемите идват от липса на обслужване. Рано или късно при нашия модел се разваля климатроникът. Има различни решения на проблема, вижте темата Хронични заболявания на климатроника. Неочаквани и извънредни ремонти при добре поддържано CR-V не би трябвало да излязат. Окачването е сравнително здраво, но с остаряването след 150 хил. км. почват замените на накрайници, шарнири и други стандартни неща. Като цяло колата е надеждна, а части има на всякакви цени. Чисто козметично лакът на нашите коли според мен е не е достатъчно здрав и дълготраен, лесно се драска и рано почва да дефектира. Колите, купувани нови в БГ, не съм чул и виждал да имат проблем с корозия. Слаби места са подкалниците, които се накъсват, както и гумените уплътнения на лайстните на вратите Комфорт и екстри: CR-V не е ориентирана в премиум сегмента, но е над средно ниво. Возията е ОК: твърда, но не чак неприятна. В града по дупки и релси клати доста. Иначе седалките са сравнително удобни. Най-важното е, че след дълъг път никога не се чувствам изморен. От шумоизолацията има какво още да се желае. При висока скорост бученето идва главно от вятъра, заради лошата аеродинамика, както и от гумите. Лично аз като избирах реших, че единственото допустимо ниво е екзекютив. Така имаш поне минимален лукс. Степенувам по важност за мен: пълен ел. пакет с прибиране на огледалата, подгряване на стъклата и огледалата, панорамен покрив, подгряване на седалките, кожен салон (задължително светъл), ел. шофьорска седалка, мултифункционален волан, сензор за дъжд, cruise control, двузонов климатроник, аудио система със субуфер, парктроник, автоматични светлини, измиване на фарове и т.н. Липсващи екстри са дневни светлини, обдухване на седалките, ел. пътническа седалка, отделна вентилация на задните седалки (май при американките има), регулиране на фаровете и други. Камера, навигация и мултимедия съм монтирал отделно, не го броя за екстра към модела. Качеството на материалите в интериора е по-добро от средното, фронталната конзола е приятна, с интересно съчетани текстури, при мен няма скърцане и паразитни шумове вътре. Като обобщение мога да кажа, че като съотношение качество/цена и плюсове/минуси не виждам алтернатива на този автомобил, за която да си заслужава да го сменя в момента, въпреки годините му. Нищо чудно, че и други колеги не си продават читавите бройки. Така че който е решил, да се мята смело ако намери нещо запазено!
-
1 точкаhttps://carmasters.org/topic/34777-сборник-мануалов-honda-найденных-в-инете/
-
1 точкаЗдравей, За мен: Линк: https://www.ato24.de/en/honda-atf-dw-1.html Вид и количество: Honda ATF DW-1, 1x4L Стойност на поръчката: 54.56*1.9775 = 107.90 лв Начин на плащане: - Парите са преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: - куриер
-
1 точка
-
1 точкаМога вече да се похваля,доволен от новата ми покупка Хонда Джаз 1.3 произведена 2008 г. на 85 хил. км.Само като допълнение към хвалбата прилагам снимки с разхода ми по път към морето, през половината от пътя с включен климатик.
-
1 точкаЗдравей, За мен: Линк: https://www.ato24.de/en/ravenol-sso-sae-0w-30.html Вид и количество: RAVENOL SSO SAE 0W-30 1x5L Стойност на поръчката: 58.95*1.9775 = 116.58 лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени в Револют Начин на получаване: - лично в кв. Малинова Долина Поздрави
-
1 точкаЗдравей, Ето и моята поръчка: Линк: https://www.ato24.de/en/castrol-edge-5w-30-m-5-l.html Вид и количество: CASTROL EDGE 5W-30 M 5 L 1x5L Стойност на поръчката: 49,33*1,9775 = 98 лв. Начин на плащане: - Парите са преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: - Лично в кв. Малинова долина Поздрави, Захари
-
1 точкаКупих датчик оригинален от човек в ОLX. Днес си отделих достатъчно време да го сменя, знаейки че процедурата е тегава. Ръководството казва: 1. Сваляш кората 2. Махаш буксата 3. Развиваш и сваляш датчика 4. Всичко в обратния ред Силата на мечтите зависи от това докъде ти стигат и каква сила имаш в ръцете! Тегаво е, тясно е. Отгоре без да се сваля колектор абсурд да се смени, трябва да е отдолу. Има един сноп кабели в шлаух, един от който е за датчика. Тоя сноп е хванат за скобичка. Най-добре да се развие болтчето, който държи скобата и да се избута встрани, за да може да има повече място за ръката. Работи се само с 1 ръка. Влиза достатъчно светлина и без да е нужен челник, с напипване се получават нещата. С пръст трябва да се натисне отгоре палчето да се извади буксата. Къса вложка №27 влиза като буксата е дълга, но все пак остава някакво място за тресчотката. Слага се вложката и тогава гедорето, че иначе не става. Развива се сравнително лесно, 1/8 - 1/4 оборот при мен и вече можеше да се върти на ръка. Но си е тегаво! После се навива новия датчик на ръка. Със сложна система от чупещ преходник + още 2 удължителя успях да изкарам навън тресчотката, НО НЕ МОЖЕ ДА СЕ ВЪРТИ. Единствено и само с тресчотката стана - директно на вложката, колкото да се развие старата и колкото да се завие новата. Динамометричен ключ? Беше един път и половина по-дълъг от тресчотката и не можеше да се движи изобщо, защото опираше в железата. По-късно ще направя тест драйв да видим дали ще светне при каране. Дано не се наложи, че не ми се прави същото упражнение пак. Снимки няма по обективни причини. Осъзнах, че нямам подходящите щипки (2 вида са - на кората, която пази двигателя splash shield и при калниците), съответно ще си купя повечко. Забравих да добавя - откачете клемите на акумулатора, че тресчотката опря някъде и хвърли искри.
-
1 точкаПреди около месец ги сложих, сега направих снимки. Преслушах всички бушони и релета в коша, но само на едно място открих +12V при контакт. С комплекта, който публикувах по-горе съм. Кабелчетата са къси и даже ми се извадиха от ботушите, та трябваше и да постегна нещата малко, защото трасето, което избрах (обиколно) се оказа дълго и се опъваха. Ръководството мълчи, идея си нямам тази допълнителна бушониера за какво е. VID_20210718_183146.mp4
-
1 точка
-
1 точкаЗдравейте, Първи тест с нов шарланец в жегите - PETRO-CANADA SUPREME SYNTHETIC 5w30: 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – PETRO-CANADA SUPREME SYNTHETIC 5w30 ILSAC GF5, API SN+ RC; 3) Маслен филтър – PURFLUX LS-350 ; 4) Общ пробег на автомобила – 166 822 - км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 33 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 0/100; 7) Средна скорост - N/A; 8) Сезон на експлоатация – от 10.08.2021; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – А 95 около 4 л. Shell; 11) Kтм = (л.4 / 4.3 л.) = 0.93; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след градско каране по жегите около 5 мин след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура (че и отгоре))); 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло – не 15) Други - източени около 350 мл (7 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox).
-
1 точкаЕх, за съжаление не съм имал баш това, което казах в началото ... На едно място намерих информация за американски Хонди, но да видим какво ще ми кажат. Че са ги изкарали на 21 юли... Ъпдейт: Вече имам флашове 07/21/2021, но май са само за Щатите (+Калифорния)
-
1 точкаСлед още 1500 км извънградско и 500 градско проблеми няма. Или отнемането на главите на нитовете, или добавянето на медна смазка по ламаринките, които държат накладките. Може да е специфичен за тези накладки проблем, не знам. Обаче и дискове, и накладки (както показах) съм внесъл от Германия и са висок клас - ATE.
-
1 точкаМоже да ги питаш директно по имейл. Ще ти обяснят. Преди 2-3 години ги питах за същия казус, отговориха ми и доставиха. Иначе може да си вземеш Honda Synthetic Blend 5W-30. То е като Петро-то.
-
1 точкаНе е толкова просто, да. В оригиналния софтуер не казваш "ето ти този файл, метни го в този комп". Физическият файл не е достатъчен. Има база данни, в която имаш списъци с автомобили, идентификатори и съответните ъпдейти, които са валидни за конкретния автомобил и сочат към този файл. Разполагам с база данни от 07.2021, но не се наемам да флашвам на своя глава, може би ако @docev е съгласен да помага дистанционно. Трябва да вържем колата и да видя текущата версия, за да сверя какво е при теб и какво има в базата.
-
1 точкаЗдравейте, за информация - изминах над 30 000 км след ремонта на двигателя. Колата не харчи масло, не съм доливал между смените.
-
1 точкаЗа улука си прав но ламарината както при Владо трябва да я има... Рано или късно улука ще се напълни и ще прелее точно в отвора на парното... Долните копчета ги откопчах но горните се счупиха - изглежда за 20г. на слънце не оцеляха... Решетка не съм слагал с цел да не отварям кората по често - ще се надявам на филтъра в купето...
-
1 точка
-
0 точки- Скъпи, защо не ми предлагаш брак? - Ами, колебая се. Била си с много други мъже. - Да не би да си мислиш че това което мога в леглото се учи задочно?
-
0 точки
-
0 точки
-
0 точкиТочно това пишех , англичанката е на 80+ с газ и съм ги правил 2 пъти , един приятел на неговата мина 300 000 на газ общо 420 000 и и умре главата , дадох му една за 80 лева смени си я сам и пак езда .
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00