Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 17.12.2019 in Мнения

  1. 4 точки
    Народ който гори боклуци на бавен огън в тецове, не може да бъде слаган в Евро норми.
  2. 3 точки
    Мисля, че беше ясно на всички с изключение на колегата Кариера и за това не влезнаха в допълнителни обяснения. Сигурен бях, че беше подведен от мнението на Карпера и от моята пасивност. Както и да е. Сега да влезна в нета и да търся нещо което съм го чел преди месеци когато съм си търсил гуми за да се обяснявам,че си нямам друга работа ... ? Нека запазя добрият тон.
  3. 3 точки
    В момента местния данък за МПС все още е горе долу както го описваш. Колкото по-стара, съответно евтина е колата, толкова по-добър коефициент. Което много помага на факта, че в София на ден се регистрират повече 9 годишни немски лимузини с 3 литрови дизели от колкото чисто нови малолитражки на същата цена. Много лесно е да се каже "богатите да плащат", но реалността е, че човек, който дава 20 000лв за BMW 530D е всичко друго, но не и беден. Въпросният собственик на 530D би плащал по-малък данък от друг, който кара чисто нова Honda Jazz. Очевидно имаш парите да вземеш и едното и другото, какво те кара да купиш нова кола? Законът позволява различни коефициенти за различните области. Би било добър старт ако поне в София данък МПС има най-тежките коефициенти за екология, вместо да се крием зад това, че от беднотия не можем да си позволим да плащаме данъка на немските лимузини.
  4. 2 точки
    Ако „селяндур“ те е жегнало – това е оценка на поведение/манталитет. Различно от селянин. Ако с нещо не си съгласен, може да споделиш вместо просто да се заяждаш.
  5. 2 точки
    Само някои уточнения: - 2.0 TFSI двигателите са с 8 дюзи - 4 директно впръскване + 4 предкамерно (т.нар. инжекцион) - използват теста с поглед към новите plug-in hybrid и hybrid модели на немските производители - long-term engine test е 230 часа.. т.е. никакъв продължителен тест не е.. Общо взето немските автомобилопроизводители опитват да спасят ДВГ под напора на е-колите. Та затова и така изсмуканото заключение, на което нарочно не обърнах внимание, защото фактите са достатъчно показателни и всеки сам може да си прави изводи без да му трябва "услужливата намеса на журналиста". Все пак всеки има глава на раменете си и може сам да реши дали да ползва 0W-20 или напр. 5W-30.
  6. 2 точки
    В януарския брой (01/2020) на Motortechnische Zeitschrift ще бъде публикувано изследване на Universität Rostock за влиянието на био-добавките в бензините - виж прикачения файл. Ще опиша с няколко думи какво са тествали и какво на мен ми направи впечатление: Монтирали са 4бр. Audi 2.0 TFSI двигатели на стендове за изпитване и са ги тествали с три вида гориво - два бензина с био-компоненти (E30 с 30% Ethanol и M15 с 15 % Methanol) и Е0 бензин (без био-конпонент, съгласно DIN EN 228) - подробно описани в TABELLE 1. По време на тестовете е използвано масло с вискозитет 0W-20 и наполовина намален TBN. Най-интересното за мен, обаче е характеристиката на изпареното гориво при различни температури на - виж BILD 2 Siedecharakteristik der Versuchskraftstoffe И ето какво попада в маслото поради Blow-By-Gas и Zylindergasladung при каране на къси разстояния и загряване на двигателя до 35-40°C (десните две шишенца) и сравнение с това, което попада в маслото при каране на по-дълги разстояния и достигане до нормална работна температура от 90-100°C (левите две шишенца): На BILD 4 Verlauf der kinematischen Viskosität des Schmieröls bei 100 °C über die Motorlangzeitversuche може да се види спада на кинематичния вискозитет при 100°C от 0 до 230 работни часа (моточаса) - вижте разреждането на маслото след само 40 моточаса. И на последно място - BILD 5 Verlauf der Basenzahl des Schmieröls über die Motorlangzeitversuche, след 125 моточаса TBN е спаднал на 50% от първоначалната си стойност, което означава че маслото е загубило свойствата си. Поредното изследване, което емпирично доказва какво се случва с 0W маслата при употребата им с бензин с био-компонент (А-95Н Е10), който е стандартен за всички страни членки на ЕС. Einfluss neuer Ottokraftstoffe auf die Alterung von Schmierstoffen.pdf
  7. 2 точки
    Каква демокрация, какъв избор, та ние сме си колония в момента. Тези евро норми са си просто за тормоз, пари и разсейване на вниманието тук, при положение, че се внасят бали с ПВЦ и найлон за горене. А по темата-данъка е справедливо да се определя от стойността на возилото, дори не от мощността, камо ли евро нормата. А някои мнения са направо, като лафа за бесенето- "...а въжета ще ни раздавате ли или да си носим от вкъщи". Скоро настигнах едно трабантче с възрастен мъж, едно такова малко, с обратен камбър на задните гуми, а човека едър, главата му в тавана. Кривна по един черен път и изчезна. Та се замислих, в заника на живота му, дали заслужава споменатия тормоз, защото, така или иначе карането на това трабантче си е една мъка, ама едва ли е мазохист дядката. Това от мен.
  8. 1 точка
    Смени бубината и ще запали . Всички црвета имат и двупинова ,без изключение . Компа няма да хване бубината. В краен случай ако не запали и комутатор е дал фира след бубината. П.П нямаш грешки в компа на мотора , срс свети от батерията , за абс съм писал в една моя тема как се чисти.
  9. 1 точка
    Днес беше хубаво времето ,реших по обед да я сменям помпата .Оказа се голямо приключение ,как може да я заврат на такова място и тази ламарина отпреде направо ми разказа играта ,с триста зора я извадих ,с двеста зора я монтирах новата ,обаче после не щеше да поема маслото и това е -педала все падаше ,накрая пуснах компресора от сервиза на вакум и от долната помпа най-сетне засмука и тръгна маслото ,може би трябваше да напълня новата помпа с масло преди монтажа ,но така се учи човек ,след два часа и 40 минути всичко беше наред ,остана само едно скърцане при натискане на педала-дразнещо ,от къде се появява ,днес малко множко ми дойде чекненето откъм педалите и не можах да го локализирам -за смазване ли има нещо ,има едно розово пликче със смазка към помпата ,ама така и не разбрах за къде да се ползва -може и за скърцането да е ама къде се слага ? А ,да , сложих оригинална помпа NISIN от Фена за да е всичко точно .
  10. 1 точка
    Здравейте, поръчката пристигна. Разпределяме и утре изпращаме.
  11. 1 точка
    Смисъла на данъка е съвсем друг и според мен не би трябвало да се добавя еко-компонента в него. Ако приемем, че в големите градове има по-голям данък, то тогава всички коли ще бъдат регистрирани в малки градове - българина е голям дявол, в това отношение. Иначе най-логично е в горивото - караш голяма стара кола -> тя гори повече -> плащаш повече. Караш нова малолитражка - тя гори малко -> плащаш малко. Караш с екологично гориво - пропан-бутан, метан - плащаш малка допълнителна еко-компонента. Караш много -> замърсяваш много -> плащаш много. Но, както вече написах - ако се покачи цената на горивата, пак ще има много недоволни. Аз това не мога да го разбера - хем не искаме белодробни заболявания, хем не сме съгласни с мерките срещу замърсяванията. Както се повишава цената на тока при добавянето на все повече и повече мощности от възвръщаеми източници, така ще се повишава и цената на другите енергийни източници. https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/images/7/7d/Electricity_prices%2C_Second_semester_of_2015-2017_%28EUR_per_kWh%29.png П.П.: Преди седмица си намерих стари договори за доставка на ток в Германия от 2011г. Та тогава съм плащал 0,20€/kWh. Сега плащам - 0,30€/kWh. Когато си купих Сивик-а през 2017г година имам няколко зареждания при цена 0,989€/л дизел. Сега дизел под 1,209€/л няма. В същото време последното ми зареждане на пропан-бутан през 2017г е било с цена 0,629€/л, а сега е 0,589€/л. И това са цени в един и същи регион, на едни и същи бензиностанции.
  12. 1 точка
    С други думи - по-висок акциз на горивата, от този, който вече има у нас (0.36 евро на литър, минималният за ЕС). В страната в която се гради политическа кариера с евтини бензиностанции, горното дори само като предложение би било политическо самоубийство. Но дори да можеше да мине този закон, това ще афектира абсолютно всички цени, тъй като транспортните услуги зависят от тях. Ако бензина стане над 3.00лв (колкото е в Гърция и Италия, където акциза е 0.70 евро на литър), сигурно ще се кара по-малко, но ще поскъпне и хляба на хората. Буквално. Защо вместо това не направим нещо по-реалистично - като по-високи годишни данъци на най-проблемните места (големите и богати градове). И една добавка - няколко пъти по-висок данък за придобиване на движимо имущество изоставащо по евро категория от текущата, колкото по-назад е еврокатегорията и по-голяма мощността, толкова по-голям е коефициента на данъка. Искаш 15 годишна лимузина - няма проблем, плащаш няколко хиляди данък за нея. В тази схема могат да се изключат (или силно да се облекчат) колите до 100кс, както е и сега, за да може хората с ограничени възможности да могат да си купят малолитражка.
  13. 1 точка
    Така е Цецо.Ти смяташ ли,че има тук колега който да не знае с какви гуми се кара зимата и с какви лятото.Аз съм сигурен във всички,ча знаят и си сменят гумите когато трябва.Едно време имаше простаци но едно време,поколението сега е друго.Всичките момчета са достатъчно интелигентни да знаят какво да правят и ако някой е пропуснал то си има причина.Може парите по кредит да отиват,може детенце да се разболее и болницата да гълта всичко (недай боже),всичко може да се е случило.Не може да съдим никой защото не се знае колега в каква ситуация е попаднал. Но да се хващаме за една запетайка или за нещо което не е дообяснено при условие,че е ясно на всички еле пък на Веселия който разбира от половин дума даже е това ми идва в поече.
  14. 1 точка
    Тонът си е добър. Емоционалните изблици също са човещина - въпрос на вътрешен мироглед, провокиран от външни фактори. Всичко си е нормално, при дискусия с различни гледни точки. Терминът "подходящи гуми" върви ръка за ръка с "неподходяща за пътните условия скорост", а границата между тях всеки може да премести в едната или другата посока. Опитните винаги шофират с "1 на ум", а самонадеяните просто още нямат опит. А голяма част от ЗДП сигурно е писан от бюрократи нямащи книжки - не разчитайте на него да ви опази.
  15. 1 точка
    Тук си много, много далеч от истината колега. Пп давам пример : На селяндура с големия жиб, който е на 20г и пуши като цялото гето, данъка трябва да му е колкото себестойността на колата. Така тя става и непродавайма и заминава на точното място т. е. в моргата
  16. 1 точка
    Благодаря ти за споделения материал . През призмата на TFSI ( и може би повечето подобни съвременни мотори с директно впръскване) нещата изглеждат логични. Бих искал обаче да добавя нещо, което е важно според мен, а именно превод на последната част на изследването - т. 5 ZUSAMMENFASSUNG UND AUSBLICK: 5 SUMMARY AND OUTLOOK Within the scope of the project, new analytical methods for determining the acid input into the lubricating oil were developed and successfully applied. On the basis of extensive short and long-term engine tests, none of the three test fuels (E0, E30 and M15) showed a significant input of short-chain organic acids (formic and acetic acid). In comparison, for all fuels the input of nitric acid into the lubricating oil is a power of ten higher. The engine tests also revealed a significant decrease in the viscosity of the lubricating oil as a result of higher fuel inputs when using bioalcohol blends with high proportions of high-boiling fossil components. The boiling behaviour of these fuels therefore presents a challenge against the background of the increasing use of plug-in hybrid vehicles with higher cold operating ratios, more frequent cold starts and longer engine downtimes, as well as the use of water injection in gasoline engines. Despite the reduction in kinematic viscosity, the long-term engine tests did not reveal any critical signs of wear on engine components when bioalcohol blends were used. The results of the project show that a modern passenger car gasoline engine (Euro 6) with M15 and E30 blends can be operated in a vehicle with conventional combustion engine drive and correspondingly high hot operating ratios without major problems with regard to the ageing of the lubricating oil. The developed test methodology has proved its worth and can be transferred to similar tasks by the publication of the research report. Translated with www.DeepL.com/Translator (free version) Моля за извинение за евентуални неточности в превода. Ще съм благодарен, ако бъдат коригирани!
  17. 1 точка
    Е, айде сега. Като има мъгла, замърсяването виновно Факт е, че имаше мъгла няколко дни, която задържа повече мръсен въздух, ама това на снимката си е просто мъгла, не следствие на замърсяване.
  18. 0 точки
  19. 0 точки
  20. 0 точки
    Поздрави ! Колицата си е супер - ДЖАЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗ ! ...и не се хващай да сменяш задни свещи ! Предният модел е направо песен
  21. 0 точки
    Noise level след шумоизолация на вратите,задната седалка, кората с колоните, задните калници и багажника с 100-130км/ч по магистралата с зимни гуми 17". По натам,ще направя клип и с по-висока скорост.
  22. 0 точки
    Браво!!!! Уникална!!! Да ви е честита бялата карасавица!
  23. 0 точки
    Ето един малък външен "аксесоар" [emoji6]: Sent from my iPhone using Tapatalk
  24. 0 точки
    Пернишки ароматизатор за кола! Луканка на огледалото за задно виждане!
  25. 0 точки
    Аз не съм съгласен с това, че данък (движимо) имущество трябва да е обвързан с еко-категорията на съответното МПС. @Pavel_Pavlov: ако твоето предложение се приложи и към данък недвижимо имущество, то всички несанирани къщи/апартаменти отопляващи се на твърдо гориво трябва да плащат данък сгради така че да не е изгодно да се живее в тях.
  26. 0 точки
    Нека поясня, защото виждам, че си останал с грешно впечатление за мен. Аз наистина мислех, че задните светлини не светят. От какъв зор иначе щях да проверявам бушоните?? И сега след като знаем, че светят през деня ти, като по-стар член на форума ми кажи защо не ги виждам по тъмно :Д (тук се шегувам разбира се) И последно: След като отварям темата в раздел "CR-V 3та ген. (2008 - 2012)", мисля, че е ясно, че колата е CR-V 3та ген. Поздрави!
  27. 0 точки
    Копирам първото изречение (от първият пост) на автора на темата: "Забелязвам, че светлините за заден ход не ми светят." А бре човече!!! Как се изразяваш? Ние как да разберем че под "не ми светят" имаш предвид "не ми осветяват достатъчно", а не "не светят"? Моля те - езикът ни е достатъчно богат и обстоятелствен - използвай предимствата му! Виж колко души са ти погледнали темата и са си чоплили мозъка, как да ти помогнат, а ти, с последния си пост (№9) ни изправи пред стената и ни разстреля! Отделна критика заслужава и крайно непрозорливото ти нехайство, с което си подминал 1 от основните "пожелателни" правила при регистрация - да попълниш в профила си модела на возилото което караш. Така трябваше да гадаем дали си уцелил правилния раздел и питаш за колата, която си качил в пост №3, а снимката на твоята кола ли е и т. н.? Редно е и да те похваля че все пак търсиш решение на проблема си (поне за твоето зрение), но той явно не е технически, а конструктивен или нещо по средата (зацапани рефлекторчета или изгоряла и матирана от времето лицева пластмаса). Ако си от центъра на Пловдив и където паркираш вечер е осветено, не очаквай чудеса. Тези светлини няма да направят ден зад теб, понеже 2 мижави крушки не могат да надделеят общата явно добра осветеност, а и функцията им е просто да сигнализират на околните че ще се движиш назад. Решения има - по-ярки крушки, или допълнително монтирана под бронята светлина - в случай че задните ти блок светлини са чисти отвън и вътре. Да не забравяме и че е дъждовно и ако колата ти не е мита скоро, напразно си разкарвал човечеца дето ти е помагал. Какви драми само стават заради някоя буква! Ако беше кръстил темата си "по-мощни задни светлини", а не както сега - дискусията щеше да тръгне в съвсем друга посока. :) Айде - поживо, поздраво и дано ти "просветне"!
  28. 0 точки
    В служба Миграция: - Име? - Абу Далах Сарафи. - Секс (пол) - Четири пъти в седмицата. - Не,не,не... Мъж или жена? - Мъж,жена,понякога и камила...
  29. 0 точки
    Зимата свалете скороста с около 20км/ч. Не удряйте рязко спирачи и спазвайте дистанция!
  30. 0 точки
    Не се живее вече в София... Вчера, спуках гумите, на един със смолянска регистрация .. да подишам чист въздух...🙄
  31. 0 точки
    Не можеш ли просто да изрежеш отлепената част или ще стои грозно?
  32. 0 точки
    Наскоро ми го затъмниха - след няколко отказа от различни места се намери един майстор който каза че ще го направи. Естествено не може да се сложи от фолиото за стъкло, понеже е пластмаса или плексиглас и предложи вариант с такова което слага на стопове и габарити. То е с лепящ слой от едната страна и няма гланца на истинското фолио - това не проблем понеже на повече от 2 метра не се забелязва разлика. Има обаче 2 недостатъка - единия е, когато гледаш в огледалото за обратно виждане в купето през тази част от задното стъкло всичко е много замазано. И второ - по краищата на фолиото остава въздух (има места където не е залепнало плътно) и отвън стои кофти като се загледаш. Пробвах се няколко пъти да ги обходя и притисна но след час два пак се отлепя.Според мен не е нещо фатално и се свиква.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...