Темата е затова ,къде се дупчи ,а не трябва ли и ли не.Решението е взето на база протеворечиви мнения ,както пише по-горе..
Лично моето мнение съм го написал във темата FAQ .Сега като човека си е решил да го слага е получил отговорите.
По запознатите-демек ,колеги знаят ,че се монтира само да вървят едни пари за консумативи и поддръжка,както и първоначална инвестиция.Щом вие се мислите за по-умни и богати ,никой не може да ви спре.
Фактите са следните:Файда никаква,не е доказано ,че вреди,освен че разгражда гарнитурите ,спира да работи след 2-та седмица ,съответно няма как да провериш дали е полезно и прочее.
Другите факти,вече доказани: 80% от колите идват със съсипани валове и клапани,заради неправилно масло и пробег на смяна.останалите 20 % ще се скапят до година заради информация от нета ,че двигател с верига е вечен и не трябва да отваря.Това за коли ,които не са помирисвали газ.
Това е истината.Моята реплика ,макар и шеговита е на база физическата форма на пълнителния колектор и хидродинамиката на една капка масло.Капката се блъска в пеперудата на колектора и след това се стича бавно в долната част ,като разгражда гумените уплътнения.
Твърдението ,че някога двигателя засмуква масло е пълна илюзия.Колектора събира до 500 мл масло ,след което се излива буквално за 2 минути ,когато влезеш във в-тек режим.Нямам какво повече да добавя по темата.
Да, и аз монтирам омаслители на нови автомобили ,както спомена и колегата по-горе по изискване на гаранционния сервиз,но от друг клас,които впръскват масло под налягане директно върху клапана,е системата струва 1000 лв и си е пълен многоточков инжекцион не на засмукване ,а на шприцване на аерирано масло.