Jump to content

dandilov

Фен
  • Мнения

    2675
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    139

Всичко публикувано от dandilov

  1. Ето и ЕРС-то: https://honda-europe.epc-data.com/
  2. @stosto Никъде в сайте на EBC не пише за Yellowstuff, че им трябва предварително загряване!!! Пише изрично, че имат отлични спирачни х-ки на студено! Цитирам: " Excellent cold bite and high temperature fade resistance". Също така може да се погледнат и диаграмите на показателите, на Yellowstuff и Greenstuff за сравнение. Вижда се, че Yellowstuff имат по-добри х-ки на студено от Greenstuff. А и като цяло много по-добри х-ки! Стават и за рейсинг, но се износват по-бързо при такива условия. Greenstuff са малко по-добри от обикновените ЕВС, но малко. Изцяло рейсингови, които искат предварително загряване са Bluestuff, Orangestuff, RP-1 и RP-X. ... Ама трябва да се чете... Справка: https://ebcbrakes.com/product/yellowstuff-street-and-track-pads/ https://ebcbrakes.com/product/greenstuff-brake-pads/ https://ebcbrakes.com/product/ebc-disc-pads-for-racing/ https://ebcbrakes.com/product/orange-stuff/ https://ebcbrakes.com/product/rp-1-racing-brake-pads/ https://ebcbrakes.com/product/rp-x-racing-brake-pads/
  3. @Rakeem Не е баш така... При бедна смес, възпламеняването не е по-силно, а по-рано. От там и риска за детонационно горене и всичките последици от това. При богата смес не изгаря цялото количество в цилиндъра, а част от сместта продължава да гори в такт "изпускане". Тоест гори при отворени изпускателни клапани и в изпускателните колектори. От там и прегаряне на изпускателните клапани. Като цяло газта гори по-дълго време от бензина и от там са основните проблеми при работа на газ. Горенето продължава в такт "изпускане". Коментирано е вече в друга тема.
  4. Чатка като за реглаж. Дано да е само това!
  5. Клапаните трябва да се регулират на всеки 40 000км. Хубаво е да го съчетаеш с почисване на EGR пътищата. Като се започне от изпускателните колектори, а също се почисти и EGR клапанът. Може да се наложи дори смяна на EGR клапана, ако той чатка така осезаемо. Друго, което може да издава звук е веригата, или водачите й. Но за 100 хил. км е почти невероятно да е от нея.
  6. А чукането къде се чува най-силно? От горе при главата или по-надолу някъде в двигателя? И глухо ли е, или остро чаткане?
  7. Клапани регулирал ли си? И на колко хил. км.? И EGR чистил ли си?
  8. Смяна задни накладки и семеринг делко. Всичко е 6+, както винаги!
  9. Бендиксът е втулката, върху вала на ротора, със зъбното колело, което върти маховика. Не е от него! Четките не ръждясват, а се износват! 1. За цялостна профилактика на стартера е. Нов соленоид, понеже са нагорели силовите контакти, нови четки, нови втулки и цялостно почистване и смазване. Ориентировъчна цена: 120 - 150 лв. с труда. Ако се направи както трябва - става като нов и ще надживее колата. 2. Нов стартер е 220 - 250 лв., китайски. 3. Втора ръка, работещ - има голяма вероятност да се върнеш на т.1!
  10. И 0W може, и 5W може, само трябва да се изберат правилните спецификации и х-ки.
  11. Аз говорех за 4-та генерация, нали AzSum кара CR-V 2015. https://www.ravenol.de/en/oil-guide/?no_cache=1&tx_ravenoloilguide_ravenoloilguide[language]=ENG&tx_ravenoloilguide_ravenoloilguide[type]=5ad65443ff49045788259687c4036499&tx_ravenoloilguide_ravenoloilguide[type_title]=CR-V 2.0i-VTEC 4WD (2015-2018)&tx_ravenoloilguide_ravenoloilguide[action]=getTypeID2Recommendation&tx_ravenoloilguide_ravenoloilguide[controller]=OilGuide&cHash=6369851ab415135ab7a61984854a9975 Дават и SSL 0W40.
  12. Има го и 0W40, но не си го забелязал. А за снимката, това са доста елементарни графично-визуални обяснения, които дават само бегла представа при сравняването на спецификациите. Спецификациите, а не маслата! Тези сравнения не стават за нищо!
  13. Сега масово са луднали по "Fuel economy"... В следващ момент очаквам да препоръчат за R20-ската и 0W16. Не, че не може да се кара с 0W20. Може разбира се! Но! Не случайно излязоха новите спецификации API SP и ILSAC GF-6A (ILSAC GF-6B за дизели), които рекламират най-високо поведение и защита, както на двигателя, така и (изрично упоменато) на ангренажната верига. Сравнете им характеристиките с предишните API SN и ILSAC GF-5, и ще видите, че новите са в пососка "нагоре" във вискозитетните х-ки и HTHS! Например Petro-то беше API SN, ILSAC GF-5, Dexos1, с вискозитет при 100°C около 10,5 и HTHS ≥ 3.1 После стана API SN Plus (RC), ILSAC GF-5, Dexos1, Gen2, с вискозитет при 100°C около 11,3 и HTHS ≥ 3.3 като прелюдия към API SP и ILSAC GF-6A. С такива х-ки остана и сега като API SP, ILSAC GF-6A. Това какво ви навежда на мисъл...? Обърнете внимание на цялата гама, която предлага, например Ravenol за R20-ската (https://www.ravenol.de/en/oil-guide.html) и се целете в златната среда!
  14. 0w имат по-добра база?! Няма такова нещо!!! Всичко зависи от конкретния производител, спецификации, и какво е набухал вътре! Не може и не бива да се конкретизира така "на кило"! Подвеждате хората!
  15. Щом до момента "не мърда", значи не би трябвало да мръдне и с 5W30!
  16. Само, че от ...co.uk ще приключат от следващата година заради мито...
  17. От България бих купувал Yacco от fenabg ( https://forums.hondabg.com/topic/108349-фенабг-ауто-масла-yacco-с-безплатна-доставка-и-7-до-15-отстъпка-части-консумативи-нови-условия-за-поръчка/?do=findComment&comment=1057582120 ), Shell от "Орбико", Champion ( Wolf ) от "Тех-ко". Иначе бих си поръчвал директно от Германия, с доставка чрез Gabco, или друга алтернативна фирма за доставки.
  18. Ето и моят Shell на 6 дни. Къдраво, та къдраво...
  19. VIN декодери има много. Едни дават верни данни, други - не! Зависи на какъв ще попаднеш, а от там и каква информция ще получиш. Най- достоверно е да погледнеш в коша и отдолу, и сам ще видиш има ли няма ли!
  20. От 2005 до 2012 има и със, има и без! Трябва да си провериш твоята каква е.
  21. По книжка, Хонда са указали Honda Synthetic Engine Oil TYPE 2.0 0w-20 и алтернатива: 0W30 и 5W30 по ACEA C2.
  22. Странно... Бях гледал msds преди да го купя и уж беше с GTL. Това ме накара да го пробвам. Но не пазя pdf-а за съжаление. Както и да е... Иначе ето току що сканирана отново капката на ATO24 Engine Oil SYNTH 5W-40, която бях взел преди няколко месеца. Маслото си е хидрокрек. Сканирана е с новия скенер. Вижда се разликата в изображението, в сравнение със стария скенер ( https://forums.hondabg.com/topic/107096-капкови-проби-на-двигателни-масла/?do=findComment&comment=1057576085 ) Но не се е накъдрила и до днес!!!
  23. 1) Автомобил – Honda Civic Fastback MB2 ("англичанка") D14Z4, 1999 г.; 2) Масло – Shell Helix Ultra 5W30; 3) Маслен филтър – Nitto 4HM-113 (Made in Japan); 4) Предполагаем общ пробег на автомобила - около 316 000 км, а може и повече (по километраж: 217373 км.); 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - от 1315 км.; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 40 / 60 . 7) Сезон на експлоатация – 16.05.2020 - 26.07.2020; 9) Моточасове – 31 по моточасовник; 10) Изразходвано гориво - около 101 л. А95Н; 11) Kтм = (101 / 3.4) = 29.71 ; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.4 л.; 14) Доливане на масло - няма; 15) Други – работеща картерна вентилация; 16) Капката е скaнирана с "EPSON Perfection V19" на 600 dpi.; 17) Режим на експлоатация - градско + извънградски пътища + магистрали. 18) Предишно масло -Yacco Lube F 0W-30. Смених скенера и веднага се вижда разликата в изображенията! Е, опредлено има и разлика в действителния цвят на капките, след 1300 км., но... Двигателят работи перфектно! Доволен съм! Прави ми впечатление, че след 2 - 3 дни престой, периферията на капката се накъдря силно! Такова накъдряне имам и при предишното Yacco Lube F 0W-30. На капковите проби, на emod, със Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w-30, също забелязах накъдряне на периферията... Всички тези масла са на GTL-база. Почвам да си мисля, че GTL-базата прави такъв "ефект". Само да не се окаже, че е дефект...!
  24. @Ivan_Ch Перфектни са ти свещите! Какво не ти харесва?
×
×
  • Създай нов...