Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10.03.2024 in all areas

  1. 2 точки
    Това е външен шум - огледай какво е пипано.
  2. 2 точки
    Тази помпа не е оригинално монтираната в Япония, а еднаква с новата. Старата е на колата от 08.02.2012 - 157861 км. Цифрите в отливките са година и седмица на производство. И 2-те хондови, ама щатски. И Фена питах - каза че е сменял на Ледженди и все са били изрядни. Аа и каза да не "тъня въжето", а да слагам новата, понеже можех да я върна. Антифриз през 44-те месеца откак колата е при мен не съм губил, ноо факта си е факт - има нещо зацапано. Капаците и надолу до под семеринга на коляновия вал са сухи. Таа - "имал - дал - сменил" стана моята и вече е "късно либе за китка". Старата ще отлежава, щот новата не знам кой и как я е правил, в модерната пазарно консуматорска икономика.
  3. 2 точки
    Преди доста години, още с Прелюд, трябваше да му се направи обслужване от - до на двигател. Бях го купил от 1 дърт италианец с още ОЕ ремъците на него. В България, естествено майсторите са следвали в Япония инжинерни специалности, та за да дадат гаранция на ангренажа, смениха и ОЕ водната помпа, която при Прелюда играе ролята на ролка за ангренажа. В service manual е описано ясно и точно - проверка за течове и луфтове и ако няма, нова г-ра и се връща на място. Българските титани на мисълта не го отчетоха това, видиш ли, гаранция как да се даде с тази стара помпа, нищо, че ще изкара повече от новата която ще сложат?! Е да, ама не, сложиха нова, италианска. На 2-рата седмица след смяната на ангренажа, новата водна помпа изви като карпатски вълк. Колата обратно в сервиза и нали, гаранцията...та си я смениха с друга. Докато беше в мен колата не е имало проблеми но тогава още не можех сам да си сменя ангренажа. Е, сега мога и ако съм в същата ситуация, бих си оставил старата ОЕ помпа с най-голям кеф, ако е наред. Тези помпи са много здрави, ако нямат проблем, няма никаква логика да се сменя с нова, защото ясно и точно е написано - проверка и ако е наред, обратно на място
  4. 1 точка
    Принципно звук от клип с телефон не се тълкува - различно чувствителни са и кривят. По важното е какво се чува в купето при всичко затворено. Ако е от вътрешността на мотора, звукът се предава по купето. А външно е прекалено силен и остър за да е клапан, или бутален болт. Останалото са неща дето биха "излезли през картера или капака, да видят кой кара".
  5. 1 точка
    Направо си съска на омазан ремък и ролка а нищо чудно и някоя от шайбите да е тръгнала.
  6. 1 точка
    Аз чувам и някакво съскане, като изпускане на въздух от някъде... Но не мисля, че е външен шум...
  7. 1 точка
  8. 1 точка
  9. 1 точка
    Ей тоз японец е изобретателят на VTEC-a
  10. 1 точка
    @ceco_accord, аз лично не мога да кажа кое как се тълкува тук, какви съдебни дела и тн.. но е факт, че смяната на водната помпа според това което пише в service manual e, че не е задължителна - инспектирай и ако е нужно да се смени. Ако не е нужно и тя е в кондиция - продължаваш с нея. До ден днешен като идеш в сервиза и си връзват гащите като ти слагат части които са на 1/3 от интервала за смяна на ОЕ-то. Набиват ти Gates/Conti ремък с ролки INA или SKF, водна помпа обикновенно каквато имат - Saleri, Hepu, Мепу и тем подобни. Не, че нещо но те се хвърлят наистина, защото от нови не се знае дали ще изкарат и 1/3 от пробега на ОЕ-то. Казват гаранция 50 000км, смяна най-късно на 60 000км. Като попиташ, защо, отговори не дават а то е ясно, просто частите са такива. И всичко това е ако купиш частите от майстора. Занесеш ли си ти частите, гаранция - Франция. Оригиналната помпа кара по 350 000км и нагоре т.е 2 смени на оригинален ангренаж на който пък му дават 100 000 мили или 170 000 км, пак по предписание или 7 години ( което настъпи първо ). Всичко това е за Prelude но вярвам, че се отнася за много от моделите на Хонда. При Type R-a не съм я пипал, свалих я, беше ок и 7-ма година си карам с нея, оригиналната е. На 200 000км е вече и мисля да си карам с нея още. Съвсем различен е въпроса как майстора познава дали съответната част е ОЕ или не е, и на колко хиляди км е тя. Това обикновенно е и причината да се случва смяната на части които не е нужно но превантивно се разкарват.
  11. 1 точка
    Не знам от какво са, но си го поддържам, а и помпата си е консуматив - през няколко смени на ангренажен ремък. Иначе е факт - милионник е, и смятам да си го ползвам още дълго време. Колата е - нема вече такива. Още няколко консуматива в еднакво състояние. Горе са старите и прашни чаркове - под тях - новите.
  12. 1 точка
    Старата после, не знам дали е ок да се ползва, след като е работила. Ако се монтира веднага е ок но ако седи няколко месеца а да не говорим години, според мен по-добре в кофата.
  13. 1 точка
    Едно е само важно в този ден...... Малкият стана Герой. Нито двойната на кравите, нито че може до края на сезона да ги направят 24 двойни, нито че Кермит пак ще стане шампион, нищо друго не е на първо място. Нормално плахо тръгна. Имаше непостоянство, но накрая се стабилизира. Това което най ми хареса е че имаше различно водене, позициониране и траектории.
  14. 1 точка
    За мен водната помпа е била за смяна. От този дренажен отвор какво е капало? Може и да е в начален стадий но тъкмо е уцелен момента.
  15. 1 точка
    И сега да знаеш как се прави, връща се всичко на нула, сваляш диска, нагласяш механизмът вътре така че накладките да опират, докато има съпротивление, между тях и диска. Двете страни ги правиш с еднакво такова. Затваряш и тогава си нагласяш/регулираш крачната/ръчната според това как я чувстваш. И дори да задържа и едната страна, примерно да е по-натегната от другата, след по-малко от 1км ще си изтърка накладката и ще си легне както трябва да бъде.
  16. 1 точка
    Трябва да има. В някои модели има капачка, която се сваля и под нея има винт, който се завърта с инструмент като малка манивела, който е в окомплектовката на багажника. В други (като този) въпросната врътка има пластмасова шапка, която се върти с плоска отвертка или куката на крика. Най-лошият вариант е да трябва да се откача тавана, за да се достъпи винта. Но винаги трябва да има.
  17. 1 точка
    Здрасти, Да става аз съм си ги направил, само ти трябват малко познания по ел. за да може да се свърже някои кабели след като използваш адаптера, които ще получиш с китайската навигация. А за задната камера: Тя е на 7V - всеми си DC/DC конвертор за да я захранеш през него - нагласяш го на 7V , аз използвах този: https://vikiwat.com/modul-dc-dc-konvertor-ponizhavasht-123-35vdc-3a-3-bg.html Приложени ти изпращам повече инфо за сигналине на ориг. навигация. Лично си бях писал с друг колега следното: на линка съм качил снимки от връзките, които съм правил - кабели също така, схемите на колата и по кои схеми съм работил, също и схемата на връзките на навигацията, която имам https://drive.google.com/drive/folders/11basvFYLYW88Nqn4oKcGFZscJlqVkYg0?usp=sharing основните неща ги има с преходен кабел, който идва с навигацията ->трябва да вържеш: 1. камерата с DC/DC преобразувател https://vikiwat.com/modul-dc-dc-konvertor-ponizhavasht-123-35vdc-3a-3-bg.html от сигнала за задна 2. бутоните на волана 3. захр. за субуфера ---- друго не се сещам аз работих по тази схема: виж G-drive линка - в розово е кабела, който ще дойде с навигацията и вържеш към ориг. инсталация/ букса - в оранжево съм белязал какви допълнителни сигнали съм взимал от другите букси
  18. 1 точка
    При покупката на автомобил (хонда джаз) трябва да се гледат няколко неща - От къде е внесен, има ли някаква сервизна история, състояние като цяло, окомплектован ли е или има липси, фрапиращи разлики в цвета, криви фуги и линии, Неправилно износени гуми, течове по мотора и гнило. Рапидки, силикон или други цигании. После не е зле да се чуе как работи на студено и като затопли. Задължителна проба на скоростите до колкото е възможно. В никакъв случай колата да не е с газова уредба поставяна в чужбина! По възможност да са налични двата оригинални ключа и фабричните стелки. Знаете, че преди фейса радиото дефектира много често. Фаровете матират и волана се износва по-бързо. При подаване на контакт, трябва да светнат почти всички лампи на таблото. След запалване би трябвало да изгаснат :-) Това е Хонда и ако е в кондиция е редно нищо да не свети, освен индикатора показващ че е още студена. Знаете, че тези коли имат апетит към ръжда, проблеми с ЕГР клапана, около 250-300 х . км. започва да се чува веригата, при ръчните скорости си шумят лагерчетата на първичният вал, понякога се вадят механизмите на чистачките от моторчето, загнива обшивката на задното гърне, прекъсва поради не смяна на свещи, бубини или бензинов филтър. Също така, но не винаги има проблеми със стъкло повдигача на шоф. стъкло. В багажника се пълни с вода и рядкост да е суха и да не тече. Люпят се основите на огледалата и често халогенните фарове са спукани, защото стъклото е много тънко. Колата е мека в пътя и по завоите се накланя. За кубатурата си е мъртво родена. Демек, подаваш газ когато ти трябва и нищо не се случва. Труп :-) Иначе е икономична, маневрена, има най-голям обем и място за багаж в своя клас и като цяло е евтина за обслужване и поддръжка. Моят съвет е по възможност да НЕ си купувате регистрирана и карана кола в България!!! Всички знаем какви са ни пътищата, горивата, маслата, частите и културата на превантивното влизане в сервиза. Почти винаги се чака нещо да извие на умряло и тогава се сещаме да я закараме на чичо доктор. Те и докторите са едни, ама има и изключения :-) Та като цяло, хонда джаз е бюджетен автомобил за не претенциозни хора. Ако искате да върви и да стъпва хубаво на пътя - Сивик! При оглед, си водете майстор дето да отбира от хонда. Не се хващайте за дребни козметични забележки, че те се оправят и не са на-важното. В крайна сметка ще карате колата, а не боята. Кола се купува когато имате парите в джоба и знаете какво точно искате. Простирайте се финансово според чергата си! Винаги гледайте да имате пари на страна, защото със сигурност ще са ви необходими след закупуването на автомобил втора ръка. Дръжте се сериозно и се пазарете само ако искате да купувате. Питайте за всичко, но не ставайте досадни. Не ръчкайте и не цапайте интериора. За мен обидно и несериозно e пазаренето по телефона! (По Еконт ли ще ви я изпратят?) Изказвания от сорта - Абе, харесах си една кола на обява ама ще я гледам след .................. седмици или месец. (Ако е читава и на добра цена няма теб да чака!) Или - Бе, неам ги тея пари ма що да не ходя на огледи? (Губене на време и празни приказки до зори!) А любимото ми е -Ти ми я запази за след месец, че тогава ще ми отпуснат кредита :-) (Ми защо не дойде след месац, като си турил кеша в джоба?) Като се обадите на обява и след като поздравите, чуйте от другата страна как ще ви отговорят. Ако е ръмжене-мучене и на елементарни въпроси отговарят със сумтене, ясно е каква ще е колата и сделката. Но, ако човека си е нормален и разговора потръгне, задължително се опитайте да разберете колкото се може повече за конкретният автомобил. Запомнете какво е казал, за да може да го сверите на живо по време на огледа. Всичко останало си е чиста проба късмет! П.С. Успех :-)
  19. 0 точки
    Здравейте! След смяна на масло и уж високо ниво на маслото колата започна да работи по този начин. На мен ми звучи като чукане на клапани. Ако някой може да диагностицира по слух, моля да помогне. Благодаря! VID-20240310-WA0000.mp4
  20. 0 точки
    Колеги честно казано не си купувайте кола от Америка. А най-големите мошеници май са https://usacars.bg Мамят те ,че имат хора в Америка и ще видят колата която искаш да купиш.Купуваш на сляпо и ядеш ....Лъжат за всичко -от цената за доставката до обмитяването.Когато дойде колата плачеш.Защото си прецакан.И тогава започват да те цакат и с резервните части.А за ремонта направо е страшно.Най-добрият там е Иван Бакалов ама не журналиста,а онзи от Пловдив-той знае кой е.Честито!!!Ще му се връща.Нерви ,пари,здраве,семейство,безсъние....и каквото се сети...
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...