Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 8.02.2025 in all areas

  1. 3 точки
    На Олимпийските игри през 1936 г. японските състезатели по овчарски скок Суео Ое и Шухей Нишида показват еднакъв резултат - втори след лидера. За да се определи кой от тях заслужава сребърен и кой бронзов медал, спортистите трябва да се състезават помежду си, но те отказват да го направят. Тогава съдиите решават да дадат среброто на Нишида на основание, че е постигнал височината с по-малко опити, докато Ое получава бронзовия медал. След като се връщат в Япония, спортистите дават медалите си на златар, за да ги разреже наполовина и след това да комбинира сребърните половини с бронзовите половини. Така се появили сребърно-бронзовите „медали за приятелство“ на Нишида-Ое, които до днес се явяват символ за благородство и уважение към съперника. Разбиране, уважение и подкрепа, най - добрата формула за израстване на едно общество !
  2. 2 точки
    Извинявай, жена ли си? Толкова рев рядко се среща. Във всеки пост пишеш, че ще я разкатаваш тая кола. Махай я и да се приключва.
  3. 2 точки
    @Mat1 Проблема е че се взел колата вече добре и тотално оцапана,това е и повода предния собственик да я продаде явно с този разход масло. Сам виждаш с чистенето на ЕГР какво е довело карането с 10на 40. 10w40 при сутрешния студен старт,нямаш нужното смазване на всички части на двигателя ,сам можеш да си отговориш какво става при триене на метал в метал. Кажи на момчето да дава препоръки за нещо друго но не и за масло,Тотал 10w40 най големия мазут на Бг пазара който може да насипеш в двигателя. Това говори за заминали гумички на клапаните. 1.Избора ти е да продължиш така но с тубата масло в багажника и да наливаш непрекъснато. 2.Ремонт на двигателя,качествено извършен,сигурен начин за решаване на проблема. 3.Промиване двигател,смяна гумички на клапани с оригинални,къси смени с масло с повече промиващи свойства,процес изискващ време но води до намален разхода на масло. Не малка по важност е масления филтър сигурен съм че е сложено каквото е хванал там това момче,хубави такива са на Mann и PURFLUX. Ето ти едно масло с повече промиващи свойства https://obshtiporachki.online/produkt/amsoil-xl-5w-30-synthetic-motor-oil/,не става сега да го сложиш и да се реши всичко,трябва сериозна промивка на двигателя. В Варна има двама майстори занимаващи се с Хонди,могат да ти дадат насоки за грешката и да проверят дали работи правилно ЕГРа. Регулирай клапаните и снимай да видим какво ще е под капака клапани. За да си активне и да помогнеш на следващите четящи твоята тема,снимай и показвай,можеше да започнеш с чистенето ЕГР. Разхода на гориво е пряко зависим от състояние двигател. На първо време провери свещите или ги смени с такива на Denso или NGK японски.
  4. 2 точки
    Моя лятото го профилактирах. Колега във форума беше направил чудесна тема с описание! Гаранция, че моя не е бил пипан от както е излязла от завода и беше в това състояние което снимах. Прибегнах до профилактика след като един път се замисли дали да изхвърли бендикса при палене: Проверих по номера който са ти дали в amayama, за да видя в кои модели се влага. Е, цената на нов оригинален не е цвете, но се вижда, че го слагат и в 2.0, 2,4 и 2.2 дизела: https://www.amayama.com/en/part/honda/31200rbb004 Аз бих взел от кола за части в района ти. При примависта проверка излизат 28 предложения в Пловдив (ако е вярна информацията в профила) като едната даже е с дигател 2.4: https://www.cars.bg/carslist.php?subm=1&add_search=1&typeoffer=1&brandId=31&models[]=495&conditions[]=2&conditions[]=3&yearFrom=2003&yearTo=2007&locationId=2&radius=2 По спомен съм чел, но колегите да ме коригират ако греша, оригинално се слагат марка DENSO (моя беше такъв) и Matsuba, като за последната марка не съм сигурен на 100%. При адекватен ремонт и профилактика както и нормална средностатистическа работа, един стартер изкарва колкото и живота на двигателя.
  5. 1 точка
    Биене във волана от камъче? На мен това не ми звучи много сериозно. Няма такъв протектор в който да се загнезди такъв камък, че чак да ти бие волана, тука не говорим за харектерния шум тип "копита по асфалт", а за биене във волана
  6. 1 точка
    Баш камъче или нещо друго, съчма, метал някакъв по протектора на гумата. Ако имаше проблем, нямаше да изчезне сам.
  7. 1 точка
    Отвори моля те капачката за масло и снимай но освети с фенерче,не това на телефона,целта е елементите двигател да се видят. Ето прочети темата с кола от Италия,Русе не ти е много далеч,искрен съвет и ще имаш отговори на всички въпроси.
  8. 1 точка
    Ако кажеш че е и внос от Италия,ясно е до какво е докаран двигателя.
  9. 1 точка
    Има доста експерименти с неоригинални масла,водещи после до ритащ или стържещ диференциал. Дори и да намериш алтернативи водещи до спестяване на 10 лв,това дали е нужно. Преди месец спасен заден диференциал на приятел с налято някакво масло ,в последствие ритащ или стържещ диференциал. Проблема се оправи с две смени с правилното масло.
  10. 1 точка
    @mitak_33 На дългите съм с лед НВ3 да пречиш на кого да пречиш като си на дълги,няма на кого. Късите ако са ксенон при закупуване на такъв на Osram или други доказани марки няма да ти трябва лед. При слагането на качествен лед и добре регулиран и насочен лъч,едва ли ще пречиш на някой,колегата може би визира китайските.
  11. 1 точка
    В Япония има автобусни спирки, оборудвани с педали на пейките, които ви позволяват да поспортувате, докато чакате автобуса и едновременно да произвеждате енергия за общественото осветление.
  12. 1 точка
    https://www.facebook.com/reel/962209355838422 А тук може да регулираме ангренажа с едно зъбче: https://www.facebook.com/reel/618777780743249
  13. 1 точка
    https://www.facebook.com/reel/925045143119565
  14. 1 точка
    Знаете ли защо скоростта в мореплаването и авиацията се измерва във възли? Историята на “възела” започва в далечните времена на ветроходните кораби. Моретата са били необятни, а навигацията - истинско изкуство. За да измерват скоростта на кораба, моряците използвали прост, но гениален инструмент, наречен “LOG”, или “лаг” на български. Ето как е работил: Хвърляли дървена дъска, наречена лаг, вързана за въже с възли, разположени през равни разстояния. Докато корабът се движел, логчето оставало неподвижно, а моряците засичали с пясъчен часовник (обикновено 30 секунди), колко възела от въжето ще се развият за това време. Така броят на възлите определял скоростта на кораба. Но какво означава възелът днес? Един възел е равен на една морска миля на час, или 1852 метра/час. Причината да се използва тази мярка е, че морските мили са свързани с географската ширина и дължина – 1 минута дъга от Земния меридиан е точно 1 морска миля. Това прави възлите изключително удобни за навигация. И защо тази мярка се използва и в авиацията? Летците и моряците разчитат на координати, ширина и дължина за навигация. Възлите улесняват изчисленията и правят системата универсална. Така че следващия път, когато чуете, че самолетът лети със “500 възела”, си спомнете за онези дръзки моряци, които с логчета, възли и пясъчни часовници са проправяли път през непознатите морета!
  15. 1 точка
    @boiskii, имам, даже доста добри, 40лв струват на BGS, същите като моделът който показваш, което не е малко за такъв тип клещи. Въпросът тук е, че дори те се нуждаеха да се изпилят с дремела, за да станат тънки от - до по цялата дължина на човката им, там до където е зегера. Даже ме хвана яд, че пиля скъпи клещи ама нямаше как. Много е тесен този апарат от вътрешната стена до механизма и няма как да бръкнеш. По клиповете е едно а на живо е малко по-различно, защото по клиповете точно този апарат го няма а има подобни Ровят с доста неща, така е само, че ако има място. Има едни тънкостенни прави удърни плоски отверки, няма ги почти никъде и с тях би станало също но аз от около 45 вида отверки, нямам точно такива. Като цяло, не е нужно да се прави цялата тази операция ама...Трябва да си взема като твоята преса, само се чудя дали да е на хидравлика или с прост крик около 12 - 15 тона.
  16. 1 точка
    Който няма добри клещи ръга с каквото има...куки, отвертки, докато не щракне. В тубата съм гледал не един и два клипа, където дори ги вадят с куки. Аз си намерих подходящи клещи за целта: https://gamateh.com/product/10241/zeger-kleshti-50760.html
  17. 1 точка
    Никой не пише, не знам защо. Явно никой не си рециклира апаратите. Тези са на TRW, сигурно затова е толко мъчно направено. За инфо, има канал в който влиза зегера. Той притиска механизма и става неподвижен, не трябва да има луфт. При рециклиране, не е нужно като цяло да се сваля целият механизъм. Има 1 О-пръстен, който надали ще се предаде, стои на самият механизъм и заради него да се вади всичко, поне за мен е излишна операция след като видях за какво става въпрос. Зегера се сваля с подходящи Г-образни зегер клещи с дълго рамо. При този апарат, трябва да се и изпилят с дремела или флекса леко самите човки на клещите. Много е тънко разстоянието до зегера. Монтирането обратно е още по-тегаво. Ако има преса, ще стане доста по-лесно, да се натисне механизма леко надолу, за да влезе зегера лесно. Това е цялата операция, останалото с поставянето на буталцето и гумените уплътнения е лесно.
  18. 1 точка
    Честита Коледа на всички! Живи и здрави! Пускам първата си тема с цел бъдеща помощ на колеги имащи такъв проблем, и неговото решение. Все пак сме Хонда форума и споделянето на решението на даден проблем е от особено важно значение, а не да се реши даден проблем и след това никаква обратна връзка и всички знаем какво е чувството. Затова лично аз реших да споделя открито как се правят нещата, а дано и да е полезно все за някого. Колата: Акорд 7 К24 Фейс (Моят личен Самурай) Стартер: DENSO (made in Japan) оригинален 15 годишен неотварян до момента (според мен и това какво беше вътре). Проблемът: При запалване много наистина много рядко бендикса не се връщаше навреме, а оставаше зацепен за вече въртящият се маховик и ....... всички сте чували този грозен звук. Направо сърцето спира за секунда през която се питаш "Сега пък какво стана". Обаче със застудяване на времето този грозен звук взе да се чува в седмицата по 2-3 пъти и беше ясно какво трябва да се направи докато още е в начален стадий. Решението: Трябва да се изкара стартера от колата (е те тука е забавната част) и да се пръсне на части ама буквално. Първо и най-важното нещо е да се свали акумулатора, за да не подранят фоерверките за нова година! Колектора задължително се маха иначе стартера няма изкарване и точно тука е работата, че докато се извади колектора е повече време от обслужването на стартера. Откачат се вакууми, 2-3 букси, дросела, въздуховод и въздушен филтър. Много важно е да се развие долния болт на тази черната стойка на колектора (на снимката отдолу на колектора) иначе започва едно чудене, защо като горните 2 гайки и 3 болта на колектора са развити (при завиването се стягат на 22Nm да знаете) тая гад не излиза. Когато вече излезе изглежда така, даже и табелката не му се виждаше от боклуци. Този по-дългитят болт стой между стартера и блока на двигателя (затяга се с 44Nm), а другия предния се затяга с 64Nm. Тук вече е ясно какво е вътре. Както очаквах смазката (греста) беше се удървила за дългите си години служба и оттам бендикса не връща когато трябва. Последва 2 часа промиване на всяка една част по отделно със спрей за почистване на спирачки. Това е оригиналната схема за този стартер. И точно така беше разглобен част по част и измит от старата смазка и боклуците. Четките бяха в доста добро състояние (минимално износване с размери 6,2мм дебели и 12,9 широки). Ротора изчистен със ситна шкурка и промит със спрей за ел.контакти. След като всичко беше измито до блясък, смазано с литиева грес (графитна) и сглобено обратно изглеждаше еййййй така. След това задължително проверка с кабелите направо от акумулатора докато е на масата, че ако има проблеми да се отстраняват навреме. Като премине успешно теста, както и стана се върна успешно по обратния ред на колата. Точно докато бях свалил акумулатора ползвах момента да му почистя клемите, да го дозаредя и да изчистя и промия със спрей клемите на колата, че не изглеждаха много добре. След това при връщане на акумулатора смазване на клемите с подходяща смазка (технически възелин) за протекция. След целия този филм стартера работи отлично. Върти супер леко и мазно. Иначе мотора пак си пали след 4-5 завъртания, но това е нормално все пак акумулатор 45ah на обем 2.4 Тук бързам да уточня, че всичко (ремонти, обслужвания и т.н. всичко) минава през мен, защото сам си правя всичко от начало до край. Както се казва аз съм си сервиза, затова имам доста наблюдения над самата кола като цяло и вложеното в нея. Заглавието на темата е обслужване понеже не съм сменял никакви части по стартера, а и исках да му видя реалното състояние вместо да взимам излишни части. В случай се касаеше само до едно елементарно обслужване. Дано всичко това да е от полза все на някой в нужда. Весели празници! Да сте живи и здрави!
  19. 1 точка
    Експериментирайте. Няма лошо! Аз се убедих, че ми е най-изгодно ... според "цена-качество"! ... да си купувам за D14-ката, от Япония, ето това: https://www.amayama.com/en/part/nitto/4hm113 може и това: https://www.amayama.com/en/part/nitto/4m118 Идва за една седмица по "Български пощи". Без мито! Поръчвам си по 2 бр., за да ми е по-малка цената за доставка (разпределена на бройките). Ако се надхвърят $30, ще има и мито, и ДДС, обаче! Да се има предвид! Инструмент за части: https://honda-europe.epc-data.com/ Тестове: https://www.oil-club.ru/forum/topic/28216-nitto-4hm-113-honda-cr-v-civic-crossroad-domani-fit-jazz-stream/ https://www.oil-club.ru/forum/topic/28731-nitto-4m-118-honda-accord-honda-civic-kia-rio-hyundai-accent/
  20. 1 точка
    HB4 фар мъгла a на мигача ако не греша се водеше PY21W оранжева.
  21. 1 точка
    Колата има ли ксенон? Ако да - D2S за къси, HB3 за дълги, Т10 (w5w) за габарит преден и заден горен, Т20 за трети стоп, заден стоп/габарит е BAY15D, задни светлини е BA15S, осветление номер е Т10. Навсякъде може лед без къси/дълги (ще пречиш) и мигачи (ще мигат бързо, трябва товар) В огледалата са лед фабрично.
  22. 0 точки
    Поради поскъпването на тока полицията вместо шок-палка ще използва коприва.
  23. 0 точки
  24. 0 точки
  25. 0 точки
    Срещат се две приятелки и едната се оплаква, че е зле със с*кса. А втората ѝ казва: - Аз се приспособих много бързо. Звъня на майстор плочкаджия. Слагам си къса поличка без да обувам гащи, и когато дойде майстора, се навеждам много ниско за да му покажа къде е пукнатата плочка, и той направо ме започва. Жената помислила и решила: - Плочкаджия ми се вижда прекалено просташко, по-добре да се обадя в Газификация. Обадила се, облякла къса поличка без да обува гащи. Пристигнал майсторът, тя се навела да му показва тръбите на газта, и в този момент той ѝ го сложил в д*пето. Тя извикала: - Ох, не там, по-надолу! На което получила отговор: - По-надолу са плочкаджиите, а аз съм от Газификация.
  26. 0 точки
    Истанбул ,опушена одая ,старият манафин лежи на смъртен одър .Покрай него се суети и тутка младият му слуга и любовник,докато минава покрай главата на ментора си без да иска пръдва. Стареца със сетният дъх едвам промълвява: -Милият ,аз душа бера ,а той флиртува с мен.
  27. 0 точки
    Чудя се, защо сутрин по телевизията има предаване "На кафе", а вечер няма предаване "На ракия?"
  28. 0 точки
    Японецът: - Коничиуа. Бургазлията: - Коречиуа?
  29. 0 точки
    Щеше да е смешно, ако не беше тъжно.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...