Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 19.01.2025 in Мнения
-
4 точкиМоста успя да влезе целия в камерата. Зачистих предимно ръждата, а здравата боя единствено я минах леко да награпи за новия слой. Щангите ги зачистих колкото можах от шагрена и са готови за пръскане. Остана ми единствено да зачистя по-щателно стаб щангата и съм готов да събирам. За нея имам два варианта: 1. Да я мъча с външната песъкоструйка. 2. Да направя някакъв сервизен капак на камерата, през който да промушвам извънгабаритни части и да ги бластирам на участъци. И един научен урок: като се заварява отливка шанса да се получи непробиваема сплав е огромен. Втория шенкел едва му пробих отвора за резба М6 😅 Счупих две HSS свредла и едно с титаниево покритие. Накрая издълбах с карбиден фрезер и довърших със свредло с кобалтово покритие. Казуса е решен, но отрепа 1 час.
-
3 точкиЗнаете ли защо скоростта в мореплаването и авиацията се измерва във възли? 🌊✈️ Историята на “възела” започва в далечните времена на ветроходните кораби. Моретата са били необятни, а навигацията - истинско изкуство. За да измерват скоростта на кораба, моряците използвали прост, но гениален инструмент, наречен “LOG”, или “лаг” на български. Ето как е работил: Хвърляли дървена дъска, наречена логче, вързана за въже с възли, разположени през равни разстояния. Докато корабът се движел, логчето оставало неподвижно, а моряците засичали с пясъчен часовник (обикновено 30 секунди), колко възела от въжето ще се развият за това време. Така броят на възлите определял скоростта на кораба. Но какво означава възелът днес? Един възел е равен на една морска миля на час, или 1852 метра/час. Причината да се използва тази мярка е, че морските мили са свързани с географската ширина и дължина – 1 минута дъга от Земния меридиан е точно 1 морска миля. Това прави възлите изключително удобни за навигация. И защо тази мярка се използва и в авиацията? ✈️ Летците и моряците разчитат на координати, ширина и дължина за навигация. Възлите улесняват изчисленията и правят системата универсална.
-
2 точкиНавярно не си го видял, но и да го видиш не знам как сам ще си оправиш сходимостта на задния мост. Правил съм го на преден мост с едни ал. профили, но на жигулка и стана. За хондата, обаче не ти го препоръвам. Този болт е а регулиране на хоризонталната успоредност /сходимост/, ако се изразявам правилно/разбираемо. Ако, под разчекване разбираш, като на мерцедес и пежо, то виновен е горният носач и втулките му.
-
2 точки5W40 /5W50 в никакъв случай ,това е извращение .Щом е предвидена за нисковискозни масла ,хлабините между шийките на КВ и основните лагери е малка .Висок вискозитет масло може да стане причина за превъртане на лагерите .
-
1 точкаТова го поддържам и аз. Моята е на 85 хил км, взех я на 67 хил. Доливам около 500 грама масло на 5000 км. На толкова го сменям. При смяната на свещите установих, че явно го гори само през единия цилиндър. Та надали това се е случило в последните 20-тина хил км откакто я обслужвам доста прецизно. Или пък в първите 67 хил км когато не е била в мен. Просто си е излязла така от завода. Ако при обслужване ти я издадат на макс ниво и караш извънградско при следващата смяна ще си на минимума и може и никой да не забележи. Според мен този разход не е притеснителен изобщо, особено както казват колегите, че този двигател си пипа масло по начало. Пробвай с други масла, надали ще има голям ефект, но пък знаеш ли.
-
1 точкаПремери си кутията и виж какви са допуските +- няколко милиметра и тук можеш да търсиш(само разменяй А и Б размерите, ако не излизат) https://filtron.eu/bg/nameri-filtar.html За въздушния излизат няколко варианта с разлика до няколко милиметра. За купето излиза K 1187(A), който е съвместим с доста Хонди(Акорд 8, ЦРВ 3,4, Сивик, Пилот, Легенд и пр.).
-
1 точка
-
1 точкаКакто бях обещал, тествах автопилота на Сивика. Деактивира се при натискането на спирачката и на съединителя. При Акорда се деактивира само при натискане на спирачката, при натискане на съединителя не се деактивира, предполагам, че е поради факта, че на Акорда круиз контрола е адаптивен.
-
1 точкаТова масло е Xenum X2 Един от инж ,химици се е оттеглил от горепосочения бранд и е създал това. Xenum ,само че с ново име Марли Това масло е за най- ново поколение мотори. Да го сипеш на мотор 0кмра свален от платформата и в салона ..Със сигурност няма да навреди Аз съм сипвал 5год Xenum на хондов мотор давах луди пари, защото не беше евтино, но масло като масло.. П.с. Наскоро гледах Н. Златков ,който кара S1 ,копие на колата , на Валтер Рьорл той сипва масло на бардалци за 79лв литъра -плазма Всеки има право на избор за масло 😁
-
1 точка
-
1 точкаЕ, кво е 1 час в сравнение с общото време за цалостната реставрация на бабето. Но пък е и вярно и че повечко време за това и онова, го удължават доста. Ти си напредвай - не е загубено време.
-
1 точкаБлагодаря Митко, Ето размерите: - филтър купе: 235мм х 225мм х 30мм - филтър за мотора : 260мм х 205мм х 40мм
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точкаСагата за сливането на Honda-Nissan започва да изглежда по-малко като стратегическа бизнес сделка, а повече като сапунена опера с високи залози. Последен обрат? Honda не харесва стария партньор на Nissan, Renault, който се мотае наоколо. Според съобщенията японският автомобилен производител иска Nissan да се откаже изцяло от Renault, преди да продължи напред, тласкайки Nissan да откупи обратно 35,7% дяла на Renault - ход, който би струвал доста на Nissan но така Honda ще се застрахова, че няма да влачи паразити на гърба си.
-
1 точкаИзмери размера на филтъра на купето, ширина, дължина и височина имам чувството, че на акорда е същият. Измери и този на мотора ще се опитам да помогна.
-
1 точкаФилтъра за купето е същия като на Акорд 7, мисля че и за още доста Хонди става.
-
1 точка
-
1 точкаСкалата на Гуатапе (Ел Пеньон де Гуатапе) Колумбия Впечатляваща гранитна формация, разположена в покрайнините на Гуатапе, на 70 км. от Меделин. Изкачването включва 650 стъпала, вградени в скалата, но по пътя има множество места за почивка. Върхът на скалата предоставя награда под формата на 360-градусови гледки. Стълбите водят до трислойна наблюдателна кула, магазин и зона за отдих. В основата на скалата се намират заведения за хранене и пазарчета, а на половината път има параклис на Света Дева Мария.
-
1 точкаМи, провери датчиците и педалите. Може като друсне в дупка датчика да отчита натискане. Преди години на една кола с ръчни скорости ключето на спирачката беше се разместило и като натисна съединител ми светкаха стоповете.
-
1 точкаНай-сетне пристигнал коледният ми подарък от синчето. Мечтаех си да имам "джобен Сивик 3 като моя, ама все не намирах - на добри пари и близко. Не казва колко струва и от къде по планетата го е поръчал, ама аз доволен. Доста добра изработка за микро мащаба си, само дето металика едрее (бял нямало), но може да го шкурна и пръсна.
-
1 точкаАз потрвъждавам, че е доста малък багажника, спрямо размерите на колата. Може би без патерица и като махнеш кората, ще се отвори доста пространсво надолу за всякакви боклуцо. Аз също слагах голям куфар отгоре. Заради страничните колони и озвучението, не влизаха 4 прави гуми от стандартния размер. Абе смешна работа, цялата кола е много малка вътре. Отзад е просто смешно разтоянието до предните седалки. Като искаш багажник, вземаш Црв4, по-голям и удобен не съм виждал.
-
1 точкаТва масло Marly се води графитно ,цената му е 170-200 кинта за 5 литра .Поредния маркетингов продукт с няква супер-дупер нано технолОгия .
-
1 точкаВ съседния форум също обсъждат как Mercedes E е по-голяма кошница от Toyota Yaris. И там смях, и тук смях. От 2018 карам Акорд 7, 2.4 (който уж обезшумявах). Мога да кажа, че нито е много тих и луксозен, нито мощен и спортен. Няма возията на E-klasse, няма и да има. Няма поведението на E60 525i, няма и да има. Това е един надежден среден клас автомобил, нищо повече. Не че е лошо, за мен е перфектен, но не обожесвявайте Акорда...
-
1 точкаНе съм чувал някой да позва такива вискозитети. Аз моята си я карам с препоръчано от производителя - 0w20. Нима в САЩ няма райони с климат като нашия? Съгласен съм. И качествата на маслата не са само тези 4 букви и цифри.
-
1 точкаБрей, 3 години няма никакви публикации тук. Да не би никой да не си купува вече Хонда? Айде да раздвижа малко тук. 2015 за последни като работех в кол центъра на Хонда и водех колегите в дилъра да им показвам колите на живо, много се радвах на CR-Vто и се заканиха някой ден да карам такава. Ето че 10 години по-късно вече съм горд собственик на тази красавица.
-
1 точкаЕдин двг ако харчи масло, започва да го харчи от ден едно, а не от ден 101. Второто говори, че по-скоро проблемът е в маслото.
-
1 точкаАз бих пробвал една смяна с 5W30 ,особено ако обича да я пържи в лютеницата .Ако проблема остане да слезе на 5W20/0W20.Макар според мен да няма проблеми ,типично преимуществено градски автомобил ,ниска средна скорост ,много моточасове .Тва Pakelo мисля е чист хидрокрекинг ,сработило е на 6000 ,което за тоя тип употреба е приличен резултат.
-
1 точкаСподелям въпросите на колегата @star rover тук: Ето и малк инфо от мен по въпроса: (на базата на 4г. и 60 хил. км. пробег) - Надеждност - аз проблеми не съм имал. Освен един счупен фар (крехки са), който мина по каско (препоръчвам да имате, че гаранция не ги покрива и са доста скъпи - 3k едини). Редовно обслужане (на 10к) - смяна на течности, масло, филтри и пее. - Всичко е възможно да се очаква от батерия, ел. мотори и генератор - но аз за сега драми не съм имал, та не мога да споделя за проблеми от 1-во лице. - за конкретната кола от обявата - добре изглежда на снимки, моята е същата но с черна кожа. Това ЦРВ има доста висока оценка на краш тестовете и по американските групи съм чел за доста случай ни добро представяне при ПТП. Мек и балансиран автомобил...семеен. Ако го галиш е икономичен, ако го натискаш не е Има достатъчно екстри и е приятен за шофиране. Централната конзола с бутоните за мен е супер удобна (за скоростите имам предвид). Неща които не ме кефят много: - малък дисплей на навигацията който е разположен и малко нисичко, не е много добър тъчскрийна. - Android auto-то действа малко със забавяне - няма обдухване на седалките (охлаждане) - при висока скорост е повечко газ доста бучи (компенсира се с усилване на музиката ) - пасажерската седалка е с ръчно настройване (дори в най-високото ниво на оборудване) - радара на круиз контрола отпред под емблемата се заплесква със скреж и сняг много лесно (дори да не вали а само да има снежец/киша по пътя). Тогава cruise control-a спира да функционира докато не спреш и го изчистиш. Аз лично за сега мога да кажа повече суперлативи. В бъдеще очаквам когато се предаде акумулатора да ми коства (оригинален 1200лв), но аз мисля да търся алтернативи. Ще се радвам някой колега да сподели и нещо негативно, за да знаем какво ни очаква.
-
1 точкаЗдравейте, От доста време исках да напиша за сервизната акция за подмяна на кабела, но не ми оставаше кога. И аз успях да го сменя, но в Плавдив. При мен отне около 3 часа защото бях заявил и пълен преглед на автомобила (от промоцията). Първоначално казаха,че за 2 часа ще са готови с всичко, но след час и половина се обадиха да кажат че им е нужен още час и половина за калибриране на камерата и радара. Самата операция е напълно безплатна. Аз платих само 60лв. за прегледа, от който получих протокол за прегледаните компоненти. Не помня всички неща, но се впечатлих че съдържаше подробности като дъбочина на протектора на гумите и напрежение на акумулатора. Като цяло крайно доволен до тук. Попитах за смяна на маслото в трансмисията и регулиране на клапаните. Отговориха че за регулиране е рано (прави се на 120 000км) а за маслото трябва да си запиша нов час. И за двате операции ми обявиха цени от по 300 лв, което мисля че е малко прекалено: 1. За смяната на маслото в трансмисията са необходими 2,4 л. HONDA ATF DW1 (НЕ HONDA CVT-F). 2. Самата смяна е елементарна - отваря се тапата в горната част на трансмисията, развива се пробката отдолу, изтичат 2,4 л., завива се пробката, наливат се 2,4 л. през горния отвор и се поставя тапата. Надявам се да съм бил полезен.
-
1 точкаUPDATE Днес проверих в хартиената книжка и също питах в сервиза за смяна на маслото по трансмисията. Актуалните интервали са това (снимка от книжката): - смяна на масло в авт. трансмисия (CVT) -> на всеки 80 хил. км. - смяна на масло в заден диференциал -> 1во на 120 хил. км или 8 години, след това през 80 хил. км или 4 години
-
1 точкаПонеже колегата @Manowar ми беше писал да пита, да споделя инфото от книжката и тук - на колко км. се сменят маслата в трансмисията и задния диференциал**: ** Само да поясня, че това е от PDF електронен вариант на сервизжна книжка. Когато мога ще проверя и хартиената, да видим дали е същото. Защото имам лек спомен за някакви 60 хил. км. но може да бъркам.
-
1 точкаНе знам да има нещо много специално в него. Дори мисля, че не е гелов (AGM), а си е обикновен електролитен, но не съм 100% сигурен. В книжката не пише нищо повече за акумулатора, вида или характеристиките му, само това: в английската версия, със сигурност е специално за Hybrid: 36AH(5)/45AH(20) В българската версия (не е специфично за Хибрид, а за всички 6-та ген.) 48AH(5)/60AH(20) Това го пише в допълнение тук, но мисля, че е само за бензиновите 1.5Т (НЕ хибрид): ``` Акумулаторът на този автомобил е специално проектиран за модел с автоматично спиране на двигателя. ко трябва да смените акумулатора се уверете, че сте избрали посочения вид (LN2). Попитайте вашия упълномощен представител за повече подробности. ``` (ако някой колега знае защо ги пише така, да разясни. Нямам идея какво означава (5) и (20) в слуачая). Като гледам Бултрако малко са се поизхвърлили с цената на нов оригинален -> 1073,69лв Потърсих го в нета на няколко места по парт номер (31500T3VU02) и излиза на доста по прилични цени: Cox Motor (UK) (link) - 138 GBP -> ~325лв (има няма 3 пъти по-евтино ) HondaPartsNow (USA) (link) - 111 USD -> ~200лв. Тъй че потърси алтернативи - има колеги във форума, магазини за авточасти, други хондаджии и т.н. Аз се замислям да си поръчам 1 от UK и да си го доставя с GGBG.bg или от сорта. Ще ми излезе около 50лв. доставката предполагам. Аз бих взел оригинален, но не от Бултрако на тази цена. Ако ли не, минавам на НЕоригинален
-
1 точка@qiliev Тъкмо проверих в книжката, ето какво дават там, надявам се да е полезно на теб или друг колега. Continuously Variable Transmission (CVT) Fluid Specified => Honda ATF DW-1 Capacity => 2.2 L *1 2.4 L *2 (предполагам, че твоята е AWD, тъй че си за тук) *1: 2WD models *2: AWD models Rear Differential Fluid Specified => Honda DPSF-II Capacity => Change 1.2 L P.S. Имам ги тези файлове на ПДФ, та ако на някого му трябват, мога да му пратя.
-
1 точка@qiliev раядко отварям форума, колега Аз не мога да ти помогна за типа и количествата масла, защото колата ми е на 4г. и 55к. км. и още не съм сменял масла в CVT, заден дифф и т.н. Така или иначе ползвам услугите на Бултрако (за сега) и разчитам на тях да сложат каквото и колкото трябва. Съгласен съм с колегата по-горе, че не е лошо да 1. отправиш запитване до Бултрако (или да им звъннеш по телефона), има шанс да получиш някакво инфо. 2. да се свържеш с колегата @Markony в Русе Ако имаш конкретни въпроси, съм на линя да споделя от моя опит (ако мога), но най-добре драсни по вайбър - 0878105230
-
1 точкаКолеги, След няколко години лутане и търсене на проблема, оказа се, че действително бяха износени четките на мотора. Това е била причината за неговото нефункциониране. Прилагам снимка на разглобеният мотор.
-
1 точкаВрътката за посоката на струята, ако я зададете на позиция към челното стъкло, или челно стъкло и крака, не само се включва климатика, но се и изключва опцията за циркулация на въздуха в купето / ако сте я оставили на такова положение/ и започва да вкарва външен въздух.Всичко това е направено с цел, да не се запотяват стъклата и е един вид като екстра.При всички по-нови модели с климатроник е така - както казва и Маркони.И още един съвет за ЦРВ-то,за зимата, на база три години проби:Дръжте си врътката за включване на вентилатора, на положение Ауто, градусите настроени на 22-24, посоката на струята на положение челно стъкло/крака и си свиркайте. Системата сама си се включва след около 3-4 км. /за толко стрелката се вдига до първото деление/, след това бързо наваксва до работната температура и след това поддържа тази приятна температура в купето.Казвам 22-24 градуса, защото на колкото повече е зададена температурата, толкова по-силно ще върти вентилатора, ще е по-шумно от него и се получава една некомфортна хладна струя, докато не се достигне нормалната работна температура на двигателя. След това естествено струята става топла, но пак е силна, за да навакса по-бързо зададената по-висока от вас температура, а ако е зададена на максимална, този период е доста дълъг.
-
0 точкиСтандартна ситуация: прибира се един пич от командировка по-рано, влиза в къщи и заварва как някакъв лющи жена му..."К'ъф си ти бе?" крещи нашия човек и в суматохата успява да го гепи за кура...обаче той на ли мазен, оня се изплъзнал и хоп през прозореца. Нашия човек вади от гардероба пушката "Бум бум бум" не го уцелил...седнал на леглото, подпрял се на пушката и се замислил над случилото се: И с'а, к'во стана - е*а жена ми, избърсах му ку*а и го изпратих като войвода...
-
0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00