Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 31.10.2024 in all areas
-
2 точкиДобре дошъл и честити радости + нови впечатления! Разлика в звука на мотора заради някое от 2-те горива няма, или е 99% незабележима, та бих те насочил към тази тема: Може да ти е полезна, както и преглеждането на целият технически раздел https://forums.hondabg.com/forum/164-legend-since-1985/ Като за начало виж какво си си купил.
-
2 точкиСузуки е всичко с изключение на дизеловия мотор. То добре, че е на Фиат дизела, че иначе си представям каква трагедия щеше да е. Проучвах ги преди време за нашия, но в крайна сметка бих ги избягвал.
-
2 точкиДа кажем така. Има основно два типа естери, използвани в маслата. Диестери и полиол-естери. Като цяло имат сходни работни х-ки, но разликата е в това, че полиол-естерите са значително по-устойчиви на обратната реакция с вода при високи температури. Тоест трудно се разлагат обратно на киселини и алкохол. Диестерите са евтини, а полиол-естерите са скъпи. Преди години, между 2016 - 2018 ако не се лъжа, гледах в руския форум, отработки на Амсойл Сигничър Серии 5W-30 (мали, колко добре го написах на кирилица ) Та тогава ми направи впечатление колко бързо му се срива TBN-а на това масло. При начален TBN=12,5 имаше доста отработки с TBN около 5 - 6, само след 5000км пробег. С доволен % градско, но не си спомням колко. Питам сега, какви ли естери са използвали Амсойл в техните "топ" масла? Та им даваха периоди на смяна, на по 12 000 - 20 000 мили, и/или една година? И Ravenol не знам какви слагат. Но при Ravenol не се сещам да съм попадал на подобен срив, на TBN-a. Искам да кажа,че няма как да знаем какви естери съдържа дадено масло, тъй като и производителят не ги съобщава в msds-а. Но иначе биват рекламирани със съдържание на базови масла V-та група, естери, и т.н., и т.н. О.к. добре, но може да е кон, а може да е магаре... Пак ще тегли каруцата, но конят е по-издържлив. Няма лошо, освен цената. Няма да разядат двигателя. Само всеки трябва да си има едно на ум, все пак, дали не плаща за кон, пък получава магаре. ... щото магарето трябва да се разпрегне по-рано...
-
1 точкаЛично на мен Suzuki Across (който е Toyota RAV4) повече ми харесва. https://fakti.bg/avto/488881-specialna-toyota-rav4-za-iztochna-evropa-pod-markata-suzuki
-
1 точкаМалко късно,но... първото, което си обяснил, колега. За инфо- проблема се оправи с презапояването на въпросното реле. Имаше на едно краче се виждаше проблема в спойката, но ги минах всички. Второто ми го прави, когато не разпознае ключа и остане да мига зеленото ключе на таблото. И там се оправят нещата с презапояване, но са много фини/малки и много на брой спойките на платката на имото, и не смея да пипам.
-
1 точкаПривет. Хонда сервизите по София са- Омбре сервиз, Юби-ко, Мотобокс, офиц.Бултрако. https://forums.hondabg.com/forum/15-сервизи-магазини-цени/
-
1 точкаАко не се лъжа дизела на тия фиат/сузукита е италианския мултиджет, но бензина е японски. 1.6 И 120 кончета.
-
1 точкаАко то се струва че съединителя боксува, погледниhttps://9thcivic.com/forum/threads/clutch-delay-valve-removal.8624/ или просто гугълни за “clutch delay valve Honda” Има доста видеа и снимки как се маха въпросната гад от долната помпа. Имах сходен проблем и съм също с 8ма ген 2.4 6МТ. Тресеше при потегляне, особено по нагорнище и с включен климатик. Колкото и да се опитвах да тръгна плавно, все не се получаваше. Имах чувството че съединителя “прескача” Дори и на 2-ра не беше съвсем наред. Започнах със смяна на спирачната течност. Стана малко по-добре, главно заради по-лекия ход на педала, но притрисането си остана. След като приложих въпросния мод на долната помпа, получих реален контрол над зацепването и педала се омекоти допълнително, заради премахнатото съпротивление. Колата стана много приятна за каране. Заприлича на стария ми Акорд 6, който нямаше щуротии като закъснителни клапани и демпфери на горната помпа.
-
1 точкаСлед няколко неуспешни опита на моя майстор да открие дадени проблеми, реших най-накрая да пробвам прехваления Мотобокс и Слави. Истината е, че всеки лев си заслужаваше. Да, повече е от гаражните майстори или такива с малки сервизи, но качеството, отношението и подхода към клиента са несравними. Записване на час, на място - от 18 септември за 30 октомври. На предишния ден я оставих, заради реглаж на клапани и Слави ме посрещна - поговорихме си и му разказах какво искам да прегледа, отдели ми време и въобще не ме претупа, а ме изслуша много внимателно. Днес ми звънна в ранния следобед, за да ми каже какво е намерил и дали да го правим, отново ми обясни внимателно и ми остави избор. Отидох да си взема колата, и тъй като имах доста въпроси, човекът стоически ми отговори на всичко и ме посъветва за куп други неща по колата. За мен Слави е коректен, обяснява внимателно, не претупва, и най-важното - няма да смени или направи нещо по-колата, което не е за смяна. Човек и майстор на място, който в днешно време със свещ трябва да го търсиш. Слагам и цените, за да имате представа, ако нещо от това ви се наложи: - реглаж клапани - 120 лв. - рециклиране на хидравлична помпа - 250 лв. - преглед ходова част - 40 лв. - работа при смяна на тампони стабилизираща щанга - 60 лв. Попитах и за други цени, за последващи ремонти: - труд при рециклиране на спирачни апарати - 50 лв. на апарат (ремонтния комплект е още 30-40 лв.) - смяна на 1 бр. амортисьор - 80 лв. - смяна накладки - 60 лв. Та, ако имате нервите и възможността да изчакате месец и половина за час, няма да съжалявате.
-
1 точка
-
1 точкаВзимай, няма с какво да те изненада. Ако тук вече са заскрапени, в САЩ си ги карат още и имат силен афтърмаркет пазар за тия коли.
-
1 точкаЕ да де! Ако е от P на R - най-вероятно НЯМА никакъв проблем. Просто грешен начин на паркиране на автоматик. Ако е от D на R - може и да ИМА проблем. А може и да няма. "Очите на страха са големи!".
-
1 точкаПропускате важен въпрос: При кое включване на задна - от Р на R, когато е стояла паркирана известно време, или от D през N на R, когато си карал напред и решаваш да караш назад?
-
1 точкаСлагаш на неутрална преди да правиш каквото и да е, и си дърпаш ръчната. Подпри колата с нещо да не тръгне. Изключваш акумулатора да не светне нещо . Вдигаш колата и от страната на шофьора отстрани има капак върху скоростите. Махаш капака и отвиваш стария датчик, на два болта се държи. Преди да вкараш новия трябва да го центрираш с един луфтомер, така че резките да си пасват. Гледай луфтомерът плътно да влиза в процепите за да е всичко точно. После в обратен ред сглабяш и си готов.
-
1 точкаШма ли осезаемо лашване? Само на студен мотор/кутия ли го има? Здрави ли са тампоните на мотора и кутията?
-
1 точкаПът требе да се дава и на мравката, и особено на децата! 1 постерче от синковеца.
-
1 точкаЕдин мой приятел на име Пол получил автомобил като коледен подарък от брат си. На Бъдни вечер, когато Пол излязъл от офиса, заварил някакъв хлапак да се навърта около блестящата нова кола и да ѝ се възхищава. – Ваша ли е тази кола, господине? – попитал той. Пол кимнал. – Брат ми ми я подари за Коледа. Момчето било поразено. – Искате да кажете, че сте я получили от брат си, без да платите нито цент? О, Боже, бих искал... – и той се поколебал. Пол, разбира се, знаел какво желаело момчето – да има такъв брат. Но онова, което младежът казал, разтърсило Пол до дън душа. – Бих искал – продължило момчето, – да мога да бъда такъв брат. Пол го погледнал изумен, след това импулсивно добавил: – Искаш ли да те повозя в колата си? – Да, разбира се. След като се повозили малко, момчето се обърнало и с пламнал поглед казало: – Господине, имате ли нещо против да ме закарате до вкъщи? Пол леко се усмихнал. Помислил си, че знае какво всъщност иска младежът – да покаже на съседите си, че се прибира в къщи с голям автомобил. Но и този път моят приятел бил на погрешен път. – Бихте ли спрели пред онези две стъпала? – запитало момчето. Изтичало по стълбите и скоро след това Пол го чул да идва, но този път без да бърза. Носело на ръце недъгавото си братче. Оставило го на долното стъпало, след това го притиснало силно до гърдите си и посочило към колата. – Ето я, Бъди, точно както ти казах горе. Виж, той не е похарчил нито цент за нея, защото това е подарък за Коледа от брат му. Някой ден и аз ще ти подаря една кола, същата като тази... Тогава сам ще видиш през прозорците всички коледни чудеса, за които се опитвам да ти разкажа. Пол излязъл и пренесъл болното дете на предната седалка. По-големият му брат с блеснали очи се настанил до него и тримата се понесли в незабравимо празнично пътуване. Тази година на Бъдни Вечер Пол проумял какво е искал да каже Исус с думите: „По-благословен е онзи, който дава.” Дан Кларк
-
1 точкаИдва си момчето за уикенда. Ходихме вчера на експото - да видим новите коли, а аз 100 техни врати оварях и затварях, та оглеждах и разсъждавах. Повечето марки вече са усвоили качественият глух и плътен звук от затварянето. Днес по обед се хванах та махнах част от моите импровизации и свалих блендата на вратата. Оказа се че средното винтче липсва, а отзад крачето бе счупено, но поне си бе там. Залепих го с капчица, скъсих 1 видийка с подходяща резба, а преди това нагрях локално дефлектора с пищова и го поогънах, за да има напрежение, което да се изправя чрез стягането на 3-те видийки. Освен това лепнах 1 поресто уплътнение между него и гумичката за колонката и ходих да му напълня газ и да тествам. Шумът е победен! Аз доволен, той отпътува. Питах го на почивката му как е вратата и шумът - отговори: - Оо, супер е! Намах време за снимки, но аеродинамиката си е важна над 90-100 км/ч и то не само за икономията на гориво, но и заради акустическият комфорт.
-
1 точкаПо принцип, не обичам обсъждането на тема "Кой, колко гориво харчи?", но ... Когато купя "нова" кола, е така, информативно-ориентировъчно я проверявам, колко харчи. Таааа, колата е CR-V 2, K20A4, ръчка, 2007-ма година, на 131К мили (истински). Преход от 2900 км от Англия до България - разход 11,1л/100км. Двама човека, багажника пълен до стъклата, кутия на покрива. Задната гума беше почти на 10мм вътре в арката на калника. Сега, празна, арката е почти 30мм над гумата. Разходки в България - Костенец - Ихтиман - Вакарел - Белица (над Вакарел) - София (включая градско в час пик), празна кола с 1-4 пътника, без кутия на покрива. Две зареждания пълен-пълен, на една и съща колонка на Л¥К (ако има значение). На първото зареждане ми даде 8.9л/100км, ама имам около 150км с празна кутия на покрива. На второто зареждане - 8.1л/100 км. Само за протокола - карам агресивно-безопасно, т.е. педала до ламарината при потегляне и скорост, колкото пише на крайпътната табела. На магистралата, на баирите около Вакарел - 130-150км/ч. Карам предимно на круиз контрол, включая градско. Абе щом мине 30мили/ч цъкам круиза. Навик от ежедневието на шофьор-доставчик с ванове и камиони. Тааа, тетака. Доволен съм. edit: Сметките не са математически точни. Закръглявам на кръгло число, т.е. 48.3л са 48, а 337.6км са 338.
-
0 точкиЕто една Тойота... пардон Сузуки... И едно Ренцобиши: Кой кой е, никой не знае вече. И колите започнаха да си самоопределят идентичността...
-
0 точки
-
0 точки- Има ли доктор на борда!? - Аз съм доктор. - Каква е Вашата специалност? - Доктор по математика. - Приятелят ми умира! - Минус един...
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00