Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 10.03.2023 in Мнения
-
5 точкиПоследен ъпдейт - човека от Хонда ми показа снимка - скоростната кутия вътре беше на салата. всички, които искате софтуерен тунинг/ремап/чипове и тн - продадох здрава кола без нито един дефект за части заради такива глупости. Ако искате по бързи коли, купете си нещо друго.
-
2 точки@jijane Не знам защо мислиш че е толкова прословута тая компресия ама и няма значение , давам ти пример сега аз съм се спрял на 2 екземпляра не на 20,говорил съм със хората имат ли против да сменим маслото за моя сметка преди да я купя отговор -не. Меря я един път преди да го сменя след подмяната по възможност 10-20 км на магистрала 140-160 и пак меря. 100% няма нищо сигурно , има присадки които след 2 смени още има останал филм но въпреки това аз предпочитам да я видя .Който иска мери , които не иска не виждам защо трябва да чупи хатъра на другия. Даже са чудя защо слагат присадки като никой явно не се занимава да гледа . Относно автомата изобщо не ме интересува колко е тъп ,умен или средно интелигентен питах за евентуални често срещани проблеми , надежден ли е когато се обслужва навреме с оригинално масло/филтър и нищо повече.Който му харесва ръчка , да кара ръчка , който иска автомат и т.н. Аз съм от Варна и ми е писнало да блъскам като глух петел тез скорости тръгни-спри,тръгни-спри и така до припадък.Отново казвам аз не бързам за никъде нито в града , а камо ли извън него ,с тея дупки да ми говори някои за комфорт от пътуване няма нужда!Лагъв - бъгав за първа кола с автомат искам да е надежден това ме интересува.Аз съм машинен инженер ,но специалността ми е корабни машини и механизми , има много неща с които съм нямал работа като окачване и скоростни кутии , затова което не знам питам и чета съответната литература, устройството на автомобили и техните механизми и възли ми е хоби с което се занимавам когато имам време не защото ще спестя някой лев като не отида в сервиза, а защото ми е интересно и защото повечето "майстори" до вчера са хвърляли вар а днеска почват да се учат на колите на хората и от чорапите на горе няма никой! Благодаря отново на всички за мненията и съветите.
-
2 точки
-
2 точкиЗа градско Джазка с 1.2/1.4 idsi, тези двигатели за железни с много добри ниски и много икономични. Само трябва да се проверят бобините и свещите, и респективно да се сложат иридиеви (Denso IK20TT) 8броя. А колкото до надеждността на корейците, питайте бакшишите.
-
1 точкаИ аз преди 7 месеца като купувах моята (2.4 i) си бях набил филма да не излезе масларка ,защото предната ми(Мазда ) от смяна до смяна 3-3.5 л доливане и се бях наплашил. Но тъй като на Маздата по два признака ,които можех да видя и разбера по тях,че гори масло ,когато отидох да тествам Хондата ги проверих и всичко беше ок. Единия признак-на маздата ауспуха черен като на дизелак ,отделно саждата не е суха Ами и мазнее, втория признак -маздата като я вкарам в червените обороти си пушеше на харабия ,до 4000 Об не пушеше . Та при Хондата ги нямаше тези признаци и до сега (5-6000 км ) не го е барнала.
-
1 точкаCVT-кутията, която правят хонда е със 7 предефинирани степени, т.е. захапва винаги на едно и също място и това всъщност е проблем. Иначе ако беше толкова здрава, нямаше да намалят въртящия момент спрямо ръчката на същия мотор.
-
1 точкаCVT кутията не е чак толкова чуплива. Стига колата да не е със силов тунинг. Не става за рязък старт на светофара но иначе можеш да си я настъпваш смело в движение. Ако не се подържа всяко нещо се чупи все пак.
-
1 точкаНай-щастливите хора нямат най-доброто. Те създават най-доброто от това което имат. Джериес Авад
-
1 точка@Galev1013 Сега разбра ли защо никой не си избира жена от форумите, не е ли ръка да пипне и око да види си е жива минавка. Не се отделяй от акъла си и мога да кажа, че правилно си се насочил, автомат задължително. Не се намира лесно мотор от R сериите в Акорд 80% са с К. Желая ти успех и дано успееш.
-
1 точкаПроста механична кутия, но с екстри - не е "острилка". Човек като му хване чалъма, дори за перцата на волана не се сеща. Моторът работи с поне 1000 оборота по-ниско спрямо ръчката - ако не бързаш. Но иначе си прав, не на всеки му допада, а има и по-добри съвременни (капризни и скъпи) кутии. Тази е от миналия век, но "Колко добре е когато нещата просто работят"!
-
1 точкаКъв идиот трябва да си, че да мериш компресия със закачени бобини? Много ми е интересно какво ще разбере автора на темата след като я измери тая прословута компресия? Да не би да разбереш, ако мотора е масларка - едва ли? Да не би да разбереш, че предният собственик е сменил 3 пъти маслото за 100 000 км - едва ли? Автомата е много здрав и едва ли ще има проблеми точно с него, ама това не пречи да е тъп и лагав. Цецо може да ти изпише 5 страници басни за автомата, ама това не го прави по-малко тъп и лагав. И не, не е по-икономичен автомата, при никакви условия не е. За мен лично е по-модерен и футуристичен спрямо 7 ген, но по-тесен, много по-спрял, особено 2-ката, а пък в комбинация с автомат е оле майко. Според мен е по-тегав за поддръжка, ама това си е мое мнение на база навесите,с които съм си имал работа.
-
1 точкаАкорда си остава и за сега не смятам да го сменям. Другата кола ми трябва за градско - съпругата и евентуално сина да я карат и аз от време на време. Благодаря за инфото за Хюндай. Ще се търси джаз явно.
-
1 точкаhttps://clubs1.bg/news/sinat-na-mohamed-bin-sulajem-e-zaginal-v-avtomobilna-katastrofa/#disqus_thread Застраховка живот няма... Колкото и пари , власт , признание ,на световно ниво, човек когато не внимава , греши и по - някой път връщане назад няма.
-
1 точкаТрябва да се свали панела за климатроника, за да може да се свали панела около скоростния лост. Като го свалиш, ще видиш как се захваща кожата за рамката и за пръстена под топката на лоста. Малко е пипкаво. Спускайки се на юг по Патриарх Евтимий, като завиеш наляво за Раднево веднага след това от дясната страна на улицата има един магазин за автоаксесоари. Там също приемат поръчки за маншони от изкуствена и естествена кожа за ЦР-В 3 и по спомен бяха по-малко пари. Тези от естествена кожа никак не носят на износване и лично аз, следващия път бих пробвал с изкуствена.
-
1 точкаШирина каквато искаш слагай(там нещата опират до икономия), но височината на гумата е фиксирана и щом си качил с 1 цол джантата, сваляш с 1цол гумата. Ако преди си бил на 55, с 18ките минаваш на 45, всичко по-различно ще доведе до некоретно отчитане на скоростта.
-
1 точкаЗдравей колега . Ето от Алито : https://www.aliexpress.com/item/32737839061.html?gatewayAdapt=4itemAdapt
-
1 точкаВ дясно от акумулатора и зад левия фар. Има гумен маншон върху него.
-
1 точкаСлагам го тук и няма да изтече след 2 седмици: https://drive.google.com/drive/folders/1yweF0Le_YYB5Y-9H1Xie9FEgvxiR1kLG
-
1 точкаЗдравейте уважаеми колеги! Искам да помогна на начинаещите шофьори,които тепърва ще се сблъскат с мистерията алтернативно гориво. НЕ-яснотата по някои детайли,относно преобразяването на горивната система може да ви доведе до параноя, истерия и грешни решения. Надявам се с тези няколко въпроса и отговора да вдигна мъглата по въпроса.Не гарантирам за изчерпателност,но винаги имам възможността да допълня темата. 1.Какво е газ? -Пропан бутан,LPG e втечнен въглеводороден газ,получен след преработка на нефта използван за гориво от началото на 20-ти век.При нормална температура и атмосферно налягане е в газообразно състояние.В промишленоста и дома се използва във втечнения си вариант.Втечнява се при 8-9 бара налягане в зависимост от съотношението пропан/спрямо бутан.Силно запалима и избухлива смес,без мирис.Ароматизира се допълнително с етилмеркаптан, който нормалното обоняние засича при 20-25% концентрация от въздуха.Това е опасна концентрация за взрив при произвеждане на искра -Метан,SNG e основна част от природния газ.Съпровожда добива на нефт и въглища,разлагането на растителни отпадъци.Труден за транспортиране,поради голямото налягане при което се втечнява. Без мирис,ароматизира се допълнително.Смеси над 5% обемни части са взривоопасни.Открит е в началото на 18 век,но се ползва доста по късно като гориво. 2.Защо се налага преминаването към алтернативно гориво? -Не се налага ,но е желателно.Ограничението в петролните залежи,грижата за околната среда и разликата в крайната цена го правят приемливо гориво 3.По-добро гориво ли е LPG и CNG от бензина за колата ми? -Спорен въпрос.Двигателите не са проектирани за работа на газ,но близките горивни процеси го позволяват.Приемаме го за алтернативно гориво. Това беше обща информация,която ще намерите при всички търговци на газово оборудване.Продължаваме с информация от "кухнята" 4.Каква Газова уредба да монтирам на Хондата си? -За предпочитане е последно поколение.Марката не е от толкова голяма значение.Качеството и дълговечността на компонентите е по-важна.Всяка "велика" Марка има и бюджетни варианти.Гаранцията е много важна! Казчеството също е преходна величина,много от производителите изнесоха производството си на Изток. 5.Важен ли монтажника? - Изключително важен!-това е човека,който ще вземе много решения вместо Вас,касаещи Хондата Ви! 6.Какви решения взима монтажника? -Избор на компоненти:Ако уредбата е сбирщайн,елементите са от ключово значение.Тия уредби No-name се събират с цел докарване на по-ниска крайна цена и по-голяма печалба. Няма алгоритъм по който се избират компоненти.Няма и доказателство ,че тези компоненти ще работят взаимно.Няма качествено оценка на взаимодействие. Компонентите се събират на база рекламата и търговците,отстъпките,на прекупвачите им т.н. на база не-касаеща вашата Хонда. -Изборът при маркова уредба се свежда до определяне на местата за монтаж,Комплекта е събран от проверени и тествани компоненти,с доказана съвместимост.Дори скобите и тройниците са брандирани.Убедете се ,че всички компоненти отговарят на бренда! 7.Важни ли са местата за монтаж? -Важни са.Основни приоретети са по-къси тръби и кабели,внимателен избор на траектория на маркучи.Безопасно полагане на захранващи тръби и маркучи.Монтаж на едрогабаритни детайли с презумция ,че после ще се обслужват,подменят,ще се извършват ремонти по мотора и др. дейности.Надеждно закрепване на всички компоненти. 8.Може ли монтажника да претупа работата си? Може и се случва постоянно.Целта е само една-повече печалба за по-малко работа. 9.Голямо ли е вмешателството в автомобила? -Голямо е!Реже се,дупчи се,криви се,прекъсват се кабели,нарушава се изолоция,нарушава се антикорозионна защита. 10.Мога ли да избегна това голямо вмешателство? -НЕ,но можете да заинтересовате монтажника финансово... за специално отношение. 11.Мога ли да помогна на монтажника? -Да!Занесете му изправна кола,работеща перфектно на бензин,която познавате от поне 2-3 месеца.Измита външно и по възможност с чист двигател. 12.Защо трябва да познавам колата си и какво общо имат моите шофьорски и технически умения? -Монтажа на газова уредба не е еднократно преживяване,макар че техниката доста напредна.В общия случай ще се върнете при газаджията минимум 2-3 пъти. Необходимо е първите километри след монтажа да наблюдавате работата на двигателя и ако откриете нещо необичайно, да уведомите монтажника.Негово задължение е да отстрани проблемите. За целта трябва да установите проблем и при какви обстоятелства се проявява.Обратната връзка е изключително важна за монтажника.Думички като "сецва","придърпва","мудна" имат цифрово и техническо отражение. 13.Има ли зимна и лятна настройка? -Да Има.Дори перфектно настроена уредба ще си промени работата при зимни условия,при смяна на зимната с лятна газ и обратно.Отношението пропан/бутан определя начина на транспорт/втечняване на газта при различни външни температури.Уредбите с обратна връзка по ОБД донякъде неутрализират проблема. 14.Бързи или бавни дюзи? -Газовите дюзи имат 2 основни характеристики:време за отваряне и време за затваряне.Определят се от механични фактори-тегло/форма и електрически-големина и брой намотки на бобината. Сбора от тези времена затварят един цикъл примерно 4ms.Ако минималното време за работа на моя двигател е 3,5 мс,тази дюза не ми върши работа,защото общия цикъл е над минималния.Съответно се налага използването на по-бърза дюза. НОИзбора на работна точка е фактор зависещ от налягане на газта и отвора на жигльора(монтажника).В 90% от случаите бавни дюзи работят прекрасно на Хонда.Изключение правят 6 цилиндровите двигатели. 15.Знае ли монтажника какво става в газовото ЕКУ? -Знае само 10%,а за останалото предполага.Това е политика на фирмите произвеждащи техниката и тия,които им пишат софтуера. 16.Как тогава прави настройка на системата? -Лесно!Пуска автонастройка и пробва да натиска разни копчета,повечето на английски и ако системата заработи добре на празен ход сетъпа може би е успешен.По-напористите монтажници правят тест на колела и донастройват в движение.Алгоритмите по които работят ГИ са тъмна материя за монтажника. Преходни процеси,процеси без обратна връзка,дори принципа на автокалибрация е тайна на производителя.Алгоритмите са различни при всички марки или еднакви при системите ползващи един и същ доставчки на софтуер. Оторизираните монтажници ходят на курсове за монтаж и настройка в главните представителства и получават затова сертификат.Те не полагат изпити-само присъстват на курсовете,Притежанието на сертификат не гарантира разбирането на материята.Представителствата прекъсват отношения с некадърните си монтажници ако има много оплаквания от клиенти отправени към централен офис. 17.Зная ли точно какво купувам,като купя ГИ от фирмата ABC? -Не! Конкретната версия на хардуера и фирмуера е тото,но обещанията на всички фирми са велики!По принцип коректните фирми упоменават върху продуктите си с кой фирмуер и хардуер е оборудвана кутийката. 18.Какво да направя ако се притеснявам ,че колата ми има проблем на газ? -Установете има ли проблем на бензин.Ако да-потърсете квалифициран автомеханик.Ако не-потърсете монтажника си и му споделете проблема. 19.Какво да направя ако монтажника не може да ми отстрани проблема? -Важно е да разберете дали става въпрос за техническа неграмотност и/или непукизъм.Ако човека наистина е неграмотен и недобре запознат със спецификациите на ГИ и колата-в случая Хонда споделете проблема тук в форума. Ако е непукист пребийте го или намерете съответните хора за това. 20.Не ми ли е голям разхода? -Теоретично разхода зависи от много фактори.Отделно количеството на горивото с което засичаме разхода зависи от измамниците по газостанциите.По правило разхода е по-голям с до 20% от разхода на бензин,за който пак важи онова с бензиностанциите. Разхода зависи от шофьорските умения,от познаването на автомобила,от средната скорост,от критичната скорост,от цикъл студено-топло-студено. Ако светне жълтото двигателче на таблото определящо наличие на проблем,обърнете се към автодиагностик или разберете сам номера на грешката и ще се ориентирате проблема дали е свързан с газта и ли има генерален проблем. 21.Имам ли нужда от омаслител? В общия случай НЕ.Необходимостта от допълнително смазване от техническа гледна точка е абсурд.Водачите на клапаните са изработени от сплави на база фосфорен бронз,който предполага нормална дълговечна работа ,съответно с износване в рамките на 200к километра.Маслообирачите изпускат малко масълце,даже и да са нови.Повечето ни Хонди горят масло на поразия.За къв да наливаме още масло? 22.Трябва ли ми емулатор на ламбда сондата? Не е необходимо,даже е нежелателно.Стандартната сонда води бензиновия компютър до постигане на смес 14,7:1,която е малко богата за газ ,но със сигурност е безопасна.При добра настройка на ГИ сондата си върши работата и регулира времената на дюзите,с което помага за безпроблемното съжителство бензин-газ. 23.Трябва ли да сложа аванс регулатор? Не е задължително,но е желателно особенно за метан.Октан коректора увеличава предварението при средни и високи обороти,в зависимост от нуждите на алтернативното гориво.Метана иска корекция да кажем +15,а пропан бутана +5 градуса,като във високите обороти,тази корекция намалява линейно. 24.Иска ли специална настройка двигателя с витек? Да!Витек режима иска много специално отношение.При основната настройка приемаме двигателя като механична константа.Газовото ЕКУ не разпознава витек режима и вместо увеличена мощнoст,получаваме тъпчене на място.Опитните монтажници знаят къде да бутнат,какво и в коя посока. 25.Да питам за един приятел с оригинална газово уредба? Те таково чудо нема.В някои страни са монтирали ГИ в магазина,за да измъкнат 2-3к евро от някой напудрен клиент.В повечето случаи са морaлно остаряли с неясна подръжка и златни консумативи.Като видя редуктор Honda с дюзи Denso и ЕКУ Hitachi може би ще запея друга песен.Изобщо не препоръчвам закупуване на кола с монтирана газ. 26.Течна фаза и/или директно впръскване ? Новите двигатели изискват и нови системи за впръскване...след 2-3 години ще мога да направя оценка.За двигателите с дюзи в пълнителния колектор,не е необходимо..по-скоро е екзотика.Honda вече запова да вади хибриди и скоро ще видим как ще се развие този бизнес.Със сигурност бих си купил Хонда с 2 горива. 27.Трябва ли да имам качен последния софтуер/ъпдейт на моя газов компютър? Да,желателно е да се информирате за това дали има ъпдейти за вас.Флашването е лесно и не боли.Прието е да е безплатно.Както във всеки софтуер с ъпдейтите се подобрява работата на устройството или се добавят нови неща. 28.Трябва ли да сложа свещи за газ? Не е необходимо при съвременен автомобил,особенно в Хонда.Достатъчно е да се намали пробега за смяна на свещи. Следва още,но това е на първо четене от въпросите ,които са ми задавани на лични.Коментирайте на воля.....
-
1 точкаКазал съм го много отдавна.Изхвърлете ги тия мазила и си проверявайте клапаните на 20-30к.Не допускайте бедна смес и сте ТОП.
-
1 точкаЗдравейте, Сложих зъбното колело и работи перфеткно. Така че смело взимайте и сменяй, който има проблем.
-
1 точкаНе мога да се съглася с твърдението, че маслото е последната брънка! Напротив, смазването и охлаждането на един двигател се явяват на-важните компоненти за функционирането и дълговечността му.
-
0 точкиБай Ганя пред пилотската кабина - А, ма стрино, мОа ли да питам нещо пилота? - А бе, наборе, коку коня е тАа бангия? - 20 000, по 10 000 на двигател. - ЕбАаго, тва ша литне бре!
-
0 точкиЕдинственият шанс българите да проявят интерес към буболечки и червеи е, да се докаже, че от тях може да се вари ракия.
-
0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00