Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 5.02.2023 in all areas
-
2 точки
-
2 точкиВчера направо му се замая главта на един колега , като му дадох цена за вериги комплект, та реших да споделя... Колата - Civic VII 2.0 Type R Цена: 1356 лв. - в цената е и МАСЛЕНАТА ПОМПА С ОСНОВАТА Списък:
-
2 точкиАко смуче масло през картерната , целия смукател вътре ще е в масло.Не смятам ,че ще е от марката на маслото.Един двигател ако гори масло и каквато марка да му слагаш дори и 10w60 да му налееш пак ще гори.Пък хората,който по каталог им дава ,че трябва да карат с 5w30 и заради разход на масло увеличават вискозитета с мечтата ,че ще намалее са в голяма заблуда.Нищо специфично няма в 20 годишна хонда, двигател като двигател.Трябвало е като сте отворили главата да смените и сегментите и да премерите цилиндрите за елипса.Колко километра си минал преди да я отворите,че мислиш е нямала разход на масло? Като чета какво си написал си я взел с духнал клапан и сте я отворили.Имал съм случай Хундай Сантафе ми я докарва познат за смяна гумички клапани, идва с точна диагноза и казва сваляме глава сменяме гумички и гарнитури и сглобяваме.След отваряне и затваряне колата спря да пали.Компресията изчезна.След повторно отваряне сегментите бяха спекли, а колата си дойде на ход.След смяна на сегментите нещата заспаха.Случвало се е и на опели от G моделите след отваряне на глава за гарнитура след това сегментите да спичат и изчезва компресията.
-
1 точкаТова е ръководство което може да помогне сами да се справите с подръжката на автомобила си. Помогни си сам
-
1 точкаТова е вискозитетът за R20A9. Въобще не се притеснявай. Само избери качествено масло и го сменяй на всеки 6-7 хил. км.
-
1 точкаШенкел от дупка е много трудно да кривне. Това е много здраво желязо, не е като някой носач или биалетка.
-
1 точкаЛинк: https://ato24.de/en/ravenol-htc-protect-mb-325-0-concentrate.html Вид и количество: RAVENOL HTC - PROTECT MB 325.0 CONCENTRATE 2x1.5L Стойност на поръчката: €9.49*2*1.9775 = 37.54 ~ 38 лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат предадени по Revolut Начин на получаване: - Лично в кв. Малинова долина
-
1 точкаПодкрепят 2 ръце , и с ELRING гумички няма проблеми.. Вече на тия курници им треперите като на малко дете.Оригинално масло,свещи , части.... Преди това ако не е поддържана и каквото и да и сложиш спасение няма. Комшията кара същата хонда вече 8ма година и едни 150к+ слага най-евтиното масло ,което намери и няма проблеми.Просто си го сменя на време.Филтри слага FILTRON и да не би да е умрял двигателя... Моля стига с глупостите. Единственото ти решение е сваляне на глава , бутала,замерване на цилиндри и сегменти и тогава можем да си чешем пръстите.
-
1 точкаВидях го в Лидъла, ама не взех. А днес, опаа - нещо сивото е побелело. Полезно е, ама съм в ниското и снегът е рядкост, а и требе да се слага вечер - преди да завали, а тва е Божа работа. Иначе работи определено, ама да се сетя.
-
1 точкаС тези цели го и споделих. Имам ви за "свои хора". Сигурен съм че всеки ще извлече своята полза, или поне някакво ново инфо за техниката.
-
1 точка@dandilov Посочи ни такъв антифриз,за да не останат хората в заблуждение ,че всичко по рафтовете е супер и може да се насипе в системата. За мен тово е което трябва да е в системата,и това го пише в ръкавадство на Хонда. Другите които покриват стандарта на Хонда за антифриз са на тази цена като оригиналния,или с 10лв по-евтини. Та кефа от спестените 20 лв от антифриз,е безмислен и бързо отминава.
-
1 точкаОт червения антифриз не е ,стига с тази глупости, че ако не е Хонда антифриз ще стане беля .радиатора протича зимата когато е студено щото се удървя гумата горе и протича,но ако е от там ще има следи видими от антифриз.огледай за друг теч,щото другото го знаеш-гарнитура.
-
1 точка
-
1 точкаМалко прясна информация за нискотемературните х-ки на някои масла на пазара от 2022г. За бързо ориентиране - прозрачните масла са с PAO повече от 50%; - полупрозрачните са с някакъв % PAO; - непрозрачните са хидрокрек.
-
1 точкаМного плюсове, или не знам там, как да го изразя! Стефан, ми достави оригинална част ( Минусов кабел за акумулатора, от ЯПОНИЯ), който никой не успя да я намери, нито Бултрако, нито Пепи(Izanagi) от САЩ, за 5 годишно търсене! Цената, няма значение в случая! Едно Огромно БЛАГОДАРЯ! 0
-
1 точкаДаже и от това няма нужда.Достатъчно е да се даде информация от кого се купуват базовите масла и добавките ,аз ще ви дам формулата...:)
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точкаИзбора на двигателно масло е тема ,която дъвчем постоянно и има много въпроси,на които е трудно да се отговори с две приказки. Пускам тази тема ,за да може всеки от вас да намери сам отговора на въпроса си.Темата не е моя…тя е Ваша.Ще допълвам и коригирам данни и материали по ваше усмотрение,след одобрение от модераторския екип. Двигателното масло е един от най-важните консумативи в ДВГ.Залети сме с информация,реклами,препоръки и съвети от приятели.Нека да не гледаме на маслото като домашна ракия,а да научим малко факти и технически характеристики,които са важни за нашето масло. При проектирането на един двигател,производителят не избира масло,а задава параметри, на които трябва да отговаря съответното масло.Така в процеса на проектиране се изчисляват важни детайли,като материал,повърхност,грапавост,хлабина на сглобка,материал на уплътнение,гарнитура и т.н. Тук основно работят инженерите.След това проекта минава през юристите.Всеки пазар си има своите закони и изисквания,като се взима под внимание околната среда,допустимите отработени газове и категорията на гориво. Готовия вече проект се префасонира за съответния пазар,като с това ролята на определяне на маслото за конкретен двигател е приключило. Тук с главно В ВНИМАНИЕ:Производителя,търговеца,представителя и обслужващия сервиз имат една единствена идея относно новата ви кола:Да изкара Гаранция!!.Никой от гореспоменатите не го е грижа какво се случва след този период с вашия двигател.Това е пазарна политика след 1996 година и всички сме свидетели на това в една или друга сфера.Общо взето най-трудния пазар е японския и американския.Европа е разграден двор и законовите норми и изисквания се спазват само в определени държави,които са над политическите интереси.От тук идва и голямата бъркотия със стандартите ACEA,API и ILSAC.По подразбиране Honda е японска марка е нужно да съблюдаваме японския сертификат ILSAC.С годините изискванията спрямо техниката,околната среда и човека се променят,затова и сертификатите сменят изискванията към маслата.ILSAC GF-3,GF-4,GF-5,скоро и ILSAC GF-6/проекто-сертификат/ казва на съответния производител на масла на какви характеристики трябва да отговаря маслото в съответните граници.Сертификата се защитава от производителя на маслото пред съответната институция по желание на самия производител.Това ,че бренд X няма даден сертификат,не означава автоматично,че маслото не покрива изискванията.Това означава, че Х не иска да има този сертификат или е искал,но не са му го дали…. Да приемем,че ни интересува настоящия GF-5.Двигателя ни е проектиран,когато последно е бил актуален GF-3.Да търсим ли масло с GF-3 или не?Не е необходимо.Със всеки следващ номер изискванията стават все по-тесни и трудни за постигане,така че сме сигурни в едно:GF-5 надвишава GF-4,който също надвишава GF-3. Ако все пак намерим стара туба с масло GF-3 да я ползваме ли?.В никакъв случай.Маслото има срок на годност както всеки един продукт.В зависимост от маслото,начин на съхранение и т.н.Срока е от 2 до 3 години,но има и големи отклонения.След този срок маслото би трябвало да се даде за преработка. В повечето случаи такива масла се пускат на разпродажба за половината от цената си.Продават ги предимно он-лайн магазини,на които не можете да търсите сметка…. Може ли производителя X да произведе днес масло и да защити GF-3.Не, това е невъзможно.Производителя Х трябва да защити актуалния японски сертификат. До тук избора ни на масло се улесни с 50% J.Вече знаем ,че без ILSAC GF-5 имаме проблем със съдържанието на тубата…. Доуточнение, което е много важно:Бренда Х е взел сертификат на маслото си Серия А с вискозитетен индекс 5W-30.Това означава ли ,че същата марка,същата серия с индекс 0W-30 има този сертификат. Не!Сертификат се издава само за конкретно масло и той е изписан на тубата. Сертификата свързан ли е пряко с начина на изработка на маслото? Не - минерално или полусинтетично,хидрокрек или PAO,естер,/Пълна синтетика е нарицателно на нещо несъществуващо на пазара/ маслото трябва да отговаря на изисквания и ако ги покрива получава сертификат. Кой сертификат/одобрение изисква Honda? Honda е част от консорциум на японските автомобилостроители и одобрява стандарта ILSAC. Honda одобрение има само за 2,3 мотора на Acura RDX Turbo-одобрението е Honda HTO-06.Всички модели с електромотор-хибридни двигатели изискват масло GREEN-0W16.Всички дизели с филтър за твърди частици изискват 0W-30 C2.Всички останали бензинови атмосферни мотори са с препоръчителни класове 0W-20 или 5W-20/5W-30/,като 2009 година на конференцията на SAE излезе сервизен бюлетин,в който Jeff Jetter заяви ,че Хонда препоръчва за всички модели в цял свят използването на 0W-20,с изключение на гореупоменатите и спортните автомобили/S2000/,които да останат на 5W-30. Има още едно изключение-двигателя 1,7DTCI,който е на Исузу , но се ползва най-масово в концерна Крайслер-Опел. Тук препоръчанотo масло е свързано с опелски сертификат Dexos 1,2, За който спокойно може да прочете във форума на Опел.. Така…от всички масла на пазара останаха тия с вискозитетен индекс 0W-20 и 5W-20 и сертификат ILSAC GF-5.Те не са много,като изключим оригиналното ни масло имат/нямат едва 20 модела.Ако приемем,че нашия двигател е вече доста износен и има нужда от уплътняване ,за да функционира изобщо,може по усмотрение на личния ви механик да ползвате 5W-30/10W-30 масла имащи същия сертификат ILSAC GF-5.Но …това е ваш личен избор! Колко „тесен“ е сертификата ILSAC GF-5 и каква свобода дава той на производителите на масла?По мое мнение е доста тесен и труден за изпълнение.Като цяло базови масла произвеждат 3 компании,а добавките за масла са също 2-3 модела.Всички останали брендове купуват от тях и бълват бъркочи като си играят със % на химически елементи,като в това няма нищо лошо.Сертификата не указва как да се произведе маслото!Важно е да има съответните характеристики.Тук е момента да видите сводна таблица с подробни характеристики на различни брендове.Няма да коментирам,кое е хубаво и кое не.В общия случай плащаш за това,което получаваш.Мога само да гарантирам,че масло със сертификат ILSAC GF-5,съответно по API SN или SN/RC и подходящия вискозитет няма да навреди на мотора ви и Honda одобрява това! Тук ще ме питате,защо в сервизния център на Хонда ми наливат оригинално масло 5W-40 или Castrol 5W-40. Да отговора е много лесен.Независимо дали на табелата на франчайзинга пише Хонда.Бултрако,Апостолов или Honda-EUROPE……те целят само едно нещо-Печалба.По-късно ще пусна характеристиките на оригиналните ни масла....там не всичко е цветя и рози . Продават едно евтино масло скъпо и амортизират мотора преждевременно,като с това си създават още работа и още печалба….Тяхната гледна точка е друга-Те твърдят ,че се презастраховат,срещу задиране и често навлизане в „червените обороти“ Истината е някъде по средата и Вие ще прецените къде точно…. Само за информация 5W-40 струва 3 пъти по-малко от 0W-20 при едни и същи условия.Говорейки за цени на едро …8 към 22 лв/лт. Аз като потребител искам тук да намеря информация за това ,какво масло да ползвам,за съответния пробег и условия на използване на автомобила си.Нека заедно създадем тази база данни! Темата е заключена и всеки един модератор може да допълва или да коригира. Темата http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=101841&do=findComment&comment=1057467369 за обсъждане на всичко свързано с маслата за Хонда ще бъде отдолу и там всеки може да се изкаже с параметри,документи,характеристики и опит.Всичко ценно и подходящо ще се качва тук...за готово ползване от всички! Публикувам таблица от братския руски форум Oil-club.ru Таблицата е изготвена след огромен труд от колегите начело с администратора Torcon .Линк към оригиналната таблица:http://www.oil-club.ru/forum/topic/24192-svodnaya-tablitca-masel-standarta-api-sn-ilsac-gf-5-0w-20/
-
0 точки- Ало, Пешев, дойде ли бригадата за саниране, бе? - Дойде, шефе, ама от таа бригада само транзистора работи...
-
0 точки
-
0 точки- Що си дошла в кръчмата ма? - Да те прибера бре, пиянде таквоз! - Ай, вземай ма и са махай.
-
-1 точкиНедейте така. Мощната кола освен че изпреварва по-бързо, може и да избяга от опасност по-бързо, когато вместо спирачка газта е по-добър избор (имам и такава случка: Бентли което ме застигаше бързо-бързо с 200), но освен това и спирачките и са много по-яки. Дори, ако застрахователите бяха честни, би трябвало колите с под определена мощност да имат по-скъпа застраховка, даже да не им се позволява да излизат извън града. Тия френски огромни СУВ, а като погледнеш двигателя: 110 к.с. и то само с помощта на турбокомпресор са направо смешни
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00