Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 16.04.2022 in all areas

  1. 2 точки
    @JHM Верижната катастрофа е опасно нещо, особенно на магистрала. Веднъж на Хемус ми се наложи милисекунда да размишлявам предницата, или задницата си да жертвам, но не пострадах поради съобразителност. Основната грешка в такава ситуация е да спираш рязко до 0. Така на задният, ако е близо, му скъсяваш много времето за реакция и в безисходицата си, кривва нанякъде, а ако не те заобикали, измества ти задницата и си пумпал без контрол. Оставих му време за реакция, намаляйки плавно и после натиснах повечко спирачката, но следях неговото спиране и аз поддържах дистянцията помежду ни, преценявайки оставащото разстояние до вече заетите 3 ленти със спрели коли. Сега като го пиша, изплува и друг спомен, (по нормално шосе), в който аз бях задният и наистина излязох в банкета (пазейки спиращия по-бързо от мен), което пак бе екстремно, защото сработи АБС-а и ми удължи спирачния път, но пак имахме късмет. Тези 2 ситуации бяха след друга подобна, в която правех каквото можех, без да мисля, в резултат на което предният ми капак "стана на палатка". Житието учи. Масово хората си мерят ускорението, а нехаят за спирачният път на своята и непрогнозируемият на околните коли, нито гледат отзад какво става, щото са заети със ситуацията пред себе си.
  2. 2 точки
    Идеална е! Термостатът на 2.2 i-ctdi е с температура 78 гр. На климатроника има скрито меню, откъдето може да се види реалната температура на антифриза. Дава се на контакт, натискат се и се задържат бутони "AUTO" и "въртешна циркулация" и се стартира мотора. Тогава се пускат тези два бутона. Позициите от менюто се местят с бутона за задния нагревател. Позиция "А " е за температурата на антифриза. Ето тук колега го е обяснил по добре цък
  3. 1 точка
    Според мен, външният диаметър не е по-малък, а просто дренажните канали са по-плитки. Не знам дали има приет стандарт за техния дебит според останалата контактна площ, но за всеки случай, в наводнени участъци намаляй повечко, за да не изплуваш в аквапланинг, чиято критична скорост се определя точно от дълбочината на каналите и няма общо със сместа.
  4. 1 точка
    Да , натоварени са от Карс хелп, но са и много отзивчиви. Преди няколко дена разговарях с Георги от тази фирма, и уговорката ни беше ако ми хареса колата , да му се обадя, обеща да намери време и да огледа автомобила, като преди това да осигуря подемник или канал в някой сервиз в населеното място дет е колата. До среща с него не стигнахме, защото собственика на автомобила трябваше да ми прати на Вайбър италианските документи и фактури на МПСто (които той каза, че ги има още в първия ни разговор по телефона). Аз ходих на оглед на колата, карах я, имах някой забележки и щях след огледа на Георги да преценявам дали си заслужава покупката за мен. Нооооо продавача ми писа след няколко часа, че не можел да намери баш тия документи и фактури - което за мен вече беше доста странно, и червената лампа почна да ми мига. Та се отказах от тая кола.
  5. 1 точка
    Сервизите в София за които аз се сещам: - Бултрако официален представител на марката .....вкарват ти колата и чакаш диагнозата като не присъстваш (поне така беше преди 10тина години, сега може и да са се променили нещата, трябва да ги попиташ) - Юби ко ......макар да има и негативни мнения в сайта за тоя сервиз, аз лично бях доволен (с някой много малки изключения) от ремонтите по колата ми, а и можех да наблюдавам точно какво правят по автомобила, с мен са били винаги любезни и отзивчиви на въпросите и претенциите ми. - Това е другия сервиз за който разбрах тук от сайта. Не съм имал честа да го посетя, но коментарите за Слави (Станислав Методиев) са положителни и че е точен и прецизен човек. В темата има и негов телефон. Ако продавача не се съгласи с колата да ходи до София в сервиз, то трябва ти да заведеш някой дето разбира. Има фирми занимаващи се с това. Ето тази е такава https://cars-help.com/bg/za-nas/ , вероятно има и други такива. Не съм ползвал услугите й и не мога да изкажа мнение за тях. Но смятам да ги ангажирам ако попадна на читав автомобил.
  6. 1 точка
    Винаги и навсякъде трябва да се внимава! И в Монтана направиха 1 кръгово (на мястото на стандартно + образно кръстовище), в което имаш предимство пред 3 от посоките, но четвъртата е с предимство пред теб и трябва да спреш в кръгчето, или да не влизаш в него, ако от нея се задава кола. Осеяно е със знаци, кат стрелбище - пълно малоумие, но адаптираме се и си пазим ламарините.
  7. 1 точка
    Това пък Петро най- големия пикоч...Направено за коли 1.2 не дигащи повече от 90...Волф си е стабилно масло и колегата няма повод да се притеснява ,да го налее. . Ако кара всеки ден извънградско, може го търкаля и 10К кмра ама тук повечето карате с 30 в града малолитражки 90коня и маслото изкарващо не повече от 5000кмра е на почит хаха
  8. 1 точка
    Само че с бус отзаде ми.Колоната пред мен рязко спря и веднага погледа ми в огледалото за задно виждане.Бус ""мастер",от ония със секси емблемата,няма и намерение да намаля.Аз максимално на ляво колкото може откраднах от ляво,а той в последния момент засвири с гуми и към банкета.На косъм да ме направи хечбек.Професионалист шофьор,виждащ случващото се пред него от високо и с повече време за реакция това е недопустимо.
  9. 1 точка
    Т.е. да започва да се избистря, така че да се вижда ядро ли? По принцип това беше една от идеята да сменям на 4000 км. Другата е, че навъртам към 200 моточаса.
  10. 1 точка
    Тук вече започва да се забелязва заформяне на ядро. Нещо, което ти липсваше във всички проби до момента . Дали пък моторът ти не е бил извънредно много мръсен до сега? И с предните масла само да си го миел...? Това ще си проличи при следващите 2 - 3 масла. Карай сега да видим SSV -то как ще се развие нататък.
  11. 1 точка
    Акцията си беше баш за това, само че по другите държави направо са ги сменяли. https://hondanews.com/en-US/releases/release-e1a157df687ff71da1f64a190f016099-statement-by-american-honda-regarding-power-window-master-switch-recall-2002-2006-honda-cr-v-2020 Иначе и за пиропатроните бях чел за някакви ужаси преди да мине подмяната, ама това е друга тема.
  12. 1 точка
    Здравейте, Трета проба на Ravenol SSV 0w30. За сравнение с историята на предходното масло, на предната страница. Не виждам особена разлика спрямо пробата на предходното масло, въпреки, че имам малко повече извънградско този път. Предните масла Яко и Мобил са доста "по-свежи" на тези километри. Чудя се дали е качество или по-малки миещи свойства и кое е по-добре? 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Ravenol SSV 0w30; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 237 335 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3070 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 30/70; 7) Средна скорост - около 25 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 29.11.2021 - 12.04.2022; 9) Моточасове – около 125; 10) Изразходвано гориво - около 270 л. Shell V Power Diesel 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – източени само 50-100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни четири къси смени на 4000 km, работещ EGR; премахнат DPF. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru. Трета снимка - на прозорец. Четвърта снимка - история.
  13. 1 точка
    Преди време, когато започна акцията за прословутите пиропатрони, имаше и акция за въпросния модул. Моето СРВ попадаше в акцията, (възможна опасност от пожар) но не се възползвах, защото не сменяваха модула, а само залепваха, някакво тип-дунапренено уплътнение. Според тях, правели това за да не се мокрели уж бутоните, защото ако попаднело вода, можело да доведе до пожар.
  14. 1 точка
    Аз съм ги сменял! Избиват се, но малко по- трудно! Носача трябва да се свали! Срещал съм се продават цял окомплектован носач/ шарнир с два тампона/, само тампон и тампон с металното тяло! Реглаж не мисля, че е необходим! Тук!
  15. 1 точка
  16. 1 точка
    Здравейте, Само да допълня с малко по - актуална информация сервиза се казва Motobox. Прилагам и фейсбук страницата им. https://www.facebook.com/pg/MotoboxSofia/about/?ref=page_internal
  17. 1 точка
    Ще вметна и аз една добра дума за Слави. Стигнах до него след челни и последователни сблъсъци с Юбико и Бултрако и тоталната им незаинтересованост и откровена некомпетентност ме бяха отчаяли, подобно на колегата User2, описал случая малко по-горе. Буквално имах чувството, че отивам при тях с Бугати, а на пасажерската седалка седи кенгуру със слънчеви очила. Та - разтърсих си контактите и от две места до мен стигна инфото за сервиза на Слави - и двете ми връзки го препоръчаха с две ръце. Отидох с недоверие, понеже на апокрифни майстори също се нагледах, но сега, 3 месеца по-късно, спокойно мога да кажа, че това е човекът, на който мога да доверя колата и който знам, че ще свърши повече, отколкото съм поискал. Страхотно отношение, с благ тон без надувки в приятелска атмосфера. Всички вътре поздравяват, което също прави впечатление. Самият сервиз - чист и спретнат като бокс от F1. Предложи ми кафе, седнахме на по цигара - "сдъвча" ми целият технически жаргон на лесносмилаем език (все пак, както предполагам немалка част от форумците - не съм механик или гуру). Да, 3 месеца по-късно след куп тестове, проверки и опити проблемът ми (random misfire на 4-те цилиндъра едновременно) все така виси нерешен, което не ме спира да си карам колата с най-голям кеф, но пък Слави откровено каза, че го "яде" и няма да я оставим така - ще прави, ще струва и ще го оправи и този проблем, съмнение нямам. @User2 - жив и здрав, радвам се че съм помогнал! Добрите неща трябва да се споделят, мисля си. Поздрави!
  18. 1 точка
    Аз на Слави попаднах случайно, четейки тази тема. Преди това имах драми с един "сервиз" Омбре (той се е самонарочил за Омбре, но това значи Човек, а той далеч не е такъв, затова ще го наричам така, както го наричат неговите хора в "сервиза" му - Дебелия), където за толкова ходения и изрично настояване от моя страна да ми смажат водачите на спирачните апарати, ония си питаха ушите. В резултат постоянно нямах задни спирачки, предните прегряваха, защото за да мога да спра натисках педала зверски с левия крак. Все ми се обясняваше, че те били ръждясвали "защото не съм бил карал", а аз на година въртях 25-31К км. Това през съботите основно и то изключително маршрути с множество завои, където няма как да не използваш спирачки. Обаче онези си знаеха едно и също: "Не караш, затова ръждясват, то е нормално." Смених сума ти комплекта дискове и накладки заради тях. Първите бяха EBC USR Slotted с жълти EBC накладки. Такива тогава виждаха за първи път (2009-2010) и именно с тях по някое време започна проблема с ръждата (oригиналната смазка е изкарала от 2003-а до въпросната 2009-2010 и се е предала най-накрая). Сега не пазя снимки, че като писах тук за последно се ядосах и изтрих цялата директория за колата, но задните приличаха на извадени от Титаник, а предните бяха изцяло сини (причината я споменах) и с падащо огледално покритие. Смених ги с обикновени EBC дискове и EBC зелени накладки - същия краен резултат, отново "нормална" ръжда от "некаране". Хем този път си бях купил и занесъл специална паста за водачи на спирачни апарати за да ми ги смажат. Погледнаха я, казаха: "Ми то тука имаме подобна.", a колата си я взех с думите: "Всичко е смазано, лъснато и блести." То поблестя няколко месеца, след което отново започна да ръждясва, при което аз за пореден път отидох при тях и този път с вече малко по-висок тон ги питах това нормално ли е или не. Нацупиха ми се, вкараха колата в халето (мен не ме пуснаха да гледам този път), чу се едно тракане и пилене, при което изкараха колата и ми казаха: "Пилнали сме ти малко накладките, да се движат по-добре в супорта." Ръждата си продължи, така че аз не издържах и написах в Гугъл "спирачни апарати проблем Хонда" (или нещо от сорта). Попаднах на темата на един от Ауди форума (Пепи май беше), който уж се занимавал само с това. Та отидох, човека погледна за причината и вика: "На пръв поглед изглежда елементарно.", извади ми водачите и за мой ужас всичките бяха, както вече писах, като извадени от Титаник. Разплаках се от яд! Въпреки всичко не писах в темата Му, но когато видях как сепнато обясняваше на недоволен клиент как "Бършели насраните задници на майсторите преди тях" не издържах и се изоках. Pазни модератори и администратори ми скочиха що съм бил пишел такива работи. Общо взето се "джавкахме" с двама определен период от време, след което на мен ми писна и не влизах тук 3 години. Гледам, че темата са я скрили. Жалко, имаше снимки на ръждивите водачи вътре и явно много са заблестели, та са ги скрили на сянка. Оттогава (мисля 2013-а) нито бях влизал, нито съм отварял тоя форум, даже резултатите от търсачките гледах дали не водят насам и ги избягвах. Премеждията ми не свършиха дотук. Реших да сменя (за пореден път) дисковете и накладките, защото тая ръжда беше непоносима гледка, та отидох в друг сервиз. Там се оказа, че ръждивите водачи не са единствения проблем. Пробката на маслото беше оставена недозавита и около 1-1.5 л. бяха хванали на някъде междувременно (при последното ми ходене в "Омбре" ми правиха реглаж на клапаните и сменяха масло на двигателя). Цялата кола отдолу беше в омазана. На място не е текло, но като е било вече загряло и под налягане е излизало по малко и въздушната струя го е разнасяла. Освен това се оказа, че резбите на два от болтовете на капака на клапаните са пренатегнати и изкорубени. Свещите бяха целите в масло, а същите гумички от които сега течеше бяха уж сменяни пак във въпросния "сервиз" на Дебелия при обслужването на 100К км. (смяната на ангренажния ремък, обтяхжата ролка и другите там съпътстващи подробности). Та както ми обясниха, тези гумички лесно се прищипват, ако при реглаж на клапани те домързи да разглобяваш както си трябва и побългариш процедурата. В новия сервиз ми казаха, че ремонтът щял да е скъп и по-добре да изчакам да засменям ангренажен ремък, та да е заедно с него. Та по някое време се оказа, че трябва да сменя предните накладки (просто свършиха). Реших, че този път няма да чета за майстори, закарвам я някъде колата и какво толкова да стане, това са предни накладки в крайна сметка. Отивайки на работа, всеки ден минавам покрай един сервиз. Човекът си работи сам, коли имаше без почивка от понеделник до неделя. Та отивам аз и се разбираме за час. Взимам си колата, всичко било смазано, накладките сменени, дежурното: "Спирай с тия накладки по-отдалеч." и аз доволен си тръгвам. Няколко месеца по-късно на път от София за Перник през Г. Бучино започвам да чувам едно скърцане. В Перник беше свирене и накладките пушеха, а дисковете бяха посинели. Оказа се, че онова говедо е смазало водачите с графитна грес, която от температурата се е разтекла и от цялата работа е останало само графитът. Това може да върши работа за резби, но в никакъв случай за водачи. И аз вече се хванах за главата, а тая кола я бях отписал. Вече само я разкарвах по 50-100 км., колкото да се раздвижи и съвсем да не ръждяса, а в сервиз не смеех да отида, докато един ден съвсем случайно, по недоглеждане се озовах отново тук (препратка от Гугъл). И реших, че така и така съм дошъл, ще хвърля едно око на темата на Дебелия. За мое най-голямо учудване я нямаше закачена отгоре (където сега се мъдри някаква друга). Поразпитах този-онзи за сервиз и след като съвсем се бях отчаял, тази тема се появи изневиделица от нищото като по поръчка. Звъннах на Слави, уговорихме се да отида при него една събота и да му покажа какво бях натрупал като части, видяхме се и се разбрахме от раз. Няма надуване, няма преструвки, няма "Мълчи там, к'во ти разбира на теб главата, аз що Хонди съм изръшкал!" Светъл и приятен човек, вече рядко се срещат. Аз само казвах какво искам, в отговор чувах само "Да, няма проблем." Оставих колата един вторник следобед и си я взех пак с събота. Основното беше кисненето на апаратите в една химия, че да се поизчистят и боядисат после. Всичко беше свършено както трябва. За резбите беше дошъл външен човек (който с това се занимава), гумичките (дето много трудно се били сменяли и по-добре да съм изчакал до смяната на ангренажния ремък) бяха сменени за да не давят свещите в масло, както и всичко по спирачните апарати. Клапаните регулирани при "Омбре" се оказаха пренатегнати (а колата никога не е имала газ или подобни дивотии, та да рече човек, че от това са самозатегнали). Освен това още много други дреболии като капак на изпускателния колектор, кожуха на катализатора, едното от моторчетата на фаровете и какво ли още не (както писах, не смеех да отида на сервиз, та от полека-лека се беше насъбрало). Попътно са пооправили и разни дреболии, които откривам с времето. Например, при смяната на спирачната течност са сменили и тази на съединителя, долели са 100-200 грама антифриз, защото преди при палене се чуваше как мехурчетата щъкат из системата, а това сега го няма (съответно Слави ми направи и забележка, че антифризът ми е стар и е за смяна). Едно мъничко петънце между вратата и калника се беше поиздуло и ръждясало (това вече ще направи историята наистина дълга, така че подробностите ще ги спестя), а след като взех колата беше изучкано. И понеже аз в самовъзстановяването, дори и на Хонда, не вярвам, остава да е при Слави. Сигурно има и още, но аз дотук съм стигнал с "разкритията". И е изключително приятно да намериш човек, който да споделя "Силата на Мечтите" и да се грижи за чуждите коли с необходимото внимание и грижа. В заключение мога да кажа, че аз също съм намерил своя механик и вече не ме е страх от нищо предстоящо, било ангренажен ремък, съединител или каквото там ще. Сигурен съм, че всичко ще бъде инсталирано както трябва и няма да ми създава проблеми. Мен от купуване на чати никога не ме е било страх, винаги ме е било стах от "майстори". Сега този страх го няма. ПП За малко да забравя! След всичко което направи по спирачкте, Слави ме накара да отида пак след 1000 км. за да ми регулира както трябва ръчната спирачка. И за мое най-голямо учудване и радост, тази година на ГТМ ръчната и задните спирачки успяха да спрат барабаните с нужното усилие. Това преди не се беше случвало и все трябваше да измислям някакви оправдания и да се червя пред хората. ПП2 Снимки нарочно не слагам, че и без друго мнението е огромно. Може би в отделно мнение. ПП3 Слави работи през седмицата от 9 до към 18:30 ч. В събота от 10 до нямам представа колко, че аз само ходих да му покажа частите.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...