Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 29.06.2021 in all areas
-
4 точкиАми отговорът е ясен ... Както гласи поговорката: "Когато сееш ветрове, ще жънеш бури!" 30 години без държавност, безпросветие, беззаконие, без възпитание, лумпенизиране (чака-рака-бърбалака), водят до сегашното положение! С голямо съчувствие към автора, мисля, че темата вече може да приключи...
-
2 точкиМного ми се искаше да напиша говеда, а не Ганьовци в заглавието, и защо българина стана такъв обезумял индивиди на пътя. Не говоря за всички шофьори ще ме разберете, все още сме останали и нормални и такива които спазваме правилата. Говоря за ония дето си мислят, че са над всички за ония дето вечно искат да са първи на светофара, за ония които засичат натискат, примигват с фарове и псуват и си мислят че само те са на пътя. За ония дето егото им е до небето, за разлика от сивото вещество на втория етаж което е под морското равнище . За ония индивиди дето като им свириш с клаксон или им направиш забележка щото само той си знае къде отива, а ти си ДЛЪЖЕН да врачуваш всяка негова маневра, слизат и налитат на бой, щот' къФ си ти бе! Защо инструкторите в автошколите станаха търговци (и не само те) и куфари които се возят в учебната от точка А до точка Б, и само повтарят завии на ляво завии на дясно без да ги учат как да реагират в ситуация и не само, а после всички четем неприятните заглавията в пресата които са последиците от това "возене" . И още много защо защо защо......... Иначе отговорите за себе си, може БИ ги знам....
-
2 точкиЗдравейте, Шести тест с Honda Synthetic Blend 5W-30 : 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, 2001г.; 2) Масло – Honda Synthetic Blend 5W-30 ILSAC GF5, API SN+; 3) Маслен филтър – MAHLE ОC 617 замяна на MANN-FILTER W 610/6 на 2500 км; 4) Общ пробег на автомобила – 165 490- км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5040 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 50/50; 7) Средна скорост - N/A; 😎 Сезон на експлоатация – от 10.12.2020; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – А 95 около 430 л. Shell, Kruiz, Gazprom; 11) Kтм = (430л./ 4.0 л.) = 107,5; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрално каране около 5 мин след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,0 л.; 14) Доливане на масло – ДА – около 300 мл до вдигане до горната резка на щеката след смяна на филтъра. 15) Други - източени около 300 мл (6 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox).
-
1 точкаЗдравей колега, За мене: Линк: https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html Вид и количество: Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 1Х4L Стойност на поръчката: 24.49 * 1.9675 = 48.18 лв Начин на плащане - Revolut Начин на получаване: куриер
-
1 точкаЗдравей колега, Ето и моята поръчка: Линк: https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html Вид и количество: Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 1Х4L Линк: https://www.ato24.de/en/liqui-moly-speed-petrol-additive-1-l.html Вид и количество: Liqui Moly Speed Petrol Additive 1 L : 2X1L Линк: https://www.ato24.de/en/sonax-xtreme-polish-wax-2-hybrid-npt-0-5-l.html Вид и количество: Sonax Xtreme Polish+Wax 2 Hybrid NPT 0,5 L : 1X0,5L Стойност на поръчката: (24.49 + 2*11.45 + 12.89)*1.9675 = 118.60 лв Начин на плащане - Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: - Лично в кв. Малинова долина
-
1 точкаЗдравейте! Да, има увеличение в цените, за което разбира се има и причини. Ето какво написаха от ATO24 - "Due to the current Corona pandemic and the increase in raw material prices, we have also had to adjust the prices of some of our products. Many of our products have already been adjusted and more will follow. Currently we cannot say which products will be affected by the price adjustment.", в превод "Поради настоящата коронавирус пандемия и повишаването на цените на суровините, трябваше да коригираме цените на някои от нашите продукти. Голяма част от продуктите вече са с коригирани цени и ще последват още. Понастоящем не можем да кажем кои продукти ще бъдат засегнати от корекцията на цените."
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точкаСкърцането при движение на заден ход от 5/10 м. при мен изчезна при смяна на маслото - за протокола...
-
1 точкаАбе, ние караме (с радост и стаст), но забравих да доложа какво се получи, та докато синковеца си подрежда стаята ... С 2 думи - "гледайте си работата" казах като разгледах конструкции и цени на подобни кокпити, та реших да караме самоделка. Нагло много пари искат за няколко метра тръболяк от марков мейкър - ай сиктир! Размърдах вехтия си мозък, па спретнах 1 проджект, като комбинация от ергономия, инженеринг и налични джаджи подходящи за случая. Гарнирах тая сбирщина с чертежи и намерих кой да реже и заварява. После сглобяване за проверка, разглобяване за прахово боядисване и отново сглабяне + монтаж на седалка, волан и педали. Ся, малко простичко изглежда, ама е удобно за ръст на водача от 150 до 190. Има нужните регулировки + повдигане на предната част на седалката (за по-рейсърски полегнала поза), за което приспособих обикновен крик и 2 азиатски биалетки (понеже са с шарнири и осигуряват движение в 2 равнини), което бе наложително. Оставих му седмица да се порадва за час - два, а като свърши срока, поне ще го знам по кои пътища (писти) ще е и денем, а аз вечерите
-
1 точкаДа, абсолютно. 4-та генерация с навигация съм, даже заради проблем, който (в последствие се оказа датчик на съединител) от Бултрако ме вкараха във филм да търся оттечка и електрически проблем. Акумулатора беше изключен над 6 часа, не ми искаше код. След това само трябваше да я изкарам от подземният гараж, за да си свери часовника.
-
1 точкаЧестито ми ново "гофре", срещу 138.60лв. , че това на колата, няма да издържи още много. 😀
-
1 точкаВъпрос:При толкова различна информация и взаимно-противоречащи се предписания....с какво масло да карам? Отговор:Производителя препоръчва 0W-20 и 5W-20.Това са масла с ниски вискозитети.Те гарантират икономия на гориво.../много малка/,По-лесно запалване/по-нисък вискозитет на студен мотор/,плюс по-малко износване в подгревен режим.Доказано е че 70% от износването е по време на стартиране и подгряване на мотора. По-подходящи за градско каране....5-8 километра на курс. Не са толкова подходящи за каране извънградско при високи скорости,както и за градско във високи обороти...5-7000 об/мин. Ако приемем някакъв среден вариант...препоръчано W-20 за спокойно градско каране и W-40 за нервно каране,високи обороти и скорости.Златната среда е W-30. Въпрос:Тогава как да определим студения температурен индекс 0W,5W,10W...? Отговор.Първия индекс фиксира течливост на маслото при отрицателни температури.Основно е важен за зимата според SAE,Но ако се вгледаме внимателно в характеристиките на група масла ще видим ,че сутрин лятото на 30 градуса външна температура ще запалим при вискозитет 40,50 и съответно 60 cst.Мотора има нужда от 8-10-12 cst.Логично е да изберем най-близкия вискозитет до необходимия....т.е. 0W.или 38-44 cst.Това ни гарантира лесно палене зимата,намалени износване ,бързо загряване и икономия на гориво в процеса на подгряване/градски режим. Въпрос:Стигнахме до извода ,че трябва компромисно да вземем 0W-30.Маслата започващи с 0W са скъпи.Можем ли да направим още един компромис и да купим сравнително евтиния вариант 5W-30? Отговор:Да може....Тук губим предимствата на 0W за сметка на цена и качество на маслото като базово масло. Въпрос:Има ли значение дали имам катализатор или не? Отговор:Има огромно значение.Катализатора изисква наличие на малко сяра и фосфор в маслото.Липсата на катализатор води до по-голяма свобода при избор на масло изобщо. Въпрос:Как да избера масло ако имам катализатор и държа на него? Отговор:Отворете техническите данни на избраното от вас масло и проверете трите величини: Sulphated Ash % < 1.0 Sulphur % < 0,35 Phosphorus ppm 600-800 Voltility loss % <15 TBN mgKOH/g 6,1-8,3 Calcium ppm 1570-2460 Magnesium ppm 6-46 Zinc ppm 766-868 Molybdenum ppm <269 (MODTC) <1000(Mo) Boron ppm <237 Titanium ppm <114 Sodium ppm 5-454 Въпрос:Производителя на маслото ,което съм си избрал не дава данни за количеството фосфор и сяра,но твърди,че става за двигатели с катализатор.Да им вярвам ли? Отговор: НЕ!.По принцип не се показва това ,което трябва да се скрие.Потърсете информация в специализираните форуми за масла,където се правят химически анализи в независими лаборатории.Там няма скрито-покрито. Въпрос:Скъпите масла ..Редлайн,Амсойл и др. имат завишени нива на сяра и фосфор и го декларират.Това значи ли ,че не стават за двигатели с катализатор. Отговор:Рейсинг ориентираните масла и тези в които присъства много PAO или Ester са ориентирани ценово към перформънс приложения,които изключват използването на катализатор.Някои от тези производители споменават това с дребен текст върху тубите си ...или завоалирано с подходящ текст: Примерно RedLine 0W-20 нямат нито един сертификат,но на тубата пише:Recommended for API SN,SM,SL,SJ...и т.н. или Suitable replacement for ILSAC GF-5,API SN,ACEA A5/B5.На български:Маслото ни не отговаря на нито един сертификат от изброените,но може да се ползва на автомобилите за които тези сертификати са препоръчани...Още по-на български:Маслата ни надхвърлят всички изброени сертификати,но не можем/не искаме да ги сертифицираме,заради някой дреболии като катализатори
-
0 точки-Защо имаш синина под окото? -Знаеш ли, на спирката, на една девойка роклята и беше защипана в дупето и аз започнах бавно да я издърпвам.. -И защо ти беше да го правиш? -И аз така помислих...и започнах с пръст да я пъхам обратно.
-
0 точкиТони, това няма как да стане! На купе от трабант "газ до ламарината" не може - газ до картона
-
0 точки- Да пийнем по едно, две ? - Аз по принцип не пия, но като пийна няколко, ставам друг човек. А тоя, другия ако знаеш как пие ...
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00