Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 5.10.2019 in all areas
-
2 точкиДнес ми е ден за новини . След Шела започнах „новия проект“. И той е Amsoil XL 5w-20 в моя D15Z8. На Амса ще асистират Honda ОЕМ маслен и въздушен филтър. Представям Ви „масления отбор“: Нямам представа колко ще трае този проект. Всичко е под огромен въпрос. За сега ще се въздържа от коментари. Ще постна само и единствено снимки на налягането на маслото, което - след доста хвърлен труд и размисли през последните 15-ина дни, в момента измервам с механичен манометър (запълнен с глицерин), който е проверен за точност на показанията му в лаборатория. Манометърът е свързан с 2 метра PTFE тръбичка с армирана оплетка към сандвич плейта преди масления филтър. Диаметър на PTFE-то е 5мм. Системата манометър – PTFE е обезвъздушена и манометърът реагира веднага на налягането. Показанията му съвпадат с предходните такива, правени със същия този манометър, но с около 60-ина сантиметра тръбичка. Температурата в картера измервам с термодвойка и уредче, купено от ИКЕА и преработено. Показанията на термодвойката са проверени с кипяща вода и са точни (повече в момента не мога да постигна). И така, първо показанията на налягането при Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30: Ето ги и показанията на налягането при Amsoil XL 5w-20: Сами виждате резултата. Няма нужда от коментар. Указаните стойности на минималното налягане от Honda при 80 С на маслото са: 0.7 бара на празен ход – 750 об.мин. 3.5 бара на 3000 об.мин. Предвид това, че Amsoil-ът в момента държи по-голямо налягане от минималното и то с добри стойности, за сега проектът продължава .
-
2 точкиНай-накрая настъпи моментът, в който мога да покажа след тези 11 700 км с Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30 какво е състоянието на мотора, по-специално това под капака на главата . Ето го и него: Признавам - изненадата ми бе огромна. Маслото бе с "много тъмно меден" цвят, но никъде по главата не се забелязваха натрупани отлагания, плуващи парцали в маслото или гняс. След изсмукването на маслото (с шлаух и спринцовка) и при лекото попиване с парцал всичко блясваше. Тук-там можеха да се видят супер фини (меки) отложения. В картерът, който свалих, също нямаше гняс. С лека промивка с бензин всичко светна. За съжаление забравих да го снимам . След всичко това - 11 700 км, мога с ръка на сърцето да кажа - БРАВО SHELL . Чудесно представяне в моята позастаряла Д15-ка . П.С. Извинявам се за качеството на снимките, но ми се наложи снимам със светкавица (повечето от тях).
-
2 точкиПоне на 2-ката със същия двигател, си се вижда (при 3-ката не мисля че е по-различно) и както казваш, с по-здрава отверка се получава проверката. Има една предпазна гума (на самия тампон-ако го гледаш от външната страна),която го скрива и създава илюзия че е скрит като в джоб, но като я повдигнеш, гумената част на голямото ухо на тампона, си лъсва и се вижда.
-
2 точки
-
1 точкаПускам темата понеже може да е полезна на някой.Става въпрос за долния заден тампон,който се намира до пробката за масло.Досега на няколко CRV-та които съм видял винаги е скъсан(уточняваме,става въпрос за дизел).Скъсана винаги е широката част,която се захваща за купето и докато не се свали това не може да се разбере.Смяната е елементарна,развиват се два болта 17 и 19 и с малко наместване и повдигане на двигателя с щанга се изважда.Тампона е този на снимките,да не се бърка с този за бензиновия модел,който се предлага афтърмаркет,този е само оригинален на цена около 250лв.Симптомите са леки вибрации в купето и силно притрисане при гасене да мотора. Сега циганията,която сътворих сигурно няма да се хареса на никой,но предвид цената на тампона реших да опитам да го поправя в случая залепя.Знам,че не се прави така,но досега 3 месеца резултата е налице,ако се скъса отново ща не ща ще купувам нов.Може би резултата е добър заради лепилото,което използвах,цената му обаче е около 40лв.за 20г. имах го купено от преди.Тампона се изчиства идеално на скъсаните участъци,аз ползвах изопропилов алкохол,напъва се с отвертка и се изцежда в самия процеп.
-
1 точкаДават 296 и 320.Ще трябва да се мери какви са на колата.Ако на колата са 296 такива трябват ,ако са 320 по всяка вероятност не. няма да съвпадне винта(торска) за закрепване на диска към главината.Но пък дават,че и двата ще станат.Това може да го каже само колега който го е правил. Ей това дават за номера който си дал на снимката - - HONDA Accord VIII Комби (CW) 2.2 i-DTEC (CW3), Година на производство 07.2008 - ..., 2199 ccm, 150 K.C.
-
1 точкаДа, обикновено така ги возят и обявяват като щета проблем в автоматика.
-
1 точкаПри този двигател, този тампон стои точно зад двигателя , около първи/втори цилиндър. Компенсира усукването назад и първо омеква , а после си се къса - ама на прилични години и километри. Сменявал съм го с втора употреба преди две/три години и за сега няма драма. п.п. За скъсването на моя, аз съм си виновен, ама това е друга тема.
-
1 точка1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30; 3) Маслен филтър – Amsoil (EA15K20); 4) Общ пробег на автомобила - около 431 430 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 11 700 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3; 7) Средна скорост - около 42 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 05.01.2019 - 04.10.2019; 9) Моточасове – около 280; 10) Изразходвано гориво - около 780 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (780 / 3.3) = 236; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.3 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; след последния магистрален преход (850 км) общият спад (за цялата експлоатация до момента + лек теч на картера, който ту се появява, ту спира) е около 3+ мм; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е скенирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация - градско направо липсва. Основното време за работа на мотора (напоследък) е около 1 час на ден. Грубо – сутрин около30 мин. и вечер пак толкова. Кратки пътувания всяка вечер (10-на минути и около 5 км в едната посока + още толкова обратно) + кратки пътувания през уикенда. Маслото има и 850 км на магистрала със скорост около 120 км/ч. История на офисна хартия 0-11700 км: Утре, ако е рекъл Господ Бог и стари баби , картерът се сваля. Изглежда това е краят на пътя за Шела .
-
1 точкаПривет с нова капка от мен. От предната са минали 25 дена (пост №566) и 900км. 700 от тях извънградско (8 м/ч) - предимно магистрала и 200км градско (около 6 м/ч). Маслото е на почти 8000км, 150м/ч и почти 13,5 месеца, а капката пускам по-рано от предвиждането ми, понеже вече е на 2мм над минимума по щеката. На вид не се различава от предната (също е сушена и сканирана като нея), но липсата на 3мм от нивото и нетипичните условия ме провокираха да споделя и чуя коментарите. Нивото не следя често, но след извънградското пътуване миналия уикенд вероятно е настъпила промяна, защото другите 200км са си стандартно градско и няма как да предизвикат промени. Въпросните 700км бях сам, а за половината от тях (по обратния път) сипах по-добър бензин. Към наличните в резервоара 25л А95 допълних 40л от 100 октановия на Газпром, колцата стана друга и и се порадвах, но не съм карал "в лютеницата". По Тракията на 2000 и 3000 оборота (+ няколко мин. "наказателни" изпреварвания) и само в Петрохан над 5000, та едва ли оборотите на мотора са причината, но не знам как и дали адската смес в резервоара не влияе по-различно на маслото? То си е вече кафяво (далеч е от черното,) на пипане е мазно (прекалено остарялото тръпне между пръстите) и не мирише на бензин, но къде отидоха 3-те мм? Принципно имам налично 5W20 с което да го освежа (по рецептата на Бранко), преди да наливам новото, а и зимата още не е дошла и смятах да му сложа още мото часове (понеже е далеч от ресурсните 230м/ч), но ... ??? Благодарско в аванс за "пилата" и тълкуванията.
-
0 точкиБлагодаря Митко,днес са сменили пак с оригинални и са 296мм,а не 320. Не е на моя кола,а на приятел. Явно са за 2.4 2009-2015г.Грешно ги е поръчал в Англия. Някой ако ги иска стигат до него от острова за 250лв. Благодаря!
-
0 точки
-
0 точки
-
0 точкиЗаместителя го дават 320 С този ОЕМски номер няма как да са с друг размер
-
0 точкиНай-лесно е да се провери самото реле, като не съм сигурен дали има разлика в позицията му при различните двигатели и нива на оборудване, както и преди/след фейслифт. Ето примерна картинка на кутията с релета и бушони под капака, намерена из нета (не обръщай внимание на ограденото в червено :!:) : Гледай в горната част на снимката, двете зелени релета и това между тях. Едно (или две) от тях е за вентилатора, а кое точно - може да видиш на картинката от вътрешната страна на капака. Примерна картинка на разположението: Има вероятност релето да залепва. Възможно е да се разлепи ако просто му биеш една "масльонка" с пръст или го чукнеш с нещо твърдо. Ако това не помогне, релето трябва да се свали и измери с уред. Може да се разлепи също при клатенето по време на сваляне. Ако се разлепи и после всичко работи нормално - ясно - подмени релето с друго. Ако всичко изглежда наред след измерването, след това го върни обратно на място и ако вентилаторът пак заработи - трябва да се провери според схемата какъв му е управляващият сигнал - дали компютърът подава +12 или маса. Това може би е по-неприятно, отколкото да е залепнало релето, защото най-вероятно говори за софтуерен проблем в компютъра Дано да е просто залепване.
-
0 точкиПо примера на колегата zmiata29 реших и аз да си боядисам грозната и жълта емблема в черен мат.Първо облепих, после махнах остатъците от старата боя и накрая спрея. Ето резултата.
-
0 точки
-
0 точкиНе съм фен на Autodoc, нямат и физически магазин тук в BG, малко са ми афифски. Ако държиш на същите афтърмаркет неща може да си ги поръчаш от тука https://autoprofi.bg/ има ги същите. Може да си ги вземеш лично от магазина или да ти ги пратят с куриер. Два пъти съм пазарувал от тях и за сега нямам оплаквания, разбира се и в други магазини ще ги има, може да пробваш Евро 07 също. Аз лично от Японците не съм поръчвал, но има колеги от форума, които поръчват и са доволни, и цените на някои неща са по изгодни от колкото в Бултрако. Ако държа нещо да ми е OEM и там ми е по-изгодно не бих се замислил да го поръчам. Ето и темата отдолу за този магазин.
-
0 точкиТози го видях днес в дир-а и ми хареса: - Ученици, днес ще имаме контролно. - А калкулатори ще може ли да ползваме? - Да. - А транспортири? - Също може... Така, пишете тема на контролното - "Любовта в поезията на Ботев!"
-
0 точкипри вдигнат багажник развиваш винчетата виждат се,след това целия сто се държи на пластмасови копки просто дърпаш на вънка и вече имаш достъп до всички крушки...провери си ги всичките,че моите половината бяха изгорели... лесно е ....успех!
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00