Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 22.06.2019 in all areas

  1. 3 точки
    При покупката на автомобил (хонда джаз) трябва да се гледат няколко неща - От къде е внесен, има ли някаква сервизна история, състояние като цяло, окомплектован ли е или има липси, фрапиращи разлики в цвета, криви фуги и линии, Неправилно износени гуми, течове по мотора и гнило. Рапидки, силикон или други цигании. После не е зле да се чуе как работи на студено и като затопли. Задължителна проба на скоростите до колкото е възможно. В никакъв случай колата да не е с газова уредба поставяна в чужбина! По възможност да са налични двата оригинални ключа и фабричните стелки. Знаете, че преди фейса радиото дефектира много често. Фаровете матират и волана се износва по-бързо. При подаване на контакт, трябва да светнат почти всички лампи на таблото. След запалване би трябвало да изгаснат :-) Това е Хонда и ако е в кондиция е редно нищо да не свети, освен индикатора показващ че е още студена. Знаете, че тези коли имат апетит към ръжда, проблеми с ЕГР клапана, около 250-300 х . км. започва да се чува веригата, при ръчните скорости си шумят лагерчетата на първичният вал, понякога се вадят механизмите на чистачките от моторчето, загнива обшивката на задното гърне, прекъсва поради не смяна на свещи, бубини или бензинов филтър. Също така, но не винаги има проблеми със стъкло повдигача на шоф. стъкло. В багажника се пълни с вода и рядкост да е суха и да не тече. Люпят се основите на огледалата и често халогенните фарове са спукани, защото стъклото е много тънко. Колата е мека в пътя и по завоите се накланя. За кубатурата си е мъртво родена. Демек, подаваш газ когато ти трябва и нищо не се случва. Труп :-) Иначе е икономична, маневрена, има най-голям обем и място за багаж в своя клас и като цяло е евтина за обслужване и поддръжка. Моят съвет е по възможност да НЕ си купувате регистрирана и карана кола в България!!! Всички знаем какви са ни пътищата, горивата, маслата, частите и културата на превантивното влизане в сервиза. Почти винаги се чака нещо да извие на умряло и тогава се сещаме да я закараме на чичо доктор. Те и докторите са едни, ама има и изключения :-) Та като цяло, хонда джаз е бюджетен автомобил за не претенциозни хора. Ако искате да върви и да стъпва хубаво на пътя - Сивик! При оглед, си водете майстор дето да отбира от хонда. Не се хващайте за дребни козметични забележки, че те се оправят и не са на-важното. В крайна сметка ще карате колата, а не боята. Кола се купува когато имате парите в джоба и знаете какво точно искате. Простирайте се финансово според чергата си! Винаги гледайте да имате пари на страна, защото със сигурност ще са ви необходими след закупуването на автомобил втора ръка. Дръжте се сериозно и се пазарете само ако искате да купувате. Питайте за всичко, но не ставайте досадни. Не ръчкайте и не цапайте интериора. За мен обидно и несериозно e пазаренето по телефона! (По Еконт ли ще ви я изпратят?) Изказвания от сорта - Абе, харесах си една кола на обява ама ще я гледам след .................. седмици или месец. (Ако е читава и на добра цена няма теб да чака!) Или - Бе, неам ги тея пари ма що да не ходя на огледи? (Губене на време и празни приказки до зори!) А любимото ми е -Ти ми я запази за след месец, че тогава ще ми отпуснат кредита :-) (Ми защо не дойде след месац, като си турил кеша в джоба?) Като се обадите на обява и след като поздравите, чуйте от другата страна как ще ви отговорят. Ако е ръмжене-мучене и на елементарни въпроси отговарят със сумтене, ясно е каква ще е колата и сделката. Но, ако човека си е нормален и разговора потръгне, задължително се опитайте да разберете колкото се може повече за конкретният автомобил. Запомнете какво е казал, за да може да го сверите на живо по време на огледа. Всичко останало си е чиста проба късмет! П.С. Успех :-)
  2. 2 точки
    Не зная каква е разликата между трите капки, но тази най-долу е с признаци на наличие на гориво/вода в маслото. Аз бих направил следните два извода: 1) Shell Helix Ultra ECT С2/С3 0W-30 не е "твоето" масло 2) 0W масло, особено С2/С3, не е подходящо за твоя двигател/твоя начин на употреба на автомобила. Ако и с други 0W-масла се наблюдава подобно "разреждане" на маслото в картера, то е препоръчително да се замислиш за 5W.
  3. 2 точки
    Веригата при бензина се сменя ако е нужно. Ако няма шум от нея няма нужда да пипаш каквото и да е. За разлика от други марки автомобили, тук при бензина няма изрично написано кога като пробег/време да заменяш верига. Проверка на клапани за реглаж, сипваш гориво и караш. Смени си маслото. Ако в действителност няма какво да ремонтираш по колата то 1 смяна на маслото няма да натежи финансово. Аз бих направил преглед на ходова част + диагностика за да стартираш спокоен от тук нататък.
  4. 1 точка
    1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30; 3) Маслен филтър – Amsoil (EA15K20); 4) Общ пробег на автомобила - около 425 730 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6150 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 97/3; 7) Средна скорост - около 40 км/ч; 😎 Сезон на експлоатация – 05.01.2019 - 22.06.2019; 9) Моточасове – около 155; 10) Изразходвано гориво - около 450 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (450 / 3.3) = 136; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.3 л.; 14) Доливане на масло – не е правено; 15) Други – работещ EGR с прочистени пътища; нов катализатор; 16) Капката е скенирана със Samsung Xpress M2675FN на 600 dpi. 17) Режим на експлоатация - градско направо липсва. Основното време за работа на мотора е около 1.5 час на ден. Грубо – сутрин около 45 мин. и вечер пак толкова. Кратки пътувания през уикенда. История на офисна хартия 0-6150 км: Маслото изчерпва ресурса си. Ядрото се разпълзява. Зоната на дифузия също е частично превзета от по-тежки замърсявания. За момента обаче продължавам експлоатацията му. Трябва да сменя гарнитурата на картера и кормилна рейка - планирам да е наведнъж, но за съжаление нямам никакво време . Ще видим какво ще се случи...
  5. 1 точка
    Благодаря, леко и без аварийно шофиране ти желая!
  6. 1 точка
    Ами добре е, ама не е за мен - като си нямам type R, а обикновен дизелак 😁 Ще те разпитам някой път за мултимедията, ама ми е рано да мисля за това още.
  7. 1 точка
    Недей, стои някак евтино и влиза в графата селски тунинг 😁 Шегувам се, да не се обидиш. Като казах селски тунинг, вижте какъв проект имам за по-натам. С фолио. Евтинее, но пък много ми харесват така разделени стоповете. Отпред съм с черната маска, естествено. Я да ви се покажа. Не знам как да слагам снимки и текст към тях, всичко стана на едно. Последните две снимки са на моята кола, първата е да покажа как искам да я направя отзад.
  8. 1 точка
    Нито маслото, с което си в момента, нито това, което се готвиш да сипеш, са подходящи за твоя мотор. Това не са масла, предписани от производителя на мотора. Прочети ТУК Виж тази таблица - ТУК Виж какво пише в Owner's manual-a за колата ти. Не се предоверявай на майстора ти. Във Форума има поне два сигурни източника за избор на качествено масло: - Общи поръчки от Ato24 - виж ТУК - Темата на fenabg - виж ТУК Избери си масло с вискозитет между 0w20 и 5w20 със сертификат ILSAC GF-5. Аз бих започнал с 5w-20. Предвиди си за доливане (за всеки случай). Ако се интересуваш за подробности- изчети темите за маслата - ТУК Поздрави!
  9. 1 точка
    Здравейте, Понеже е лято и някои от нас имат доста странни хобита, се чудя дали има желаещи, които им се шофира чужди коли през уикендите. ☺️ И през някои работни дни. Идеята е следната. В София доста хора летим крос кънтри с парапланери. Палим колите и отиваме на Витоша, Сопот, Враца, Кюстендил. При крос кънтри летенето използваме термики и въздушни течения, за да покриваме дистанция. В хубав ден можем да направим 100-200 км. И тук идва проблемът с колата, която е на старта, а ние сме някъде в нищото ☺️. Обикновено все някой в колата се приземява около старта и взема такси, стоп, върви, за да прибере останалите с колата. Или пък взимаме приятели за шофьори. Но на приятелите разбираемо им омръзва, а и не разполагат с време. А понякога всички се шльопваме на десетки километри и става филм с прибирането. Та се чудя дали има желаещи, например скучаещи пенсионери или студенти, които биха ни прибирали след летене с нашите коли срещу 50 лева на ден. В някои градове като Шумен просто наемаме таксиметрови шофьори за ден. Но този вариант не работи в София. Ако някой има идея къде можем да наемем шофьор за това спортно хоби или има познат, който би проявил интерес, нека пише в темата или на лични. Мерси.
  10. 1 точка
    Ремонта на кабели в автомобил не мисля че спада към планираното му техническо обслужване за да е лесно - то за мен се води авария .За някакви си 16 -18 години при средно 2 - 10 пъти всеки ден напрежение на кабелите в буксата при отваряне/затваряне на вратата , както и най-вече липсата на достатъчно технически вазелин или предпазна смазка срещу корозията на спойката при пиновете на буксата май е нормално и да се случи , особено ако е извършвана неправилна интервенция преди теб. Демонтажа на подкалника , мигача и калника е лесен , гуменият предпазител на буксата се освобождава , сваля се металната законтряща скоба и се издърпва самата букса . Обичайно проблема е в спойките. Ако се съмняваш в целостта на кабелите до купето - снимаш с фотоапарат самата букса , разпояваш всички кабели и вадиш предпазният маншон . Оглеждаш внимателно и отстраняваш проблема .... Ако не е от тази страна на буксата - следва демонтажа и на другата половина от куплунга във вратата ..... След спояване спойката и кабела се промиват със спирт или подходящ разтворител , за да се премахне остатъка от флюса за спояване. Иначе той продължава да окислява медта от кабела и оловно-калаената композиция - предпоставка за следващата авария. Самите контактни пера преди сглобяване се почистват с контактен спрей - според указанията му , подсушава се и .... вазелина е много важен. Относно "достатъчно лесно за ремонт" - важна е базата , спрямо която сравняваш ... Да не споменавам марки автомобили при които за смяна на крушка за светлини например се влиза в специализиран сервиз за поне 3-4 часа ....
  11. 0 точки
  12. 0 точки
    @emod Мда, началото на разпада... Но, както е отбелязл DTEC, а и както и аз бях забелязал преди, има нещо гнило в маслото! Не ми се иска да е вода, или антифриз, но... нещо къдри капката системно! А това на мен не ми харесва... Ако е от самото масло, при смяната със следващото ще си проличи. Какво си предвидил за след Shell-а? Звездите ми подсказват за Yacco, но какво?
  13. 0 точки
    Някои са и "тукашни", но като цяло е на други Хонда почитатели. Не че нямаше да посрещнат всеки отишъл и от нас. is the only one!
  14. 0 точки
    Дано не ти си случва да гаси нещо с него. На мен ми си случи да гася кола,самия като твоя пожарогасител ефекта върху пожара утихна, и знаеш ли с какво го угасихме след два пожарогасителя.Добре че имахме стек бира двулитровки и 4 бр от тях така стана. Та после ходих да го пълня и момчето каза да не трябва да се натиска наведнъж на интервали от по 3 сек,и бирата бил добрия вариант заради въглеродния двуокис . От тази случка имам 3 такива в колата,ти се притесняваш за един.Двата мои под седалките един в багажника.
  15. 0 точки
    Видяхме, да... Последно посещение 30 Април (поне към днешна дата - 22 Юни - е така). И така, докато не Ви потрябва още нещо, че да се сетите за форума
  16. 0 точки
    За волана не е нужно да е "R". Просто стои добре на всички Сивици.
  17. 0 точки
  18. 0 точки
    Е, жалко, защото ако в този форум имаше поне една думичка от страна на организаторите за някакво събитие, можеше да има поне още една Хонда, а със сигурност щеше да има и снимки с отзиви. А може би нарочно нищо не е споменато... няма как да знам. Ето за мен, като обикновен юзър, нито тема във форума, нито някакъв банер, нито автоматично ЛС за събитието... нищо! Как да разбера, че има някакво събитие? Значи - жалко. Един минус за организаторите, каквото и да се е случило. Понякога на такива събитя се чудят защо имало малко коли. Ето затова.
  19. 0 точки
    Колеги, маслата пътуващи с куриер са изпратени.
  20. 0 точки
    Тогава втора ръка еърбег от някоя морга или цялото разглобяване. Или караш без да гледаш към емблемата И аз съм на морето, но малко по-нагоре.
  21. 0 точки
    А казват,че не се сменя. Няма течност която да не се подновява.
  22. 0 точки
    Братленце, последно пиша и глупости повече не ми се четат. Как мислиш 50 метра за секунда да изминат тея коли? Демек 400 метра ги взимат за 8 сек. ли? Та на 2.4то и дават да вдигне 100км. за 8 сек. по каталог. Дават им 400м. да ги правят за около 16 сек. На 16 сек., колко % е 1 сек.. разлика? Започвай да смяташ отново. Отказвам се, честно. Няма да чета повече тук.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...