Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 1.06.2018 in all areas
-
4 точки
-
2 точкиТака де.Но да се минимизират щетите от едни такива обстоятелства чисто приятелски съвет към колегите с дизели нека да сменят консумативи за да намалят щетите от грешки не зависещи от тях. И не мога да ви разбера повечето колеги с дизели,защо си мислите,че колегите ви с бензин не знаят за какво иде реч при дизела и си чешат пръстите по дъската на компа,ей така да си пишат просто.Това не е така и сигурен съм,че 80% от тях включително и аз слизаме от дизел и много ама много добре знаем за какво става на въпрос.Та когато някой колега с бензин ви даде съвет не го подминавайте с ирония защото не знаете каква цена е платил с неговия "бивш" дизел. Не е лош дизела даже напротив,дълго време ще радва собственика си НО - не бива да му надценява възможностите защото мотора е изключително злопаметен.Предимства има както единият така и другият просто човек трябва да прецени как ще се експлоатира дадената кола. Никога не съм оставял с един автомобил и сега е така,ходя по сервизи и виждам какви са колита оставени там.
-
2 точки@Japanese fever Скоро гледах масла и попаднах на АмсОйл ХЛ продуктова линия, и 10в30 има доста добри показатели на даташийт: http://www.100percentsynthetic.com/lit/B_pdf/g1404.pdf
-
2 точкиНе мисля, че може да бъде даден категоричен отговор на въпроса ти, още повече, че изразът "равни други условия" включва в себе си всички възможни условия и стилове на шофиране - градско, магистрала, оффроуд, пенсионерски стил, състезател и т.н., при указаните от теб температури. Различните стилове на шофиране + това дали си в града, на магистралата и т.н. + времето на работа на мотора в указаните ситуации ще водят до различни Т на маслото при 20 С и 35 С при различните случай. Мога да кажа обаче следното: Ако караш нормално/спокойно/круйзваш лежерно по магистрала със 120-130 км/ч и не катериш планинско, влиянието на външната Т върху Т на маслото ще бъде минимално и маслото никога няма да бъде прегрято, да не говорим до степен, при която да започне ускорено да се разрушава. Прегледай данните за Т на маслото на моята Д15-ка (има и sheet-ове с графики) и виж Т на околната среда - ТУК. Това, което ще забележиш е, че и при 15-20 С сутрин и при 30-35+ С следобед Т на маслото в картера е с няколко градуса разлика (дето се вика - я има, я няма, като сложиш грешката при измерването на Т). Данните са получени при нормално/спокойно шофиране. Времето е видно от таблицата. Режимът е 50/50 (градско/извънградско) + малко магистрала със 120-130 км/ч. Това мога да кажа от собствен опит .
-
2 точки@Japanese fever В твоята ситуация бих търсил синтетика 5в-30 с нисък NOACK, висок CCS (колкото си може по-близо до 6600 @-30С), и при равни условия (т.е. еднакви или близки NOACK и CCS на намерените от теб масла) бих избрал това с по-висок HTHS. Теоретично, такъв подбор ти дава масло, в чийто състав преобладава по-гъсто базово масло (като % съдържание; обикновено базата е 2-ву компонентна - едната част е масло с по-нисък вискозитет, а другата с по-висок; писали сме вече по въпроса). Подобно масло има нужда от по-малко VM (VIIs; модификатори на вискозитета) = възможност за по-добро запазване на min. HTHS при описаните условия, респ. ще бъде и по-малко склонно към угар (ако правилно си спомням, моторът ти гореше масло). П.С. Не зная защо изключваш 10в-30 като вариант за избор. За тези условия ще е железно .
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точкаДнес след 80км... P1157 Според чичо гугъл първа ламбда сонда. Като купих колата я огледах в къщи на канала. Първата сонда имаше прокъсана изолация на проводниците между датчика и конектора. навих им на всеки по отделно по малко самовулканизираща лента... ще ги проверя пак, ама то според километража тъкмо си е изпяла песента сондата на 144К. Вечно нема!
-
1 точка
-
1 точкаНищо не е правено по колата, обслужвам само и се возя. За съжаление темата ще продължи след 2 месеца, заминавам командировка. Като се върна ще я закарам да я видим и ще пиша пак.
-
1 точкаРазхода не се засича по бордкомпютър ,а пълно-празно / пробег. Колата мога да я настроя така ,че да караш с 15/100 ,а борда да показва 9/100.
-
1 точка
-
1 точкаВчера проблемът се реши с чук и пластина, без да дам 1 стотинка След обикаляне по 3-4 места в София, където никой нямаше амперклещи, накрая минах при един майстор на Св. Наум и човекът само от поглед каза - ми тя ти е хлаваба плюсовата клема. Е, ама нали я натягахме, майсторе - и той - е добре де, виж - и я измъкна с поглед. Отгоре на плюса има и една пластмаса червена, която стои на една страна, и не се прибира докрай, та може и тя да се измъква отвреме-навреме заедно с цялата клема. Обясни ми още, че на акумулатора плюсът е по-мъничък (самата метална издатина) и когато пробвам да запаля 10-тина пъти, просто го загрявам достатъчно, и решава, хеле, да даде контакт. Стори ми се много афиф обяснение, но после се замислих, че всеки път като ми е правило тоя номер, съм спирал под наклон и кой знае накъде е отивал кабелът. Дори и да не е това (ама май е) колата и вчера, и днеска, палеше осезаемо по-добре отколкото преди. Иначе замериха акумулатора също, всичко си е в нормите. Дано темата е приключена
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точкаЕто ме и мен: https://www.ato24.de/en/amsoil-spray-grease-284-g.html - 9.80Е х1 https://www.ato24.de/en/amsoil-heavy-duty-metal-protector-0-454-kg.html - 10.00Е х1 https://www.ato24.de/en/amsoil-metal-protector-0-248-kg.html - 7,62Е х1 https://www.ato24.de/en/amsoil-european-car-formula-0w-40-c-esp-synthetic-motor-oil-0-946-l.html - 9,95Е х5 Тотал = 77.17Е-5% = 73,32Е*1,9675 = 145лв. Преведени!
-
1 точкаКаяба би трябвало да са "оригиналните", но според мен не си струва да наливаш толкова пари в 20 годишна кола . С малко повече търсене можеш да си намериш Монро Рефлекс на доста под 100 лв. за бройка и са с 3 годишна гаранция .
-
1 точкаТова е вече прекалено. Аз карам дизелов Акорд и смело мога да твърдя, че когато сменям горивният филтър на около 40000 км. Това са 4 смени на масло, маслен, въздушен и филтър на купето. Видимо, на око изглежда доста чист. Въпреки "ХУБАВАТА" нафта. Искам да направя само едно уточнение. Доста често ходя с колата в чужбина и естествено зареждам от тамошната нафта. Единственото което ми е правило впечатление е, че разхода ми пада грубо с около 1 литър на 100 км. Когато карам в България зареждам само от скъпата нафта на големите вериги бензиностанции. Може би на това се дължи факта, че при мен филтъра не се замърсява толкова много.
-
1 точка
-
1 точкаОт мин. до макс. обикновено е 1л, да го имаш предвид. Т.е. в случаят е трябвало да долееш около 750 мл.
-
1 точка
-
0 точки
-
0 точкиВоенно поделение насред пустинята. Генерал отива на проверка. Строява се войската и не щеш ли, една камила излиза зад ъгъла и минава точно пред строя. Генерала побеснял. -Какви са тия животни тука бе, т'ва поделение ли е или зоологическа градина, сержаааааааант! -Амииии, господин генерал, ние понеже тука нямаме жени, та за товаааа...- заоправдавал се сержантът. -Млъъъък, не искам да слушам за никакви извращения повече, веднага я махнете от поделението! След няколко месеца, случая се повторил. -Абе тая камила още ли е тука, веднага я разкарайте или ви пращам в ареста. Сержаааант! -Амиии, понеже, нали тука нямаме жени иии... Не щеш ли, по ирония на съдбата, пратили генерала за командир на същото поделение. Минал месец, два, три, мерака на генерала взел да го мъчи, но нали нямало жени. Една обикновенна самотна вечер, ей така, без да иска, генерала се сетил за камилата. Извикал сержанта и небрежно го попитал: -Абе сержант, преди време тука имаше една камила, какво стана с нея? -Сержанта се притеснил , взел да пристъпва от крак на крак. -Кажи де, не се притеснявай, нали вече сме свои. -Ами тука е - измънкал сержанта с недоверие. -Върви ми я доведи - наредил генерала Сержантът довел камилата и без да чака подканяне генералът дръпнал един варел, стъпил отгоре му, свалил си гащите, дигнал опашката на камилата и й го отпрал. Сержанта едва удържал добичето под напора на генерала. Свършил си работата началника и загащтвайки се пита: - Е, вие така ли правите? Сержанта пристъпва от крак на крак, преглъща, няма думи. -Ееее какво, май не си виждал толкова мощно клатене, вие не го ли правите така? -Ами , не точно така - запремигвал сержанта. -А как? -Ами ние понеже тука нали нямаме жени иии..... качваме се по двама на камилата и ходим до близкото село, там има публичен дом...
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00