Jump to content
Veseliq

Всичко за Акорд 7-ма генерация (2003-2008)

Recommended Posts

преди 26 минути, ivailopp написа:

@botevist1912,  привет колега, аз съм със същия двигател и имам същия проблем. Оборотите са 600 и ги държи добре, но са с 50 по-ниски от спецификацията. Дросел и IACV  клапан съм ги изчистил, но без резултат. Вибрацията си я има, но се оправя малко ,когато се включи електрическа консумация. Не знам причината все още. Няколко майстора ми казаха , че всичко е наред и си е нормално за модела - единият даже работи само с Хонди в София. Според него ,обаче ,не е изключен да имам проблем от газовата. Като съвет, не бързай да слагаш газова, понеже гледам си отворил тема. Виж дали няма грешки в компютъра и проучи дали няма да успееш да решиш въпроса с празния ход и чак тогава газова при някого ,който разбира от хонди. Успех!

Здрасти, приятел,

Очевидно щом и аз имам този проблем, а нямам газова уредба, проблема не е от газта. Интересното при мен е, че от време на време след като покарам повечко и съм със светнати фарова оборотите се задържат на 750 и колата започва да работи по-добре. Наясно съм, че няма как кола на 13 години да няма вибрация, но съм сигурен, че не е толкова колкото го усещам сега на 650 оборота и няма как това да са нормалните обороти. Малко по-горе един колега даде линк към две теми с подобен проблем, но така и не стана ясно някой оправил ли е този проблем. Чудя се дали няма как да ми вдигнат оборотите чрез компютърна настройка, защото на 800 оборота съм сигурен, че колата ще работи перфектно. Иначе нямам проблем с вървеж или прекъсвания, всичко си е наред.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма решение на въпроса , като цяло във форума са повече хората с автоматици , включително и 2.4 двигател имат повече хора отколкото 2.0 двигател. Няма обратна връзка до тук дали някой е намерил отговор на този по-скоро въпрос , отколкото проблем. 650 оборота е нормата по спецификация за 2.0 двигателя, механична скоростна кутия. К серията двигатели на Хонда като цяло си работи на ниски обороти , в сравнение с  други марки , където може и да видиш 950об/мин  нормална работа. Провери си тампоните на двигателя , аз това не съм сменил и може това да е проблемът, но лично не пристъпвам натам, понеже при мен оборотите са точно 600, а не 650. Успех!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Аз лично на 13-15 годишна кола не бих изпадал в такива ремонти и смяна на рандъм части, някои от които не са никак евтини, а не е добре да са афтърмаркет като тампоните на двигателя. 

Още повече предвид бруталната вибрация при включването на компресора на климатика лятото. Първия път като ми се случи си изкарах акъла :D

Понякога и аз я усещам тази вибрация като спра на светофар, но не бих инвестирал твърде много пари в отстраняването ѝ основно заради факта, че дори и да изчезне, включването на компресора на климатика няма как да се направи по-"безболезнено" и за мен лично се обезсмисля да се боря с друга вибрация при наличието на тази :D

Така или иначе си обречен да се съобразяваш с едно от двете неща. Личното ми мнение е, че ако не изчезне след профилактика на обичайните заподозрени места, не си струва много. 

Edited by Cap_Slow
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Компресора на климатика има ли смисъл да се смени с нов/афтърмаркет с цел именно тая вибрация да изчезне? Изключително дразни - вибрира 1000 пъти повече от самия двигател.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Как така компресорът ти вибрира повече, та той е закачен на самия двигател с твърда връзка с болтове и тежи десетки пъти по-малко. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aми чупат се компресорите, защото не може да караш с 4000 оборота и да включиш климатика, нали се сещата какво се случва от 0 директно на 4000, за това първо съединителче и тогава натискаме копчето със снежинката.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И така на всеки 2 минути при скорост 140, нали? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

А ние с автоматиците на N ли да минаваме?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Първоначалното пускане е добре да е на ниски обороти, така знам от хора дето се занимават с ремонт на автомобилни климатици, но всеки да си прави каквото знае, то за това има коли дето не се трошат по стотици хиляди километри и същите дето са през няколко хиляди в сервиза, разликата между двете е в зад кормилното устройство ;) 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/7/2019 at 4:22 PM, ogi28b said:

Как така компресорът ти вибрира повече, та той е закачен на самия двигател с твърда връзка с болтове и тежи десетки пъти по-малко. 

Ами защото е 15 годишен почти, затова предполагам, че е започнал здраво да вибрира :rolleyes: Иначе работи и духа студено но много дразни така, затова си мисля за смяна.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaто сменяш пистов ремък провери дали лагера на компресора не е заминал, също така виж перката на климатика, може и нейният лагер да е заминал. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой сблъсквал ли си е със скърцане на педала на спирачката? Зимата беше поутихнало малко, но с вдигането на температурите се появи отново и е доста дразнещо. Скърцане има и при натискане и отпускане на педала. В сервиза където ходя ми обясниха, че системата била затворена и нямало какво да се смазва, така че било безпредметно да се опитвам да пръскам каквото и да било там. Реално трябва да се разглоби и да се види откъде идва скърцането и да се смени въпросната част, което според тях не си струвало, защото няма да е никак евтино.

 

Официално вече имам/имах проблем с всичките 3 педала в тази кола. След горна помпа съединител, след това tps сензора за газта, сега и тук ако трябва да хвърля подобна сума, нещата вече май наистина ще си отидат на раздяла... Ще съм благодарен на всякакви предложения.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моят понякога така тихичко поскърцва и определено е вътре (под таблото). Вероятно е оста му или втулката, но не съм заничал още.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може ли някой с навигация да ми каже като натиснете бутона за обдухване на предното стъкло, бутонът за включен/изключен A/C променя ли си „положението“ (on/off)?

 

Забелязах, че при мен при изключено Auto не се променя от това, в което съм го оставил. Ако Auto-то е включено, се активира последното използвано „положение“.

 

Не помня преди дали беше така и затова питам. Забелязах, че компресорът на климатика не се включваше и направих профилактика. Доляха фреон, едната игла изпускаше. След това пак не се включваше всеки път докато не извадих и вкарах всичко със снежинка от кутията с предпазители в двигателния отсег и хубаво ги натиснах. Сега си включва както трябва при ръчно включване или при Auto на ниска зададена температура (усеща се по оборотите на колата), но не мога да преценя при обдухването на предното стъкло.

 

Също може би трябва и да попитам: трябва ли във всички случаи винаги да се включва компресорът при активиране на обдухването на стъклото, без значение от температурата вън/вътре и други фактори?

 

 

Линк към видео

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен при включване на обдухване на стъклото компресора се включва за да изсушава по-бързо. Ако искам да го изключа, натискам AC и на индикацията изписва AC OFF. (дисплей без навигация)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Подозирам, че не се включва и съм малко озадачен защо. Но бих искал някой с нави да потвърди (в идеалния случай пре-фейс)

Share this post


Link to post
Share on other sites

След размърдване на релето за компресора, той ту се включва, ту не се включва компресора. Подозирам, че е или от релето, или от буксата. Имате ли предложение за някой електричар или сервиз, при който да отида?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря, при тях ходя по принцип, но се чака по две седмици за час.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Откачи акумулатора, извади релето, полей него и цокъла му с контактен спрей, изчакай, след 1-2 минути полей пак, вкарай и изкарай релето няколко пъти, което ще разтърка контактите и ще почисти евентуални боклуци. Накрая го вкарай на място и пробвай дали случайно има подобрение. Докато чакаш след първото поливане със спрей, може сам да измериш релето - между 30 и 87 безкрайно съпротивление, между 85 и 86 подаваш + и -, трябва да се чуе отчетливо превключване. Като превключи - между 30 и 87 съпротивление = 0. Това е ако са надписани. Ако не са - по-дебелите контакти са 30 и 87, а по-тънките - 85 и 86. Това е по принцип. 

 

Ако проработи - спестил си 2 седмици, 20 лева и оставаш с кефа, че сам си си свършил работа. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Проблемът се оказа релето. Смяна и всичко е тип топ.

 

Относно предишния ми въпрос за това какво се вижда на екрана на навигацията в различни ситуации, ще отговоря сам, в случай, че някой го намери за полезно.

 

Няколко специфики на управлението на климатика, които не са очевидни на пръв поглед:

 

1. Когато климатикът е изключен (цъкнато е ръчно A/C Off), и се натисне копчето за обдухване на предното стъкло, компресорът се включва, но на екрана остава маркирано копчето A/C Off.

 

2. Когато климатикът работи на Auto, нито едно от двете копчета A/C On и Off не е маркирано/натиснато. Когато в тази ситуация се цъкне копчето за рециркулация на въздуха (което е за спиране на външния въздух) веднъж или повече пъти, копчето Auto спира да свети и на екрана оставва „натиснато“ последното активно копче A/C On или Off. Обаче, без значение кое е показано като натиснато, климатикът продължава сам да упралява компресора като на Ауто. Т.е. дори да показва A/C Off, което би означавало, че компресорът не трябва да се използва, при нужда той ще бъде включен. Това е така до момента, в който някой от двата бутона не бъде натиснат ръчно и тогава вече вие управлявате компресора.

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не съм правил такива подробни изследвания, но при изключен климатик като натисна 'обдухване' на пр. стъкло освен вентилатора мисля, че се включва и компресора, но на екрана (без навигация) няма индикация. Като натисна A/C на екрана излиза AC Off, но не съм сигурен дали се изключва.

За нещастие няма светлинна индикация за включен компресор..., мислех да сложа светодиод захранен от ел. магн съединител на компресора, но ме домързя...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги. Карам сивик 7-ма гнерация 1.4 90, но общо взето съм се насочил към смяна на автомобила и един от разглежданите варианти е акорд 7-ма 2.0 или 2.4 бензин /ще се определи според екземплярите/. Та въпроса ми къв вас е какво е съотношението на обороти двигател към скорост на движение.

Примерно акордеоните на какви обороти са със 100 км/ч (предполагам автоматика е с по дълги скорости), защото със сивика  направо е мъка с тази кутия къса 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Сравнение м/у ръчка и автомат на 2.4 със стандартни 16ки колела (предполагам, че по-малкия двигател е със същата кутия и предавателни числа, но не съм проверил)

 

Ръчната ск. кутия:

gear  км/ч@2000RPM   км/ч@7000 RPM
1st     15      54
2nd    29     101
3rd    40      140
4th    53      185
5th    66      230
6th    82      288

 

Ооборти при 100км/ч: 3та: 4988, 4та: 3783, 5та: 3039, 6та: 2472

 

Автомат:

gear  км/ч@2000RPM   км/ч@7000 RPM
1st    20       71
2nd    35     124
3rd    50      174
4th    70      243
5th    95      332

 

Ооборти при 100км/ч: 3та: 4027, 4та: 2876, 5та: 2108

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги, някой знае ли какви трябва да са хлабините на клапаните на Акорд 7, 2.0 - 2005 г.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Намерих информацията, вместо да си изтрия предния пост, оставям информацията:

 

Двигатель K20A6 

Впускной клапан: 0,21-0,25 мм (0,008-0,010 дюйма) 

Выпускной клапан: 0,28-0,32 мм (0,011-0,013 дюйма) 

Двигатель K24A3  

Впускной клапан: 0,21-0,25 мм (0,008-0,010 дюйма) 

Выпускной клапан: 0,25-0,29 мм (0,010-0,011 дюйма) 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 22.03.2019 г. at 20:09, Pavel_Pavlov написа:

Сравнение м/у ръчка и автомат на 2.4 със стандартни 16ки колела (предполагам, че по-малкия двигател е със същата кутия и предавателни числа, но не съм проверил)

 

Ръчната ск. кутия:

gear  км/ч@2000RPM   км/ч@7000 RPM
1st     15      54
2nd    29     101
3rd    40      140
4th    53      185
5th    66      230
6th    82      288

 

Ооборти при 100км/ч: 3та: 4988, 4та: 3783, 5та: 3039, 6та: 2472

 

Автомат:

gear  км/ч@2000RPM   км/ч@7000 RPM
1st    20       71
2nd    35     124
3rd    50      174
4th    70      243
5th    95      332

 

Ооборти при 100км/ч: 3та: 4027, 4та: 2876, 5та: 2108

Благодаря колега, дано и шумоизолацията да е на по високо ниво от Сивик 7, тогава ещата може да не са толкова зле с усещането в автомобила при пътуване

Share this post


Link to post
Share on other sites

До 100 се чуват лекичко гумите, но зависи от тях и асфалта. Над 120 започва да се долавя и въздушното обтичане. Над 3000 оборота се долавя и мотора, а над 160 вече е шумничко, а над 180 трябва и малко да се увеличава уредбата. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

По моите критерии (на асфалт като на магистрала Тракия например) над 100 започва да става шумно, на 120-140 е приемливо но със сигурност трябва да усилиш музиката или малко по-високо да говориш, за да се чуваш комфортно. Не е кой знае какво откъм шумоизолация. Но и доста зависи от гумите; моите със сигурност не са от най-тихите.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз прехарах акорда през шумоизолация на пода, вратите, калниците и багажника. Има определено разлика, но смотания шум от въздушна струя в купето си остава от 100 нагоре. Малко се разочаровах от цялата процедура...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Явно въпреки, че е по-висок клас автомобил от сивика нещата не са значително подобрени

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аеродинамичните шумове се редуцират с двойни уплътнения на вратите (1 на вратата и още 1 на купето) -каквито Акорда има. Друга работеща мярка са двойните стъкла- каквито Акорда няма (освен челното. Помага и противодействие от говорителите (като на Ледженда) - каквото Акорда няма, но пък има функция в аудиото да мери шума в купето и да усилва музиката автоматично.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, ceco_accord написа:

Аеродинамичните шумове се редуцират с двойни уплътнения на вратите (1 на вратата и още 1 на купето) -каквито Акорда има. Друга работеща мярка са двойните стъкла- каквито Акорда няма (освен челното. Помага и противодействие от говорителите (като на Ледженда) - каквото Акорда няма, но пък има функция в аудиото да мери шума в купето и да усилва музиката автоматично.

Това с уплътненията ми звучи като да е точно това, което търся. Можеш ли да споделиш малко повече? Например правил ли си подобна гимнастика? Имаш ли представа къде биха ми свършили подобна услуга? В този аудио център, където ми направиха шумоизолацията, нямаше опция да ми сменят/подобрят уплътненията. Казаха, че моите си изглеждали супер, но "пуснаха запитване към японците" за цени на нови. Така и не ми върнаха отговор. Аз така и не ги потърсих повече, след като ми разглобиха цялата кола и си оставиха ръцете на няколко места след процедурата :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Личните ми усещания по темата:

-до 90км/ч е идеално

-до 110км/ч е горе-долу ок

-около 120км/ч започвам да увеличавам музиката или ако си говорим в колата започва да се усеща нуждата да си повишаваме тон :D

-на 140км/ч откровено ме дразни вече шума 

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 21 минути, smirky написа:

Това с уплътненията ми звучи като да е точно това, което търся. Можеш ли да споделиш малко повече?

Колата ти би трябвало стандартно да е с 2 уплътнения. Отвори която и да е врата и ще видиш че едното е на нея, а другото е на купето. И двете са по целия периметър. поне при мен е така, а и нищо не съм сменял, въпреки че едното е леко скъсано.

Няма как да е тихо като в Ролс Ройс. Не че в него ми хареса, понеже е мъртвешка тишина, но е впечатляващо. Там обаче дори ламариненият под е двоен и всичко е супер/дупер, но още не са поевтинели достатъчно. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Да, с двойно уплътнение е. Всеки божи път го чистя като мия колата :) Просто питах дали знаеш нещо, което би подобрило ситуацията ни :D Очевидно всички го имаме този проблем. Определено не обмислям да сменям джамовете.

Edited by smirky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Истински тихите коли са с 3 уплътнения на всяка врата. Последното върви по най-външния периметър. Може да теглиш по още 1 ред. Има продаващи се на метраж (за уплътнение на прозорци) но трябва да се види колко са високи и колко мм фуга трябва да покриват при смачкване. Не трябва много да се смачкват, иначе вратите ще са неприятно трудни за затваряне, но пък ще звучат като в премиум лимузина. Разбира се без по-дебели стъкла, тази операция не е много смислена относно шума при по-високи скорости.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 5 часа, ceco_accord написа:

Аеродинамичните шумове се редуцират с двойни уплътнения на вратите (1 на вратата и още 1 на купето) -каквито Акорда има. Друга работеща мярка са двойните стъкла- каквито Акорда няма (освен челното. Помага и противодействие от говорителите (като на Ледженда) - каквото Акорда няма, но пък има функция в аудиото да мери шума в купето и да усилва музиката автоматично.

Колега, къде се намира тази функция за автоматичното усилване?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 14 часа, Damasko написа:

Колега, къде се намира тази функция за автоматичното усилване?

Аз съм с Premium Sound System (без навигация). От бутона с който избираш настройките на BASS / TREB / FAD / BAL накрая има и въпросната SVC функция. После с врътката на VOLUME-то си избираш ниска / средна / висока чувствителност или деактивиране на въпросната функция.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...