Jump to content
Veseliq

Всичко за Акорд 7-ма генерация (2003-2008)

Recommended Posts

Така е. Преди няколко дни паркирах на страничен наклон (наляво) и лампата светна. При тръгване пак светеше, но известно време след като потеглих изгасна.

 

ПС: аз съм с пре-фейс, без борд комп за моментен разход. Не бих се учудил това да оказва влияние в отчитането на оставащо гориво в резервоара въпреки че бих очаквал когато резервоарът е в последните си литри това да няма значение.

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites

При фейса има борд комп и след светването на резервата показва оставащи км в зависимост от моментния стил на езда. Ако съм карал градско е около 40км, ако е било извънградско - може и двойно да покаже. Факт е и че съм карал след като покаже 0.0км, но не съм прекалявал, че да не пресъхне системата. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги,

Имам следният въпрос, тъй като колата ми няма извод - AUX/USB , реших да закупя трансмитер с Bluetooth/USB , харесал съм този - https://goo.gl/V4CtK2 , според вас ще върши ли добра работа, не очаквам брилянтно качество, а просто да слушам музика докато шофирам, не съм голям фен на силната музика в колата.

Благодаря!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Според моя опит всички са еднакви – вършат работа, качеството е горе долу като музиката от радиото, има смущения в места с повече радиостанции. Като за 30–40лв, всички са супер. Взимай най-евтия с поне едно юсб за зареждане. А ако и юсб-то е 2А – супер.

 

Единственото допълнително нещо би било ако намериш някой с допълнителни функции – например да показва температурата или волтажа, но не съм виждал такива.

 

ПС: най-големия бонус, за който не се бях замислял, е ако е по-компактно и можеш след като го сложиш в запалката, да затвориш (поне донякъде) капака.

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 13 минути, Pavel_Pavlov написа:

Според моя опит всички са еднакви – вършат работа, качеството е горе долу като музиката от радиото, има смущения в места с повече радиостанции. Като за 30–40лв, всички са супер. Взимай най-евтия с поне едно юсб за зареждане. А ако и юсб-то е 2А – супер.

 

Единственото допълнително нещо би било ако намериш някой с допълнителни функции – например да показва температурата или волтажа, но не съм виждал такива.

 

ПС: най-големия бонус, за който не се бях замислял, е ако е по-компактно и можеш след като го сложиш в запалката, да затвориш (поне донякъде) капака.

Имам запалка в жабката на подклакътника, и обмислям да ти кажа, там да го сложа, на дадения модел горе, който съм изпратил, пише че има USB, което мисля, че е добре, в случай, че реша да зареждам телефон или да слушам от флашка, но не съм сигурен дали е 2A.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, Dreariness said:

Имам запалка в жабката на подклакътника, и обмислям да ти кажа, там да го сложа, на дадения модел горе, който съм изпратил, пише че има USB, което мисля, че е добре, в случай, че реша да зареждам телефон или да слушам от флашка, но не съм сигурен дали е 2A.

 

 

Ако беше, най-вероятно щяха да го напишат така, че да се вижда. Сигурно не е, но не е болка за умиране, ако си имаш друго зарядно с 2А за когато ти трябва. И, в случай че имаш само една запалка (но ти май имаш 2), да си склонен или да зареждаш бавно, или да слушаш радио.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги, разделих се с любимия ми Акорд (6ген купе) и сега съм се спрял на 7ген 2.2 дизел. Прегледах всички важни теми във форума и добих представа какво да гледам, какви са плюсовете и минусите на модела. Тази вечер пристигнах във Варна и утре сутрин ще гледам тези два автомобила:

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11547202573114564&slink=9i4g9y

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11546020327756468&slink=9i4g9y

Ако можете да ме насочите към сервиз или колега който може да прегледа автомобила в случай че стигнем до уговорка за закупуване, също така ако имате информация за някоя от колите ще съм благодарен.

 

Благодаря и поздрави!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей. Местата във Варна, които мога да препоръчам са 2.

Дидо - 0889 66 82 66 , прикачвам ти линк с координати, гаража е точно до Bass Dealer Аудио (излиза в гугъл) Карта в Screenshot_1.

Дидо Миямото - 0878 97 71 23 , отново прикачвам линк намира се до Дом на камиона и малко по-надалеч от Метро. Карта на Screenshot_2.

Аз лично използвам услугите на първия Дидо и съм много доволен, но не знам с времето и часовете как ще е, по принцип се обаждам по-рано.

Успех.

 

 

Screenshot_1.png

Screenshot_2.png

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги, един въпрос: След малко ръчкане по предпазителите в купето (слагахме видеорегистратор, да ползва ток оттам), като запалих колата ми цъфна чек енджин лампата. Предпазителите са си по местата, проверих. В сервиза ми казаха, че показва проблем с ламбда сондата. Изчистихме грешката, но светна пак след запалване. Според човека е просто съвпадение с ръчкането по предпазителите и или ламбда сондата е за смяна, или причината е в газовата уредба. Нея съм я сложил преди ~4000км и с газаджията я настройвахме в движение след монтажа и после отново след 1000км (по негова препоръка). Никакви ядове не съм имал с нея.

 

Има писано по темата, но не знам дали случаят ми е като някои от описаните, затова ще се радвам да чуя мнение.

Share this post


Link to post
Share on other sites

По-точно каква е грешката, много общо

Цитат

проблем с ламбда сондата

С коя от 2те? Какъв проблем точно?

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами не ми каза, не го попитах за точния код и детайли. Каза да покарам така и да се върна пак, да видят грешката и какво може да се направи.

 

Може би това и ще направя и след второто посещение ще пиша с подробности.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Прочетох отново грешката – P0135 – HO2S (A/F sensor) S1 Heater Circuit Malfunction. Погледнах пак предпазителя… ами да, предал се е, ама не съм забелязал като съм го гледал предния път :)

 

Та изчистихме грешката и проблем няма.

 

ПС: другия път ще искам повече детайли от първия път.

Edited by Pavel_Pavlov
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колко спешно ви се струва това? Днес се появи и засили. Не звучи чак толкова зле наживо, но шумът е налице. Колко км бих могъл да мина преди смяната? По-спешното е да се прибера до София. Пък там ще се оправи.

 

Сори за краткото видео, трябваше да го отрежа заради ограничение в максималната големина на файла.

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Кое си набелязал за смяна..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

От Мотобокс (сервиза на Слави, Овча купел) миналата седмица ми казаха, че оптяжната ролка е тръгнала и като се усили шумът, да ходя да я сменям. Тогава имаше същия (според мен) шум, но трудно доловим.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, Pavel_Pavlov написа:

От Мотобокс (сервиза на Слави, Овча купел) миналата седмица ми казаха, че оптяжната ролка е тръгнала и като се усили шумът, да ходя да я сменям.

Ролката не е евтина, а лагерът и се сменя и е евтин. Не си спомням на Авенсиса или Хондата сменях...Разгледайте я като я свалите.

Освен това е лесно да се установи дали е тя- дървена или метална  пръчка допираш до болта и (невъртяща част) , другия край до ухото и слушаш. После допираш до хидравл. помпа, компресора, генератора. Иначе по метода на майсторите е сменяш наред докато спре...

Edited by JapCar
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 2 минути, JapCar написа:

Ролката не е евтина, а лагерът и се сменя и е евтин. Не си спомням на Авенсиса или Хондата сменях...Разгледайте я като я свалите.

40 лева е ролката ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Напръскай лагера със някаква смаска да не чагърта, че да не блокира, по възможност вътре в него. Ако блокира лошо.. на този ремък са алтернатор, хидравлика, водна помпа, компресор. Колко ще издържи никой не може да каже, но едва ли още много.

Ако оптяжния механизъм е на ред може само лагер или само ролка да се смени. Иначе целия механизъм е 120-140лв, но се сменя ако е крив, уморен или има някаква драма.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

75лв. е (беше когато ги сменях преди близо 4 год.) само ролката от дилъра.Не пречи да пробваш да смажеш,както писа "h5rov".В друга тема писах, за подобно скрибуцане на ремъка и след като го напръсках wd40 , спря.И за номера на лагера имаше някъде писано,ако решиш само него да сменяш.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

От нея е, да. Като я понапръсках с вд-40 и спря. Със сигурност е временно, но поне се знае какво е и ще помогне да се прибера :) Мерси, колеги.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте Колеги,на Акорд 7 за смяна по предницата имам двете биалети и двата гони и долни шарнира. Имам въпрос горните шарнири продават ли се отделно или вървят с носача заедно,защото намирам само долните да се продават отделно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има, а дали се продават !?!

lmf.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 7 часа, nistel_87 написа:

Здравейте Колеги,на Акорд 7 за смяна по предницата имам двете биалети и двата гони и долни шарнира. Имам въпрос горните шарнири продават ли се отделно или вървят с носача заедно,защото намирам само долните да се продават отделно.

Продават се отделно :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да продават се отделно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някъде нагоре стана въпрос за гориво и нивото му, и показанието на уреда. При мен:

 

- от показание на стрелката точно върху 1-цата (не съвсем пълен резервоар, а вече леко надолу), до показанието ѝ точно върху 1/2, съм изминал точно 300 км с показание на борд-а 7.8/100. Това значи, че половината скала е  около 23.5 литра. Все пак мисля, че бордът при градско каране дава големи отклонения - при мен винаги е около 0.5 литра нагоре. Ако е вярно това, то половината скала е точно 25 литра. 

 

- от показание точно 1/2 до показание точно 0 (оставащ пробег около 35 км), съм изминал точно 378 км при среден разход за цялото измерване 7.3 / 100. Това значи, че от 1 до 0 според борда съм изхарчил 49.5 литра. 

 

Понеже при зареждане на колонката по метода "един и същи оставащ пробег по борд", съм измнал 808 км с 58.6 литра (+/- 1-2 литра), това значи, че показанието на борда е било горе долу точно за цялото пътуване, т.е. целия обхват на уреда е около 50 литра. Доста неудобно, над 15 литра в горния край и сигурно 1-2 литра в долния - изобщо не влизат в отчитането. Така ли е при вас? 

 

Използвам момента да се оплача от лошото разграфяване на уреда. Можеше да сложат по-видими точици/чертички на всяка 1/4 и всяка 1/8. Да бяха спестили и на средата тази...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Почти съм сигурен, че на пре-фейса ще е малко по-различно, защото не ползва бордовия комп за стрелката на таблото (тъй като няма такъв). А на фейса със сигурност го ползва, тъй като когато се слага АГУ, ако не сложи емулатор за нивото на горивото, то то спада докато караш на газ.

 

Та при мен от зареждане догоре докато стрелката стигне най-горната черта на скалата, мога да съм минал към 120км магистрално, което е около 10л бензин. По мои сметки скалата от макс до мин също е около 50л (което прави около 1.8 литра на деление, м/у другото). Това дава към 5 литра в резервата (въпреки че лампата светва малко преди стрелката да е застанала над най-долната черта). Преди мислех, че е малко повече, но май не е.

 

ПС: Да, неудобно е разграфено. Аз например, ако искам да видя точно колко деления имам оставащи, закривам с десния палец цялата графа и едно по едно откривам деленията като ги броя. Почти като борд комп е, но не е препоръчително в движение :D

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Значи по-скоро всичко е наред с отчитането ми, щом и ти си забелязал 50 литра от 1 до 0. Може наистина да има промяна в позицията на стрелката спрямо количеството при преди и след фейс. Може и да е свързано с това дали е бензин или дизел. По принцип на тая тема съм много взискателен, може би заради други коли преди тази, на които винаги съм знаел с абсолютна точност само като погледна стрелката - колко литра мога да заредя и колко имам оставащи. На тази не е така и се съмнявах дали моят уред не е в ред или така е програмирано. 

 

При мен от зареждане догоре (до ръба) докато стрелката стигне най-горната чертичка, както казах е около 15-16 литра. На пътя, това значи близо 350 км преход по определен маршрут - София-Бургас на автопилот, закотвен на 91 по GPS. Първият път като ми се случи, дори помислих, че уредът се е прее**л, защото изминах 370 км без стрелката да помръдне от най-горе. Ако е точно на средата, зареждам между 39-40 до ръба. 

 

А щом си ги броил, колко са деленията? Имам предвид 1 деление на колко литра отговаря? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

И двата акорда бяха фейслифт, та стрелката ми е само ориентир и никога не ме е интересувало колко е точно, защото нямам случай да не зареждам догоре, до закръгляване на парите. Когато е пълен, стрелката много време не мърда от след 1та, после бързо пада и около средата се забавя... Формата на резервоара не позволява линейност в показанията, а и не е важно.

Скалата е вероятно нелинейна, та не знам що си смятате разхода по чертичките. Защо правите тези прецизни сметки, какво значение имат чертичките, важно е да не останеш без гориво, а сметките за да са точни, винаги пълно/пълно...Борд компа винаги има разлика около 0.5л/100 от реалното, но дори не се сещам в каква посока.

Повече ме дразни, че термометъра не е прецизен, а технически не е трудно да се направи. След старт (бензиновата), много бързо стрелката отива на обичайното си място под вълничката (и никога не мърда от там), а температурата всъщност не е стигнала още работната (мерено с блутуут ОБД модул) и не може да не се променя малко по надолнище/дълъг баир (въпреки термостата)... Може би нарочно е направено така, да не те разсейва или да те вкарва във филм, че нещо не е наред.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Броят чертички е 2×14 или общо 28, което при 50л общо отговаря на ~1.8л. Не е кръгло число, за жалост :D

 

Това с температурата честно казано се равдам, че е така, защото човек обикновено не е свикнал да следи температурата на колата и ако се случи тя да започне да загрява, е доста по-вероятно да ти хване окото, че стрелката е на различно от обичайното си място. И на стария Сивик беше същото. Там скалата със сигурност не е линейна.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, Pavel_Pavlov написа:

Броят чертички е 2×14 или общо 28, което при 50л общо отговаря на ~1.8л. Не е кръгло число, за жалост :D

 

Това с температурата честно казано се равдам, че е така, защото човек обикновено не е свикнал да следи температурата на колата и ако се случи тя да започне да загрява, е доста по-вероятно да ти хване окото, че стрелката е на различно от обичайното си място. И на стария Сивик беше същото. Там скалата със сигурност не е линейна.

Колеги, нека да не забравяме, че уредите в автомобила са ориентировъчни, не очаквайте супер точни показания от тях.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

На мен ми се е случвало да се качи стрелката на температурата на антифриза. В една голяма жега (38 и отгоре градуса) и включен климатик (който допълнително нагрява входящия въздух) изкачвах баира от Михалково към Девин, покрай яз. Цанков камък със 4 човека и багаж в колата. Пътя е доста стръмно изкачване и завои, които не позволяват повече от 3та скорост. Стрелката доста се премести вдясно и я следях непрекъснато. Щом се качих и влязох в тунела на върха, който е лек наклон надолу и стрелката веднага се върна на мястото си. Така че реагира при вдигане на температурата.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 10 часа, JapCar написа:

Скалата е вероятно нелинейна,...

 

Повече ме дразни, че термометъра не е прецизен, а технически не е трудно да се направи. След старт (бензиновата), много бързо стрелката отива на обичайното си място под вълничката (и никога не мърда от там), а температурата всъщност не е стигнала още работната (мерено с блутуут ОБД модул) и не може да не се променя малко по надолнище/дълъг баир (въпреки термостата)... Може би нарочно е направено така, да не те разсейва или да те вкарва във филм, че нещо не е наред.

На всяка съвременна кола положението на стрелката се зависи от това къде ѝ казва да застане компютърът. Работа за 1 час е да се запише точният изходен сигнал от сондата за всеки литър гориво и да се въведе в компютъра, при което формата на резервоара няма никакво значение. Също така, за да няма резки колебания на стрелката, като при по-стари автомобили с аналогови табла, се вземат данни от последните 2 минути (примерно, може и повече да са). При мен скалата си е съвсем линейна, стрелката не пада по-бързо в първата половина или във втората. В общи линии когато я видя на някаква позиция, почти успявам да уцеля колко количество имам в резервоара и колко мога да заредя. Също и ако не пълня до горе - зареждам някакво количество и предполагам къде би трябвало да застане стрелката. Най-малкото - като погледна стрелката и си казвам "Сега мога да заредя 40 литра" - и ако заредя 52 - значи нещо не е наред. Или ако заредя 32 - пак нещо не е наред. Така също си следя разхода на колата, който е много важен показател за работата на двигателя. Разбира се, не търся абсолютна точност до 1/10 литъра, но до +/-1-2 литра върши добра работа.

 

Стрелката на температурата на повечето нормални коли също се управлява от компютъра, а не е пряко свързана със сензор за температура. Прав си - целта е да не притеснява водача излишно. Ако стане много горещо (извън нормата), вече отива нагоре. На дизеловия Акорд застава на средата на 72 градуса, а термостатът е на 79 (моят). Най-високото показание, което съм виждал, е 87 градуса и пак стрелката е на средата. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте.15 цола патерица ще стане ли на Акорд 2.4 комби type s facelift.Благодаря

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 5 минути, chavdarbs написа:

Мисля че, не.

И аз така мисля, но момчето по телефона от който мисля да купя ми каза че 15 били с по-високи гуми и ставали

. Мен ме притеснява дали ще влезне без спирачния апарат да пречи.

Edited by Damasko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Става, но само на задните колела. Ако спукаш предна гума е занимавка – вдигаш отзад, слагаш патерица отзад и вземаш задното колело –> вдигаш отпред сваляш предното, спукано, и слагаш здравото задно. Процедурата дори май беше описана в ръководството за тези, които идват с патерици (които май са стандартно 15ки дори).

Edited by Pavel_Pavlov
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 35 минути, Pavel_Pavlov написа:

Става, но само на задните колела. Ако спукаш предна гума е занимавка – вдигаш отзад, слагаш патерица отзад и вземаш задното колело –> вдигаш отпред сваляш предното, спукано, и слагаш здравото задно. Процедурата дори май беше описана в ръководството за тези, които идват с патерици (които май са стандартно 15ки дори).

Благодаря.Значи все пак ще може да се ползва.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...