Jump to content
Veseliq

Всичко за Акорд 7-ма генерация (2003-2008)

Recommended Posts

Ами често казано дотолкова съм сигурен, че карам с такава в багажника, но не съм я пробвал :D Така че на твое място бих опитал, за да съм спокоен, но мисля, че нямаш проблем, стига да си ок с това въртене на колелата. То така или иначе патерица изобщо не се препоръчва за предно колело, дори и да влизаше.

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 12 минути, Pavel_Pavlov написа:

Ами често казано дотолкова съм сигурен, че карам с такава в багажника, но не съм я пробвал :D Така че на твое място бих опитал, за да съм спокоен, но мисля, че нямаш проблем, стига да си ок с това въртене на колелата. То така или иначе патерица изобщо не се препоръчва за предно колело, дори и да влизаше.

Благодаря.Точно и аз това се замислих че е по-добре отпред да е с нормални гуми, все пак при ускорение и при спиране ще бъде по-добре.

Share this post


Link to post
Share on other sites

и м/у другото след палене на двигателя, ако си с патерица, задължително спирай VSA. Просто информативно :)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да,веднага ще отчете разликата в диаметрите.

Edited by chavdarbs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като отчете разлики - системата сама ще се изключи, няма да чака водача да се сети сам. ;) Не е нужно да се изключва каквото и да е ръчно, заради смяната на една от гумите с гума-патерица. 

Edited by ogi28b
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

В ръководството пише да се спре. Затова го писах. Някой може ли да потвърди с реален опит?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не оспорвам написаното в Ръководството и горе не съм написал правилно това, което искам да кажа. Дано не съм заблудил някой. Идеята ми е че дори да не изключиш системата ръчно (ако забравиш или просто не знаеш), тя ще се самоизключи при нужда. Все пак е система за безопасност и последното нещо, което е заложено в нея, е да разчита на човешка намеса. По същия начин ще се самоизключат АБС-а и електронният разпределител, ако е нужно. Те хората дори не знаят, че на предно колело е забранено да се слага патерица, та какво остава да знаят за ръчно изключване на VSA. Е, чак забранено не е, но има достатъчно основания да не се прави, ако се случи някъде из пътищата. Вкъщи - от паркинга до гумаджията е допустимо. 

 

Ето тука намерих един пич, който се оплаква, че системите са се самоизключили и после не може да ги включи:

 

https://acurazine.com/forums/1g-tsx-problems-fixes-128/vsa-light-after-replacing-flat-787179/

 

А тук пък един друг казва, че дори при каране с патерица - не са самоизключили:

 

https://acurazine.com/forums/2g-cl-problems-fixes-70/turn-off-vsa-when-using-spare-tire-765127/

 

Иначе не вярвам някой да сложи патерица и да тръгне да се трепе по завоите, за да види дали системата ще функционира правилно в случай, че не е изключена. 

Edited by ogi28b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз съм карал 100 км, от които и по магистрала, с до 80 км/ч, разбира се, с оригиналната резервна гума като предна лява и не ми отчете никакви грешки по таблото.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Какъв размер е оригиналната патеричка и какъв размер са останалите? Оригиналните ли са ти по размер всички гуми?

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всички гуми са 16ки 205/55 r16, тоест оригиналния размер за модела. Патерицата е оригиналната за модела, с лого на Хонда, но какъв цол е нямам спомен, не ми се струва да е 16ка обаче.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Патерицата е 135/80/16

IMG_20190205_092225.thumb.jpg.54c1c7a16c89e3290ace7f951b87aca5.jpgIMG_20190205_092235.thumb.jpg.8c710c3564a9a4f95ef59b56050422b6.jpg

 

Edited by isullivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мда. Използвах калкулатор за гуми и то те са съвместими с 205/55 R16. Само 2% разлика. Затова не съм имал проблем с VSA. Затова и производителя препоръчва определени гуми, с които да се кара :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не мога да намеря данни за спирачния път при екстремно спиране в нормални условия - сух път. Някой знае ли време и път при спиране 100 - 0? Имам някакъв смътен спомен за 38 метра, ама може и да е за друга кола. Предварително благодаря!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз намерих това: 2003 HONDA ACCORD FIRST TEST (за американския модел)

 

"The performance situation is not so lopsided in other tests, though put that down to what Senior Road Test Editor Chris Walton called "high-mileage, mud-and-snow, do-everything-but-grip tires." Braking distance (129 ft from 60) and slalom speed (61.1 mph) are only high-average, but a source at Michelin tells us Honda demanded low rolling resistance, decent mobility in snow, and 50,000-plus-mile longevity from these tires, and gave up some grip with each requirement."

 

129 фута е около 39м, както си спомняш.

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Седан 7-ма ген. От 100 до 0 празен -38м, пълен -39м.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Той източникът е важен. Това за европейския ли е и откъде го имаш като информация?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря, колеги! Инфото ми трябваше, защото с едни хора коментирахме дали е възможно да спреш от 100 км/ч в зоната, която осветяват късите светлини.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, Pavel_Pavlov написа:

Той източникът е важен. Това за европейския ли е и откъде го имаш като информация?

https://avtomarket.ru/testdrives/Honda/Accord/_honda_accord_vii_vs_honda_accord_viii_akademizatciya_/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, ogi28b написа:

Благодаря, колеги! Инфото ми трябваше, защото с едни хора коментирахме дали е възможно да спреш от 100 км/ч в зоната, която осветяват късите светлини.

Зависи от скоростта и времето ти за реакция. Първото отнема минимум секунда, така че за самото спиране при извънградски скорости - никакъв шанс. При 60км/ч за 1 секунда се минават 16.7 метра. При 100км/ч за 1 секунда се минават 27.8 метра.

Ако караш нормално в града, може и да успееш. Късите (особено левият) осветяват на 35м -мах. При съответните скорости (60 / 80 / 100 / 120 / 140 км/ч) спирачният път на евро версиите Accord (7 и 8) е съответно 13,9 / 25,1 / 37,9 / 55,2 / 75,9 метра, като тук не влиза времето за реакция. Данните са за сам човек, студени спирачки и сух асфалт. Всички други компрометиращи фактори удължават спирачния път и с единия крак си в гроба, а с другия в затвора. Водачът осъзнава че пред него е пешеходец в тъмни дрехи, чак когато късите осветят пресичащия под колената, което е около 15 метра до него и има време само за реакция и натискане на спирачката. Самият спирачен път започва на 1 -2  метра от него и го носи на предния капак според скоростта, а ако е над 25км/ч, го мята "в публиката".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Според мен спирачния път зависи колкото от автомобила, толкова и от пътната настилка. Сравнявал съм екстремно спиране на асфалт в България и в Испания, познайте къде колата спира по-бързо и защо. Един и същ автомобил с едни и същи гуми стои като залепен на пътя в Испания, докато в България често ми светва асистента VSA. Замислете се защо Елена Йончева  поиска независима европейска инспекция на качеството на пътната настилка в България, което беше отказано и веднага й бяха повдигнати обвинения за много спорни моменти от преди години. Предполагам, че обвиненията ще отпаднат, но инспекция на пътната настилка няма да има.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Разговорът беше дали автомобил може да спре в зоната на осветяване на късите светлини. Не е дали авомобил може да спре, ако на пътя има пешеходец в тъмни дрехи. Няма значение времето за реакция, време за натискане на педала и т. н. Само това дали спирачният път е по-дълъг от зоната на осветяване. Ако е 38 метра - значи не е. 

 

Иначе имаш известни грешки във фактическата обстановка, която си описал. Ето ги:

 

- при правилно настроени фарове, двата фара осветяват еднакво растояние напред в лявата половина на надлъжната ос на фара. Левият фар осветява малко по-напред от десния в дясната половина, заради различния силует на светлинното петно в лявата половина на десния фар и дясната половина на левия.  Това създава впечатление, че всъщност десният свети по-напред. 

- височината на фара на Акорд 7 е на 65 см от земята. Наклонът на фара е 1.3 / 100. При правилно настроени фарове, осветяването достига до 65 / 1.3 * 100 = 50 метра. Ако на някой фаровете му светят едва на 35 метра, със сигурност са лошо насочени. 

 

А по въпроса дали колата може да спре, ако на пътя има препятствие, което водачът не очаква и кара само с къси светлини - съгласен съм, че е невъзможно при такава скорост.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има ли начин за настройка на чувствителността на системата VSA или е само on/off ? При вас как е колеги, струва ли ви се прекалено рязка намесата понякога ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Предполагам имаш оплаквания от тракшън контрола и "душенето" на мотора, а не от стабилизиращия ефект при поднасяне?

Добре би било да има (като на Гран Туризмо 6), но си е само on/off. То зависи от сцеплението на гумите с повърхността.

Тая зима на 2 пъти ме "спъваше", но не съм я изключвал. Единият път газих дълбок мокър сняг 1 педя, в едно балканско село и заради спадане на скоростта, в крайна сметка последният километър го минах на 2-ра. Един ден лазих и Петрохан (пак в не разринат мокър сняг и под нулата) и 20 км не спря да мига, като с пропускащата мощност на ДВГ-то, повече от 3-та в ръчен режим не желаеше. :(

Иначе курсовата стабилизация си работи много културно и меко, но тракшъна е по-груб.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, ceco_accord написа:

Предполагам имаш оплаквания от тракшън контрола и "душенето" на мотора, а не от стабилизиращия ефект при поднасяне?

Добре би било да има (като на Гран Туризмо 6), но си е само on/off. То зависи от сцеплението на гумите с повърхността.

Тая зима на 2 пъти ме "спъваше", но не съм я изключвал. Единият път газих дълбок мокър сняг 1 педя, в едно балканско село и заради спадане на скоростта, в крайна сметка последният километър го минах на 2-ра. Един ден лазих и Петрохан (пак в не разринат мокър сняг и под нулата) и 20 км не спря да мига, като с пропускащата мощност на ДВГ-то, повече от 3-та в ръчен режим не желаеше. :(

Иначе курсовата стабилизация си работи много културно и меко, но тракшъна е по-груб.

Точно обратното, забелязах явлението точно при стабилизиращия "ефект" - шофиране по сух асфалт но с преминаване на заледени участъци най-често в завой там където не е попаднала директна слънчева светлина. При прехода от сух асфалт на лед според мен колата реагира прекалено нервно и се започва едно ненужно спиране на задните колела което води до усещането, че се возиш на шейна.

Като цяло със сцеплението не съм имал проблем, зимните гуми са ми на един сезон, не съм имал проблеми и с поведението на изцяло заснежен/заледен участък, стабилността при спиране също е на ниво.

Това което описвам е настина частен случаи - може и да е нормално.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако си със седан (моето е комби), вероятно усещането е различно, поради по-тежката ми задница. Като я взех първата зима я провокирах по лед (за да и знам възможностите) и намесата почти не се усеща, макар че теоретично при експериментите, би трябвало да има изявено поднасяне на задния мост. Иначе предните ми зимни гуми са първи сезон, но по лъзгавицата на многото и коневе VSA-то им "дърпат юздите". :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Въпрос – на всяка смяна (опресняване) на маслото на автомата ли сменяте и филтъра или по-рядко? В ръководството не мисля, че пише нещо за филтъра изобщо.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако по магнитната пробка на кутията няма налепи, може и да пропуснеш.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

При последната смяна нямаше и маслото беше бистро, но смених филтъра (за пръв път). Предното масло направи около 5000км – нарочно по-кратка смяна, като за незнайна сервизна история. В сервиза тогава ме убедиха, че няма филтър, който се обслужва и затова не съм сменял.

 

В ръководството дават опресняване на 40-80 000 км, в зависимост от условията. Карайки около 50/50 градско/магистрала, и то леко, мисля да се ориентирам към средата ~60 000, та се замислих дали да приготвя филтър за следващата смяна или евентуално на втората такава. Кой знае дали ще е с мен колата тогава, но нямам планове да я разкарвам. Вероятно ще купя, а ако реша да не го ползвам, ще си го запазя или препродам на някой в нужда.

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, колеги. От днес и аз съм в играта с бензинов Акорд К20. Много се радвам на колата, днес цял ден въртя из София. Имам обаче един проблем и моля за съвет. Понякога, когато колата е на празен ход ми държи много ниски оборот  52599256_2021134728189730_8701407530410049536_n.thumb.jpg.5d7fca1ed196f576a3d7513e550f640f.jpg Както може да предположите при тези обороти колата ми тресе леко неприятно (все едно е дизел). Майстора при, който ходих ми каза, че си била екстра и си въобразявам. Истината, е че от време на време се нормализират и точно при него бяха около 750. След това реших да пробвам как върви, защото едни разбирачи ми обясняваха, че този двигател бил спънат кон и трябвало задължително 2,4 да си взема. Е, понастъпих я малко по цариградско и се оказа, че колата си върви супер прилично за моите стандарти и като, че ли след това оборотите се стабилизираха на 750-800 оборота и много по добре ми се видя работата на празен ход. Предполагам, че този проблем ще продължи да се проявява. Имате ли представа какъв може да е проблема от време на време да държи толкова ниски обороти?

Edited by botevist1912

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 28 минути, botevist1912 написа:

Здравейте, колеги. От днес и аз съм в играта с бензинов Акорд К20. Много се радвам на колата, днес цял ден въртя из София. Имам обаче един проблем и моля за съвет. Понякога, когато колата е на празен ход ми държи много ниски оборот  52599256_2021134728189730_8701407530410049536_n.thumb.jpg.5d7fca1ed196f576a3d7513e550f640f.jpg Както може да предположите при тези обороти колата ми тресе леко неприятно (все едно е дизел). Майстора при, който ходих ми каза, че си била екстра и си въобразявам. Истината, е че от време на време се нормализират и точно при него бяха около 750. След това реших да пробвам как върви, защото едни разбирачи ми обясняваха, че този двигател бил спънат кон и трябвало задължително 2,4 да си взема. Е, понастъпих я малко по цариградско и се оказа, че колата си върви супер прилично за моите стандарти и като, че ли след това оборотите се стабилизираха на 750-800 оборота и много по добре ми се видя работата на празен ход. Предполагам, че този проблем ще продължи да се проявява. Имате ли представа какъв може да е проблема от време на време да държи толкова ниски обороти?

Почистване на дросел , регулиране клапани и смяна на свещи. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 49 минути, Damasko написа:

Почистване на дросел , регулиране клапани и смяна на свещи. 

 

Собственика преди мен е сменил свещите с иридиеви преди 5000 км. Т.е., трябва да направя реглаж на клапани и почистване на дросел. Това, всеки майстор ли може да го направи или да търся по специализиран?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Реглажът не е за всеки. След едни майстори моите се разтракаха. Търси препоръчан или някой, който е правил конкретно на този модел.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@botevist1912, честито!

 

Виж само няколко теми по-надолу в раздела, не си първи:

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

За този огромен екран резолюция от 1024х600  е супер ниска. Ще си се виждат пикселите. За 1000 лв това не си заслужава според мен.

Share this post


Link to post
Share on other sites

С каква геометрия е турбината на N22A1?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Интересува ме дали ще пасне на мястото на оригиналната навигация понеже от другия модел с по-малкия екран не пасва точно а остава разтояние около 1или2 мм между духалките на парното и навито говоря за този модел https://www.aliexpress.com/item/Asottu-android-8-1-car-dvd-gps-navigation-player-for-Honda-Accord-7-2003-2007-car/32871206745.html?spm=2114.search0104.3.7.42e630cdllriwW&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_7_10065_10068_319_317_10696_10084_453_10083_454_10618_10304_10307_10820_10821_537_10302_536_10902_10059_10884_10887_321_322_10103,searchweb201603_35,ppcSwitch_0&algo_expid=f1b940d6-3f09-4209-a0e1-5c609439d906-0&algo_pvid=f1b940d6-3f09-4209-a0e1-5c609439d906&transAbTest=ae803_4

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 28.02.2019 г. at 12:00, ogi28b написа:

@botevist1912, честито!

 

Виж само няколко теми по-надолу в раздела, не си първи:

 

Колега, много благодаря за темите. Изчетох ги и така и не видях решение на проблема. Аз съм с ръчна скоростна кутия, ако има значение. Истината е, че проблема изчезва след като покарам колата повече, (Пловдив-София). 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Здравейте, 

маханизмът на предното ми дясно стъкло не работи и искам да го сменя целия. Имате ли представа дали такъв механизъм от английски десняк ще стане за моята , която си е с ляв волан? Или да си търся чисто нов отнякъде или такъв на старо от ляв волан?Благодаря много!

Edited by ivailopp

Share this post


Link to post
Share on other sites

@botevist1912,  привет колега, аз съм със същия двигател и имам същия проблем. Оборотите са 600 и ги държи добре, но са с 50 по-ниски от спецификацията. Дросел и IACV  клапан съм ги изчистил, но без резултат. Вибрацията си я има, но се оправя малко ,когато се включи електрическа консумация. Не знам причината все още. Няколко майстора ми казаха , че всичко е наред и си е нормално за модела - единият даже работи само с Хонди в София. Според него ,обаче ,не е изключен да имам проблем от газовата. Като съвет, не бързай да слагаш газова, понеже гледам си отворил тема. Виж дали няма грешки в компютъра и проучи дали няма да успееш да решиш въпроса с празния ход и чак тогава газова при някого ,който разбира от хонди. Успех!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...