Jump to content
petko_z

Данък 2019-2020-2021-2022

Recommended Posts

Вече го платих, май си е верен но в талона няма кое евро и са го изчислили без евростандарт

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет.

Проверих данък МПС в мойто интернет банкиране и излезе следното.

Акорд 2.2, 2004 г. 103 кв по талон. Намам вписана категория в него - 118,40 лв. Не зная дали е отчетена 5% отстъпка ( 124,32 лв иначе).

По калкулатора ми излезе 117,83лв като съм дал възраст 11-15г, и Евро 4 категория.

Ако избера без категория - 162,02 лв.

Излиза, че в община Столична, район Люлин смятат с Евро 4 за колата.

Така, че по-добре изчакайте със смяна на талони и сертификати.

Поздрави и успехи на всички!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешна ти е сметката, колата ти е на 16 години. За 16 годишна кола коефициентът е 1.0, а не 1.3. За справка - виж 2 мнения нагоре, колата на колегата също е 2004 и преди 2 години е бил в графата 5-14, както беше стария закон, платил е над 200 лв. Миналата година е била на 15 години и затова е платил 1.5 пъти по-малко. Тази година вече му е на 16 години и неговата, затова му излиза под 100 лв. 

 

За кола 103 киловата, ако се приеме минималната ставка от 1.10, се получава стойност 113.30.

 

- Кола 2004-та година е на 16 години по смисъла на закона и се прилага коефициент по таблицата за коли от 16 до 20 години = 1. Годината на производство е година 1. Така ако имаш кола, произведена/регистрирана на 28 декември 2004-та (примерно), то след 5 дни, на 2-ри януари 2005, тя е кола на 2 години по българския закон за местни данъци и такси. Затова и през 2019-та всички коли до края на 2004-та са на 16 или повече години. Колите след 1 януари 2005 са на 15 или по-малко години.

 

113.30 * 1 = 113.30

 

Ако колата е с категория Евро 4 и се приложи минимален коефициент от 0.8, това прави:

 

113.30 * 0.8 = 90.64 лв

 

Ако не се прилага никаква Евро-категория и пак се избере минималният коефициент от 1.1, това прави:

 

113.30 * 1.1 = 124.63 

 

От това като се махнат 5 % отстъпка за ранно плащане, се получава:

 

124.63 - 5% = 118.40 (смята се като извадиш 5 % от стойността, а не като добавиш 5 % към вече получената крайна стойност. Затова имаш грешка в стотинките)

 

Като цяло - смятал си грешно и излиза, че в район Люлин са ти приложили без евро-категория и кола на 16 години, както си е по закон. Също така, в район Люлин нямат право да прилагат различни правила от който и да е друг район в Столична община. Колкото е в Люлин, толкова ще е и в Искър, Сердика и др. 

 

Някой платил ли си е данъка на каса в общината, а не в онлайн банкиране?

 

Струва ми се, че онлайн-банкирането сериозно ви лъже. Дано да не ви лъже и да си остане така. Но разсъждавайте логично - не може да променят данък без решение на законодателен орган (в случая местните данъци се определят с решение общинския съвет). От не знам колко години действа тази наредба и няма промяна, сега изведнъж рязко надолу, при това тихомълком? Не вЕрвам. Поне за избори да беше - щяха да го разтръбят и да се бият в гърдите. Действащите към този момент ставки са същите като от миналата година. А и най-малкото - в момента, в който общината реши да намали данъците 1.25 пъти, щеше да е новина номер 1, защото засяга над 1 000 000 собственици на коли в София, а и не само. Затова колеги, да не се учудите, ако въпреки плащанията ви по банка, в края на годината се окаже, че имате да доплащате данък. 

Редактирано от ogi28b
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@roje, миналата година ти е било по-евтино в сравнение с по-миналата понеже колата е станала на 14 години.

За моята кола миналата година платих 105лв данък във Видин. Тази година още не съм проверявал колко е, но щом в София има намаление, трябва и там да има. В талона ми е записано EURO 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и извадка от доклад на заседание на СОС, решение от 27 декември:

 

2.4.3. С § 40 от ЗИД на ЗКПО (ДВ бр. 98 от 27.11.2018 г.) (в сила от 01.01.2019 г.) законодателят определя, че за 2019 г. размерите на данъка върху превозните средства се определят от общинските съвети в срок до 31 януари 2019 г. Същевременно законодателят постановява, че в случай на липса на определени нови размери до 31.01.2019 г., за 2019 г. данъкът върху превозните средства се определя съгласно минималните размери на данъците и коригиращите коефициенти, определени в чл. 55, ал. 1 от Закона за местните данъци и такси.

 

Та има време за приемане на промени, но все пак в същия доклад е посочено, че нямат време за изготване на анализ и най-вероянто няма да правят никакви промени, което значи, че за София остават минималните ставки и коефициенти. 31 януари остава датата Х. Дано да ги мързи и да не приемат нищо. 

 

---

@entem, Колата на колегата миналата година е станала на 15, а не на 14. Годните на колата се смята така:

 

[текуща година] - [година на производство] + 1 = годините на колата. 

 

Моята е 2005: 2019-2005+1 = 15 години. 

Редактирано от ogi28b
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ogi28b, благодаря за уточнението.

Моята също е 2004 година и се зачудих защо миналата година ми излезе по-евтино. Реално тази единица я е направила петнайсетгодишна по-рано от това, което стандратно смятаме :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За колегите от Пловдив...

Честито киснене в КАТ...

 

Прочетете първия пост в темата.. Току що общинските съветници ми отговориха на въпроса.. За мен темата приключи и може да бъде закрита...

 

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Vazhno-za-shofyorite-v-Plovdiv-Eto-koi-shte-tryabva-da-smenyat-golemiya-talon-na-kolite-si-843840

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и трябва да прелее в друга - "Вадим жълтите жилетки".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, ceco_accord написа:

Може и трябва да прелее в друга - "Вадим жълтите жилетки".

Недй че току виж някой гербер ти кацнал на вратата.  Знаеш на какво са способни като им бъркаш каша.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това кат ми е най-омразното киснене, аре да кажем че за мойата коласи заслужава да ида 50лв на година разлика, ама да сменям и талона на жената къдеот разлиаката е 10лв, май няма да си губя времето и масово хората няма да отидат да си вадят категорията за коли под 80 кв, според мен не си струва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И този аспект е взет под внимание от дръж а вата. :( Та за това - те така, те.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, malak написа:

това кат ми е най-омразното киснене, аре да кажем че за мойата коласи заслужава да ида 50лв на година разлика, ама да сменям и талона на жената къдеот разлиаката е 10лв, май няма да си губя времето и масово хората няма да отидат да си вадят категорията за коли под 80 кв, според мен не си струва.

Пак зависи, ако е по-нова колата - имаш "бонус" х1.5 за кола от 6 до 10 години и още по-голям "бонус" х2.3 за кола до 5 години. Може би имаш предвид коли до 74 киловата, защото там е границата на двойно по-евтин данък? Защото 77 киловата кола е с двойно по-голяма ставка от такава 74 киловата. Само от тук имаш към 40 лева разлика, отделно коефициентите за възраст.

 

Ама пак - ако ти е някаква по-нова колата, дай Боже всекиму, на 6-7 години и е 74 киловата,примерно, ще платиш 66 лв в София без Евро-категория и 36 лв - с Евро 5. 30 кинта - не са много, ама такава нова количка ще си я караш едно 4-5 години поне, заслужава си. Вече някоя 16-20 годишна ако е, там го нямаш това оскъпяване за възраст, а те така или иначе почти всички са максимум Евро 3, така ако има Е3 в талона, същата мощност 74 КВ ще ти струва 40 лв, а ако няма - ще струва 44 лв. Ето тук вече напълно не си заслужава. 

 

Искам да кажа, че е много относително и почти всичко е индивидуално - дали ще висиш по опашки или не, в зависимост от склонноста да караш колата дълго време и да ѝ плащаш по-висок данък или по-нисък с първоначална такса за регистрация за Евро4. Не знам в тази или в другата тема казах за мен си, че ако мога да избия парите за 2-3 години - ОК, бих се занимавал. Иначе - не. Евентуално ако я продавам, бих извадил документа от Бултрако, за да улесня купувача, а той така или иначе сменя талона.

 

------------------------------------------

 

Сигурно сме най-малоумната държава в това отношение - едновременно ти удрят "глоба" с висок коефициент за по-нова кола и в същото време те поощряват заради по-високата Евро-категория, която пък имат само по-новите коли. Пример:

 

Кола с Евро 6 на 4 години: 0.4 * 2.3 = 0.92

Кола с Евро 5 на 9 години: 0.6 * 1.5 = 0.90

Кола с Евро 4 на 14 години: 0.8 * 1.3 = 1.04

Кола с Евро 3 на 19 години: 1.0 * 1.0 = 1.0

Кола с Евро 2, Евро 1 и без Евро, на 21 г. и нагоре: 1.1 * 1.1 = 1.21 

 

Без последното, останалите на практика ще плащат все едно и също за една и съща мощност, с изключение на някакви частни случаи, като например Акорд 2.0 от 2003-2004, покриващ Е4, или Акорд 8 от 2008-2009, който вероятно покрива Е5.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не говорим, че всичко тръгна от опасността, че заради дизелгейт ще приберем всички изхвърлени от Европа печки и накрая какво направихме - дори сложихме отстъпка на всяка кола след 2005та... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както върви, масово годината няма да е от значение, заради ненанесеното Евро в талоните.

Срещу дизелите няма "адекватни инструменти", понеже са бързо ликвидна стока и наплашиха европееца. Тук ще продължат да се купуват "на ура". Не случайно бензинките са кът и с по-висока цена.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен има идеален инструмент, използван в образуването на данъка в Германия. 

Първо, че там гледат кубиците, което предвид по-съвременните двигатели е доста по-адекватно, щото има примерно 1.4 150к.с.

 

Второ, данъка на един Акорд 7 2.2 дизел е по ставка 2.5 по-скъп от 2.0 бензин. И ако тук бяха вдигнали данъците на брички като моята, вместо да ми го намалят и данъка на 2.0 бензин стане 300лв, на 2.2 дизел 750лв познай колко човека ще карат нафтичката и колко ще карат бензин на газ или само на бензин. 

Ама като липсват акъл и топки крайния резултат предимно е такъв. Поредна мозъчна пръдня на каквито сме нагледали безброй пъти. Поне за сефте не е в наш ущърб, поне не и финансов. Малко в здравето може да ни удари, ама това е вече отделен въпрос. 

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение е, че е по-добре да се гледа мощността отколкото кубиците. Защото мощността е доста по-пряко свързана с количеството изгорено гориво. А то самото е основният източник на вредни емисии.

 

За останалото – съгласен.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Cap_Slow написа:

Малко в здравето може да ни удари, ама това е вече отделен въпрос. 

Няма да е хич малко, за съжаление...

То и сега онкологиите са пълни, а за в бъдеще... не ми се мисли.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, dandilov написа:

 

То и сега онкологиите са пълни, а за в бъдеще... не ми се мисли.

То гледам в Америка, където даже и камионите са бензинови, онкологиите направо са фалирали и хич нямат клиенти .:D

Оня ден гледах някакво клипче на тази тема и имаше статистика, в Япония (където не табиват бургери) 14 човека загинали от рак на простатата, в Америка (където не гледат какво ядат) 114000 души загинали от същата болест.

Стига сте им се връзвали на разни еколози и политици, най вредни за здравето са политиците, :lol: ама тях няма да ги забранят . Повечето болести идват от мизерно и неправилно хранене, а не от дизелите .

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не навлизам много в оф-топик, ама здравето не зависи само от храната и от физическата активност, а и чистия въздух. Не бих казал, че едно от трите е по-маловажно от другите. Дизелите са само малка част допринасяща за мръсния въздух в градовете. Просто хората се фокусират върху другите два фактора защото малко са склонни да променят местоживеенето/работата си, за да дишат по-чист въздух.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой може ли да обясни, защо въздуха в по големи от София европейски столици,където автопарка е двойно по голям е в пъти по чист от тук?Само си погледнете окаляните автомобили сега,което е резултат от окаяното състояние на пътищата.Другият фактор,може би първостепенен,е че хората нямат алтернативи за отопление,липсва газифицирането на домакинствата!Няма да пропусна и старите кадящи и неотговарящи на каквито и да са "евро стандарти"ДИЗЕЛИ!:biggrin:!,които нормален пункт за преглед,посмъртно не би го пуснал да мине.

А това с промените с днъчните ставки по евро категорийте,ще се окаже поредната "шитня",която цели да обере още веднъж парите на хората.То не бяха лични карти,книжки,талони,газови,а проблемите с корупция и бюрокращина си стоят (доказано вече умишлено).Само ние, народа сме стриктните и изпълняваме.Но така е защото сме смазани икономически и психически вече 75 ГОДИНИ,а и няма ги водачите ,алтернативата и духа за нещо по различно!Абе ,с две думи в един омагьосан кръг се въртим.

 

Редактирано от JHM
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Pavel_Pavlov написа:

 Дизелите са само малка част допринасяща за мръсния въздух в градовете. Просто хората се фокусират върху другите два фактора защото малко са склонни да променят местоживеенето/работата си, за да дишат по-чист въздух.

Въпросът опира до видимите причини. Ежегодно при катастрофи у нас загиват около 700 човека, а от замърсен въздух (с всички причинители) около 10 пъти повече. Кой говори за последните и колко смислени са вземащите се мерки? Ние още не можем да спрем къдящите печки и коли, а хората на запад вече мерят вредните емисии от износване на гумите и накладките.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.infostock.bg/infostock/control/bg/news/91919-kat-spira-ot-dvizhenie-zamarsitelite-na-vazduha

Цитат

По данни на Европейската партия Волт, потвърдени от „Пътна полиция", за периода 10 януари - 10 декември 2018 г. КАТ са проверили 3316 автомобила, от които заради превишаване на вредните емисии от движение са спрени 115 бензинови коли, но няма нито една на дизел. Не е засечен обаче нито един товарен автомобил, който да надвишава нивата на отделяните прахови частици.

 

Еми не замърсяват колеги, явно ние сме в заблуда за дизелите и черният пушек е полезен.

  • Хаха 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, isullivan написа:

Не е засечен обаче нито един товарен автомобил, който да надвишава нивата на отделяните прахови частици.

Имах нещастието да карам зад автобус "Чавдар",превозващ военни от Граф Игнатиево до Пловдив,еми то лявата лента не се виждаше от пушек,чак беше рисковано да го изпреваря.Та как този,пък и много други държавни превозни средства са минали преглед.Махни дима,ами сранично нямаше буквално ламарини от ръжда,навсичко от горе беше и крив:tooth:,нямаше съосие с предницата.И това нещо се движи,че и хора кара от натовска база.:shock:

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.investor.bg/novini/444/a/daje-i-nai-novite-dizeli-sa-dalech-nad-normite-262436/

 

На тези явно уредите им са грешни, щом нашите не са засекли нито един дизел, който да превишава нормите. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, JHM написа:

Имах нещастието да карам зад автобус "Чавдар",

Другия път покарай зад някоя бензинка дето харчи по 2-3 л. масло на 1000 км. (не е като да липсват такива, въпреки че са "минали преглед") и Чавдара ще ти се стори като детска играчка .:)

 

 

 

Преди 3 часа, Pavel_Pavlov написа:

Да не навлизам много в оф-топик, ама здравето не зависи само от храната и от физическата активност, а и чистия въздух. Не бих казал, че едно от трите е по-маловажно от другите. Дизелите са само малка част допринасяща за мръсния въздух в градовете. Просто хората се фокусират върху другите два фактора защото малко са склонни да променят местоживеенето/работата си, за да дишат по-чист въздух.

Тука може да поспорим доста, тя темата без това се превърна в ОФ откакто колегата  спомена "здравето" и "онкологиите".

Преди  близо 2 г. ми поставиха диагноза 3-та фаза рак (открит с няколко години закъснение), с туморен маркер 25 пъти (не %) над нормата и след скенер и  биопсия, разсейки по лимфите и костите(т.е. злокачествен) . Хакнаха ми и една шлаовка в десния бъбрек, ей тъй да ми е гот, :) ако нищо не ти говори, с 2 думи, до сега трябваше да съм умрЕл.:( Ама щом пиша, значи не съм .:)

Сега съм с маркер 0.1(нормата е до 4 единици), без шлаовката  в бъбрека, около 80-90 % изчистени разсейки, без химио и лъчетерапия ( директно ги отказах) и без да сменям местоживеенето, нито 3-те семейни дизелови автомобила, даже и цигарите още не съм оставил,:blush: ама чак толкова много воля нямам .:)

И всичко това благодарение на другите 2 фактора, не напразно написах по горе, кое е най вредно за нашето здраве .

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също имам малък личен опит, който в никакъв случай не бих сравнил с твоя, но не изхождам от него. Защото извадка от личен опит най-често е непредставителна. Изхождам от проучвания, които съм разглеждал преди време, и като цяло говорех за превенция, не лечение. Не съм запознат, но бих предположил, че повечето болести не биха се повлияли чак толкова от качеството на въздуха, което важи също и за хранене и спорт (поне в сравнение с лечение с лекарства/терапии). Но това е наистина далечна тема, чиято място не е в тоя форум, според мен.

 

Исках да обърна внимание на привидно показаното пренебрежение към качеството на въздуха.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за масларките съм напълно съгласен. Стоял съм в полузатворено помещение, където на място работеше кола с разход от малко над литър масло на 1000км и миризмата беше отвратителна. Леко сладникава и адски задушлива. Не мога обаче да де съглася, че има чак толкова много трагични бензини, докато в подземния, който ползвам до нас винаги с точност мога да ти кажа дали близките 5-6 минути е излизал дизелов автомобил или не. Говорим дори и за чисто нови, от които се носи една миризма, която бих определил като на пикня. 

Не мога да кажа дали е опасна, защото доколкото знам тя е резултат на неутрализирането на уж вредните неща при отделянето на газове, но е адски неприятна на мирис. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, JHM написа:

А някой може ли да обясни, защо въздуха в по големи от София европейски столици,където автопарка е двойно по голям е в пъти по чист от тук?Само си погледнете окаляните автомобили сега,което е резултат от окаяното състояние на пътищата.Другият фактор,може би първостепенен,е че хората нямат алтернативи за отопление,липсва газифицирането на домакинствата!Няма да пропусна и старите кадящи и неотговарящи на каквито и да са "евро стандарти"ДИЗЕЛИ!:biggrin:!,които нормален пункт за преглед,посмъртно не би го пуснал да мине....

 

Всичко е така и може да се изброят още много неща, но на едно нещо обаче не мога да си отговоря:

Казваш че "нормалните" пунктове за преглед, посмъртно не биха пуснали дизелов автомобил да мине - обаче от разговори с такива пунктове (поне 5/6)  , всички се оплакват ,че проблема им е как да "прокарват/ пускат"  точно бензиновите автомобили - колкото и странно да звучи !?!

Ако не вярваш, питай и ще видиш какво ще ти кажат.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, Emicha написа:

обаче от разговори с такива пунктове (поне 5/6)  , всички се оплакват ,че проблема им е как да "прокарват/ пускат"  точно бензиновите автомобили - колкото и странно да звучи !?!

Изобщо не е странно,даже трагично и това става не тяхен,а наш проблем,който ако продължи да съществува (да "прокарват/пускат") такива автомобили,ще си пишем още много.Ще ни става все по ясно,защо се увеличава дизел автопарка,който видимо е нежелан на запад и бива пренасочван насам!:)

Забравих и най важния фактор,независещ от никакви техн. пунктове,а именно обонянието ми!

Работи за сега!:D

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, JHM написа:

Та как този,пък и много други държавни превозни средства са минали преглед.

Единия Чавдар роди :) По-скоро не го пуснаха в движение, защото е опасен.. От военен ведомствен контрол..  Другия и той е пътник :)

Ама наистина са си атракция.. едва ли някой от Пловдив не ги е виждал и не е карал зад тях :) И освен пушека погледни и наклона на осите :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, Pavel_Pavlov написа:

 

 

Исках да обърна внимание на привидно показаното пренебрежение към качеството на въздуха.

В никакъв случай не е пренебрежение, просто не си ме доразбрал .

И въздуха е важен, но другите два фактора са по важни, особено пък първия, повечето болести идват от нездравословното хранене, а не от ауспуха на дизелите .:) Ако беше обратно, всички щяхме да сме в онкологията, защото всички дишаме един и същ въздух.

За това писах малко пренебрежително към "еколозите", защото не може да им забраняваш на хората какво да карат и какъв въздух да дишат, а в същото време да не взимаш никакви мерки срещу двойния стандарт на храните, двойния стандарт на заплатите и изобщо в двойния стандарт на един и същ Европейски съюз.

От там трябва да се започне, а не от забраняване на това и онова, защото всяка забрана като я свържеш  с  думата демокрация се превръща в оксиморон .

Като искат да забраняват, да забранят вноса на хилядите тонове палмово масло което ядем с млечните продукти, да забранят на енергото да вдигат постоянно цените на тока, тогава бай ти оня от Смолян няма да гори цяла зима дърва и да отчитат завишени нива на фини прахови частици и в този хубав планински град, където въздуха би трябвало да е прекрасен, а ще си шибне 2-3 климатика дето освен че не произвеждат такива частици, ами и улавят съществуващите във филтъра си .

Ама нещо много се размечтахме .:D Да вземат модераторите да забършат малко темата, докато не я е прочел някой от върхушката, че ще вземат да ни забранят и да си плащаме данъците .:lol:

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Данъкът, който е в основата на темата, и всичко останало от живота ни са тясно и неразривно свързани. Изписаното по-горе, вкл. ОФФ-а, отразява аспекти на реалността, в която живеем,  които (като цяло, вкл. индиректно) могат да се свържат с темата - засягаща екологична категория на автомобила, а от там и живота и здравето ни, като цяло.

Следвайки тази логика съм склонен да приема малко по-широка дискусия и не съм "зачиствал".

 

Все пак... mar_tod принципно е прав - не бива да се увличаме, поради което моля следващите коментари да са по същество :).

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега не са всички областни градове (явно някои съвети не са се освестили), но пък има ново разделение за годините. Относно Евро стандарта явно нещата са на самотек и се чакат изборите, за да се "застъпят" за онеправданите.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен 15-20год и 20+ годишна кола ми дава еднакъв данък за София? Май не са коригирани освен ако няма нови промени, за които не съм чул.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поредното доказателство, че тия калкулатори на знайни и незнайни сайтове са пълен т@*ак. Само като видя, че мощността може да се изписва в други мерни единици, освен в киловати, ми става ясно. Границата за възраст е от 11 до 15 години и от 16 до 20 години, а не от 15 до 20. Абе изобщо... тоя калкулатор сигурно са го правили тия дето са направили и сайта на винетките и цялата им система.  

 

---

Ред.: Годините са ги написали правилно: "Над 15...." не бях видял

---

 

Тоя на ИО за момента смята точно, там си го смятай. 

 

https://cartax.uslugi.io/#София/СТОЛИЧНА

 

----

 

Ред. 2: Излязъл е ДНЕВНИЯТ РЕД на следващото заседание на СОС, предвидено за 31 януари. Няма предвидено разглеждане на данъците за МПС. 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Проверено по електронен път, данъкът ми за тази година е 111,94 лева. Малко по-малко е от онова, което пуснах да изчислява един от калкулаторите на Столична община.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи и ти си попаднал на грешен калкулатор. Моля да споделиш линка, за да знаят хората да не го ползват, щом смята грешно. Данъкът ти е толкова сега, с 5 % отстъпка, а без нея ще ти е 117.83.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 21.01.2019 г. at 13:25, petko_z написа:

Малко развитие..

Отидох с документа от Бултрако в данъчното.. Не се получи.. Искали информацията да постъпва само от КАТ..

Затова след 2 часа чакане в КАТ Пловдив вече имам нов талон, в който е вписано Евро4.. Те по служебен път си подавали към данъчното информацията..

Всичко ми струва 52лв. (30лв. в Бултрако и 22лв. в КАТ).. и малко чакане и нерви.. Сега ще изчакам да излезнат новите данъци и да видим..

 

Днес, от Бултрако-София , ми обявиха 39,90лв. за сертификата.

Каква е причината, в Пловдивското да е 30,00 лв.?

Също, някой знае ли актуална цена, за смяна на талон в КАТ - София, че на сайта им нищо не откривам?

Може би тук, пак ще е по-скъпа смяната на талона:)?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...