Jump to content
pln

Пада температурата на двигателя

Recommended Posts

Здравейте,

Някой забелязал ли е да спада темп. на двигателя през зимата (при сегашните -10 -15 градуса)?

При мен (ЦРВ 3та ген. бензин) се случва преди да е напълно загрял - на 2 - 3 чертички, когато е температурата и спра малко по-дълго на светофар, спада с 1 чертичка, ако стоя на място.

Преди година си тръгнах от ски, пак бях загрял до 1-2 чертички и по нанадолнището се охлади.

Ходих в Бултрако, според тях термостата си е добре. Не съм сигурен как изобщо го диагностицират, май закачат на комп колата и чакат да видят, дали има промяна на темп., когато отвори.

Преди да е напълно загрял напълно двигателя, проверих радиатора - в горната му част и самата тръба, която влиза отгоре са затоплени, надолу обаче е по-хладен. Възможно ли е тази тръба да се затопли, без да е отворил термостата, само от контакта с двигателя в другия й край?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По нанадолнище няма как да не се охлажда. Онзи ден го забелязах това. При -12 слизах от х.Алеко и температурата стоеше доста под нормалното ниво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е напълно нормално. От опит мога да кажа, че двигателите на колите с по-малка кубатура (под 2000 кубика) много лесно изстиват в големите студове. Имах преди едно Митсубиши 1.5, при минус 10 градуса стрелката едвам се мръдна и така и не успяваше да загрее нормално. Приятели имам с коли с малки двигатели, вътре при студено време е пълен ветрилник. Според мен няма за какво да се притесняваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, чак пък на светофар да охлади при запален, ЗАГРЯЛ двигател ми се струва леко ненормално. Според мен термостата е тръгнал да си ходи, не затваря напълно и пуска по малко топло към външния кръг, което макар и малко се отразява при ненатоварен двигател.

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е чак пък на светофар да охлади при запален ЗАГРЯЛ двигател ми се струва леко не-нормално. Според мен термостата е тръгнал да си ходи... не затваря напълно и пуска по малко топло към външния кръг, което макар и малко се отразява при ненатоварен двигател

Случва се само ПРЕДИ да е загрял напълно - когато е на 1-2 чертички.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостата си е отишъл.Имах такъв случай и миналата зима го сменях в студа.При спускане 4-5 км. двигателя ми изстина при -12гр. .След смяната с оригинален от заявките не помръдва.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. Според мен няма за какво да се притесняваш.

Да, но си смени термостата! Заминал е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи и моя може да е заминал, но пък колата си загрява нормално и си минава на газ. Усещам парното да духа малко по-хладно само. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега PLN, термостатът е заминал и не затваря добре. В тази връзка при наличните през последните няколко дни метереологични условия, автомобилът загрява изключително бавно, което, съпътствано от нуждата от използване на парно и дори краткотрайното спиране на светофар, води до понижаване на темп. на двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Polecat, при теб може да е налице известно запушване на едното или двете радаторчета на парното. Потърси, има доста теми в тази връзка, включително и решение от колегата Policman...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казват колегите,термостатът е умрял.Смени си го с нов и ще забравиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След поредно ходене до бултрако се убедиха, че термостата е за смяна (не знам дали им помогна това, че не споменах гаранцията от самото начало). Та чакам нов. Мерси за съветите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, вслушай се в съветите и предложенията на колегите, които по една или друга причина са били ангажирани с отстраняване на подобни проблеми.... ще си спестиш време, нерви и много финикийски знаци...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, а колко трябва да е показанието на таблото на Хондата - 2.2 дизел, 140 к. с., когато е загряла до работна температура?

При мен показанието е: "остават още 2-3 чертички до средата".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при бензиновите е така, явно там е работната температура.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моят дизел не стига средата.

Явно средата на графата е 90'. На дизела нормалната работна температура е учудващо ниска : 76-80 градуса. Замервал съм го с Torque на телефона и дори когато температурата достигне 80 градуса, на таблото си седи две чертички под средата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CR-V 3 има два датчика за температура. Един преди и един след термостата. В Бултрако, на живи данни, могат да се видят перфектно работата на термостата , без да отварят капака на колата....

  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само ще кажа,кола с работещ термостат каквато и марка да е температурата трябва да е на средата и нито инерцията нито спускането да и влият,тва са някви митове и легенди и бягане от деиствителността че термостата е за смяна.Нали точно това му е деиствието като започне да изстива колата затваря големия кръг и остава малкия,като загрее малкия отваря големия и така.чел съм какви ли не глупости като било студено или като спускал по инерция,дрън дрън

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дрън дрън от 2010 година ако на някои му се търси да намери темата за термостатите и да чете . англичанка на -10 голямо спускане изстина кат на ескимос мъдите . Личната ми кола .

  • Like 1
  • Haha 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 59 минути, todor88 написа:

само ще кажа,кола с работещ термостат каквато и марка да е температурата трябва да е на средата и нито инерцията нито спускането да и влият,тва са някви митове и легенди и бягане от деиствителността че термостата е за смяна.Нали точно това му е деиствието като започне да изстива колата затваря големия кръг и остава малкия,като загрее малкия отваря големия и така.чел съм какви ли не глупости като било студено или като спускал по инерция,дрън дрън

 

Колега, какво се опита да кажеш, че не разбрах?

 

Как хем с изряден термостат температурата/стрелката не трябвало да мърда, хем човека като казва, че стрелката му пада, казваш, че термостата не е за смяна?

 

Има и друго нещо, ако си пускате колите по инерция по надолнищата, за да пестите гориво, може и да ви пада температурата при много ниски температури, но по принцип е противопоказано кола да се пуска по инерция, особено пък зимно време. Щот нали се сещате, че като я пускате по инерция потока на антифриз намалява, както и налягането на маслото, което може да е достатъчно за падане на темп, дори и при изряден термостат.

 

Отедлно една кола на газ винаги ще има по-ниска оптимлана температуре (особено на празни обороти), отколкото кола, която се кара на бензин. То не случайно сутрин се пали на бензин, щот на газ зимата ще имаш малко зор, докато запалиш. За това е хубаво да се кара и с по-тънки масла (0W20, 5W20, 0W30), когато караш на газ, защото двигатлят достига по-трудно оптимална температура.

 

Айде поне като карате на газ не си пускайте колите по инреция, а?!

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е разликата по инерция и на скорост за температурата на скорост даже ще се охлади още по бързо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата е, че като караш по инерция си на 600-700 оборота - маслото и антифриза (ако си с механична, а не ел. водна помпа) циркулират много бавно и от там се охлаждат по-бързо. На скорост няма как да караш с 600 оборота. Отделно, ако караш надолу на 4-та или 5-та без газ реално не постъпва гориво в цилндрите (ако си над 2000 оборота). А горивото е това, което охлажда цилиндрите в известна степен. За това при бедна смес темп. в цилиндрите нараства и се получават интерсни работи, както знаеш.

 

Също съм забелязал, че сутрин като спирам на скорост по светофарите колата ми загрява по-бързо. Това според мен се дължи на по-голямото циркулиране на масло и антифриз. Темп. на двигателя се разпределя равномерно навсякъде, а не на едно място по-студено от на друго, както е когато си по инерция.

 

Не казвам, че термостата на колегата не е за смяна просто се опитвам да си обяснп защо кола по надолнище й пада темп. Също така, ако термостата не му е изряден ще му пада темп и като си пуска парното, а не само по на надолнище.

 

Проблемът според мен идва от каране на газ и спускане по инерция.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостата ти е за смяна!

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 за термостата!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

казвам че кола с изряден термостат,може да е с един или два-според марката на колата,не трябва да изтива един път загряла ли е,а тея теории че било нормално по инерция да изтива или по нанадолно са пълни глупости.не не е нормално.които като кара градстно или по наклон и темепратурата играе-тоест ту се вдига ту изтива е за термостат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се обзаложим? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 2.04.2018 г. at 23:34, Japanese fever написа:

Отделно, ако караш надолу на 4-та или 5-та без газ реално не постъпва гориво в цилндрите (ако си над 2000 оборота). А горивото е това, което охлажда цилиндрите в известна степен.

 

...това само аз ли го прочетох от понеделник до сега?  :D

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така е. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 35 минути, fenabg написа:

Точно така е. 

...искаш да кажеш, че когато буталото се движи без да се извършва горене - на ППХ, загрява системата повече, отколкото когато се случва изгаряне???

 

Edit: В горния пост бях цитирал грешна част от мнението ... поправих го. Това, че бедната смес изгаря при по-висока темп от богатата е вярно и няма нищо общо с абсурдния аргумент, че на ППХ се загрява двигателя, защото не постъпва гориво да го охлажда. 

Редактирано от Чавдар K
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си ме разбрал няма как да ги загрее повече. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Току-що, fenabg написа:

Не си ме разбрал няма как да ги загрее повече. 

...е горе @Japanese fever точно това е на написал :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С каквито доводи да се облече неговият проблем колегата си е за термостат 110%.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, Чавдар K написа:

 

...е горе @Japanese fever точно това е на написал :)

 

 

А като работи на празен ход (600-700 оборота) по-бързо ли загрява колата, отколкото ако работи на 2000 оборота, примерно? И защо не се препоръчва да се загрява колата на място, а да се тръгва веднага след макс. 1-2 минути?

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На принудителен празен ход независимо дали си на газ или бензин няма впръскване,няма горивен процес,съответно двигателя се охлажда.Механичното триене на буталата не водят до загряване на двигателя.

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Markony написа:

На принудителен празен ход независимо дали си на газ или бензин няма впръскване,няма горивен процес,съответно двигателя се охлажда.Механичното триене на буталата не водят до загряване на двигателя.

Подкрепям

дори и да не е на "принудителен" празен ход

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, Japanese fever написа:

 

А като работи на празен ход (600-700 оборота) по-бързо ли загрява колата, отколкото ако работи на 2000 оборота, примерно? И защо не се препоръчва да се загрява колата на място, а да се тръгва веднага след макс. 1-2 минути?

Ако мотора е под товар, естествено, че на 2000 оборота ще загрее по бързо, но тук говорим за спускане/разтоварване на мотора, сиреч на моторна спирачка или на празен ход след като колата е засилена и се движи по наклон, където подаването на гориво почти липсва, тоест няма горене, в такъв случа се случва точно обратното, мотора ще изстине, защото триещите се части няма как да повишат температурата повече от тази когато мотора е с натиснат десен педал, маслото и антифриза спомагат допълнително мотора да понижи температурата си ако не е под товар.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Празен, не празен , принудителен , не принудителен, по инерция, на място, или какъвто и да го наричате ход, запален ли е двигателя има горивен процес!

Според Вас, отричащите горивния процес, ако колата работи на място, не се извършва горивен процес, защото си имате перпетум  мобиле  и колата ви работи само от миризмата, или отработените газове от изразходваното гориво се връщат в резервоара, кондензират и се превръщат отново в гориво :D.

 

Хайде продължавайте да се надлъгвате.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде прочете, че при работа на празен ход няма горивен процес ??, кой кого надлъгва не разбрах ??, какъв е смисъла на това, което написа и с каква информация спомогна в темата ??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочел съм го, там където го пише, та дори и в твоето "много ценно и помагащо"  мнение.

 

Преди 3 часа, didich написа:

........сиреч на моторна спирачка или на празен ход след като колата е засилена и се движи по наклон, където подаването на гориво почти липсва, тоест няма горене,.....

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@Emicha тази тема беше за боклука (като изключим мнението на Маркони за два датчика, с което темата трябваше да приключи), преди да се включиш.

Гугълни ако обичаш "принудителен празен ход" (или прочети мнение #34) :) 

Редактирано от dindin
без хапливи коментари
  • Thanks 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×