Jump to content
pln

Пада температурата на двигателя

Recommended Posts

Здравейте,

Някой забелязал ли е да спада темп. на двигателя през зимата (при сегашните -10 -15 градуса)?

При мен (ЦРВ 3та ген. бензин) се случва преди да е напълно загрял - на 2 - 3 чертички, когато е температурата и спра малко по-дълго на светофар, спада с 1 чертичка, ако стоя на място.

Преди година си тръгнах от ски, пак бях загрял до 1-2 чертички и по нанадолнището се охлади.

Ходих в Бултрако, според тях термостата си е добре. Не съм сигурен как изобщо го диагностицират, май закачат на комп колата и чакат да видят, дали има промяна на темп., когато отвори.

Преди да е напълно загрял напълно двигателя, проверих радиатора - в горната му част и самата тръба, която влиза отгоре са затоплени, надолу обаче е по-хладен. Възможно ли е тази тръба да се затопли, без да е отворил термостата, само от контакта с двигателя в другия й край?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По нанадолнище няма как да не се охлажда. Онзи ден го забелязах това. При -12 слизах от х.Алеко и температурата стоеше доста под нормалното ниво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е напълно нормално. От опит мога да кажа, че двигателите на колите с по-малка кубатура (под 2000 кубика) много лесно изстиват в големите студове. Имах преди едно Митсубиши 1.5, при минус 10 градуса стрелката едвам се мръдна и така и не успяваше да загрее нормално. Приятели имам с коли с малки двигатели, вътре при студено време е пълен ветрилник. Според мен няма за какво да се притесняваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, чак пък на светофар да охлади при запален, ЗАГРЯЛ двигател ми се струва леко ненормално. Според мен термостата е тръгнал да си ходи, не затваря напълно и пуска по малко топло към външния кръг, което макар и малко се отразява при ненатоварен двигател.

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е чак пък на светофар да охлади при запален ЗАГРЯЛ двигател ми се струва леко не-нормално. Според мен термостата е тръгнал да си ходи... не затваря напълно и пуска по малко топло към външния кръг, което макар и малко се отразява при ненатоварен двигател

Случва се само ПРЕДИ да е загрял напълно - когато е на 1-2 чертички.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостата си е отишъл.Имах такъв случай и миналата зима го сменях в студа.При спускане 4-5 км. двигателя ми изстина при -12гр. .След смяната с оригинален от заявките не помръдва.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. Според мен няма за какво да се притесняваш.

Да, но си смени термостата! Заминал е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи и моя може да е заминал, но пък колата си загрява нормално и си минава на газ. Усещам парното да духа малко по-хладно само. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега PLN, термостатът е заминал и не затваря добре. В тази връзка при наличните през последните няколко дни метереологични условия, автомобилът загрява изключително бавно, което, съпътствано от нуждата от използване на парно и дори краткотрайното спиране на светофар, води до понижаване на темп. на двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Polecat, при теб може да е налице известно запушване на едното или двете радаторчета на парното. Потърси, има доста теми в тази връзка, включително и решение от колегата Policman...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казват колегите,термостатът е умрял.Смени си го с нов и ще забравиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След поредно ходене до бултрако се убедиха, че термостата е за смяна (не знам дали им помогна това, че не споменах гаранцията от самото начало). Та чакам нов. Мерси за съветите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, вслушай се в съветите и предложенията на колегите, които по една или друга причина са били ангажирани с отстраняване на подобни проблеми.... ще си спестиш време, нерви и много финикийски знаци...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, а колко трябва да е показанието на таблото на Хондата - 2.2 дизел, 140 к. с., когато е загряла до работна температура?

При мен показанието е: "остават още 2-3 чертички до средата".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при бензиновите е така, явно там е работната температура.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моят дизел не стига средата.

Явно средата на графата е 90'. На дизела нормалната работна температура е учудващо ниска : 76-80 градуса. Замервал съм го с Torque на телефона и дори когато температурата достигне 80 градуса, на таблото си седи две чертички под средата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CR-V 3 има два датчика за температура. Един преди и един след термостата. В Бултрако, на живи данни, могат да се видят перфектно работата на термостата , без да отварят капака на колата....

  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само ще кажа,кола с работещ термостат каквато и марка да е температурата трябва да е на средата и нито инерцията нито спускането да и влият,тва са някви митове и легенди и бягане от деиствителността че термостата е за смяна.Нали точно това му е деиствието като започне да изстива колата затваря големия кръг и остава малкия,като загрее малкия отваря големия и така.чел съм какви ли не глупости като било студено или като спускал по инерция,дрън дрън

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дрън дрън от 2010 година ако на някои му се търси да намери темата за термостатите и да чете . англичанка на -10 голямо спускане изстина кат на ескимос мъдите . Личната ми кола .

  • Like 1
  • Haha 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е разликата по инерция и на скорост за температурата на скорост даже ще се охлади още по бързо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостата ти е за смяна!

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 за термостата!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

казвам че кола с изряден термостат,може да е с един или два-според марката на колата,не трябва да изтива един път загряла ли е,а тея теории че било нормално по инерция да изтива или по нанадолно са пълни глупости.не не е нормално.които като кара градстно или по наклон и темепратурата играе-тоест ту се вдига ту изтива е за термостат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се обзаложим? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 2.04.2018 г. at 23:34, Japanese fever написа:

Отделно, ако караш надолу на 4-та или 5-та без газ реално не постъпва гориво в цилндрите (ако си над 2000 оборота). А горивото е това, което охлажда цилиндрите в известна степен.

 

...това само аз ли го прочетох от понеделник до сега?  :D

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така е. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 35 минути, fenabg написа:

Точно така е. 

...искаш да кажеш, че когато буталото се движи без да се извършва горене - на ППХ, загрява системата повече, отколкото когато се случва изгаряне???

 

Edit: В горния пост бях цитирал грешна част от мнението ... поправих го. Това, че бедната смес изгаря при по-висока темп от богатата е вярно и няма нищо общо с абсурдния аргумент, че на ППХ се загрява двигателя, защото не постъпва гориво да го охлажда. 

Редактирано от Чавдар K
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си ме разбрал няма как да ги загрее повече. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Току-що, fenabg написа:

Не си ме разбрал няма как да ги загрее повече. 

...е горе @Japanese fever точно това е на написал :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С каквито доводи да се облече неговият проблем колегата си е за термостат 110%.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На принудителен празен ход независимо дали си на газ или бензин няма впръскване,няма горивен процес,съответно двигателя се охлажда.Механичното триене на буталата не водят до загряване на двигателя.

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Markony написа:

На принудителен празен ход независимо дали си на газ или бензин няма впръскване,няма горивен процес,съответно двигателя се охлажда.Механичното триене на буталата не водят до загряване на двигателя.

Подкрепям

дори и да не е на "принудителен" празен ход

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, Japanese fever написа:

 

А като работи на празен ход (600-700 оборота) по-бързо ли загрява колата, отколкото ако работи на 2000 оборота, примерно? И защо не се препоръчва да се загрява колата на място, а да се тръгва веднага след макс. 1-2 минути?

Ако мотора е под товар, естествено, че на 2000 оборота ще загрее по бързо, но тук говорим за спускане/разтоварване на мотора, сиреч на моторна спирачка или на празен ход след като колата е засилена и се движи по наклон, където подаването на гориво почти липсва, тоест няма горене, в такъв случа се случва точно обратното, мотора ще изстине, защото триещите се части няма как да повишат температурата повече от тази когато мотора е с натиснат десен педал, маслото и антифриза спомагат допълнително мотора да понижи температурата си ако не е под товар.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Празен, не празен , принудителен , не принудителен, по инерция, на място, или какъвто и да го наричате ход, запален ли е двигателя има горивен процес!

Според Вас, отричащите горивния процес, ако колата работи на място, не се извършва горивен процес, защото си имате перпетум  мобиле  и колата ви работи само от миризмата, или отработените газове от изразходваното гориво се връщат в резервоара, кондензират и се превръщат отново в гориво :D.

 

Хайде продължавайте да се надлъгвате.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде прочете, че при работа на празен ход няма горивен процес ??, кой кого надлъгва не разбрах ??, какъв е смисъла на това, което написа и с каква информация спомогна в темата ??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочел съм го, там където го пише, та дори и в твоето "много ценно и помагащо"  мнение.

 

Преди 3 часа, didich написа:

........сиреч на моторна спирачка или на празен ход след като колата е засилена и се движи по наклон, където подаването на гориво почти липсва, тоест няма горене,.....

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@Emicha тази тема беше за боклука (като изключим мнението на Маркони за два датчика, с което темата трябваше да приключи), преди да се включиш.

Гугълни ако обичаш "принудителен празен ход" (или прочети мнение #34) :) 

Редактирано от dindin
без хапливи коментари
  • Thanks 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или иначе казано fuel cut-off.

Много се отплеснахте.

Много лесно се разбира дали си в режим на моторна спирачка.

На празен ход има горене, в режим на ППХ няма.

 

Заключвам темата, нека авторът ми пише като диагностицира/реши проблема.

 

 

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×