Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 23.09.2018 in all areas

  1. 4 точки
    Колеги, При промяна на температурата на маслото се променя обемът на маслото, което се отразява на показанията върху щеката. Съществува т.н. температурен коефициент на разширение на маслото / коефициент на обемно разширение (Thermal Coefficient of Expansion of Engine Oil или Volumetric Coefficient of Expansion). Обикновено се приема стойността 0.00070 (1/K, 1/C) (К = Келвин; С=Целзий), но тя може да варира в зависимост от плътността на маслото (и не само). За справка BITOG, коментарите на MolaKule - КЛИК Има и он-лайн калкулатори за изчисление - КЛИК Грубо казано, нивото на маслото на щеката при горещ мотор може да бъде с около 2-3 мм по-високо от нивото при студен мотор (т.е. отчита се 200-300 мл. повече масло), което се дължи на увеличения обем на топлото масло. Обикновено производителят пише кога да се измерва маслото - на студен или загрял мотор, като разширението на маслото е взето предвид при калибрирането на щеката. Ето какво пише например в service manual-a за моя Сивик: Следва да имате предвид също така, че когато мерите маслото на горещ мотор трябва да му дадете достатъчно време (поне 10-ина минути), за да се стече в картера, иначе ще бъдете подведени от показанията на щеката. Измерването винаги се извършва, когато колата е паркирана на равна повърхност (по възможност на едно и също място). Поздрави!
  2. 4 точки
  3. 2 точки
    Сега светна, отново благодаря. Ето и снимки:
  4. 2 точки
    В това видео може да видите нагледно как се краде хонда акорд 8. Изглежда доста лесно,ето защо се налага да вземете някакви допълнителни мерки относно затрудняването на крадците. Аз имах BMW E90 (една от най-крадените кочини по света) За да затрудня максимално отмъкването на колата преместих OBD конектoра на скрито место. На оригиналния OBD конектор свързах инвертор от 12v на 220V. Закачих на пиновете на конектора (оригиналния,който е дефакто само букса без никаква връзка с колата вече) 220V от инвертора. Когато някой злорадник се опита да се закачи с програматор за да си направи ключ,програматора ще му гръмне в ръцете. Сложих допълнителна 120dB сирена скрита в таблото,която при задействане на алармата пръска тъпанчета.Също така монтирах и имобилайзер. Мислех към пиновете на оригиналния OBD конектор да закача захранването на шофьорския airbag ,та като се закачи някой недоброжелател да програмира ключ да му отнесе главата и да знае в следващия живот,че да пипаш чужда собственост не е здравословно начинание. После,обаче се отказах от това,че тая кочина (Е90) не излизаше от сервизите (пълен трошляк беше) и може да стане някой сакатлък с невинен автомоньор,ако забравя да предупредя за това. Споделете вашите идеи и практики относно защитата от кражба в тази тема.Ще е полезно за всички с акорд 8.
  5. 1 точка
    Надявам се в крайна сметка да има някакво недоразумение в цялата работа. Вярно е че както колегата каза, маслото при загряване се разширява ЛЕКО, но при теб излиза че качва обема си с 10%, а това е термо импосибъл в нормалният работен режим на мотора. :) Разбира се че ако ти качва нивото, няма да има петна под колата, а ще са вътре в картера. Ти мериш масло, но в него може да има и гориво (това е малък обем и проблем), или антифриз. Тук вече нещата отиват на зле, но пък тогава си личи че маслото е пресечено -почва леко да наподобява консистенцията на боза. Не вярвам да не си забелязал ако е нещо нередно на вид. Принципно, най-високо е нивото на студен мотор (сутрин). Имало е 6 - 8 и повече часа да се оттече в картера. При теб тогава е най-малко По същата причина е нормално на работил мотор да има разлика в нивото, в зависимост от времето за мерене след изгасянето му. След 3 минути ще е по-ниско, спрямо показанието след 3 часа. За мотора е важно когато работи, нивото по щеката да е в нормите -тоест между мин. и мах. Хич не му дреме колко масло има когато е угасен. Просто на нас ни е по-удобно да проверяваме сутрин, понеже не трябва да търсим парцалче и после да си мием ръцете (поне при моят сънлив мързел). Но аз си знам колко показва на студен и на работил мотор и го проверявам рядко. Колегата който спомена че доливайки "няма да го препълниш" има предвид на студен мотор да е на мах. на щеката. Ако е на мах при току що угасен, значи му е в повече, но и това ще е за кратко, понеже ще "избие" от където намери и ще се нормализира. :) Тук вече всеки сам си решава с колко масло да кара. От една страна ако маслото е на мах, значи има повече обем и съответно температурната амплитуда при спокоен и агресивен режим на каране е по-малка, спрямо тази ако маслото е на мин. Разликата може да достига 20% -тоест около 1 литър. Над нивото обаче не е препоръчително, понеже мотовилките почват да "шляпат в локвата" и това нарушава динамиката, да не говорим за странични нежелани течове от семеринги и други неволни или нарочни отходни пътища. Карай си по средата на щеката (и на лентата за движение) и не го мисли много.
  6. 1 точка
    В едно комшийско сервизче имат машина за пристъргане на дискове и вчера ги питах има ли такова понятие като "изметнат от прегряване диск"? Казаха ми че е супер голяма рядкост. Също така е мит че се кривят при интензивно спиране минавайки през локви. Трябва водата да е до праговете и да спреш интензивно в нея без да пускаш после спирачката. Подобен ефект се получава и ако спускаш проход и спреш за почивка оставяйки колата на ръчна, без преди това да си пуснал крачната. Там причината е друга (остава отпечатък от накладките), но този ефект е временен. Казвам го понеже повечето ни коли са с ръчна действаща на задните, но новите (с електронна спирачка) действат и на 4-те колела. Основната причина е лош монтаж на дисковете. Преди това почистват идеално повърхността на главината (ако трябва до метал) за да няма никакво отклонение. Средна ръка дискове заводски имат биене от 0.1мм, по качествените 0.05мм, а вече марковите и по-малко. Зле монтиран диск не се усеща в началото че бие, понеже супортът е плаващ във водачите, но с течение на времето все пак се износва по диагонала на несъосност и съответно се получава въпросното "биене" понеже външната част на диска е маалко по тънка на определено място, а вътрешната е също толкова по тънка, но на отсрещните 180 градуса. Да, диска се лекува чрез престъргване и то именно на място, заради некоректната съосност, която вече се взема за базова повърхнина. И Да -дисковата и накладките е сериозно препоръчително да са от една и съща марка, понеже се тестват заедно при разработването им като артикули и тънкостите в сплавите на дисковете се компенсират с композита в материала на накладките.
  7. 1 точка
    Няма нещо, което да не може да се открадне, разбие, отмъкне и така нататък - независимо дали е кола еди какъв си модел, или нещо друго - примерно да се разбие апартамент и......... Също е Много Глупаво , да се афишира кой и с какви методи си е защитил колата , дома или друго нещо - още повече да го разгласява по форумите.
  8. 1 точка
    Възможната причина,защо клаксона не издава никакъв звук при включване/изключване на алармата(моята кола не издава звук).Проверете си тампер ключето на предния капак. Ако не затваря веригата е възможно даже и самата аларма да не е "под охрана", при включване,защото има отворена верига.Когато се добера до моята кола,и ми остане време да намеря къде е алармения модул,ще ви покажа как да си монтиране вибрационен сензор (по принцип става всякакъв 12V сензор,дори и от аларма за жилище) към фабричната аларма на акорда.
  9. 1 точка
  10. 1 точка
    Една малка квартална бензиностанцийка в Кайсиева градина във Варна.Непосредствено след Магарешки(там не стъпвам) посока към КАТ Варна.Еми англичанката върви като осичка,и ми дава много приятен (за джоба и не само) разход.Преди зареждах на ОМВ и Лукойл и Еко и Шел,но вече си зареждам там. А за колегите от Ловеч,инцидентно заредих на бензиностанция "Феникс" в един .....тир паркинг,еми хондичката буквално литна на пътя за София.
  11. 1 точка
    Пробвали ли сте?
  12. 1 точка
    Аз да си ъпдейтна малко темата. Нали писах, че след толкова зареждания без проблем от ЕКО, след последното зареждане колата взе леко да придърпва при потегляне. Ами оказа се, че датчика за позиция на педала на газта и тръгнал да дава фира и го подмених онзи ден след като таблото светна като коледна елха. После прочетох, че такова придърпване и сред първите симптоми и явно е съвпаднало със зареждането ми там.
  13. 1 точка
    Увъртам, защото става въпрос за защита на колата от автокрадци. Е реших въпроса по два начина, като единият е подмяната на ОБД2 буксата с друг вид букса и съответно преходник и допълнително прекъсване. Пък бай бабо....... Не ме кефи, че веригата, която прекъсвам консумира около 5.5А. Но поне не прави грешки.
  14. 0 точки
    То не е виц, ами направо е парадокс. Постоянно мърморя на моЙта следното: - Пусни го най накрая тоя съединител, че ще го стопиш! - Стига ръчка така джанлатската скоростите, че ще ги потрошиш! - Не го ли чуваш този двигател как се мъчи, свали една предавка надолу! - Гледай къде караш, пак остърга боята! - Как не я видя тази дупка, направо откачи окачването! И така нататък, и така нататък. Мога да изброявам до утре. Сега ще кажете, къде е парадокса? Ами парадокса е там, че като влезете в автокъща и се загледате по някоя таратайка. И джамбазина ви посреща с репликата. "Гледай я каква е запазена тази кола, една женица я е карала".
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...