Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 10.05.2025 in all areas
-
7 точкиОт доста време имах едно тракане/чукане при каране по дребни неравности като павета, черни и чакълени пътища. Многократно съм изследвал окачването в различни сервизи, но всичко изглежда здраво. Вече бях решил да започна да сменям по метода проба-грешка, но ми дойде спасителната мисъл за спирачните апарати. Тествах ги с разклащане на ръка и се оказа, че преден десен и двата задни си почукват. Проведох си кратко обучение с четене на форуми и гледане на видеа по темата и реших да действам самостоятелно. По всеобщо мнение, чукането идва от водачите и хлабината, която имат към супорта. Тази хлабина не е случайна, а служи да поеме топлинното разширение на материала, което се получава в резултат на действието на спирачния апарат. Лечението е гресиране на водачите в най-лекия вариант, подмяна на водачи в по-тежкия и най-накрая подмяна на супорта, ако леглата са разбити. Подготвих се, като купих два ремонтни комплекта - преден и заден. Разликата е, че задните водачи са малко по къси от предните. Ето така изглежда комплекта: Вече подготвен теоретически и технически, не беше сложно разглобяването и обслужването. Оказа се, че водачите ми са в много добро състояние и нямат нужда от подмяна (имам вродено нежелание да сменам здрава оригинална част), така че само ги гресирах с приложената в пликчето грес. Тествах колата при следващия ми риболов по тежки язовирски терени и чудото се случи - тракането изчезна . Колко ще е трайно времето ще покаже. Сега да обясня някои детайли - както се вижда на снимката, водачите са различни - единият е чисто метален (PIN, GUIDE), а другият с гумена втулка (PIN, LOCK). Трябва да се помни, че на предните апарати металният се монтира е отгоре, а на задните - отдолу. Има си причина да е така, но сега няма да навлизам в подробности. Трябва да се ползва специална грес за водачи или друга високотемпературна и синтетична, да не повреди гумените маншончета. Проблем е да се намерят точните ремонтни комплекти, защото се продават много видове и не е ясно кой става, кой не и кой заден, кой преден. Аз купих 4 бр. и двата ще ги връщам, защото не стават. Ето кои проверено стават: FEBEST 0174-ZRE151R-KIT - за предния апарат и QUICK BRAKE 113-1384X - за задния апарат. Това е колеги, дано да съм бил полезен!
-
3 точкиПривет на всички, Ако някой като мен реши, че все пак иска да ползва допълнителен куфар на покрива и/или стойки за велосипеди, искам да ви кажа че има вариант. Това което първоначално видях е, че се купуват допълнителни надлъжни греди от Акура, които без значение от нивото на оборудване се предлагат само с допълнително заплащане, след това и напречни греди... и то стана към 1000 долара това удоволствие. Намерих вариант на THULE от които до сега винаги съм си вземал греди за моите коли и винаги съм бил много доволен. Със съдействие на SLS Thule магазина вече имам поставени греди от модела EDGE. Ако някой има въпрси за конфигурацията ще дам инфо.
-
3 точки
-
2 точкиСмених 18-ките: Със 17-ки: Возиятя и комфортът определено се подобриха. П.П. 18-ките се продават. Желаещи - на л.с.
-
1 точкаЕ, то всичко е временно в този живот. И ние сме временно явление. Ако се гресират навреме водачите, може да се удължи живота им.
-
1 точка
-
1 точка@ceco_accord Има някаква вероятност, естерите от "убавите" масла да са пораздули малко гумата и семерингът да е "закиснал". Та 1 литър RSP не е отишъл напразно на асфалта. Дано да ми е вярно предположението, де. От друга страна пък целим стабилно и устойчиво на деградация масло, и максимално добро мазане. Мисля, че го постигнахме с RSP, с оглед на минималното количество тежки частици в капковите проби. Следва да видим как ще се развива и DXG от тук нататък.
-
1 точкаПоследните 2 години засичам положителни мнения за Rotinger дискове. Дойде време да сменям задните дискове и се разрових в нета, та след като за пореден път от Аутодока си "въртят" цените всеки ден според вятъра ( избирах АТЕ) и ми писна, се регистрирах в https://en.brakecenter.rotinger.com/. Приятна изненада беше, че в търсачката им по VIN излезе всичко както трябва за автомобила ми ( Предни 300мм АТЕ, задни 260мм LUCAS). Харесах си задни със запетайки и перфорирани, че "изглеждат" по-. Предните ги смених преди 3 години с АТЕ (сега ме е яд, че ако знаех по-рано за Rotinger, щях да поръчам и тях със запетайки и перфорирани от серията им HIGH PERFORMANCE) .За почти 40000км АТЕ-то се държат прекрасно, но нямат "фешън" вид и "ръждясват" за минути на автомивката. Споделял съм във форума, че съм направил всичко по инструкции, почистване, ревизия, смазване, темпериране, че и смяна на спирачната течност и сега със задните ще бъде същото. Може би това е една от причините да нямам проблеми с изкривявания на предните дискове. Сега другите приятни изненади. За първа поръчка Ви изпращат код с 5% отстъпка (трябва да изчакате докато системата им ви прати имейла), но в момента имат промоция за собствениците на OPEL-10%, НОоооо при добавяне на код OPEL и за другите "простосмъртни" обикновени марки, ви дават 7% отстъпка и ХОП и друга изненада ... доставката ми до България излезе безплатна.
-
1 точкаНе си прав - много неща могат да се променят с един фейслифт. Ако говориш за Акорд 7 - дори предния капак и маската са различни и несъвместими, да не говорим за скоростни кутии, електроника и т.н.. Навремето имах Прелюд 3 - преди и след фейс са съвсем различни коли откъм визия и отново несъответстващи като монтаж. Другият ми Акорд пък е 6 купе - там външно промени почти няма (трудно е да подобриш съвършенството ) но пък преди фейс са със стандартни кабели/свещи, след - с бобини и т.н. Иначе стоп си намерих в крайна сметка, просто извадих късмет с фейслифтова обява. Сега проучвам въпроса да се заиграя малко с цялата задница и светлините. Попаднах на това видео което ме вдъхнови, въпреки че бих конфигурирал светлините другояче - Стопчетата на мястото на рефлекторите в бронята (има ги в алиекспрес) бих ги оставил като габарити заедно с най-външните светлини на калниците (или ако са достатъчно ярки, бих ги вързал за мъгли), а вътрешните (кръглите) да светват само при спиране. Просто ме дразни комбинацията от правоъгълни+кръгли светлини заедно нонстоп и при спирачка как просто светват по-ярко, на JDM версията са разделени фабрично, само че наопаки - външните светлини са стопове, вътрешните са габарити. Също ме интересува тези най-малките вътрешни кръгчета за какво са оставени - просто рефлектори? Не знам, ще го помисля още малко, а и ми интересно дали от законова гледна точка ще възникне проблем, по ГТП-тата особено. Като цяло е интересно как едни и същи коли имат различни конфигурации на светлините и отпред и отзад, според пазара за който са предвидени. Сещам се за много примери, особено с Акорд 5, 6 и 7.
-
1 точкаТова е Порто Флавия. Порто Флавия е уникално морско пристанище, построено в скалите на брега близо до Небида, в община Иглесиас, Южна Сардиния. Построено е между 1923 и 1924 г. и е служило като център за товарене на минерали от близките мини в района на Масуа. Преди построяването на Порто Флавия, транспортирането на добитите минерали е било бавно, скъпо и опасно. Миньорите трябвало ръчно да товарят рудата на малки лодки, които след това отплавали до пристанището на Карлофорте, на около 25 км на юг, където минералите били прехвърляни на по-големи кораби. Често лодките потъвали по време на бури, което водело до забавяния и загуби. За да се реши този проблем, собственикът на мините, белгийската компания „Вией Монтан“ (Vieille Montagne), наема инженер Чезаре Вечели. Той проектира и ръководи изграждането на Порто Флавия - иновативно пристанище, вградено директно в скалите. Идеята му е да се създаде директна връзка между мините и товарните кораби, което значително да намали времето и разходите за транспортиране. Строителството на пристанището е забележително инженерно постижение за времето си. В скалите са прокопани два успоредни тунела, един над друг, с дължина около 600 метра. Горният тунел е използван за складиране на рудата в девет големи силоза, а долният е оборудван с конвейерна лента, която изнасяла минералите директно към акостиралите под скалите кораби. Конвейерната лента можела да се удължава на 15 метра над водата, което позволявало ефективното товарене. Пристанището е наречено Порто Флавия в чест на дъщерята на инженера Чезаре Вечели, Флавия, която се родила по време на строителството. След като Порто Флавия започва да функционира през 1924 г., разходите за транспортиране на руда намаляват с до 70%, което дава значително конкурентно предимство на "Вией Монтан". Самото пристанище изплаща разходите си за по-малко от две години и е смятано за техническо чудо в минната индустрия. Дейността на Порто Флавия постепенно запада след Втората световна война с изчерпването на някои от находищата. През 90-те години на 20 век пристанището е затворено. Днес Порто Флавия е защитен обект на ЮНЕСКО и важна забележителност, свидетелстваща за индустриалното минало на Сардиния. Предлагат се организирани турове, които позволяват на посетителите да разгледат тунелите и да научат повече за неговата история и значение. Мястото предлага и уникално красиви гледки.
-
1 точкаПарите правят разлика. Не защото купуват щастие. А защото купуват избор. Свобода. Време с тези, които обичаш. Възможност да кажеш "не" на това, което не ти служи. И "да" на живота, който заслужаваш. Парите са инструмент — нищо повече, нищо по-малко. В ръцете на мечтател, те строят светове. В ръцете на страхливец, те изгарят шансове. Те правят разлика — между живот на оцеляване и живот на създаване. Между това да си жертва на обстоятелствата и създател на съдбата си. Между безсилие и сила. Не е въпрос на алчност. Не е въпрос на суета. Е въпрос на отговорност: Да създадеш живота, който другите ще нарекат вдъхновение. Защото истинската стойност на парите не е в това, което купуват за теб, а в това, което ти позволяват да направиш за света. Парите правят разлика. Въпросът е — каква?
-
1 точкаПри проблем в газовият "компютър" също може да се получи прекъсване на работата в цилиндрите. Поради нарушени вериги се губят сигналите от бензиновият компютър в газовият към инжекторите. Има и други магарии, които е възможно да изникват след време при газифициран автомобил. Лошият момент е като започне прехвърляне на "топката" между механика/монтьора поддържащ автомобила и майстора инсталатор на газовата уредба. В идеалният случай човека е един, познаващ конкретният модел автомобил и газовата инсталация плюс съответните настройки.
-
1 точка
-
1 точка, но при следващо по-слабо загряване, той пак ще се деформира на същото място заради вече разрушената молекулна структура в тази точка/и. Това не отговаря на истината. молекулярната структура на желязото се променя при температура от 770 градуса нагоре (тъй наречената точка на Кюри). При условие,че - Независимо от това, при екстремни условия на работа, спирачните течности достигат температури над 150 ⁰ C. Тяхното крекинг явление е директна мярка за термична стабилност. Това се определя от качеството на етерите и количеството и естеството на антиоксиданти.... но в никакъв случай не може да достигне 770 гр. защото ще се изпари. Когато една кола криви втори комплект дискове за кратко време трябва да се ревизира спирачната система сиреч апаратите!Те са причината.Бих посъветвал колегите с този проблем да обърнат внимание на това.Аз също не бих стъргал дискове на място най малкото защото при всяка нова смяна ще трябва и да стържа.С уважение към колегата Веско но само с това съм съгласен.
-
0 точки
-
0 точки
-
0 точки
-
0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00