Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 8.12.2022 in all areas

  1. 5 точки
    Наричат го най-известният български учен извън България - а родната му страна не знае почти нищо за него. Роден е в белоградчишко село, учил е в Германия при най-известните изобретатели на ракетни и самолетни двигатели, работил е в Америка и в Аржентина. Роден през 1919 г. в белоградчишкото село Стакевци, Виден Табаков прави толкова успешна кариера, че в края на живота си е обявен за почетен професор на НАСА. Откритията му в областта на сплавите, които издържат на извънредно високи температури, помагат за безопасното изпращане на първия човешки екипаж до Луната с мисията Аполо 11. Табаков е работил и по усъвършенстването на реактивните двигатели, преподавал е заедно с Нийл Армстронг в Университета в Синсинати. Повече от 40 години той няма възможност да се върне в България заради тоталитарния режим. От началото на 40-те години Виден Табаков учи инженерство в Прага и Берлин, докато войната бушува и обхваща Европа. През 1945 г. той успява да защити докторска дисертация в присъствието на Вернер фон Браун - човека, който разработва германската ракета V2, а след края на Втората световна война се прехвърля в САЩ, става част от новосъздадената НАСА и конструира Сатурн 5, с която астронавтите от "Аполо" стигат до Луната. Преди да се присъедини към неговия екип през 1958 г., Виден Табаков работи с друг известен германски инженер - Ханс фон Охайн, който прави първите свръхзвукови реактивни самолетни двигатели. Основният принос на българина е в откритието на материали, с които ракетите да бъдат облицовани, за да не изгорят от високата температура при изстрелването. Благодарение на работата му по усъвършенстването на външната обшивка на реактивните двигатели, той успява да удължи значително периода, в който те могат да бъдат експлоатирани. От края на 50-те той преподава в Университета на Синсинати - един от най-важните научни центрове за аерокосмически изследвания в първите години на развитието на НАСА. Едно от подразделенията му носи името на българския професор от 2009 г. насам. Когато той пристига в Синсинати, се оказва единственият член на факултета по аерокосмически науки, който има научна степен доктор по инженерство заради образованието си в Германия. В следващите години той помага за това колегите му да получат своите докторски степени и става ментор на множество по-млади учени, които го описват като извънредно талантлив иноватор с международно признание, отзивчив и добронамерен към всички свои студенти, колеги и сътрудници. През 60-те години той създава обща образователна програма в партньорство с General Electric, а университетът оценява приноса от изследователските му програми с външно финансиране на над 100 милиона долара в десетилетията на активната му кариера. Табаков посещава България няколко пъти след края на Студената война. През 2017 г., две години след смъртта му, негови лични документи и вещи са дарени на Държавния архив.
  2. 4 точки
    Ябълките на машинките са пластмасови. Тази снимка не знам от каква е, но на акорда не са метални. С въртене на машинката за регулиране можеш лесно да я откопчееш и извадиш ако е откачена от там. Ако след като си откачил основата и е свободна я наклони надоло за да се вдигне ябълката нагоре. Там е улея на рефлектора. Ако е откачена от там ще озлезне без накланяне. После по обратен ред. Зс по-лесно с PH2 (кръстата отвертка) развий винта на машинката колкото може, да сране по-дълъг. После както са те посъветвали колегите дръпнк рефлектора през отвора на дългите да кажем и вкарай ябълката от готе на доло рокато усетиш че рефлектора вече е захванат. След това закопчаваш машинката със завъртане.
  3. 3 точки
    Аз доволни не познавам освен тези у лЕво.
  4. 3 точки
  5. 2 точки
    Сега да представя филтърът, който аз ползвам от доста години. До сега сърце не ми даваше да разрежа някой, но накрая любопитството надделя! Маслен филтър NITTO 4HM-113. Произведен от Shanghai Nitto Filter Co Ltd. (предполагам в китайското подразделение на Nitto Kogyo Co Ltd.). Поръчан от amayama.com. Доставен от Осака, Япония чрез услугата - International E-Packet (with tracking). Преди 2020г. изглеждаше така: През 2020г. изглеждаше така (кутията е същата): А тази година пристигна Made in Japan! Преди да пристигне последната пратка, реших да разрежа сивия. Противодренажният клапан е оранжев, силиконов, много еластичен и гъвкав. Възвръща моментално първоначалната си форма след прегъване. Металната кутия е изработена точно и прецизно. От вътре е абсолютно чиста. Няма и следа от оксидация. Филтриращият елемент също е изработен точно и прецизно. Снадката на филтърната хартия е без метална пластина, но е залепена и пресована здраво. Филтърната хартия е положена специфично за Nitto - може да се види ясно след разрязването на макарата. Не знам какво е предимството на това конструктивно решение, но явно има някакво предимство. Nitto си знаят най-добре... Хартията, а и макарата са залепени здраво. Няма мърдане на конструкцията. Хартията е сравнително дебела и доста влакнеста, но е една идея по-тънка от тази на Mahle OC617. На просвет почти не прозира. Виждат се по една-две микро точици на около 25 см2 площ. Като цяло отстъпва по този показател от тази на Mahle OC617, но все така е една от най-добрите хартии, които съм "изследвал". Височината на филтриращата част е 5,9 cm, a дължината на филтърната хартия е 126 cm, което прави полезна филтрираща площ от 743.4 cm2 – много добра! Байпас клапанът е метален с пружина. Отваря се при натиск от 0.72 kg. При диаметър на отвора 8.07 cm се получава налягане от 1.408kg/cm2 = 1.38 bar - добър резултат! Байпас клапанът ще отваря, когато е необходимо. Заключение: Здрава конструкция. Правилно работещ байпас клапан. Относително много добра филтрираща способност. Иска ми се, филтърната хартия да е малко по-дебела, като на Mahle, но и така ще предоставя добра филтрация на маслото. Много добър филтър, нищо, че е правен е Шанхай. Явно японците контролират добре качеството там.
  6. 1 точка
    След близо 10-годишна пауза в мърчандайза, направихме нови клубни поставки за номера: Подложките са изработени от полистирол и разполагат с държачи на регистрационния номер от двете страни. Печатът е комбинация между ситопечат в двата края, и дигитален печат в средата, за да може да се визуализира преливащия ефект между бялото и черното. Дизайнът им е максимално изчистен откъм цветове и оформление, за да се вписват върху какъвто и да било цвят кола. Цена за комплект от 2 (две) подложки: 12лв. Засега подложките могат да се взимат от: @Ronin7 с получаване на обща поръчка за масло; Бургас (ж.к. Изгрев) при колегата @Martin_Panaiotov (вече няма); Сервиза на Венелин в Стара Загора; Мен лично за София и Стара Загора след контакт на ЛС или скайп "златозатор" (на латиница). Търсим колеги от страната, които са склонни да вземат няколко комплекта, които да предлагат в своя град и да имат възможността да се запознаят с други местни хондаджии. От фенове за фенове. Дано ви харесват!
  7. 1 точка
    Или,недоволния българин е винаги на масата пред телевизора с чаша ракия в ръка,псуващ политиците националния по футбол и някой от колегите си...
  8. 1 точка
    Свържи по телефона и питай, ще имаш отговори на всички въпроси.
  9. 1 точка
  10. 1 точка
    @Krasi-mir Тази снимка с металната ябълка е на Акура и е на машинка от Алиекспрес. https://a.aliexpress.com/_mKFM83o
  11. 1 точка
    И не пипай с голи пръсти хромираната вътрешна част на рефлектора!
  12. 1 точка
    А така! Ако не друго, поне някой е откровен. Отдавна наблюдавам тука и си викам, брей в тоя форум, само метъли, рапъри и класици са се събрали. А като се разхождам навън и чувам какво става, тази извадка изобщо не ми се вижда да е представителна, и чак ми е съмнително как става този номер. Е... Наздраве, и не товари теглото допълнително с ракия! Ето малко американско тегло от мен: От "Форест Гъмп" се зарибих по тази песен.
  13. 1 точка
    Нищо няма да стопи ако седи на D и е с дръпната ръчна. Все едно като си на D и крачна се стопяват фрикционите. И не е нормално да вдига така температура, та си виж там перки, термостат и т.н. Лятото като се седи по задръствания, изчаквания и т.н., по вашата логика колите да са се стопили вече и само най великия автомат ще остане, качен на 7-ма генерация акорд, никой друг няма да оцелее. Аз въобще не знам как други марки коли се движат по улицата, а не са се стопили вече.
  14. 1 точка
    Тези 72ah въбще не натоварват алтернатора. Стига да влизат в гнездото. Карера, стига си писал глупости...
  15. 1 точка
    @evgeniymanev Казваш че си сменил маслото в автомата. Било е в сервиз,имаш ли сервизна история правено ли е до сега това,или това е първо опресняване на маслото на автомата. Километрите 114 хил са по книжка,доказуеми ли са. Питам защото ако е намерено примерно такова масло. Ясно се вижда новото , е нужно повторно опреснаване. При смяна и отвъртане на пробката на автомата ,трябва да се прегледа същата защото тя завършва с магнит,по полепналите частици може да се съди за експлоатацията на автомата. Тези неща се пропускат ако не си ти до колата,и както каза само си видял че са ти откраднали 1л от маслото ти. Днес сутрин като запалих в студеното и аз го чух този звук фиуууууууу ,при намаляне и спиране при мен.
  16. 1 точка
    Евгени ти прости си решил да си потрошиш автомобила. За да се укротиш те съветвам да потърсиш колега с твоя модел и да размените местата за един тестдрайв. Втълпил си си, а за това лека е само "око да види ръка да пипне". И не рейсвай камиончето защото ако се наложи после не можеш да го продадеш. Но ти си знаеш. Отивам да си сипя една бира, че като чета и ме стегна стомаха.
  17. 1 точка
    Да, това което го чуваш колега е от турбината на автомата. Чува се леко и мазно все едно пускаш струг в началото. Чува се само при потегляне и изчезва, чува се само от водача и почти никой друг не може да го чуе. Същото е и при мен и с една консултация с колега с този автомат и той сподели същото. Проблем с автомата нямаш а с шумоизолация но купето. Не ръчкай по колата и не си внушавай проблеми, защото и да я отворят никакъв проблем няма да открият. Добър слух имаш. Леко и безаварийно ползване.
  18. 1 точка
    Веднага са те изплашили и загубили като клиент, с цените си . Само да попитам , не допускаш ли, че този шум може да е от нещо друго в двигателния отсек, примерно някоя ролка, шайба, ремък и т.н., та веднага се насочваш към скоростната кутия ? И само в движение ли се чува това фю - на място как е?
  19. 0 точки
    Евгени ти ще ни побъркаш всичките. Не казвай повече какво чуваш защото ще почнем всички да слухтим. Дано имаш чувство за хумор.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...