Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 4.07.2022 in all areas
-
4 точкиПо-скоро трябва да се каже, че има няколко подходящи стандарта за двигателя. Първо когато колата е била произведена е важала ACEA 2007, а тя все още не поставя изискване за TBN за ACEA Ax/Bx стандартите упоменати в Honda Owner manual-a. По-горе колегата бе споменал ACEA A1/B1 High SAPS формула, който е отпаднал и се заменя от ACEA C5. Понеже едно ACEA C5 масло може да отговаря само и единствено на SAE 0W-20, нека да не се учудва, че онлайн каталозите по този показател (ACEA A1/B1) ще предложат масло в SAE 0W-20. ACEA A1/B1 съвсем не са минимални изисквания, а равнопоставен стандарт изискван от Honda наред с ACEA A3/B3 и ACEA A5/B5. ACEA C5 и най-новата ACEA C6 са Mid SAPS формули масла. Т.е. по вид формула не се различават от ACEA C3 която автоматично става и тя правилна за двигателя и се вмества с нива на сулфатна пепел <0.8, спрямо 1.6% max упоменати за ACEA A3/B4-07. Последната категория кореспондира най-често на SAE 0W-30 / 5W-30 / 5W-40 масла. Според Honda Owner manual всичко в диапазона SAE 0W-20 до 5W-30 е правилно. И ако за R20A2 масло SAE xW-30 е един от позволените и отлични избори с маx кин.вискозитет при 100С 12.5 cSt според SAE J300, то използваното до сега масло е 12.7 cSt, чудо голямо, току що станало SAE xW-40. Отделно то е и по API SN, американски стандарт за бензинов двигател. До тук става ясно че всички нива на сулфатна папел са позволени, както за ACEA Ax/Bx, така и за ACEA C3/C5/C6. TBN още не се изисква и какъвто има маслото също е правилен, защото на пазара все по-често се явяват комбинирани масла по ACEA C5/C6. И ако за ACEA C3/C5 TBN е мин 6, то за ACEA C6 вече е мин 4. Инцедентно се оказа че вискозитетния клас с малко побутване също е правилен, така че използваното масло е правилно. Мир да има. Поздрави.
-
2 точкиМоята кола я купих със сервизна история от Бултрако. Пишеше, че въздушния филтър беше сменен преди 10к км. Еми хора тоя филтър не беше сменям поме 40к. Мога да пратя и снимки. Представям си как са сменяли масло, какво такова са слагали и т.н. Аз лично си пиша всичко което съм сменил и то си е лично за мен.
-
2 точкиПривет. Отремонтирах стъклоповдигача с помощта на познат, който ми направи една втулка по моя скица. Май леко трябва да охлабя натягането на ножицата, защото за нагоре понякога няма сила да тръгне, иначе надолу от теглото на стъклото си върви бързо.
-
1 точка
-
1 точкаМного интересно масло - GTL + PAO + хидрокрек + естери. Турбото сигурно много ще му се радва. Интересно защо се е накъдрило толкова за този кратък период? А със SSV-то какво стана? Колко км. направи с него? Нямаше много проби?
-
1 точкаТест първи. Много ми е интересно с това масло как ще са нещата. 1) Масло – Mobil 1ESP LV 0w30, маслен филтър Пурфикс. 2) Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г. 3) Общ пробег на автомобила - 199880км. 4) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 770км. 5) Цикъл (извънградско/градско) - 720км. извън градско и 50км. градско. 6) Средна скорост - незнам. 7) Сезон на експлоатация – от 23.06.2022г. до 03.07.2022г. 8) Моточасове – Нямам представа; 9) Изразходвано гориво - около 47л. 10) Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ 11) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5,6л., несливаемия остатък не е източван. 12) Доливане на масло - няма. Качвам снимка на просвет след 24 часа сушене и след това PDF файла, цветно сканиране на 600 резолюция. Капката над надписа е вярната, че дугата се пльосна от високо. Test 1 Mobil 1 ESP LV.pdf
-
1 точкаМалките бичета обаче сътвориха нелепица, а последицата и прецака и Макс. https://clubs1.bg/news/otlomka-ot-alfa-tauri-razdrala-poda-na-verstapen/ Жалко че влизането му в бокса се оказа излишно - можеше да е по-напред на финала, но има още половин сезон. Но за Чеко съм доволен. Взе максимума, въпреки колизията. https://clubs1.bg/news/peres-bitkata-s-hamiltan-i-lokler-beshe-strahotna/?fbclid=IwAR06hSYMhMVp-ZNJ4e0GqKTqdxb5fSu6UityuJe6KCutUz-bANBUtoNL_Is
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точкаПо тази ирония по-скоро си личи, че не си разбрал съветите на колегата. Но всеки си избира сам как да си поддържа колата. И да не е оптимално, няма да ти скапе двигателя щом го има в ръководството.
-
1 точка- Баце, колко моЕш да изпиеш? - С мезе или без? - С мезе. - У кръчма или на теферич? - На теферич. - За мОа сметка или за твОа? - За мОа.. - С мезе на теферич и твОа сметка....крайо му се не види.
-
1 точка@qwsd Здравей, колега! Съвсем добронамерено и колегиално искам да ти обърна внимание, че има някои неща, с които си се вкарал в голямо заблуждение. Сулфатната пепел няма нищо общо и въобще не е показател за това, колко бързо се "скапва" маслото! Тя варира в широки граници за различните типове и спецификации масла, основно заради базовото масло в сместа и типа, и базата на противоизносния пакет присадки (ZDDP). Основен, първичен, показател ( макар и не напълно достатъчен ) за живота на едно масло са комплексът от следните две характеристики: 1. Базовото масло в %, което е използвано в смес с другите. 2. Алкалното число (TBN), особено за гориво бензин! Колкото по-високо е, толкова по-дълъг ресурс има маслото за бензинов двигател. HTHS не поддържа налягане! HTHS е характеристика, която показва колко е устойчив масленият филм на сили, на "срязване", при 150°C. Тоест по-висока стойност, съответно по-стабилен маслен филм при 150°C. Но достига ли маслото тази температура в лагерите? R18 и R20 сериите на Honda са проектирани и конструктивно изработени за низковязки масла. Най-подходящи за изправен, не износен двигател са хубава синтетика на PAO или GTL база, 0W-20, 0W-30 и 5W-30 по ILSAC GF-6А, по ACEA A5/B5, или по ACEA A3/B4. 5W-40 не циркулира добре в тези двигатели, не е за тях и не бих го ползвал. Пък и да сложа рейсинг серията в двигател за нормална употреба - то е "като на свинче - звънче". Не , че нещо, но Yacco имат други, много по-подходящи масла за R20. И накрая най-важното: "Honda обича прясно масло"! Не на по 10 - 15 хил км. Не го забравяй!
-
0 точкиСрещнали се две приятелки с детски колички и се разприказвали. Едното бебе попитало: -Защо спряхме? -Двигателите се раздрънкаха.
-
0 точкиЕдин човек бил за риба и нещеш ли по едно време се появила златната рибка и му продумала с ковешки глас: - Човеко, ще ти изпълня три желания само си извади краката от водата ...
-
0 точкиАйде започна се със заяжданиците, хайде покажи сега на всички колко много си чел и всичко останало както си му е реда в български форум, то не случайно е измислен вица, който всички знаем за разликата между американския, руския и българския форум. И в бензина и в дизела има сяра и тя по новите стандарти не трябва да превишава 10mg/kg и ДА има сяра в бензина и ДА доста в по-малки количества би трябвало да е от тази в дизела / какво трябва и какво продават по бензиностанциите е нещо относително разбирасе/. За това казвам НЯМА, или по-скоро малко е. Изобщо има ли значение, никой производител на масло няма да направи продукт със параметър /ТВН или който и да е друг/който да е толкова зле че, маслото му да не е конкурентноспособно. Но какво всъщност се цели с многословието не разбирам просто написах какво масло съм налял и толкова. И понеже това не се харесва на всички останали които ревниво си поддържат смехотворната теория, че няма значение едва ли не околната температура и е все едно дали е -10 или +40 вънка ние да си наливаме 0W20 щото така били написали от време оно. Да ама те са написали, че може и 5W40 а ма то това не е важно, то официалния сайт на Хонда е списван от полуидиоти. Само аз ли съм виждал таблици с температурни диапазони, които не са измислени специално за великите мотори на хонда, ами са в сила за маслата като цяло. Специално за всички буквоядци качвам спецификация на бензин и дизел на лукойл, да има с какво да се занимават може да немерят нещо интересно. Автомобилен бензин А-95 H „ЛУКОЙЛ Нефтохим Бургас” АД.pdf Дизелово_гориво_износ_bg_ЛУКОЙЛ-Нефтохим-Бургас.pdf
-
0 точкиOff topic Колегата скоро ще бъде сложен на кладата, и залят с 15W60 🤓🤣🙈😎😂😂😂😂😂😂😂
-
0 точкиАми не, аз съм се заклел такъв варел никога повече да не стъпи в дома ми. Опит едно 80 Б4 Две А4Б5 1.8Т Куатро Едно А4Б5 1.8 Едно А4 Б6 1.9тди 80 горе долу бива.А4 Б5 и Б6 - намразих VAG.Всичко каквото може да се счупи се чупи.Някоя дупка с 50-60км/ч и поне един носач заминава.Рейки, турбини, дросели, имобилайзери, електроника като цяло...едно правиш, друго се чупи. Добре, че минах на Хонда та забравих къде са сервизите.
-
0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00