В крайна им казах да я сменят и толкова. Направих справка за спорта в Юби-Ко и е около 5600лв оригиналната помпа. Хората в Bosch сервиза дават година гаранция след това и с повече късмет (ако дойде навреме утре) може до вечерта да си я взема.
Междувременно се свързах и със стария собственик (понеже е много свестен пич), но човекът каза, че помпа не е сменял досега. Реално доводът, че може да е сменяна беше просто, че е чиста и "свети" (както почти всичко под капака обаче). А това, че не се сервизира ми го потвърдиха от три "независими източника".
Всичко друго по колата иначе е супер, а предният собственик видимо е бил педант. Дори ми даде Ексел-а си, в който сам си е водил записки кога и на колко километра я е обслужвал и е правил ремонти (тип смяна на тръбата на ЕГР-а). Както сам ми каза - "Не си длъжен да му вярваш, ама ти го давам ако искаш". В общи линии - малшанс за мен, а за него 6-ца от тотото, че съвсем скоро след сделката се появи това. И със сигурност го нямаше и да сме го проспали, защото работи поне 15 минути на място още на първия оглед, понеже държеше да ми покаже, че климатикът бачка супер, а и да загрее, понеже седеше в гаража му. И в сервиз я гледахме обстойно, диагностика - нищо. Нито миришеше, нито имаше теч, ама стават и такива работи. Надявам се за следващите няколко години това да ѝ е ходенето в сервиз, встрани от смяната на консумативи.
Остава само като си я взема да споделя какво е чувството да не се друсаш с нафта в купето, а и дали случайно няма да се усети някаква разлика в работата на двигателя (динамика, ускорение). Поздрави!