За диагностика на ABS на англичанка се ползва 2-пиновия куплунг. Ето прилагам съответната страница от сервизното ръководство, за да няма спорове. Аз лично съм пробвал няколко пъти, и става.
За удобство качвам и страниците с кодовете за грешки.
От там нататък обаче, пак може да е трудно да се диагностицира и ремонтира.
При мен проблемът е, че губи налягане, и аз се отказах от ABS, махнах му бушона и се приключи въпроса, макар че имам купена помпа втора употреба, не ми се занимава да я сменям, при положение, че не съм сигурен в резултата, а и свикнах да карам без ABS. При нужда помпам педала и това неведнъж ме е спасявало, ABS-а е някак неуправляем, рита педала и няма спиране, а това не винаги е безопасно.
Целта на ABS е да не стане колата неуправляема докато все още се движи (да не блокират колелата), обаче на мен целта ми е да спра с минимален спирачен път. Интересно съм забелязал, че най-много спирачна сила усещам при вдигането на крака от педала на спирачката, след кратко блокиране на колелата. Нещо, което на пръв поглед е нелогично. Разбира се, от ABS има полза, но мнението ми е, че трябва да може да се изключва ръчно от водача по негова преценка.
19-60.pdf
19-62.pdf