Jump to content
DYNACORD

Акорд 7ген. комби, проблеми с вратата на багажника

Recommended Posts

Предполагам доста хора имат или са имали проблеми с може би най-голямата екстра на Турера - вратата на багажника. Наскоро, моя спря да работи изцяло, свети лампата Tail gate на таблото и след рестарт на акумулатора няма промяна, отварянето беше възможно само с дръжката отвътре. Естествено ми се случи в най-неудобния момент, когато колата беше натоварена на максимум. 

След известно ровичкане по сайтовете, възможните причини са няколко:

- проблем в електрониката на багажника 

- проблем в самия електромотор на багажника (износен съединител или друго)

- блокирала дръжка (тази на вратата отвън, рядко, но се случва)

- неработещи датчици на вратата

и естествено най-лесно отстранимата повреда, която беше и при мен

- скъсани кабели 

 

2015-09-12.jpg

 

2015-09-122.jpg

 

Свалят се пластмасите около окабеляването и с хубав поялник ги запоявате, изолирате и т.н (не повече от 30мин работа). Цялата система е прекалено усложнена според мен, а и обвивката на кабелите се износва с годините. Та, преди да ви искат една торба пари за специализирана диагностика защо не ви работи багажника, можете да си направите елементарна проверка дали имате скъсани кабели.

 

 

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добра работа колега. Късмет, че са кабели. Поради известността на проблема с моторчето, почти сигурно бих хукнал директно в сервиз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен проблема се оказаха датчици за крайно долно положение на вратата. Проблема се отстрани със втора ръка задна ключалка със всичко по нея от Турер фейс, нова във Хонда ми обявиха - 850лв. За сега и дано и за в бъдеще нямам повече ядове, че смених 2 компютъра на вратата. Инак някой преди мен беше отстранил повредата за която колегата по горе е писал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво на автора на темата! Аз имам питане: как точно се диагностицират описаните възможни причини за този проблем. На мен тази екстра ми работи когато си иска. Понякога се отваря, а понякога не. И всеки път когато не се отвори, се чува как се задейства моторчето, врата леко помръдва и в следващият момент се чува допълнителното пискане и врата повече не се отваря. Обикновенно след откачане на акумулатора се оправя. Отворих онзи ден вратата и проверих, кабелите. Бяха здрави, но другите описани горе причини не мога да разбера как да проверя коя от тях може да е най-вероятната. Другото, което е буксата на кабела за копчето за затваряне на вратата сам си излезна, когато свалях кората. След като го голедах обаче нищо нередно не забелязах, а после като си го закачих си стоеше доста стабилно. Общо взето само махнах и сложих пак кората и пластмасите и нищо не постигнах. И още нещо, което ми се стори интересно. Вчера опитах да отворя с дистанционното и врата не се отвори. След това се наврях я отворих от вътре. Без да откачам акумулатора, лампичката TAIL GATE не светеше, а 1 час по-късно като опитах пак с дистанционното и взе че се отвори. Нямам идея какво се случва.. :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само и единствено с официален софт на Хонда може да ти диагностицират какво се случва. Там си имат диагностика специално за задната врата която проверява всички датчици, моторче, компютър и т.н.

 

Аз след такава диагностика смених ключалката и за сега (да чукна на дърво) нямам повече проблеми с вратата. Мисля че диагностиката на задната врата имаше 24-25 или 35 теста с които тестват какъв е проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има вариант, ако е студено, или ако е влязло вода в моторчето, да не зацепва точно в този момент, а по-късно когато вече е затоплено и водата се е изпарила, до някъде, да ти зацепи точно в този момент. Но, вземете и си отидете на истинска диагностика, която е изцяло и само разработена за Хонда модели, тъй като само и единствено тези, които са я проектирали, създали и сглобили, могат да знаят какво може да се прецака, и съответно софтеъра да го намери.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги,

 

След повече от 15 години немско, реших да се кача и аз на Японка. От скоро съм собственик на Акорд 7 турър 2.4 ексекутив автомат. Колата ми харесва, доста е пъргава в града въпреки масивния двигател и автоматичната скоростна кутия, возията е стегната а багажното отделение е завидно. 

 

Колата беше много запазена, и поради тази причина я взех въпреки очевидния проблем със задната врата. Бях чел преди време из форума подробно обяснение на типичните проблеми със задната врата, но немога да открия точния пост, затова директно ще ви кажа симптомите, пък ако някой сподели в кой от елементите е проблема ще се радвам. 

 

Вратата не се вдига когато натисна копчето за дистанционното, или дръжката на самата врата. Отварям я без проблем - не заяжда ключалката, но когато я повдигам усещам напрежение, доста трудно успявам да я отворя докрай. Не застава в отворено положение горе, човекът си я е подпирал с дръжка от метла, която вървеше като бонус :). Когато натисна копчето за затваряне, подава сигнал и си поема като вратата се затваря безупречно - плавно и докрай.

 

Ще се радвам ако можете да помогнете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

Като препатил със проблемната задна врата няколко пъти (и в момента пак) моя съвет е да се обадиш в Бултрако, те имат спец. диагностика именно за задна ел. врата. Като чета какво си написал, може би имаш проблем с моторчето за повдигане на вратата, чел съм, че има нужда от смазване. Може би проблема ти е там.

 

Обединих темите колега, за да няма дублиране.

 

псс: 0931c7fc24f4b91dcf6661314c843deb-1056x52

801f31a8f8580f42da28816ac09d2351-1056x52

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах същия проблем с 5-тата врата, диагностиката каза, че имам неработещ датчик на самата врата. Всъщност тези датчици са 4 броя и са вкарани вътре в гумените уплътнения на вратата. Съветвам те да потърсиш колега, който има HDS, или да отидеш за диагностика в сервиз на Хонда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес бях в Бултрако в Пловдив. Човекът който се занимаваше с мен беше много любезен. Направи пълна диагностика, а специално за вратата изрази съмнения за амортисъорите . Каза че се вижда теч от тях. В ибей ги виждам за по 20-тина паунда комплекта. Ще започна с тях и ще ъпдейтвам как върви. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, пиша развитие по проблемът ми. Днес си намерих читави амортисъорчета за задната врата от една морга. Общо 80 лв. за двете ми взеха. После бях при едно момче механик - има сервиз и морга за предимно за Хонда, в с.Белащица до Пловдив. Смени ми амортисъорчетата за има-няма 20 минути. Проблемът ми се разреши наполовина - Вече вратата седи в горно положение. С копчето се затваря перфектно.

От затворено положение обаче, като натисна копчето на дистанционното няма реакция. Вратата се вдига като перце, но явно моторчето не осъзнава че трябва да подеме вдигането.

В задънена улица съм.

Моторчето работи но само в едната посока,

Диагностиката на бултрако не показва нищо нередно по управлението. 

Копчето на дистанционното явно не прави свръзка. Знам, че когато се натисне копчето, се чува звукова сигнализация преди вратата да започне да се вдига, подобно когато вратата се затваря. 

Ще се радвам на идеи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм от скоро с комби и със същия проблем.Но при мен не индикира грешка чрез лампата на таблото и от сигурно 50 опита за отваряне с копчето на дистанционното имам само 4 успешни.Незнам кога иска да работи.Със затварянето нямам никакви проблеми и от копчето на вратат и от това на дистанционното си се затваря всеки път.Иначе когато се отваря се чува едно пиукане,а когато не иска (в повечето случаи) се чуват два допълнителни сигнала и вратата не тръгва.При мен е имало удар отзад и си мисля дали проблема да не е механичен и да трябва просто да разместя кллючаката за да може да отключва всеки път.Ще пробвам и ще пиша.

Иначе колега Breto, ти да не си с един син акорд комби с десен волан и английски номера.Понеже работя с/у Хонда в склад за авточасти и в петък мисля видях едно такова комби там.Отделно днес като обикалях на разнос,май го мернах същото по околовъстното слизаше от детелината на Пещерско в посока Асеновград,сигурно си ходил до Иван в Белащица.Пиши ми на лично,ако искаш да си поговорим за комбита и да обменим инфо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да именно с този акорд съм :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, вратата си има собствен компютър или т.нар. ЕКУ. Възможно е да е прецакано поради някакви причини, но не знам къде точно се намира, но най-вероятно в самата врата или близо до моторчето при пантата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компа се намира до моторчето, имам при мен работещ ако някой иска бих могъл да му го пратя за да тества дали е от него. В горното ми мнение се вижда даже, на втората снимка номер 6.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там е сложнотия защото има и блокировки. Примерно имам копче и на таблото, което не я отваря ако колата е с работещ мотор и скоростния лост не е на паркинг. Има датчици, които сверяват и позволяват функцията. Може някои от тях да се е прецакал или да няма сигнал от него. Когато я отварям ръчно външно от бравата обаче, моторчето помага и я вдига от средата до крайно отворено положение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, но това е само при фейс-а с копчето на таблото, преди фейса нямат такова копче.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Breto, опитай да си свалиш моторчето, да го отвориш и да го почистиш. Аз лично го направих това преди известно време и всичко се оправи. Цялата процедура не е много сложна, просто като си махаш/слагаш кората на вратата бъди по-внимателен, че аз останах без 3 щипки и сега ми хлопа кората.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съвета. Ще пиша фиидбек.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам само да вметна и, че ако акумулатора е с малко ток (т.е. изтощен е като цяло) вратата също ще прави такива магарии. На моето СМ1 като го докарах, акумулатора беше слаб и колата се усещаше как палеше не особено добре. Вратата се отваряше и затваряше електрически 5 от 10 пъти. Свалих акумулатора, заредих го една нощ на грамотно зарядно, сложих го и вече няма и помен от ебаване на вратата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей тва ще е най-добрия вариант.Ще пробвам защото и моя акумулатор ми се струва,че е за смяна

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде ново 20 при мен, тази сутрин излизам, отключвам колата, и натискам копчето да се отвори вратата да си метна куфара, изпищя както винаги и тръгна да се отваря, стигна до по малко от средата изпищя отново и се затвори с ряз.... Викам е ся си обра лайката. Заключих, отключих цъкам копчето само изпищя и се едно се помъчи да се отваря, ама си остана долу, хванах я с ръка и се отвори. Попсувах си малко, метнах багажа и я затворих ядосано. Качих се и потеглих, да ама лампата на таблото зе да мига като замаяна, слязох натиснах вратата и тя щракна, лампата изгасна на таблото. Спирам пред работа заключвам колата и слушам как отзад се мъчи да заключи ама не може.... Пак си викам, е ся си обра лайката, ама пак натиснах вратата и пак щракна и се заключи.

 

Та след толкоз писаници, как мислите къде да търся проблема, в ключалката, в моторчето (за невдигането) или вече и аз не знам, пак започвам да съжалявам че имам тази ел. врата.....

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затварянето с ряз от средата и неотварянето с ел мотора, може да е от износено съединителче.

Незаключването може нещо механично да е? Примерно извадено уплътнение или нещо попаднало в гнездото на ключалката. Явно нещо не и дава да се затвори достатъчно за да я поеме и придърпа закл. механизъм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам същия проблем , от три ден съм на Хонда и тази врата си се отваря и затваря когато си поиска. Няма някаква закономерност или друго което да подскаже какво може да се е прецакало. Дразни ме че свети на таблото PTG System Check . 
А съм с нов акумулатор. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Пробвахте ли написаното в последния пост? Работи.

Поздрави и успех

 

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=90192&view=&hl=&fromsearch=1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата не е моя, на приятел е, който е в чужбина и бере ядове. Задната врата се е развалила и не може да се отвори от копчето на ключа. Имали начин за ръчно отваряне и затваряне?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами от ръчката която е до шофьорската седалка? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Акорд комби няма ръчка, която да е до шофьорската седалка. Вариантите са 2:

1) От дръжката на 5-тата врата, която е над задния номер.

2) Влиза се в багажника през купето, маха се капачето на кората по средата, което покрива машинката на 5-тата врата. От там вътре има едно метално езиче, което позволява да се отвори вратата ръчно.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На ‎19‎.‎9‎.‎2017‎ г. at 14:13, NikiG написа:

Здравейте. Пробвахте ли написаното в последния пост? Работи.

Поздрави и успех

 

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=90192&view=&hl=&fromsearch=1

Да Ники , аз го пробвах и работи, за сега това ми е единственото решение на проблема. Но не е трайно решение. Ще я карам при Омбре в сервиза , там казаха че можели да я оправят трайно. Само да намеря време да ида до София, че с тази работа нямам много време.

До тогава ще съм отворен към предложения да си я оправя сам по някакъв начин. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

И аз след над 10г. ползване на Акорд Турър се включвам за пръв път с проблем с тази задна врата. Днес сутринта запалих, отворих ръчно вратата да си взема стъргалката за лед и затворих. След като изстъргах, отново отворих да оставя стъргалката и затворих, след което потеглих и забелязах че свети на таблото лапата: Tail Gate. Спрях  да я затворя, понеже помислих че не съм го направил или нещо пречи но вратата си беше плътно затворена и по-лошото не искаше да се отвори. Когато пристигнах правих опити за отваряне със заключване-отключване от дистанционното, но вратата все така не повръдва. Дръжката за отваряне си има тяга но вратата не помръдва а на таблото си свети надписа за задната врата. От дистанционното при опит за отваряне няма никаква реакция, помръдване или звук. Ще пробвам с разкачане на акумулатора и ръчно отваряне от резето пък да видим. Чудя се, дали на някой му се е случвало и да даде съвет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бравичката на петата врата е електрическа. При ръчно отваряне освен, че дърпаш ръчката, вътре механизмът се задейства електрически и това се чува. Като затвориш вратата винаги трябва да се чува как ел. механиката сработва. Ако от врата не се чува никакъв шум, то според мен проблемът трябва да се търси в бравата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 малко уточнение ми се струва уместно. Бравата е механична, но има и ел. привод. Той я отключва когато се задейства от бутона на дистанционното, или от този на таблото (ако има такъв). Тоест, при ръчно отваряне се задейства механиката на бравата, както и когато тя се затваря с ръка. Ако обаче се притвори леко, електрониката си прави проверка и я придърпва да пълно затваряне, тоест сработва и ел. част на бравата, която си "мълчи ако вратата се затваря от тежестта си и успява да стигне до крайно положение. Ел. механизмът е силен, понеже съм имал случаи в които нещо от багажа опира и той успява да го преодолее, ако е податлив на натиск (примерно сак с дрехи). Ако обаче е тежък и твърд, няма да се затвори и сигнализира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз отворих и затворих ръчно и двата пъти, като съм с впечатление, че при ръчно затваряне моторчето не се задейства. В момента от него не се чува никакъв звукq при какъвто и да е опит за отваряне и затваряне и заключване. Това за преодоляването на съпротива от моторчето е факт, като съм затваря дори с дебели треви и клонки. Утре ще тествам на Niki G метода за ресет и ще пиша, но ми се струва, че проблема е някакъв механичен в бравата, както е предположил sl3000.

Редактирано от angello

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен, поне засега, проблемът се оправи само с разкачване на клемата на акумулатора. 2 дни вече, не е правила проблем, пък да видим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом се е появил веднъж този проблем, значи пак ще се появи, ако не се отстрани причината. Теста с HDS ще каже къде е проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

някой запознат със свалянето на този панел:

image.png

 

Много ли е разглобяването, има ли нещо специфично? Искам да си сменя дръжката за отваряне на задната врата:

image.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е като на Харви, не би трябвало да има проблем, но сигурен ли си, че не е само декоративен ? 

Според мен се бърка отвътре за да се свали тази част. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там са гайките само, самата джаджа излиза навън, а там опира в дръжката на самата врата, която е част от тоя панел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.И аз да се похваля със задната врата на комбето.:DОтваря и затваря но само с помощ в първите 10см.  при тръгване от отворено или затворено положение.И друг проблем.Изчезна тока на изхода в багажника.Търсих бушон но има само за предната запалка май.Да не е вързан към нещо друго?Не съм забелязъл обаче да не работи нещо друго,само подгрева на задните стъкла за сега незнам дали бачка.

Редактирано от haspel4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...