JHM 1787 #361 Отговорено 9 Юни, 2021 (Редактирано) Каква е рзликата и двете са 5л.Mobil1 esp. Едната туба е купена от uk "fully synthetic".Другата е от София франс ауто "SHC synthese technology",на която пише само на немски,като била от германски склад. Тубите и капачките,са абсолютно еднакви по качество."О"-то на тикета осветен с неонова лампа,си променя цвета,което го дават,за оригинален знак. Разликата е ,че на германския мобил,не присъства "ILSAC GF-5"! "emod";"dandilov"...? Редактирано 9 Юни, 2021 от JHM Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #362 Отговорено 9 Юни, 2021 Ако е оригинално Мобил, маслото трябва да е едно и също, независимо какво пише по етикетите. Нали преди време в Германия се съдиха за надписите "fully synthetic" и за това сега там го пишат "SHC synthese technology". Снимай дъното на тубите. Там трябва да има матрични щампи с датата на производство на тубите. Да видим кога са произведени пък те. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #363 Отговорено 9 Юни, 2021 1.Англия Дата на производство на маслото 28.10.20г. Щампа на тубата 09.20г. 2.София франс ауто(Германия) Дата на производство на маслото 14.12.20г. Щампа на тубата 11.20г. И визуалния просвет на дръжките е с еднаква форма,капачките също еднакви по цвят и форма. Всичко изглежда наред,само липсва "Ilsac"сетификата и това "SHC Synthese Technology" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #364 Отговорено 9 Юни, 2021 На немския пазар признават само АСЕА. За това няма ILSAC. Но ми прави впечатление неясните и размазани щампа и "принт" на бутилката от БГ! Принтът е със слети точици и не толкова отчетлив. Това ме хвърля в размисъл... https://www.oil-club.ru/forum/topic/25873-faq-как-отличить-оригинальное-масло-mobil-от-подделки-2020-г/#comments https://www.mobil.ru/ru-ru/product-protection-technology 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KRAS74 9 #365 Отговорено 9 Юни, 2021 (Редактирано) Щампата е много кофти, ама...... Редактирано 9 Юни, 2021 от dindin Предходно мнение не се цитира! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgi.ivanov1975 121 #366 Отговорено 9 Юни, 2021 Ако маслото бе по ILSAC GF-5, то API стандарта на етикета трябваше да бъде API SN-RC (Resource Conserving), а не API SN както е упоменат. Но в предвид това, че формулата осигурява икономия на гориво (MB 229.52, PSA B71 2290 и преминава тестовете на ACEA C2) навярно е загатнато за частични ILSAC GF-5 качества в тази насока. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka0007 204 #367 Отговорено 9 Юни, 2021 (Редактирано) Off Topic Тази щампа ми изглежда ама много кофти и съмнителна...!!! Ползвал съм над десет вида различни марки оригинални масла тук-ама такова,, качество"... Sorry🙈 Редактирано 9 Юни, 2021 от mitaka0007 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #368 Отговорено 9 Юни, 2021 Не мисля,че това е толкова сериозен признак,тъй като и тази от Англия,не е перфектна.Като цяло даже,като човек се загледа по обстойно,ще намери доста кусури.Да не кажа,че тубите от бюджетните АТО24 е доста по "представителна"🙃! Как такъв голям бранд,да нямат единна система за автентичност?Впрочем, само руснаците са облагодетелствани,защото си го произвеждат на местна почва! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Todorov1914 4 #369 Отговорено 10 Юни, 2021 Колеги, някой може ли да каже за сивик 8ма генерация 1.8 мотора бензин, каква спецификация точно дават да бъде маслото,за да знам точно какво трябва да търся, дайте мнения и за масло Yacco? Една смяна на масло правих с Амсоил, но мисля сега да сложа Yacco Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #370 Отговорено 10 Юни, 2021 (Редактирано) Това нещо размазаното не може да мине никакъв качествен контрол и то в Германия. Това масло с това С2/С3 не е ли повече за дизелов двигател. Освен ако не е за друга кола JHM Редактирано 10 Юни, 2021 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #371 Отговорено 10 Юни, 2021 (Редактирано) @Todorov1914 Спецификации: ACEA A5 или ILSAC GF-6A. Може и АСЕА А3 в края на краищата. 1. Yacco LUBE GDI - SAE 5W30 2. Yacco VX 1500 SAE 0W30 3. Yacco LUBE F SAE 5W30 Сменяш на 7 - 8 хил. км max., или една година, което настъпи първо! Питаш fenabg. Виж тук: https://forums.hondabg.com/topic/108349-фенабг-ауто-масла-yacco-с-безплатна-доставка-и-7-до-15-отстъпка-части-консумативи-нови-условия-за-поръчка/?do=findComment&comment=1057582120 @CARPERA АСЕА С2/С3 са европейски спецификации и за дизел, и за бензин. Налагат ги, за да могат да докарат (теоретично) Евро 5 и Евро 6 изискванията за емисии. Редактирано 10 Юни, 2021 от dandilov 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #372 Отговорено 10 Юни, 2021 (Редактирано) Две масла 1. АСЕА С2/С3 2. АСЕА А5/В5 кое е по-подходящо за бензинов двигател. @dandilov Редактирано 10 Юни, 2021 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #373 Отговорено 10 Юни, 2021 И трите са подходящи. (С2, С3 и А5/В5) Изборът опира до конкретна серия двигател, състоянието на самия двигател, съставът на конкретното масло, желанията на потребителя, периодите на смяна и т.н. други съвкупности и симбиози от фактори... 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Todorov1914 4 #374 Отговорено 10 Юни, 2021 Благодаря много! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #375 Отговорено 30 Юни, 2021 (Редактирано) Лабораторен анализ: Shell Helix Ultra 5W-30, закупено, чрез общите поръчки, от ato24.de. Двигател D14Z4, с предполагаем общ пробег: 324 000 км. Пробег на маслото: 7500 км, 160 моточаса. Период на експлоатация: от 16.05.2020г. до 25.06.2021г. Това, което се вижда на първо четене: 1. С оглед на състава, маслото е оригинално! 2. Изключително нисък износ на желязо и алуминий, което говори за много добри мазителни свойства на маслото! 3. Наличие на 5 единици Мед (Cu), което индикира за износване на биелни лагери и лагери колянов вал. Но с оглед на пробега, на тоя двигател, мисля, че стойностите не са критични, а нормални... 4. Силиций - около 30 единици, при оригинален въздушен филтър, показва в каква прашна среда се е движел автомобилът. Стойността съвсем не е критична, но ми се иска да е поне 2 пъти по-ниска... Въпроси: 1. TBN = 9.9 mg KOH/g не е ли твърде високо при положение, че на новото масло е 12? Каква е разликата в различните методи за определяне и има ли начин да се прекалкулира спрямо друг метод? С някаква формула, например... 2. Стойностите на замърсяванията също ми изглеждат ниски. Има ли и при тях разлика в методите на определяне и каква? 3. Притеснява ме наличието на Калий и Олово. На какво може да се дължи? Очаквам интересна дискусия от всички... П.П. Благодарности на CARPERA за предоставянето на 100 мл. свежо масло за "реперна" проба, за оценка на замърсяванията! Редактирано 30 Юни, 2021 от dandilov 4 3 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #376 Отговорено 30 Юни, 2021 Здравей, Дани! Благодарности за анализа. Продължаваш да бъдеш пионер - първо с отделените средства за анализи в oil-club.ru, а сега и тук, на родна земя . Свалям ти шапка! Поздравления и за помощта на @CARPERA . Относно въпросите ти - ще отговоря по спомен, тъй като от много време вече не се занимавам активно с маслата : 1. Калият е добавка, която се използва в антифриза. Подсказва за проблем, който би могъл да бъде свързан с навлизане на антифриз в маслото. 2. Оловото - лагери, добавки в горивото и противоизносващи добавки в маслото. Предвид наличието на Мед, бих го свързал със състоянието на лагерите (основни/биелни), както сам си писал по-горе, но бензинът също много вероятен източник. Не помня да си споменавал някога, че ползваш добавки. 3. TBN - ASTM D-2896, по който е изследвана пробата ти, се използва за проверка на TBN на свежото масло. ASTM D-4739 е стандартът, който обикновено се използва за UOA. Като се има предвид това, по всяка вероятност стойността на TBN-а е завишена. С колко точно не мога да кажа (1-2-3 единици???). От друга страна - 160 м.ч. не са много при цикъл (извънградско/градско) – около 70 / 30. Т.е. не може да се очаква драстичен пад на TBN-а. Капковата проба също показва, че маслото има ресурс. Ето една чудесна статия в Oil-club.ru за TBN-a и методите - КЛИК. Надявам се и @Markony да каже също няколко думи по темата. Поздрави! 4 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #377 Отговорено 30 Юни, 2021 Благодаря за коментара! Реших да "хвърля" средства в анализ на маслото, с цел да видя реалното състояние надвигателя! Вместо да ги хвърля по "диагностики", така да се каже... А и дали си купуваме истински масла от Германия-та. Да! Ползвам съм често добавката за гориво REDEX - made in GB. Но не знам съставът й... Ако има олово в нея, не трябва ли да е забраненна в Европейския съюз?! Въпреки, че от друга страна, оловото дава допълнителни мазителни свойстав, особено при клапаните. Въпросът е, дали е от лагерите, или е от добавката. Относно калият, чел съм, че също го има в разни добавки (предимно в маслени, не знам защо...)... Възможно ли е от REDEX-а - добавка за гориво? Ако, не - значи Ванката да приготвя една гарнитурка... Заедно с комплект лагерчета, сегменти и т.н., пък аз една каса бира... Или много рано се засилвам... А относно нитриране, степен на окисление, съдържание на гликоли, сажди...? 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #378 Отговорено 1 Юли, 2021 Преди 9 часа, dandilov написа: Ползвам съм често добавката за гориво REDEX - made in GB Това е обяснение за оловото, вкл. от гледна точка на количеството му. Иначе при тези негови количества моторът щеше на "потропва" , а ти нямаш подобни оплаквания. За съжаление намерих само MSDS за REDEX-а, но не и анализ. MSDS-ът не помага в случая. Не мога да кажа нищо по отношение на нитриране, степен на окисление, съдържание на гликоли, сажди. Обикновено се следи с колко са се повишили в сравнение с VOA данните и от там би могло да се каже колко е сработило маслото (най-често в oil-club-a го прави torcon, когато коментира отработките). 1 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
meneldor 122 #379 Отговорено 7 Юли, 2021 Здравейте, Да се разпиша и аз в тази тема като нов потребител Докато си чакам хондата реших да събера малко инфо за маслото, защото предпочитам да си го сменям сам. По спецификация е 0W20(чак са го написали на капачката), но се чудя дали няма да е по-добре 0W30. Колата е 2017 Honda Pilot Touring - 3.5L V6, AWD със немската кутия ZF 9HP. Поздрави. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #380 Отговорено 7 Юли, 2021 По всяка вероятност е по-добре да започнеш със заводската спецификация и след първата смяна евентуално да мислиш дали има нужда от промяна. Имаш ли сервизна книжка? Как е поддържана досега – като интервали на смяна и какво масло? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
meneldor 122 #381 Отговорено 7 Юли, 2021 Писал съм на сервиза, в който е поддържана да ми кажат какво точно е слагано, но от карфакс-а виждам, че маслото е сменяно през 10К км като последното е преди 2000км. А като марка масло какво бихте препоръчали? От мотора ми много съм се наплашил от фалшиви масла и последно сипвах само Равенол от познат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #382 Отговорено 7 Юли, 2021 Каквото ти пише като вискозитет и изисквания в ръководството, това сипвай. Заложи на сигурен изночник. Тук във форума може да намериш темата на Фена – там имаш гаранция за истинско масло. Ако пък не ти е спешно и поръчваш по-отрано, виж общите поръчки – сайтът, от който се поръчва е доказан и досега не е имало доклади за ментета. Като избор на марка – ако не ти се навлиза дълбоко в материята, просто заложи на по-известно име, което покрива изискванията от ръководството и не му мисли толкова. Тук дискусиите в тая тема са повече за любопитни и ентусиасти, на които това им е повече интерес/хоби отколкото нещо наистина практически важно. Практичен съвет би бил: вместо да инвестираш часове в ровене в темите и четене, просто купуваш нещо по зададената спецификация и, ако имаш съмнения дали е най-най-доброто, смени го с 1000км по-рано и ще стане по-най от най-най . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
кърпел 3 #383 Отговорено 26 Юли, 2021 @dandilov Може ли малко подробности, колко струва един такъв анализ на масло, колко мл. е необходимо да се изпратят, как става плащането и въобще как става (изпраща се в Бургас до лабораторията по куриер, след предварителна уговорка или ....)? Предварително благодаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #384 Отговорено 26 Юли, 2021 On 7/7/2021 at 10:41 AM, meneldor said: Писал съм на сервиза, в който е поддържана да ми кажат какво точно е слагано, но от карфакс-а виждам, че маслото е сменяно през 10К км като последното е преди 2000км. А като марка масло какво бихте препоръчали? От мотора ми много съм се наплашил от фалшиви масла и последно сипвах само Равенол от познат. Продължаваш същата марка сменяш на 10хил км и няма да имаш грижи. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #385 Отговорено 27 Юли, 2021 И най-вече като дойде колата го сменяш. Защото не се знае колко време е седяла, дори и да е било 500км след смяна 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cap_Slow 175 #386 Отговорено 9 Август, 2021 Някой знае ли дали става въпрос за моментна криза с доставките в ато24 или ще спират да работят с конкретни производители на масла. В момента няма нито едно масло на Petro Canada, на Mobil 1 имат само 2. Скоро трябва да сменям и се учудих, че Supreme Synthetic и ESP formula 5w30 ги няма въобще. Ще изчакам още някоя друга седмица, че и от 2те имам по 1л туба и исках да я комбинирам с в 2 по 4л и така да си ги изразходя, но може и аз в крайна сметка да вляза в групата на рИванолите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #387 Отговорено 9 Август, 2021 Може да ги питаш директно по имейл. Ще ти обяснят. Преди 2-3 години ги питах за същия казус, отговориха ми и доставиха. Иначе може да си вземеш Honda Synthetic Blend 5W-30. То е като Петро-то. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #388 Отговорено 9 Август, 2021 Преди 3 часа, Cap_Slow написа: на Mobil 1 имат само 2. А дано вкарат и някоя друга нова разновидност на марката,че доста ги има,но нямаме достъп до тях. А това го върнах,че такава туба само на немски,не съм купувал. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #389 Отговорено 10 Август, 2021 20 hours ago, Cap_Slow said: Някой знае ли дали става въпрос за моментна криза с доставките в ато24 или ще спират да работят с конкретни производители на масла. В момента няма нито едно масло на Petro Canada, на Mobil 1 имат само 2. Скоро трябва да сменям и се учудих, че Supreme Synthetic и ESP formula 5w30 ги няма въобще. Ще изчакам още някоя друга седмица, че и от 2те имам по 1л туба и исках да я комбинирам с в 2 по 4л и така да си ги изразходя, но може и аз в крайна сметка да вляза в групата на рИванолите. При българските представители има Petro Canada,на много добра цена 4л последно беше 40лв. https://lubrifilt.bg/контакти/ 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #390 Отговорено 11 Август, 2021 On 8/9/2021 at 2:26 PM, dandilov said: Може да ги питаш директно по имейл. Ще ти обяснят. Преди 2-3 години ги питах за същия казус, отговориха ми и доставиха. Иначе може да си вземеш Honda Synthetic Blend 5W-30. То е като Петро-то. малко е попоскъпнало (15%), пък и не е 1 л., ама това е положението....☹️ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mysticchannel 132 #391 Отговорено 15 Август, 2021 (Редактирано) @emod Бих искал да те попитам , понеже попаднах на това олио ,да го изсипя ли на Лагуната F4R800 или да продължа с ELF 5w40 900 SXR ,който очудващо е тих мотора с него и то на достааа тежък крак и за две смени на по 10 000км + добавка Turbo Protect на Bardahl( изсипана чисто профилактиктично!!) съм просто възхитен от него ....въпреки ниската цена, но явно нпартидата и рецептата пасват идеално на турбо-мотора.. Та дилемата ми е понеже открих ето това : Off Topic https://www.maslagaz.com/products/view/187/Gazpromneft-Premium-N-5W-40 И изчетено това : >> Да пробвам ли нещо ново и би трябвало доставчика да е истински или да си остана със старата школа и доказана ,до момента... Цените им са почти един и същ калибър, но мен ме грабва това че и двете масла са "дебели" и държат на бой ..Въпроса е сега с кое да продължа... Благодаря Благодаря Редактирано 15 Август, 2021 от mysticchannel Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #392 Отговорено 15 Август, 2021 Щом си възхитен от ELF-a не го сменяй Така гласи едно широко известно "златно правило" - не пипай това , което си работи добре. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mysticchannel 132 #393 Отговорено 26 Август, 2021 (Редактирано) #oilgroupbg Поредна партида, проверен QR код, пълна прозрачност.. п.с. Понеже не ми даде да добавя още снимки, задната лепенка ,със стрелката при отлепянето и се връща обратно, като залепена, и двата стикера са гладки , отдолу е с вс знаци за автентичност! И дума да не става за Реклама ,но за пореден път си поръчвам от тази фирма и оставам доволен. Поздрави Редактирано 26 Август, 2021 от mysticchannel Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blajko 3 #394 Отговорено 2 Септември, 2021 Здравейте, на Акорд 7, фейслифт, 2.4 с газ съм с масло RAVENOL FO 5W-30, като за 9000 км не е мръднало от щеката. Предното ми беше Castol Edge и съм доливал общо 700 мл. Имам въпрос, можете ли да погледнете характеристиките на още две масла Ravenol и да ми кажете дали са подходящи за този двигател? Колебая се дали да експериментирам с друго масло на Равенол или да си остана с това, с което карам в момента. RAVENOL DXG 5W-30 RAVENOL HDX SAE 5W-30 RAVENOL_DXG_SAE_5W-30.pdfRAVENOL_FO_SAE_5W-30.pdfRAVENOL_HDX_SAE_5W-30.pdf Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #395 Отговорено 2 Септември, 2021 (Редактирано) Моите 5 стотинки: HDX е масло разработвано за Опел / GM – мисля, че има по-добри избори. DXG-то е доста хубаво масло, пълна синтетика, подходящо за нашите мотори, по-висок клас от FO, но и съответно по-скъпо. Други подходящи Равенолчета по средата като цена и качество са FEL и FDS, като второто е отново пълна синтетика. Аз лично карам с FEL и съм много доволен. Само жалко че скочиха цените на всички Равеноли. RAVENOL FEL SAE 5W-30 RAVENOL FDS SAE 5W-30 Редактирано 2 Септември, 2021 от Pavel_Pavlov 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CNC Setter 43 #396 Отговорено 2 Септември, 2021 На всички масла скочиха цените. Скоро като поръчвах от един търговец - ми обясни, че цените на суровините са скачали 3 пъти от началото на годината. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #397 Отговорено 2 Септември, 2021 Едно уточнение от мен. Равенол произвеждат синтетични масла, отговарящи на едни и същи спецификации, но разделени в две "категории", ако мога така да се изразя... Едната категория е серията "USVO" - PAO-базирани масла, а другата е "CleanSynto" - хидрокрек базирани масла. Съответно съставът и характеристиките на двете категории се различават, въпреки, че отговарят на едни и същи спецификации. Най-общо казано: "ТОП-сегмент" и "Обща употреба". Едните ги водят "Fully synthetic", а другите "Synthetic". Съответно и цената им е различна. Някои от предимствата на USVO са: по малко модификатори на вискозитета, по-малка изпаряемост, по-термостабилни са, и с по-ниска точка на замръзване. Примери: 1. DXG и HDX. 2. VMP и SMP. 3. SSL и SHL. ... и т.н. 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #398 Отговорено 2 Септември, 2021 В този ред на мисли, кое масло на Ravenöl 0W-30 би било подходящо за същия мотор - 2.4 от акорд 7? От закупуването на колата (март) съм с Мотул 5W-30, но за зимата искам да сложа масло с вискозитет 0W-X. Понеже се препоръчва този мотор да се кара с 0w-20, се двоумя дали да се спра на 20 вискозитет при загряло масло, или 30. В първия вариант на дневен ред са Castrol 0W-20, разработено за Хонда, или Ravenöl ECS (на сайта си Ravenöl препоръчват EHS, което е значително по-евтино); Във втория вариант - Castrol 0W-30 е предназначено за дизелови Хонди, а Ravenöl нямат масло, което да отговаря на ILSAC спецификацията Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #399 Отговорено 2 Септември, 2021 Ravenol нямат 0W30 по ILSAC. Но За твоя двигател не е 100% задължително и да е ILSAC. В книжката на колата ти пише ACEA A1, A5 или А3, понеже е за европейския пазар. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blajko 3 #400 Отговорено 2 Септември, 2021 Още един въпрос към тези, които карат с равенол. На колко километра го сменяте? В калкулатора на сайта им за моя двигател FO 5w-30 го дават 20 хил. или 1 година за нормално каране или 10хил. или 6 месеца за тежки условия. Моето каране е 50 на 50 градско с умерен трафик и магистрала със скорост между 120 и 150 км/ч. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове