Jump to content
Sign in to follow this  
meneldor

2017 Honda Pilot Touring

Recommended Posts

Здравейте,

 

купих въпросната кола и ще я почакам 1-2 месеца от Канада. Двигателят мисля, че е същият като на Odyssey, Ridgeline, Passport, etc - V6 3.5L.

Имам въпроси относно поддръжа и обслужване. Скоростната кутия е ZF9 автомат и оригиналното масло е Honda ATF Type 3.1. В Бултрако са смяна искат 116лв за литър(общо 4л) и 54лв за работа. Въпросната скоростна кутия се слага на доста марки и е на ZF Group като тяхното масло(което го слагат и в BMW с такава кутия) е ZF LIFEGUARD FLUID 9 и цената му е почти на половина.

Има ли тук хора със ZF9 и ако да къде и сменяте маслото и с какво? Във https://www.piloteers.org всички сипват Valvoline MaxLife ATF, което го няма тук изобщо. Бултрако не работели с масло на клиента и си длъжен да ползваш тяхното..

 

Поздрави

 

ЕДИТ: забравих да кача 2 снимки поне

IMG-4b07c614e86ff4241c6b15d1103110e4-V.jpg

IMG-ecce8d520a8ca214885196beffc6c70f-V.jpg

Edited by meneldor
снимки
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето тука някакъв човек го продава маслото: https://bazar.bg/obiava-31832081/transmisionno-maslo-zf-lifeguard-fluid-9 

Ето го и Валволин-а https://automasla.bg/valvoline-maxlife-atf-1-litar 

 

Също така не мисля, че е най-удачния вариант да ходиш в Хонда. По-добре при Цецо в Овча Купел. Щом ще дойде след 2-3 месеца, можеш да си запазиш ориентировъчен час, евентуално като наближи пристигането. 

На твое място бих проверил и TSB(техническите бюлетини) за да видиш дали няма нещо, което на твоята хонда трябва да се прави. Тогава евентуално отиваш в Бултрако и те, щат нещат трябва да ги изпълнят :) 

 

 

Edited by Drone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valvoline-то е не е за тази кутия, другото да. Попрочетох за бултрако днес и май наистина ще търся друг сервиз. Четох хубави неща за този в Овча купел.

За тази кутия май е имало TSB за ъпгрейд на фърмуера заради някакъв бъг, но не знам как да разбера дали е оправено още в Канада и дали тук ще искат да го направят ако не е.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Амии с вин-а пробвай тук да видиш https://www.honda.ca/recalls Колата почти на 100% е била само в оторизиран сервиз, та би трябвало да са оправили всичко каквото е имало. 

 

Не знам дали си чел за проблема с VCM при тези коли, но май е по-добре да се сложи един тунер, който напълно го изключва. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Четох и купих S-VCM още там :) Сложили са го в колата и ще дойдат заедно. За съжаление няма още как да видя вин-а, но като дойде ще проверя.

Мерси!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако не е тайна някоя фирма ли ти движи нещата или имаш познати в Канада ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всичко е с фирма, но да не правя реклама може на лично.

Между другото другият проблем е, че колата няма стелки на пода, а директно мокета. Аз съм с две малки деца и ако не намеря нещо ще стане леш. От къде мога да търся по модел такива неща? Оригиналните на пилота са много зле отпред по принцип.

Share this post


Link to post
Share on other sites

В щатите оригинално Type 3.1 масло е към $26 на литър в онлайн сайтове. Значи Бултрако го продаван ТРОЙНО. Направо са се престарали :)

Screenshot from 2021-07-06 09-28-26.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ее да Бултрако се славят с цени, които те удрят през кръста :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е само Бултрако, а по принцип е такава тенденцията на официалните представителства на автомобилните марки. Печалбата на автомобилните компании е в голяма степен от резервни части и консумативи. Още повече, че българските такива работят с общопиретите ставки и цени, т.е. нямат особена свобода в образуването на ценовите листи.

А и в Америка акцизите са други, затова и частите и консумативите там за Хонда са по-евтини, както и новите автомобили.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега ми се обадиха от фирмата и казаха, че колата ще дойде с месец по-рано заради рокади по митниците и ще я пренасочат през Ротердам. Та ако някой възнамерява да вкарва кола да знае, че случващото се в момента с правителството оказва влияние на импорта.

Edited by meneldor
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е то проблема е с транспорта през голямата локва. Сега вече всичко си работи като хората. През ротердам е по-лесно, защото ги няма българските митничари :) След това транспорта от там е към 1000-1200лв 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, не им се искаше през Ротердам, защото на тях им излиза по-скъпо ама съм си платил вече и не ми искаха допълнително пари. Може би ще се вдигнат малко цените на докарването.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Интересно ми е в такъв случай как стига от Ротердам до България - в контейнера - по суша или Дунав, или се освобождава от тамошните митничави и се качва на автовоз?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не питах подробности, но май там я освобождават и после автовоз.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 18 часа, Terje написа:

Интересно ми е в такъв случай как стига от Ротердам до България - в контейнера - по суша или Дунав, или се освобождава от тамошните митничави и се качва на автовоз?

Освободжава се в Ротердам, от там с Автовоз до БГ. Хубавото на това е, че няма занимаване с БГ Митниците и идва по-бързо колата. Ся може и тия фирми да имат някаква схема с БГ Митниците, you never know :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като дойде провери дали няма акция за кутията, или дали е минала вече, че тоя ZF не е от най-безпроблемните. Хондовските тояги монтирани преди това са относително безпроблемни в сравнение с немското отроче асемблирано в УСА.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това само в Бултрако ли може да се провери? И ако е имало акция те длъжни ли са да го оправят?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, jijane написа:

Като дойде провери дали няма акция за кутията, или дали е минала вече, че тоя ZF не е от най-безпроблемните. Хондовските тояги монтирани преди това са относително безпроблемни в сравнение с немското отроче асемблирано в УСА.

Странно как на други марки ZF Кутията няма ядове, а при хонда има хахах 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Специално тоя модел ZF HP9 има проблем при всички марки, на които е монтиран.

@meneldor Да, там. Ако има акция колата и не е минала, Бултрако ще я направят безплатно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

аа да аз си мислех, че е ZF8. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, по принцип има такъв бюлетин, но не знам дали е правено на моята. Тея от сервиза в Канада нещо не отговарят:

image.thumb.png.f8f51bd723a44cd87b5d04a9417435aa.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, Drone написа:

аа да аз си мислех, че е ZF8. 

ZF HP8 е за надлъжни мотори, ZF HP9 е за напречни.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, jijane написа:

Ако има акция колата и не е минала, Бултрако ще я направят безплатно.

В това не можем да сме сигурни. Нали за европейските гаранцията се води "пан-европейска" т.е. очаква се да се покрива в пределите на континента. Но кола, внесена от друг континент, не знам, дали европейски дилър може да си претендира разходите към Хонда Европа или към чието подразделение там са. Дори за сервизна акция, а не гаранционен ремонт.

 

@meneldor ще е интересно да споделиш относно този казус, когато имаш отговор от БТ.

 

Преди 1 час, meneldor написа:

Тея от сервиза в Канада нещо не отговарят

Ако не е за продажба, изобщо не са мотивирани да отговарят за каквото и да било друго.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като дойде колата със сигурност ще ида до БТ поне да проверят дали трябва да и се прави това. Иначе пуснах запитване в канадският хонда дилър да ми кажат какво е правено по нея (особено fw upgrade/ATF change), но нямам особени надежди в това.

На БТ също не възлагам големи надежди. Имах хонда мотор преди и положението там също не беше розово като им го карах :) Във Piloteers форума като им казах колко ме бръснат тук за ATF Type 3.1 и ми написаха, че това си е robbery :)

 

Качвам целия бюлетин, на някой друг може да му е полезно да види поне как се проверява маслото на тая кутия. Макар, че не е много просто, мисля следващата АТФ смяна да си я правя сам. Трябва само да видя как да чета температурата на АТФ сензора.

MC-10145388-9999.pdf

Edited by meneldor
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пробвай да звъннеш на Хонда Канада. Сестра ми като купуваха тяхната, звъннаха там да питат какъв е бил проблема на колата и защо е била продадена. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Какво отговориха от Хонда Канада за въпросната кола? 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега си писах с техния съпорт и обещаха да ми пратят сервизната история на мейл, че първо искаха да ми звънят по телефона като я намерят, но като им казах къде живея и се отказаха да звънят :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 17 минути, dindin написа:

Какво отговориха от Хонда Канада за въпросната кола? 

Е казаха, че леко е била чукната, което го знаехме :) Иначе нямаше никакви други проблеми. 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Едно нещо не ми е на 100% ясно - мигачи/стопове в Канада като европейските ли са? Тоест трябва ли да ги сменям, защото доколкото знам не се сменят от там?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така като гледам май са червени image.thumb.png.096ef040640f210af1c6ca741d38e3ea.png

 

В съседната тема за Акура 2017 един колега е писал за човек в Люлин, който може да ти ги направи. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да май са червени. Това е моята..

IMG-f49c5a2c2db7a04db676ea3139ccd0ac-V.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Питах БТ колко ще ми струва да сменя всички масла, филтри и спирачна течност. Пратиха ми това:

двигателно масло 5.4л. (0W-20),маслен филтър,въздушен филтър ,поленов филтър и спирачна течност - Цена за обслужване с включен труд   : 525,14лв. с ДДС.

--Смяна на масло скорости--518,00 лв.с включен труд.

--Раздатка - 105,90 лв.с труд

--Заден диференциал-105,80 лв. с труд.

 

Общо 1256лв с ДДС и труд като ми казаха, че дават 5% отстъпка, с която трябва да стане 1193лв. От друго място чух за 10% отстъпка, но на мен не искаха да ми я дадат :)

Edited by meneldor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, там цените и за труд, и за консумативи са леко завишени спрямо тези в останалите сервизи, обсъждани в раздела. Не виждам и кой знае какво предимство, освен удобството, ако това е най-важно. Моята кола също до определен момент е обслужвана и поддържана само там. Но в дългосрочен план за нашите условия ми се струва по-добре човек да си намери алтернативен доверен сервиз, който да работи на нормални цени и при необходимост с консумативи и части на клиента.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мен единствено ме притеснява ZF9 кутията, че е играчка и ми трябва с нещо да чета темп-а на маслото вътре като го сменям. Иначе половината неща със сигурност и сам мога да си ги сменя. Реших първия път да прегърна дървото пък натам ще видя. Бях решил да ходя в сервиза в Овча Купел, но щях да чакам месеци.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Транспортът е някъв ад в момента. Днес ми удължиха времето с още една седмица като ще прехвърлят контейнера на още един кораб като ще мине И през BREMERHAVEN:

image.thumb.png.0b80125823f7aa0f043ab8d4802b8aa8.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хаха, добре, че не си през Варна или Бургас. Там имало коли, които седят от 3 месеца :)  

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако стопът е червен може ли само със жълта крушка да мине номера и да я регистрирам? @Георги_Павлов в темата за акурата ми даде човек, който ги преправя, но трябва да се остави колата там, а на мен не ми се иска много да и слагам транзитни номера и да бърникат по електрониката.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако е с крушка, а не е лед лента може. Бях показал видео в една тема. Само, че може би ще трябва малко играчка с добавяне на съпротивление, иначе крушките ще мигат много бързо. Виж някакви LED крушки с повече светодиоди, та да светят по-силно. 

 

 

Edited by Drone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като гледам е с крушка в това видео, но не мога да идентифицирам крушката. Ако се размине само с цветна ще е супер:

 

П.С. мисля, че е такава https://autokelly.bg/bg/autokelly/item/12539890.html

Edited by meneldor
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...